Συγκριτική δοκιμή: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 PS AT8 vs VW Polo 1.0 TSI 95 PS DSG7

Με περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες ζωής στην πλάτη τους και δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις, τα δύο γερμανικά μοντέλα αποτελούν κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων και εμείς συγκρίνουμε τις αυτόματες εκδόσεις τους.

Η αυτοκίνηση και κατά συνέπεια η αγορά αυτοκινήτου, έχουν αλλάξει πολύ την τελευταία πενταετία. Κύριος υπεύθυνος όμως δεν είναι μόνο η μόδα των crossover και SUV, αλλά και η ηλεκτροκίνηση που καλπάζει και αλλάζει όλα όσα γνωρίζαμε.

Με αυτά κατά νου, ακούγεται λογικό που οι παραδοσιακές δυνάμεις των

αυτοκινήτων πόλης έχουν αρχίσει να χάνουν έδαφος και το αγοραστικό κοινό επιλέγει τα ελαφρώς ακριβότερα αδελφάκια τους, τα αστικά crossover.

Δύο όμως μοντέλα που αντέχουν στην πίεση της μόδας λόγω πολύ βαριάς «φανέλας», είναι τα δύο γερμανικά μικρά αυτοκίνητα που συγκρίνουμε: Τα ανανεωμένα Opel Corsa και VW Polo. Για την ακρίβεια το Corsa φρεσκαρίστηκε πριν μερικούς μήνες και το Polo πριν δυόμιση χρόνια.

Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν ικανή γκάμα εκδόσεων κινητήρα, που στην περίπτωση του Corsa καταναλώνει βενζίνη και ρεύμα (αμιγώς ηλεκτρική έκδοση), ενώ σε αυτή του Polo βενζίνη και φυσικό αέριο (CNG). Επιπλέον, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Polo διατίθεται και σε έκδοση GTi με 2λιτρο TSI κινητήρα 207 ίππων.

Ώριμα και ολοκληρωμένα

Η Opel ανήκει στον Όμιλο Stellantis και η έκτη γενιά του γερμανικού μικρού αυτοκινήτου ανανεώθηκε πριν μερικούς μήνες, ενώ βασίζεται την πλατφόρμα CMP που χρησιμοποιούν και άλλα σουπερμίνι και crossover του Ομίλου. Η σύγχρονη πλατφόρμα έφερε σωστές αναλογίες στην τελευταία γενιά του μοντέλου, που πλέον έχει πιο δυναμική στάση χωρίς να χάσει την σχεδιαστική του ταυτότητα. Σε συνδυασμό μάλιστα με την αισθητική ανανέωση υπέστη, η εικόνα του έγινε πιο δυναμική και φυσικά πιο ταιριαστή με την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας.

Το Polo βρίσκεται και αυτό στην έκτη του γενιά και η VW προχώρησε σε ανανέωσή του πριν δυόμιση χρόνια, φέρνοντάς το αισθητικά κοντά στο μεγαλύτερο Golf. Βασίζεται στην μικρότερη εκδοχή της σπονδυλωτής πλατφόρμας MQB, την Α0, που φέρουν και όλα τα μικρά μοντέλα του Group. Η χρήση της νέας πλατφόρμας έφερε ριζικές αλλαγές στο μοντέλο, βάζοντας ένα σημαντικό λιθαράκι στο ποιόν του.

Οι εκδόσεις που συγκρίνουμε αφορούν τις βασικές αυτόματες με κινητήρα βενζίνης και ισχύ γύρω από τους 100 ίππους. Πρόκειται για εξαιρετικά συνιστώμενες εκδόσεις, καθώς αναδεικνύουν ακόμα πιο πολύ τον αστικό χαρακτήρα των δύο μοντέλων, χωρίς να υστερούν σε τεχνολογία.

