Σε χωματερή τοξικών μετατρέπουν το Μπαγκλαντές οι ναυτιλιακές εταιρίες

Σε χωματερές τοξικών ουσιών μετατρέπονται οι παραλίες του Μπαγκλαντές από τα πλοία ευρωπαϊκών ναυτιλιακών εταιριών που οδηγούνται σε διαλυτήρια για να γίνουν παλιοσίδερα, χωρίς να λαμβάνονται μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενους, όπως καταγγέλλει η οργάνωση Human Rights Watch.

Οι παραθαλάσσιες περιοχές στην Σιτακούντα στο νοτιοανατολικό Μπαγκλαντές έχουν πλέον μετατραπεί σε ένα απέραντο ναυπηγείο διάλυσης πλοίων, ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Πρόκειται για βιομηχανία που τροφοδοτεί την οικονομία

του Μπαγκλαντές με την παραγωγή φτηνών μετάλλων, αλλά συγχρόνως υποβαθμίζει δραματικά το περιβάλλον και στοιχίζει τη ζωή πολλών εργατών, αφού δεν λαμβάνονται μέτρα ασφαλείας.

European maritime companies are ditching their old ships for scrap on Bangladeshi beaches in dangerous and polluting conditions that have killed workers pulling them apart, Human Rights Watch says https://t.co/kAps1BGkDE

TRT World (@trtworld) September 28, 2023

Σύμφωνα με την Human Rights Watch, μόνο οι ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν στείλει στα διαλυτήρια 520 πλοία από το 2020.

«Οι εταιρίες που διαλύουν πλοία στα επικίνδυνα και ρυπογόνα ναυπηγεία του Μπαγκλαντές αποκομίζουν κέρδη σε βάρος των ανθρώπινων ζωών και του περιβάλλοντος, δήλωσε η ερευνήτρια της Human Rights Watch, Τζούλια Μπλέκνερ, προσθέτοντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες εκμεταλλεύονται τα κενά που υπάρχουν στη διεθνή νομοθεσία και ξεφορτώνονται τα επικίνδυνα πλοία σε βάρος του Μπαγκλαντές.

Άθλιες συνθήκες εργασίας σε τοξικό περιβάλλον

Οι συνθήκες εργασίας στα διαλυτήρια πλοίων είναι απάνθρωπες, με τους εργάτες να βάζουν στα χέρια τους κάλτσες – αντί για ειδικά γάντια- για να αποφύγουν τα εγκαύματα από τα μέταλλα που λιώνουν και να σκεπάζουν το στόμα με τα μπλουζάκια τους για να μην αναπνέουν τα τοξικά αέρια. Η μεταφορά μεγάλων κομματιών μετάλλων γίνεται από ξυπόλυτους εργάτες, που προφανώς δεν έχουν ειδικές προστατευτικές μπότες που απαιτούνται για τόσο βαριές εργασίες.

«Οι εργάτες περιγράφουν τραυματισμούς από κομμάτια μετάλλου που πέφτουν πάνω τους, ή τι συμβαίνει όταν παγιδεύονται στο εσωτερικό πλοίων όπου ξεσπά φωτιά ή γίνεται έκρηξη σε αγωγούς», αναφέρει η έκθεση της Human Rights Watch, που δόθηκε στη δημοσιότητα σε συνεργασία με την εδρεύουσα στο Βέλγιο ΜΚΟ Shipbreaking Platform.

European companies dumping toxic ships on Bangladesh beaches, HRW says. Human Rights Watch says firms are ditching old ships for scrap in dangerous conditions, killing workers who pull them apart. Workers carry a long rope at a shipbreaking yard in Chittagong, Bangladesh. pic.twitter.com/Q8kbCO1DAr

— Taj Pharma MENA-تاج فارما الشرق الأوسط وشمال أفريق (@SalesTaj40495) September 28, 2023

Τουλάχιστον 62 εργάτες έχουν χάσει τη ζωή τους στα ναυπηγεία της Σιτακούντα από το 2019, όπως καταγγέλλει η περιβαλλοντική οργάνωση του Μπαγκλαντές Young Power in Social Action. Μόνο την περασμένη εβδομάδα έχασαν τη ζωή τους δύο άνθρωποι σε δύο διαφορετικά εργατικά δυστυχήματα, ανέφεραν αστυνομικές πηγές στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Μεγάλα λόγια και πολιτικές πιέσεις

Η Ένωση Διαλυτηρίων Πλοίων του Μπαγκλαντές (BSBA), που εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες των ναυπηγείων, διαβεβαιώνει ότι τα μέλη της έχουν αναβαθμίσει τους κανόνες ασφαλείας με βάση και τα όσα προβλέπει η νέα διεθνής σύμβαση για την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος στα διαλυτήρια, που τίθεται σε ισχύ από το 2025.

«Μετατρέπουμε τα διαλυτήρια σε πράσινα ναυπηγεία, παρόλο που αυτό κοστίζει», υποστήριξε ο πρόεδρος της BSBA, Μοχάμαντ Αμπού Τάχερ, μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο, και ισχυρίστηκε ότι ήδη οι εργαζόμενοι λαμβάνουν προστατευτικά μέσα.

European Firms Polluting of Dumping Toxic Ships on Bangladesh Beaches https://t.co/wiSsY785La via @thecaspiantimes #ClimateCrisis #ClimateActionNow

— The Caspian Times TCT. (@thecaspiantimes) September 28, 2023

Ωστόσο ο Φαζλούλ Καμπίρ Μιντού, συντονιστής του δανέζικου Κέντρου Ενημέρωσης για την Εργασιακή Ασφάλεια, δήλωσε ότι οι ιδιοκτήτες των διαλυτηρίων στο Μπαγκλαντές λειτουργούν σε «κλίμα ατιμωρησίας» λόγω της επιρροής που ασκούν στην πολιτική ηγεσία της χώρας.

Σε πολλά παλιά πλοία στη Σιτακούντα ανιχνεύθηκε άσβεστος, σύμφωνα με τον Ρεπόν Τσοουντχάρι, διευθυντή του Ιδρύματος OSHE, που αγωνίζεται για τα δικαιώματα των εργατών.

Ο άσβεστος θεωρείται ότι προκαλεί καρκίνους στους πνεύμονες και άλλες σοβαρές ασθένειες, αλλά οι εργάτες δεν λαμβάνουν κανένα μέτρο προστασίας. Η οργάνωση OSHE εξέτασε 110 εργαζόμενους που είχαν εκτεθεί στην τοξική ουσία και οι 33 από αυτούς βγήκαν θετικοί. «Και οι 33 εργάτες παρουσιάζουν ζημιές στους πνεύμονες σε διάφορους βαθμούς. Από αυτούς οι τρεις πέθαναν ήδη και πολλοί ζουν σε άθλια κατάσταση», επισήμανε ο Ρεπόν Τσοουντχάρι.

Διαβάστε επίσης:

Michael Gambon: Πέθανε ο Albus Dumbledore των ταινιών Harry Potter

Αυτή είναι η ιδανική εποχή για να ταξιδέψει κάποιος στην Ευρώπη – Οι προτάσεις του CNN (photos/videos)

Μπρους Σπρίνγκστιν: Ακυρώνει όλες τις συναυλίες του για φέτος (video)

Keywords
Τυχαία Θέματα