Οδηγούμε το Mazda CX-5 e-Skyactiv G165 2WD Auto
Το Mazda CX-5 κυκλοφόρησε αρχικά το 2012 και ήταν το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής
Σχεδιαστικά, το μοντέλο διατηρεί την εικόνα που γνωρίζουμε από το 2021. Υπάρχουν καθαρές γραμμές χωρίς ίχνος υπερβολής και γενικότερα επικρατεί μια ηρεμία στην εξωτερική εμφάνιση. Γνώριμο χαρακτηριστικό όλων των Mazda άλλωστε. Κλασικό χαρακτηριστικό και η μεγάλη μάσκα μπροστά, με το χρωμιωμένο περίγραμμα και τα λεπτά φώτα. Πουθενά δεν υπάρχουν στοιχεία εντυπωσιασμού, χωρίς ταυτόχρονα να είναι και λειτουργικά. Άρα όσο κι αν ψάξουμε δε θα βρούμε κλειστούς αεραγωγούς ή ψεύτικες εξατμίσεις. Κάτι τέτοιο άλλωστε θα ερχόταν και αντίθετο στην όλη φιλοσοφία των ιαπώνων.
Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η Newground που ήρθε μαζί με το τελευταίο facelift και περιλαμβάνει ασημένιες προστατευτικές ποδιές εμπρός, πίσω και στο πλάι, μαύρα καλύμματα στους καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Υπάρχει και μια λεπτομέρεια στη μάσκα σε πράσινο χρώμα, αποκλειστικό χαρακτηριστικό της Newground, ενώ κάτι αντίστοιχο έχει και η έκδοση Homura αλλά σε κόκκινο χρώμα.
#tdi_10 .td-doubleSlider-2 .td-item1 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-02-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_10 .td-doubleSlider-2 .td-item2 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-04-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_10 .td-doubleSlider-2 .td-item3 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-09-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_10 .td-doubleSlider-2 .td-item4 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-10-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_10 .td-doubleSlider-2 .td-item5 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-11-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } 1 του 5 Προσεγμένο εσωτερικόΣτην καμπίνα, όποιος έχει βρεθεί σε ένα τελευταίας γενιάς Mazda ξέρει πάνω-κάτω τι να περιμένει. Έχουμε μια αίσθηση ποιότητας που κοιτά ευθέως την premium κατηγορία και μοντέλα των Audi, BMW, Mercedes και Volvo. Και το κυριότερο, το CX-5 δείχνει πολύ πιο ακριβό από όσο είναι στην πραγματικότητα.
Έτσι έχουμε πολύ ποιοτικά υλικά, μαλακά και ευχάριστα στην αφή, ενώ η συναρμογή αγγίζει την τελειότητα. Την ίδια στιγμή έχουμε μια πολύ προσεγμένη σχεδίαση με τίποτα να θυμίζει μοντέλα του ανταγωνισμού με τις τεράστιες οθόνες από άκρη σε άκρη. Εδώ έχουμε μια διαφορετική εξέλιξη της καλής αναλογικής εποχής, με παραδοσιακή διάταξη. Ο πίνακας οργάνων είναι πιο παραδοσιακός, η οθόνη για το infotainment προεξέχει στο πάνω μέρος του ταμπλό και χαμηλότερα βρίσκουμε μια φαρδιά κονσόλα.
Ακόμη και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι της “παλιάς σχολής”, μπροστά του έχουμε μια θήκη για μικροαντικείμενα ή ένα κινητό τηλέφωνο – μπορεί να έχει και ασύρματη φόρτιση εδώ – ενώ προς τα πίσω έχουμε δυο ποτηροθήκες και ένα μεγάλο υποβραχιόνιο με ένα ενδιάμεσο ράφι και δυο θύρες USB Type-C. Τα χειριστήρια για τον κλιματισμό είναι επίσης αναλογικά, με περιστροφικούς διακόπτες, φυσικά μπουτόν και ψηφιακές ενδείξεις. Τι καλύτερο από αυτό;
Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ένα περιστροφικό μπουτόν, από το οποίο μπορούμε να χειριστούμε πλήρως την οθόνη του infotainment και μάλιστα πολύ εύκολα όταν οδηγούμε. Ο διακόπτης αυτός περιστρέφεται, ενώ λειτουργεί και ως joystick αλλά και ως μπουτόν, βοηθώντας μας να πλοηγηθούμε τυφλά στο menu.