Και οι δύο κινητήρες έχουν τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, τούρμπο και άμεσο ψεκασμό, με αυτόν του Opel να έχει λίγο μεγαλύτερη χωρητικότητα (1.2 αντί για 1.0 του Polo). Ο πολυβραβευμένος κινητήρας 1.2 Turbo του Opel αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Από την άλλη, ο κινητήρας του Volkswagen αποδίδει ελαφρώς μικρότερα νούμερα, με την ισχύ να φτάνει τους 95 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και την ροπή τα 175 Nm στις 1.750 σ.α.λ.

Όπως προαναφέραμε, πρόκειται για τις αυτόματες εκδόσεις τους, με το οχτάρι σασμάν του Opel Corsa να είναι με μετατροπέα ροπής και το 7άρι του VW Polo να είναι διπλού συμπλέκτη. Διαθέτουν δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddle στο τιμόνι, με τον οδηγό του Polo να μπορεί να αλλάξει σχέσεις και μέσω του επιλογέα (το Corsa έχει το νέο toggle).

Τόσο ο κινητήρας του Corsa όσο και αυτός του Polo διαθέτουν ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας για το είδος τους και δεν φέρνουν κραδασμούς στις χαμηλομεσαίες στροφές, με αυτόν του Polo όμως να είναι πιο ορεξάτος για στροφάρισμα, αλλά το Corsa να διαθέτει πιο «πολιτισμένο» σύστημα stop/start και εντονότερο τράβηγμα.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνουν τα εργοστάσια κάνουν λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. για το Corsa και 11,3 δλ. για το ελαφρώς πιο αδύναμο και βαρύτερο Polo (+68 κιλά). Η τελική ταχύτητα στην πρώτη περίπτωση ακουμπά τα 192 χλμ./ώρα και στην δεύτερη τα 187 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός, ειδικά λίγο πριν τις 2.000 σ.α.λ. είναι δυνατή χάρη στην πλούσια ροπή. Μάλιστα, η τελευταία ευνοεί και την άνεση στον αυτοκινητόδρομο, μιας και σε ταχύτητα ταξιδίου τα αυτόματα σασμάν ρίχνουν αρκετά τις στροφές περιστροφής, χωρίς να τίθεται θέμα δύναμης.

Στα αυτοκίνητα της δοκιμής (έκδοση GS Launch Pack για το Corsa και Life για το Polo), το Corsa διαθέτει και επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), που επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, το βάρος τιμονιού και την απόδοση του συστήματος κλιματισμού.

Στο δρόμο, το Polo θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και διαχειρίζεται τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων με μεγάλη ευκολία, προσφέροντας κορυφαίου επιπέδου άνεση. Σε αντίστοιχο επίπεδο βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης, που σιγοντάρεται από την ελαφρώς καλύτερη ηχομόνωση στην περιοχή των θόλων και τον μικρότερο αεροδυναμικό θόρυβο σε συνθήκες ταξιδιού.

Από κοντά βρίσκεται και το Corsa, παρά τους προαιρετικούς 17άρηδες τροχούς της έκδοσης (έχει 16άρες κανονικά), αλλά πλήττεται ελαφρώς από την πιο θορυβώδη λειτουργία της ανάρτησης. Στον επαρχιακό, και τα δύο προσφέρουν πολύ καλό έλεγχο και κινούνται με απόλυτη ασφάλεια και λογικές κλίσεις, με το μπροστινό σύστημα του Corsa να είναι πιο άμεσο. Το τιμόνι όμως του Polo προσφέρει λίγη παραπάνω αίσθηση στον οδηγό του.

Τα φρένα των δύο αυτοκινήτων διαφέρουν στον πίσω άξονα, με το Corsa να έχει δισκόφρενα και το Polo ταμπούρα, και βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο από άποψη δύναμης, προοδευτικότητας και αντοχής. Το πλατύ πεντάλ όμως του Corsa ξεχωρίζει σε αίσθηση και χαρίζει περισσότερη ακρίβεια.

