Ταξί: «Ο κλάδος οδηγείται ολοταχώς προς την πτώχευση»

«Ο κλάδος οδηγείται ολοταχώς προς την πτώχευση», δηλώνει στο iEidiseis για τα ταξί, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Ευθύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Η οικονομική κρίση που έφερε η πανδημία επηρέασε πολλούς κλάδους και στην Ελλάδα, με αυτόν των ταξί

να πλήττεται κατά κόρον από την απαγόρευσης της άσκοπης κυκλοφορίας.

Ωστόσο, όπως τονίζει στο iEidiseis ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Ευθύμιος Λυμπερόπουλος, τα προβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται, με τον κλάδο να μην μπορεί να βγει από τη μέγγενη της κρίσης και να κινδυνεύει να οδηγηθεί σε ακραίες καταστάσεις, εάν δεν ληφθούν μέτρα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσής του.

Παράλληλα, ο κ. Λυμπερόπουλος σχολιάζει τα μέτρα που ελήφθησαν από πλευράς κυβέρνησης για τη λειτουργία των ταξί στη μετά-καραντίνα εποχή, ήτοι: την τοποθέτηση πλεξιγκλάς, τη μεταφορά μόνον ενός επιβάτη και την υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας.

«Ο κλάδος οδηγείται ολοταχώς προς την πτώχευση»

«Ο κλάδος οδηγείται ολοταχώς προς την πτώχευση. Γενικότερα, η κοινωνία είναι σε στάση αναμονής με εκρηκτικές διαστάσεις. Δεν υπάρχει χρήμα στην αγορά. Το ταξί, π.χ. στην Αττική, πριν από την πανδημία, είχε φθάσει σ’ ένα επίπεδο της τάξεως των 3.000 διαδρομών από το αεροδρόμιο. Σήμερα δεν βγάζει 15! Και όλη αυτή την περίοδο της πανδημίας», επισημαίνει ο κ. Λυμπερόπουλος και συμπληρώνει:

«Τα έσοδα, λοιπόν, έχουν μηδενιστεί. Και αν βγουν όλα τα αυτοκίνητα να ξαναδουλέψουν τώρα σιγά-σιγά, αφού βλέπουμε δύσκολο η κυβέρνηση να ξαναδώσει τα 800 ευρώ ή έστω τα 534 στον ιδιοκτήτη ή και στον οδηγό, τότε θα γίνει ένας τραγέλαφος. Η κυβέρνηση θα έπρεπε πάλι, για όλους τους ελευθέρους επαγγελματίες, να δώσει μία επιδότηση, έστω για να μπορέσουν αν σταθούν στα έξοδά τους».

«Ένα ταξί σήμερα, χωρίς να βάλει το κλειδί και να βγει να δουλέψει, έχει 50-60 ευρώ έξοδα. Αυτό, λοιπόν, δεν βγαίνει. Και με αυτό που μας έδωσαν, δηλαδή, σε 45 μέρες 800 ευρώ, πάλι μπαίνουμε μέσα. Εάν δεν διαχυθεί ό,τι έχει απομένει από χρήμα στην οικονομία προς την κοινωνία, ώστε να δημιουργηθούν καταναλωτές, προς κάθε κατεύθυνση, τότε έχουν τελειώσει και οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές», εξηγεί.

«Να βγάλει η κυβέρνηση προστατευτικό, αν χρειάζεται»

«Όσον αφοράς το πλεξιγκλάς, σημειώνει: «Η κυβέρνηση πρέπει να βγάλει ένα μέτρο που, αν χρειάζεται, να το επιβάλει. Το ‘’από μόνος του κάθε ταξιτζής, βρες οποιοδήποτε είδος και βάλε και εφάρμοσέ το’’, δεν λέει τίποτα. Λέει ‘’το βάζουμε για την πανδημία’’. Μα αν πιάνει τα μισά καθίσματα, την πίσω πλευρά και από κάτω περνάει το μικρόβιο, δεν χρειάζεται να το βάλεις. Είναι αδιανόητο. Αν, λοιπόν, η κυβέρνηση θεωρεί πως υπάρχει κίνδυνος, οφείλει να βγάλει εκείνη ένα προστατευτικό -εγώ θα έλεγα ένα νάιλον, χοντρό- που να είναι για όλους και να πιάνει από τον ουρανό μέχρι τα πόδια. Αλλιώς δεν χρειάζεται να μπει. Τι να μπει;»

Για το μέτρο του ενός επιβάτη, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους, λέει: «Πρέπει να καταλάβουν και οι ιθύνοντες ότι το ταξί δεν μεταφέρει -όπως το λεωφορείο- μεγάλο αριθμό ατόμων. Κάνει μεταφορά που δεν μπορείς να τη δεσμεύεις. Σύμφωνα με τις θέσεις που έχει, πρέπει να τους παίρνει όλους. Διότι είναι οικογένειες, φίλοι, συνεργάτες που δουλεύουν στην ίδια δουλειά. Να φορούν, λοιπόν, τις μάσκες τους και να μπαίνουν μέσα».

«Έχουμε χάσει ανθρώπους. Πώς μας προστατεύει η Πολιτεία;»

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, υπογραμμίζει πως «όπως και σε άλλες χώρες, ειδικά στην Ευρώπη, η κυβέρνηση οφείλει να κάνει και δικές τις απολυμάνσεις στα αυτοκίνητα, οφείλει να πάρει παραπάνω μέτρα για το πώς θα δουλέψουν τα ταξί. Ακόμα και τεστ να γίνονται - έχουμε χάσει ανθρώπους. Ανθρώπους που την εποχή της πανδημίας έρχονταν χωρίς να εξεταστούν στο αεροδρόμιο, επιβίβασαν άτομα και πέθαναν οι άνθρωποι. Δηλαδή εκεί δεν υπάρχει προστασία; Εγώ ξέρω δύο. Πήραν κόσμο από αποστολή από το εξωτερικό -Ισπανία ή Αγγλία- και δύο άνθρωποι, συνάδελφοι , έθαναν από κορονοϊό. Είναι λυπηρό. Ποιος θα αποζημιώσει τις οικογένειες αυτές, που έμειναν στον δρόμο; Πώς μας προστατεύει η Πολιτεία;».

Καραμανλής: Πιθανόν και σήμερα η ΚΥΑ για δεύτερο επιβάτη στα ΤΑΧΙ

Πιθανότατα και σήμερα θα εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση για να επιτρέπεται και δεύτερος επιβάτης στα ταξί, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Ξεκαθάρισε, επίσης, πως δεν πρόκειται να υπάρξει αύξηση της τιμής των διοδίων παρότι οι παραχωρησιούχοι ζητούν ενίσχυση για τα χρήματα που έχασαν την περίοδο της πανδημίας.

Διαβάστε ακόμη:

Πού είναι υποχρεωτική η μάσκα

Μετακινήσεις: Τι επιτρέπεται από τη Δευτέρα σε Αττική, Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα

Πότε θα επιτραπούν οι μετακινήσεις από νομό σε νομό

Πώς και ποιοι θα πληρωθούν επίδομα τον Μάιο

Τι ώρα ανοίγουν και τι ώρα κλείνουν τα καταστήματα - Το ωράριο για τα εμπορικά  

Keywords
Τυχαία Θέματα