Ανδρική περιποίηση: SoMe και συνεργασίες δίνουν φρέσκια «πνοή» στον κλάδο

Τα τελευταία χρόνια, το skincare έχει πάψει να θεωρείται «γυναικεία υπόθεση». Ως αποτέλεσμα, έχει αλλάξει το «τοπίο» στον κλάδο της προσωπικής φροντίδας, με νέες ευκαιρίες να ξεπροβάλλουν για τα brands του χώρου. Η ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς αποτυπώνεται και σε διεθνείς έρευνες. Σύμφωνα με τη μελέτη «Men’s Personal Care Market» της Growth Market Reports, το μέγεθος της αγοράς ανδρικών προϊόντων προσωπικής φροντίδας αποτιμήθηκε σε περίπου 166 δισ. δολάρια

το 2022 και αναμένεται να φθάσει τα 233,5 δισ. δολάρια έως το 2031, επεκτεινόμενη με CAGR 9,4% κατά τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης (2023-2031).

Αλλαγή στον τρόπο ζωής
Η ανάπτυξη της αγοράς αποδίδεται στο γεγονός πως το ανδρικό καταναλωτικό κοινό ενδιαφέρεται ολοένα και περισσότερο για την εμφάνισή του, συμπεριλαμβανομένης της υγείας του δέρματος, των μαλλιών κ.λπ., καταρρίπτοντας τα φυλετικά στερεότυπα.

Επιπλέον, το ενδιαφέρον των ανδρών για προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς αυξάνεται και λόγω της επιρροής των social media και των influencers, που εξελίσσουν τα ανδρικά πρότυπα ομορφιάς. Μάσκες προσώπου, ενυδατικές κρέμες, λοσιόν σώματος λοσιόν κ.ά. γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μιας αυξανόμενης μερίδας αντρών που επιθυμεί μια υγιή και φρέσκια όψη. Ας μην ξεχνάμε πως η χρήση skincare προϊόντων μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της πρόωρης γήρανσης και στην αντιμετώπιση της ακμής, των σκούρων κηλίδων και άλλων δερματικών παθήσεων.

Συνεπώς, με τον τρόπο ζωής να έχει αλλάξει, το ενδιαφέρον των καταναλωτών -ανδρών και γυναικών- ιδιαίτερα όσων ανήκουν στη γενιά Z, έχει μετατοπιστεί στο wellbeing γενικότερα και κατ’ επέκταση στη φροντίδα της εμφάνισης και του δέρματός τους.

Το e-commerce δίνει ώθηση στην αγορά
Η εύκολη διαθεσιμότητα των προϊόντων ανδρικής περιποίησης σε σούπερ μάρκετ και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πιθανό να οδηγήσουν την αγορά, τα επόμενα χρόνια. Αυτή η τάση αποτυπώνεται και στη συνεργασία της Bic με το Wolt Market, βάσει της οποίας οι καταναλωτές μπορούν, πλέον, να έχουν άμεσα διαθέσιμα στον χώρο τους τα Bic προϊόντα, χωρίς να χάνουν χρόνο σε μετακινήσεις και άλλες καθυστερήσεις.

Υψηλή ζήτηση για φυσικά προϊόντα
Η αυξανόμενη ζήτηση για «πράσινα» και clean προϊόντα έχει «συμπαρασύρει» και το ενδιαφέρον για chemical-free προϊόντα ανδρικής περιποίησης, φιλικά προς το περιβάλλον, τάση που παρατηρείται ιδιαίτερα στη νέα γενιά. Και στο μέλλον, επίσης, προβλέπεται η άνοδος των προϊόντων που αποτελούνται από φυσικά συστατικά, καθώς θεωρείται πως είναι πιο αποτελεσματικά, χωρίς να προκαλούν ανεπιθύμητες παρενέργειες.

«Αέρας» ανανέωσης στις συνεργασίες
Με στόχο να κυριαρχήσουν έναντι του ανταγωνισμού, τα brands του κλάδου εστιάζουν την προβολή τους τόσο σε digital όσο και σε παραδοσιακά μέσα κι ενώνουν τις δυνάμεις τους με creative και media agencies. Στο διεθνές τοπίο, η Beiersdorf καθιερώνει ένα νέο, με το «βλέμμα» στο μέλλον, μοντέλο λειτουργίας των media και, σε αυτό το πλαίσιο, διόρισε τον Σεπτέμβριο, την OMD ως το μοναδικό media agency για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική αλλά και ως συνεργάτη global media strategy consultancy.