Στον τομέα της κατανάλωσης, το Corsa κατανάλωσε κατά την διάρκεια της συγκριτικής δοκιμής μας 6,9 λτ./100 χλμ. και το Polo 6,7 λτ./100 χλμ. Η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών είναι μικρή, ενώ και στις δύο περιπτώσεις εάν δείξεις προσοχή μπορεί να δεις κατανάλωση κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ.

Η χρυσή τομή

Η σχεδίαση του εσωτερικού του Corsa ακολουθεί την τελευταία σχεδιαστική τάση της Opel με ευθείες γραμμές και ορθογώνια μοτίβα. Τα υλικά που το απαρτίζουν είναι ένα μίγμα σκληρών και μαλακών πλαστικών με ευχάριστη υφή και πολύ καλό μοντάρισμα. Όλα τα Corsa έχουν ταμπλό που το πάνω μέρος του καλύπτεται από μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας.

Η έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών (ανάλογα την έκδοση φτάνει τις 10 ίντσες) με ελαφριά κλίση προς τον οδηγό φιλοξενεί το εύχρηστο και αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων που περιλαμβάνει ραδιόφωνο και σύνδεση με smartphone μέσω Bluetooth για πραγματοποίηση κλήσεων ή αναπαραγωγή μουσικής, καθώς και Android Auto και Apple CarPlay. Πολύ καλή είναι και η προσφερόμενη χρηστικότητα για τους εμπρός, με σχετικά μεγάλες και σωστά τοποθετημένες θήκες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών της έκδοσης GS είναι ευανάγνωστος και προσφέρει μπόλικη πληροφορία.

Από την άλλη, η καμπίνα του Polo δείχνει πιο συμβατική, αλλά και πιο προσεγμένη στο μάτι. Τα υλικά στο ταμπλό και περιμετρικά στις πόρτες είναι αρκετά ανεβασμένα σε ποιότητα. Το ταμπλό ακολουθεί και αυτό οριζόντιες γραμμές και αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά κορυφαίας ποιότητας και το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών είναι εύχρηστο και με πολύ καλή συνδεσιμότητα.

Υπάρχουν αρκετές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα του οδηγού, αλλά οι ποτηροθήκες της κονσόλας δαπέδου βρίσκονται πολύ κοντά στο χειρόφρενο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, αλλάζει μοτίβο και προσφέρει μπόλικη πληροφορία.

Ο οδηγός και των δύο μοντέλων κάθεται σε ένα αναπαυτικό κάθισμα με μεγάλο εύρος ρύθμισης, και σε συνδυασμό με το τιμόνι που βγαίνει αρκετά έξω, θα βρει αμέσως τη θέση που τον βολεύει. Η πλευρική στήριξη των καθισμάτων του Corsa είναι ελαφρώς καλύτερη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτό του Polo δεν κρατά σωστά το σώμα του οδηγού στη θέση του. Στον τομέα της ορατότητας, και τα δύο κυμαίνονται σε καλό επίπεδο, με μόνο μελανό σημείο την ορατότητα προς τα πίσω και διαγώνια. Το Corsa όμως έχει λίγο μεγαλύτερους εξωτερικούς καθρέφτες που διευκολύνουν αρκετά.

Οι χώροι που προσφέρουν τα δύο γερμανικά αυτοκίνητα είναι αρκετά καλοί και θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικους, με το Polo να διαθέτει λίγο μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω. Και στα δύο πάντως υπάρχει αρκετός χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών.

Στον χώρο αποσκευών, το Corsa έχει χωρητικότητα 309 λίτρα και το Polo 351, αν και στο μάτι μοιάζουν αρκετά από πλευράς όγκου. Ταυτόχρονα, το κανονικό τους σχήμα κάνει το χώρο και των δύο μοντέλων πλήρως εκμεταλλεύσιμο, ενώ το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας διευκολύνει αρκετά. Το Polo διαθέτει επιπλέον διπλό πάτωμα που εξασφαλίζει και επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση που αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος.

