Αριστείδης Αλαφούζος (Okeanis Eco Tankers): Συμφωνίες με υψηλότερα ναύλα το δεύτερο τρίμηνο του έτους

Μείωση κερδών και εσόδων εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο του 2024 η Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου. Παράλληλα, αποκάλυψε ότι έχει κλείσει συμφωνίες με υψηλότερα ναύλα για το δεύτερο τρίμηνο.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τα κέρδη την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2024 ανήλθαν στα 41,6 εκατ. δολάρια έναντι 51,6 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των εξόδων για ταξίδια.

Τα έσοδα της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακής,

υποχώρησαν στα 111 εκατ. δολάρια έναντι 112,5 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Υψηλότερα ναύλα

Το TCE (ισοδύναμο χρονοναύλωσης) στα μεγάλα τάνκερ VLCC διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα 68.800 δολάρια ημερησίως το πρώτο τρίμηνο του έτους, ενώ το αντίστοιχο TCE στα δεξαμενόπλοια suezmax ήταν στα 56.700 δολάρια ημερησίως.

Ωστόσο, όπως αποκάλυψε η εταιρεία, μέχρι στιγμής, στο δεύτερο τρίμηνο, το 82% των διαθέσιμων ημερών στην spot αγορά για τα VLCC έχει δεσμευθεί με μέσο όρο ναύλου στα 75.900 δολάρια ανά ημέρα, ενώ το 57% της χωρητικότητας των suezmax στα 60.800 δολάρια ανά ημέρα.

Η Okeanis Eco Tankers επισημαίνει πως με δεδομένο ότι είναι η μοναδική εισηγμένη με καθαρά οικολογικού τύπου και εξοπλισμένα με scrubbers δεξαμενόπλοια συνεχίζει να υπεραποδίδει έναντι του συνόλου της αγοράς.

«Λόγω της έλλειψης ενδείξεων σχετικά με τυχόν βελτίωση της κατάστασης διέλευσης της Ερυθράς Θάλασσας, διατηρούμε την αισιοδοξία μας ότι η δυναμική θα συνεχιστεί και θα υπάρξει ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο», τονίζει.

Η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε την διανομή μερίσματος 1,10 δολάρια ανά μετοχή.

Η ρευστότητα της ανήλθε στα 109 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Μαρτίου 2024 έναντι 118 εκατ. δολαρίων στο τέλος Μαρτίου 2023.

Η Okeanis Eco Tankers επισημαίνει ότι οι συμφωνίες αναχρηματοδότησης που έκλεισε το 2023 και το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους αφορούσαν εννέα δεξαμενόπλοια και μείωσαν κατά 1% το κόστος των τόκων τους.

Ενώ σημείωσε ότι υπάρχει «πολύ θετικό momentum καθώς συνεχίζουμε να διαπραγματευόμαστε την αναχρηματοδότηση» του τάνκερ Poliegos (κατασκευής 2017), χωρητικότητας 157.000 dwt, τους επόμενους μήνες.

Διαβάστε επίσης:

Γιάννης Ξυλάς: Είναι μύθος ότι η ναυτιλία έχει τον τρόπο να κάνει την ενεργειακή μετάβαση μόνη της

Χάρης Βαφειάς: Επιμένω στα second hand πλοία λόγω της ρευστότητας με το καύσιμο του μέλλοντος

Γιώργος Προκοπίου: Για αυτά που λέω η Μάλτα με βράβευσε και στην Ελλάδα μου έστειλαν το ΣΔΟΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα