Ανασκόπηση 2012 – Κινηματογράφος

Από τον Αλέξανδρο Ραπτοτάσιο

Σε λίγες ημέρες ολοκληρώνεται μια κινηματογραφική χρονιά γεμάτη υπερήρωες, δράμα, animation, μπόλικα prequel-sequel και εντυπωσιακά εφέ, που δεν συνοδεύονταν πάντα από εντυπωσιακά σενάρια. Αρχικά, η Disney έφαγε τα μούτρα της με το πομπώδες John Carter, η Μαντόνα με το «ποιοτικό» W.E. και ο

Τομ Κρουζ με το τραγικό Rock of Ages, το οποίο βεβήλωσε διάφορα κλασσικά μουσικά κομμάτια των ”80s.

Από την άλλη έχουμε ενδιαφέρουσες δουλειές από τους μετρ του χώρου, όπως το Carnage του Πολάνσκι, το From Rome with Love του Γούντι Άλλεν και το Cosmopolis του Κρόνεμπεργκ, αλλά και την απολαυστική κομεντί Δυο Μέρες στη Νέα Υόρκη από την ανερχόμενη Ζουλί Ντελπί. Στον εμπορικό κινηματογράφο επικράτησαν τα sequel/prequel, τα οποία έχουν σηματοδοτήσει την τελευταία δεκαετία την έλλειψη νέων ιδεών στο Hollywood. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα κακές ταινίες. Ενώ η επανέκδοση των Spiderman, Δικαστής Dredd και Ολική Επαναφορά και οι συνέχειες των Ice Age, Madagascar, Twilight και Men in Black ήταν από αδιάφορες έως κακές, υπήρχαν και τα αξιόλογα The Hobbit, The Dark Knight Rises και μία νέα πρόταση πάνω στον Τζέημς Μποντ στο Skyfall.

Οι ταινίες, όμως, που θα έχουμε να θυμόμαστε από το 2012 δεν είναι οι μεγάλες παραγωγές, αλλά οι ταινίες που είχαν να πουν κάτι παραπάνω και κυρίως να δώσουν αισιοδοξία και όχι μόνο διαφυγή. Είναι τα γαλλικά δράματα Αγάπη και Οι Ανέγγιχτοι. Είναι οι ανεξάρτητες ευρωπαϊκές παραγωγές Holy Motors, το γκροτέσκο αστικό παραμύθι που προκάλεσε εντύπωση στις Κάννες, και Ironsky, η απόλυτη «καλτιά» με τους Ναζί να επιτίθενται με διαστημόπλοια από τη Σελήνη. Και τέλος, είναι ακόμα δύο συγκλονιστικές ταινίες από την Αμερική, που θα διεκδικήσουν τα βραβεία Όσκαρ στην φετινή απονομή: το Beasts of the Southern Wild, όπου μια φυσική καταστροφή παίρνει μυθολογικές διαστάσεις μέσα από τα μάτια ενός παιδιού και φυσικά το The Master με τους Φοίνιξ και Χόφμαν να δίνουν από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας τους.

Keywords
Τυχαία Θέματα