Η οθόνη λοιπόν δεν είναι αφής! Περίεργο θα πει κανείς για αυτοκίνητο του 2023, όμως έτσι κι αλλιώς είναι αρκετά μακριά για να τη φτάσεις με το χέρι. Έχει διαγώνιο στις 10,25’’, ενώ μόνο η απολύτως βασική έκδοση έχει μικρότερη οθόνη, στις 8’’. Το menu είναι σχετικά απλό, κατανοητό και βεβαίως στα ελληνικά. Η συνδεσιμότητα υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενσύρματα και ασύρματα, ενώ ενσωματώνει και το MyMazda, επιτρέποντας στον οδηγό να συνδέσει το αυτοκίνητο με τη σχετική εφαρμογή στο κινητό του και να παρακολουθεί πληροφορίες και δεδομένα όπου κι αν βρισκεται. Ακόμη υπάρχει και εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης αλλά και ψηφιακή οθόνη 360 μοιρών με τέσσερις κάμερες που θα βοηθήσουν τους ελιγμούς σε στενούς χώρους. Ο πίνακας οργάνων όπως συμβαίνει και στο μικρότερο CX-30 είναι και ψηφιακός και αναλογικός. Για την ακρίβεια έχει τρία κυκλικά τμήματα, με το κεντρικό να είναι πλήρως ψηφιακό, ακόμη κι αν μοιάζει με αναλογικό, με ενδείξεις περιμετρικά και κινούμενη βελόνα.
Ένα ωραίο χαρακτηριστικό της έκδοσης Newground είναι και οι επενδύσεις στα καθίσματα, με μαύρο οικολογικό δέρμα και πράσινες λεπτομέρειες που ταιριάζουν με το σχέδιο των αεραγωγών στη μάσκα. Επίσης η Newground διαθέτει αδιάβροχο δάπεδο διπλής όψης στον χώρο των αποσκευών, κάτι που θα αποδειχθεί πολύ χρήσιμο είτε σε δραστηριότητες στη φύση ή απλά το καλοκαίρι στην παραλία. Ως χώρος πάντως, το CX-5 προσφέρει 522 λίτρα μέχρι την εταζέρα που θα καλύψει με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας. Υπάρχει βεβαίως διπλό δάπεδο και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα που μεταβάλλουν το χώρο ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, με αρκετή άνεση στα πόδια και στα κεφάλια, ενώ υπάρχουν και ευκολίες όπως πίσω αεραγωγοί για τον κλιματισμό, τσέπες στις πλάτες των καθισμάτων και ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες και έξτρα χώρο.
#tdi_11 .td-doubleSlider-2 .td-item1 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-06-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_11 .td-doubleSlider-2 .td-item2 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-07-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_11 .td-doubleSlider-2 .td-item3 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-16-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_11 .td-doubleSlider-2 .td-item4 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-15-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_11 .td-doubleSlider-2 .td-item5 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-14-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } #tdi_11 .td-doubleSlider-2 .td-item6 { background: url(https://trcoff.gr/wp-content/uploads/2024/01/Mazda-CX5-17-80x60.jpg) 0 0 no-repeat; } 1 του 6 Οι κινητήρες του Mazda CX-5Το πρόσφατο facelift του CX-5 έφερε μαζί του και ήπια υβριδική τεχνολογία. Έτσι οι κινητήρες τεχνολογίας Skyactiv έγιναν πλέον e-Skyactiv mild hybrid με τεχνολογία 24V.
Όλα τα CX-5 είναι mild hybrid και το σύστημα της Mazda είναι αντίστοιχο με αυτά που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της αγοράς, με ενσωματωμένη γεννήτρια-δυναμό. Το αυτοκίνητο δεν έχει τη δυνατότητα να κινηθεί μόνο ηλεκτρικά, όμως ανακτά ενέργεια κατά το ρολάρισμα και φρενάρισμα που αυτή αποθηκεύεται σε μια μικρή μπαταρία και επαναχρησιμοποιείται υποστηρίζοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στο τέλος, όλη αυτή η τεχνολογία μεταφράζεται σε χαμηλότερους ρύπους, που εδώ είναι στα 156 γρ/χλμ και βεβαίως σε χαμηλότερη κατανάλωση.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πρώτη από τις δύο εκδόσεις βενζίνης, με έναν 2-λιτρο, 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, σε συνδυασμό με ήπια υβριδική τεχνολογία και ισχύ 165 ίππων. Και αυτός είναι ο μικρότερος κινητήρας στη γκάμα του CX-5, αφού υπάρχει ακόμη ένας 2,5 λίτρων με 194 ίππους και ένας diesel 2,2 λίτρων με 150 ή 180 ίππους.
Στο CX-5 των 165 ίππων με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, η Mazda κάνει λόγο για μέση κατανάλωση στα 6,9 λτ/100 χλμ. Βέβαια εμείς δεν καταφέραμε να δούμε αυτή την τιμή, αν και σε μικτή χρήση με λίγη προσοχή είδαμε με ευκολία τιμές στα 7,5 λτ/100 χλμ. Το κιβώτιο ταχυτήτων στο αυτοκίνητο της δοκιμής είναι αυτόματο, 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει βεβαίως και ένα 6άρι μηχανικό. Σε αίσθηση το αυτόματο είναι καλό, αθόρυβο και με γρήγορες αλλαγές, ενώ αν θελήσει ο οδηγός έχει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τον επιλογέα. Paddles στο τιμόνι δεν υπάρχουν πάντως.
Οδική συμπεριφοράΤο Mazda CX-5 είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από τους ίδιους ανθρώπους που μας έδωσαν το MX-5. Ίσως το καλύτερο roadster στον κόσμο. Οι άνθρωποι της Mazda μιλώντας για το MX-5 κάνουν λόγο για το “Jinba Itai”, ή αλλιώς την ενότητα μεταξύ αλόγου και τοξοβόλου αναβάτη στην ιαπωνική κουλτούρα… το πως ο άνθρωπος και το άλογο δηλαδή γίνονται ένα πράγμα!
Κι όμως, στο CX-5 καθόμαστε αρκετά ψηλότερα από ένα MX-5, οδηγώντας ένα αρκετά μεγαλύτερο και βαρύτερο αυτοκίνητο, αλλά σε διαδρομή με στροφές νιώθεις αυτόν τον δεσμό ακόμη και στο CX-5! Η ανάρτηση είναι λίγο πιο σφιχτή από αυτό που περιμένει κανείς, αλλά δεν “κοπανάει” παρά τις 19άρες ζάντες στις πλούσιες εκδόσεις. Μπροστά η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον, ενώ πίσω βρίσκουμε πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές, σαφώς υπαρκτές αφού μιλάμε για ένα SUV, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά.
Και βεβαίως είναι το σύστημα διεύθυνσης αυτό που ενισχύει το δεσμό με το αυτοκίνητο. Είναι άμεσο στις εντολές και με πολύ καλή αίσθηση για SUV. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, πιο χαμηλή από το αναμενόμενο που σε βάζει μέσα στο αυτοκίνητο χωρίς να θυσιάζεται η ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Τα καθίσματα ωστόσο θα μπορούσαν κατά την άποψη μας να προσφέρουν λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη.
Όσο για τον ανοιχτό δρόμο, το CX-5 θα ταξιδέψει πολύ ξεκούραστα. Το μοναδικό ίσως αρνητικό είναι ο ελαφρώς αυξημένος θόρυβος από τον κινητήρα, κυρίως κατά τις έντονες επιταχύνσεις, αφού θα πρέπει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας να λειτουργήσει στα υψηλότερα όρια περιστροφής για να αποδώσει όλη την ισχύ του.
Εξοπλισμός και τιμέςΤα επίπεδα εξοπλισμού στο Mazda CX-5 είναι έξι: τα Prime, Centre, Advantage, Newground, Exclusive, Homura και Takumi, ενώ υπάρχουν 4 κινητήρες (2 βενζίνης και 2 diesel) μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο και κίνηση εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Αν υπολογίσουμε και δύο προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού, όλα μαζί δημιουργούν μια γκάμα από συνολικά 85 διαθέσιμες επιλογές, χωρίς να υπολογίζουμε τα χρώματα αμαξώματος!
Οι τιμές ξεκινούν από τις 29.378 ευρώ στην έκδοση βενζίνης 2.0 λτ. με 165 ίππους, κίνηση εμπρός και μηχανικό κιβώτιο, ενώ τα αυτόματα μοντέλα ξεκινούν από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Centre Line και τις 34.774 ευρώ. Τα τετρακίνητα CX-5 ξεκινούν από τις 35.092 ευρώ και τέλος τα diesel από τις 37.172 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mazda CX-5 e-Skyactiv G165 2WD Auto
Κυβισμός: 1998 ccΙσχύς: 165 ps/6000 rpmΡοπή: 213 Nm/4000 rpm0-100 km/h: 10,2 secΤελική ταχύτητα: 192 km/hΜικτή κατανάλωση*: 6,9 lt/100kmΕκπομπές CO2*: 156 g/kmΒάρος: 1589 kg (με οδηγό)Ρεζερβουάρ: 56 ltΧώρος αποσκευών: 522 ltΑπόσταση από το έδαφος: 193 mmΕργοστάσιο κατασκευής: Χόφου, Ιαπωνία*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP
Αρχική τιμή Mazda CX-5 e-Skyactiv G165: 29.378€
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής e-Skyactiv G165 6AT Newground: 40.176€
Δείτε το video της δοκιμήςThe post Οδηγούμε το Mazda CX-5 e-Skyactiv G165 2WD Auto appeared first on trcoff.gr.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Οδηγούμε το Mazda CX-5 e-Skyactiv G165 2WD Auto
- Έχασες ή σου έκλεψαν το δίπλωμα οδήγησης -Πώς μπορείς να το αντικαταστήσεις με ένα κλικ
- Μόνο στο Ντουμπάι: Cabrio G-Class με 1,2 εκατ. ευρώ!
- Δείτε τον… γάμο Wrangler και Defender με 650 άλογα!
- Απίστευτο: Αγόρασε 24 Toyota Land Cruiser σε 15 μήνες - Πώς τα κατάφερε (video)
- WRC: Η μεγάλη αλλαγή που φέρνει το 2024 στη βαθμολόγηση - Άλλοι βαθμοί την Κυριακή
- Formula 1: Πότε θα δούμε τη νέα Aston Martin
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις trcoff.gr
- Τελευταία Νέα trcoff.gr
- Οδηγούμε το Mazda CX-5 e-Skyactiv G165 2WD Auto
- Η FREE PRESS της Βορ. Ελλάδας: Τεύχος #35
- Το άστρο του Auto Club North έλαμψε και πάλι!
- Έρχεται η νέα Alfa Romeo MILANO
- Skoda Kamiq με πόσο;
- Νέα γκάμα εκδόσεων για το Jeep Compass
- Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Πότε θα πληρωθούν οι δικαιούχοι;
- Η νέα BMW X2 στη Θεσσαλονίκη, ξανά!
- To I.O.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» ενημερώνει τους διανομείς της Wolt
- Δες το Audi grandsphere στο Golden Hall
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- WRC: Η μεγάλη αλλαγή που φέρνει το 2024 στη βαθμολόγηση - Άλλοι βαθμοί την Κυριακή
- Formula 1: Πότε θα δούμε τη νέα Aston Martin
- Δείτε τον… γάμο Wrangler και Defender με 650 άλογα!
- Απίστευτο: Αγόρασε 24 Toyota Land Cruiser σε 15 μήνες - Πώς τα κατάφερε (video)
- Έχασες ή σου έκλεψαν το δίπλωμα οδήγησης -Πώς μπορείς να το αντικαταστήσεις με ένα κλικ
- Μόνο στο Ντουμπάι: Cabrio G-Class με 1,2 εκατ. ευρώ!
- Volkswagen ID.4 Pro Performance 204 PS [mini test]
- Formula 1: Είναι το μονοθέσιο της Red Bull «στημένο» πάνω στον Μαξ Φερστάπεν; Ο Ολλανδός απαντά!
- O Richard Hammond επανενώθηκε με το Subaru Impreza WRX STI που λάτρεψε (video)