Τι λένε οι Έλληνες ξενοδόχοι για τη στάση της ΕΕ απέναντι στη Booking

Έτσι όπως έχει αναπτυχθεί ο τουρισμός -και όχι μόνο στην Ελλάδα- με τις πλατφόρμες πωλήσεων που έχουν ενισχύσει ή και πολλές φορές αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς τρόπους πωλήσεων των ξενοδοχείων προς τους πελάτες τους, ήταν κάπου λογικό να ξεφύγει η κατάσταση.

Μάλιστα, πολλοί ξενοδόχοι ανέφεραν ότι έχουν «συνέταιρο» τις πλατφόρμες, δηλαδή ότι ουσιαστικά μοιράζονταν τα κέρδη.

Και φθάσαμε στο σημείο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει την απόφαση να προσδιορίσει τη Booking

ως «ρυθμιστή πρόσβασης»  (gatekeeper platform) με βάση την Πράξη  για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), υποχρεώνοντάς τη έτσι να συμμορφωθεί  με όλες τις υποχρεώσεις και απαγορεύσεις που απορρέουν από αυτόν τον χαρακτηρισμό,  μέσα στους επόμενους έξι μήνες.

Σε ανακοίνωσή του το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, επισημαίνει ότι: «Σύμφωνα με καταγγελίες των Ευρωπαϊκών ξενοδοχείων, η εν λόγω πλατφόρμα  εκμεταλλεύτηκε τη δεσπόζουσα θέση της, αναπτύσσοντας αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές και ζημιογόνες συμπεριφορές  με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στη λειτουργία τους. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις αποτελούν τόσο η συνεχιζόμενη παρεμπόδιση των ξενοδοχείων να προσφέρουν καλύτερες τιμές στα δικά τους κανάλια διανομής σε σχέση με την πλατφόρμα, όσο και η άρνησή της να μοιράζεται επαρκή δεδομένα με  τα ξενοδοχεία που συνεργάζονται μαζί της. Μετά τη συγκεκριμένη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η πλατφόρμα υποχρεώνεται πλέον να απαντήσει σε όλα αυτά τα ζητήματα με λύσεις συμμόρφωσης, λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων. Η ανάδειξη του ζητήματος αυτού απαίτησε μια πολύχρονη προσπάθεια από τους εκπροσώπους του ξενοδοχειακού κλάδου τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο μέσα από τις συνεχείς παρεμβάσεις της HOTREC όσο και σε εθνικό επίπεδο με πρωτοβουλίες φορέων εκπροσώπησης των ξενοδοχείων. Υπενθυμίζεται πως τον Μάιο του 2022 το ΞΕΕ κατέθεσε καταγγελία για αθέμιτες πρακτικές ψηφιακών πλατφορμών, που εκμεταλλεύονται καταχρηστικά τη δεσπόζουσα θέση τους στη διαδικτυακή αγορά κρατήσεων, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού».

«Είναι μια ιστορική απόφαση που δικαιώνει τον ξενοδοχειακό κλάδο της Ευρώπης κι αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού που μέχρι σήμερα επέτρεπαν – σύμφωνα με πολλές καταγγελίες μελών μας -  αθέμιτες και καταχρηστικές πρακτικές σε βάρος των ξενοδοχείων εκ μέρους της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Η φιλοξενία έχει πολλά να δώσει και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Όμως για να μπορέσει να το κάνει,  απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο υγιής ανταγωνισμός. Σε αυτή την αρχή είμαστε απόλυτα δεσμευμένοι και ως ΞΕΕ και ως HOTREC,  ώστε κάθε ξενοδόχος που επενδύει και αναλαμβάνει όλα τα κόστη, να είναι και ο πραγματικός  ιδιοκτήτης του προϊόντος του με όρους απόλυτης διαφάνειας», ανέφερε ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός.

Related...Στην 5η θέση η Ελλάδα σε προτίμηση για Γερμανούς, Γάλλους και ΒρετανούςΠροορισμός το Αφγανιστάν; Πώς οι Ταλιμπάν προσπαθούν να προσελκύσουν τουρίστεςΟ υπερτουρισμός μετατρέπει πόλεις και νησιά σε «κόλαση» για τους ντόπιους
Keywords
Τυχαία Θέματα