Στο photo finish

Το φρεσκολανσαρισμένο Opel Corsa 1.2 Turbo 100 PS AT8 προσφέρεται σε πέντε εξοπλιστικά επίπεδα, με το βασικό Edition Pack να κοστίζει 23.100 ευρώ και το ακριβότερο GS Pack που δοκιμάζουμε 26.400 ευρώ, χωρίς να υπολογίζουμε τις προωθητικές ενέργειες της εγχώριας αντιπροσωπείας. Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, και ουσιαστικά δεν απουσιάζει τίποτα σημαντικό.

Το VW Polo 1.0 TSI 95 PS DSG7 διατίθεται με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Life που κοστίζει 24.950 ευρώ. Όσοι επιθυμούν το πλουσιότερο εξοπλιστικό επίπεδο More θα xρειαστεί να ανέβουν στα 25.250 ευρώ. Η έκδοση Life που δοκιμάζουμε έχει καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αλλά αυτός του Corsa είναι καλύτερος. Θα θέλαμε όμως από τον εξοπλισμό άνεσης να μην απουσιάζουν οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος ή έστω μια κάμερα οπισθοπορείας, για ευνόητους λόγους.

Εν κατακλείδι, τα μικρά αυτοκίνητα του συγκριτικού μας αποτελούν δύο από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας και βρίσκονται πολύ κοντά στους περισσότερους τομείς. Εκεί όμως που κάνει την διαφορά το Corsa και διακρίνεται στην συγκριτική δοκιμή μας έναντι του ολοκληρωμένου Polo είναι στο ελαφρώς πιο προσεγμένο κόστος χρήσης (ετήσια πάγια έξοδα), στις καλύτερες επιδόσεις, στον πλουσιότερο εξοπλισμό, στην μεγαλύτερη εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (5έτη αντί για 4ετή) και στην πιο προσιτή τιμή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Opel Corsa
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 100 PS/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 192 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ., 122 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.061/1.765/1.435 χλστ., 2.538 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.128 κιλά
Χώρος αποσκευών: 309 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 23.100 ευρώ / 0 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ VW Polo
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 95 PS/5.000 - 5.500 σ.α.λ., 175 Nm/1.600 - 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 187 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5 λτ./100 χλμ., 126 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.074/1.751/1.451 χλστ., 2.552 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.196 κιλά
Χώρος αποσκευών: 351 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 24.950 ευρώ / 81 ευρώ

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Keywords
opel corsa, vw polo, opel, turbo, polo, tsi, opel corsa, opel, vw polo, polo, tsi, turbo, suv, αμιγώς, gti, golf, mqb, group, ισχύ, volkswagen, χλμ, life, sport, android, auto, apple, σημαίνει, photo, κινηση στους δρομους, τελη κυκλοφοριας, Καλή Χρονιά, 600 δις, τελη κυκλοφοριας 2014, τελη κυκλοφοριας 2015, τελη κυκλοφοριας 2016, mqb, αυτοκινητα, αυτοκινητο, θεμα, μοδα, πιεση, ραδιοφωνο, φυσικο αεριο, apple, volkswagen, αγορα αυτοκινητου, αγορα, αισθητικη, αξιζει, αρχιτεκτονικη, βγαινει, βενζινη, βρισκεται, γερμανικα, δυνατοτητα, δειχνει, διπλο, εγινε, εγγυηση, εδαφος, ευρω, υπαρχει, επτα, τεχνολογια, ζωης, ειδος, θηκες, θυμιζει, εικονα, εκδοσεις, κλιση, λειτουργια, λιθαρακι, λογο, ματι, μιγμα, μηνες, μοντελα, οδηγος, οθονη, οθονη αφης, οκτω, ουσιαστικα, πιο πολυ, ποιοτητα, πλαστικα, πορτες, προγραμματα, πωλησεις, ρευμα, ροπη, σωμα, ταυτοτητα, ταση, τιμη, ισχύ, φυσικα, φτανει, φυσικο, χλμ, χρυση, group, ανηκει, auto, ασφαλεια, εκπομπες, photo, golf, gti, life, σημαίνει, suv, υλικα
Τυχαία Θέματα