Αναφερόμενοι στην ελληνική αγορά, η Sleed ανανέωσε τη συνεργασία της με τη Frezyderm, που άρχισε, για πρώτη φορά, το 2017. Η νέα σύμπλευση των δύο εταιρειών ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2023, όταν η Sleed κατέκτησε το διαφημιστικό spec. Με στόχο να διευρύνει το αποτύπωμα της Frezyderm στον digital κόσμο, η Sleed εγκαινίασε μια νέα στρατηγική που επικεντρώνεται στη δημιουργία καμπανιών ανά προϊοντική σειρά, και, στη συνέχεια, στο εκτενές άπλωμα των δημιουργικών υλικών σε κάθε ψηφιακό μέσο.

H νέα, ενοποιημένη creative στρατηγική της Sleed σε συνδυασμό με τη 360ο digital στρατηγική που ακολουθείται στο σκέλος του digital media planning & buying, στα κανάλια του Facebook, Instagram, TikTok και Pinterest, καταφέρνει να παρουσιάζει τη Frezyderm σε περίοπτη θέση σε όλες τις πλατφόρμες, επικοινωνώντας το νέο της μήνυμα «We skin care» σε ευρύτερο κοινό.

Παράλληλα, τα brands του χώρου προχωρούν σε συνεργασίες με αθλητικούς συλλόγους, ώστε να προσεγγίσουν το κοινό-στόχο τους. Έτσι, τo brand Nivea Men και η Ρεάλ Μαδρίτης αποφάσισαν να επεκτείνουν την επιτυχημένη παγκόσμια συνεργασία τους, μέχρι το 2025. Σημειώνεται πως η συνεργασία θα εντείνει την εστίασή της στις ψηφιακές δραστηριότητες για να προσεγγίσει τους νεότερους καταναλωτές.

Ελευθερία στην έκφραση, φρεσκάδα στην όψη
Εμπνευσμένες από τα αθλητικά γεγονότα της περιόδου, οι καμπάνιες των brands ανδρικής περιποίησης εστιάζουν στην καθαρότητα και προστασία της επιδερμίδας, τονίζοντας τον unisex χαρακτήρα του selfcare, γενικότερα.

Frezyderm: Η Socialab και η Frezyderm παρουσίασαν, τον Ιούνιο, digital καμπάνια για την ανδρική περιποίηση προσώπου. Με έμπνευση από τα σημαντικά αθλητικά γεγονότα της περιόδου, η καμπάνια αποσκοπεί να αναδείξει ότι η περιποίηση του προσώπου δεν είναι αποκλειστικά γυναικεία υπόθεση, αλλά είναι εξίσου σημαντική και για την προσωπική φροντίδα των ανδρών. Η καμπάνια έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους άνδρες να φροντίζουν τον εαυτό τους και να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους. Έτσι όπως κάνουν, όταν απολαμβάνουν το αγαπημένο τους άθλημα και παρακολουθούν τις μεγάλες φάσεις που «γράφουν» και στο πρόσωπό τους. «Επειδή οι μεγάλες φάσεις “γράφουν”… Φρόντισε ό,τι νιώθεις», αναφέρεται στο TV σποτ.

Nivea Men: Τον Μάρτιο, βγήκε on air τηλεοπτικό σποτ για το Nivea Men Sensitive After Shave Balm, το οποίο μεταφέρει το κοινό σε ποδοσφαιρικό αγώνα. «Nivea Men Sensitive After Shave Balm, η καλύτερη άμυνά μας για την επιδερμίδα σου» ακούγεται, στο σποτ, στο τέλος του οποίου γίνεται αναφορά στην κρέμα προσώπου Nivea Men Sensitive, «για μία ολοκληρωμένη ρουτίνα».

Focus Point

Σύμφωνα με τη μελέτη «Men’s Personal Care Market» της Growth Market Reports, το μέγεθος της αγοράς ανδρικών προϊόντων προσωπικής φροντίδας αποτιμήθηκε σε περίπου 166 δισ. δολάρια το 2022 και αναμένεται να φθάσει τα 233,5 δισ. δολάρια έως το 2031, επεκτεινόμενη με CAGR 9,4%.

Η εύκολη διαθεσιμότητα των προϊόντων ανδρικής περιποίησης σε σούπερ μάρκετ και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πιθανό να οδηγήσουν την αγορά, τα επόμενα χρόνια.

Με στόχο να κυριαρχήσουν έναντι του ανταγωνισμού, τα brands του κλάδου εστιάζουν την προβολή τους τόσο σε digital όσο και σε παραδοσιακά μέσα κι ενώνουν τις δυνάμεις τους με creative και media agencies.

Η αυξανόμενη ζήτηση για «πράσινα» και clean προϊόντα έχει «συμπαρασύρει» και το ενδιαφέρον για chemical-free προϊόντα ανδρικής περιποίησης, φιλικά προς το περιβάλλον, τάση που παρατηρείται ιδιαίτερα στη νέα γενιά.

Keywords
Τυχαία Θέματα