Έξυπνες τεχνολογίες από την Ford!

Το νέο Ford Focus έχει ήδη εντυπωσιάσει τα media και το κοινό με κορυφαία αυτόνομα συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως τα Active City Stop, Lane Keeping Assistance, Traffic Sign Recognition και Blind Spot Detection,
αλλά παρ’ όλα αυτά οι ερευνητές της Ford δεν επαναπαύονται στις δάφνες τους.
Το μέλλον της ασφάλειας του αυτοκινήτου θα βασιστεί σε καινοτομίες που υπάρχουν σήμερα στο νέο Focus, όμως παράλληλα, θα επεκταθεί η επικοινωνία μεταξύ οχήματος & υποδομής (V2I) και οχήματος με άλλο όχημα (V2V). Για το σκοπό αυτό, η Ford δημιούργησε την... "έξυπνη διασταύρωση" την οποία έχει εγκαταστήσει κοντά στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της στο Dearborn, Mich., ΗΠΑ.

Η "έξυπνη διασταύρωση" επικοινωνεί με ειδικά εξοπλισμένα αυτοκίνητα δοκιμών και προειδοποιεί τους οδηγούς για ενδεχόμενους κινδύνους, όπως όταν κάποιο όχημα είναι έτοιμο να παραβιάσει το κόκκινο σηματοδότη. Στη διασταύρωση έχουν εγκατασταθεί τεχνολογικά συστήματα που παρακολουθούν την κατάσταση των σημάτων κυκλοφορίας, δεδομένα GPS και ψηφιακούς χάρτες, ώστε να αξιολογούνται οι πιθανοί κίνδυνοι και, στη συνέχεια, να αποστέλλονται οι σχετικές πληροφορίες.
Λαμβάνοντας τις πληροφορίες, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης του αυτοκινήτου αξιολογεί κατά πόσον είναι ασφαλές να διασχίσει τη διασταύρωση ή θα πρέπει να σταματήσει. Αν το σύστημα κρίνει ότι πρέπει το όχημα να σταματήσει και διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν φρενάρει επαρκώς, τότε εκδίδει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, λειτουργώντας σαν ένα ζωτικό "τρίτο μάτι", μόλις ανιχνεύσει κίνδυνο σε μία διασταύρωση.
Στην Ευρώπη, το τμήμα Έρευνας & Προηγμένης Μηχανολογίας της Ford συμμετέχει σε διάφορα προγράμματα έρευνας με άλλους κατασκευαστές οχημάτων, προμηθευτές, ερευνητικά ινστιτούτα και κυβερνήσεις για τη δημιουργία και αξιολόγηση καινοτόμων συστημάτων ασφαλείας που κάνουν χρήση των επικοινωνιών V2I και V2V. Βασικό στοιχείο του προγράμματος είναι το project "Safe & Intelligent Mobility – Test Field Germany (simTD)", το οποίο θα τρέξει όλο το 2012 στη Φρανκφούρτη. Πρόκειται για μία δοκιμή με 400 οχήματα, στην οποία διερευνώνται οι προοπτικές και το εύρος εφαρμογής συνεργατικών ασύρματων συστημάτων σε πραγματικές συνθήκες.
«Στο simTD, 100 οδηγοί συγκεντρώνουν δεδομένα ενεργά μέσα από συγκεκριμένα οδηγικά καθήκοντα, ενώ άλλοι 300 συλλέγουν παθητικά δεδομένα, οδηγώντας στις συνήθεις διαδρομές τους» εξήγησε ο Christian Ress, από τον τομέα τεχνογνωσίας συνδεσιμότητας, Ford Research & Advanced Engineering Europe. «Το project ασύρματης δικτύωσης οχημάτων λαμβάνει υπόψη τις προειδοποιήσεις επικινδυνότητας και συγκρούσεων καθώς και δελτία οδικής κυκλοφορίας που μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο, π.χ. για φωτεινούς σηματοδότες και οδικά σήματα. Στόχοι του simTD είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας, όπως και η προετοιμασία για πλήρη εφαρμογή των V2V και V2I στην Ευρώπη».
Η Ford συμβάλλει, επίσης, στην εναρμόνιση και τυποποίηση ασύρματων συστημάτων επικοινωνίας και εφαρμογών για την Ευρώπη μέσω του "
Keywords
Τυχαία Θέματα