Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 Hybrid: Tο σπιρτόζικο ιαπωνικό σουπερμίνι με την υβριδική καρδιά

Το Suzuki Swift είναι στα καλύτερά του. Αποκλειστικά υβριδικό, νεανικό σε εμφάνιση και χαρακτήρα, εξαιρετικά οικονομικό αλλά και δραστήριο οδηγικά, διατηρεί παράλληλα μια δελεαστική τιμολογιακή πολιτική συγκρινόμενη με τις αυξημένες τιμές που παρατηρούνται σε κάθε νέο μοντέλο που λανσάρεται στην κατηγορία των σουπερμίνι.

Suzuki Swift 1.2
Hybrid: Εμφάνιση

Το Swift σε κερδίζει με την εμφάνισή του χωρίς να προκαλεί. Σχεδιαστικές λεπτομέρειες που δίνουν φρεσκάδα και δυναμικό είναι η εξάγωνη μάσκα εμπρός που απέκτησε χρώμιο, η οροφή που δίνει την αίσθηση πως αιωρείται στις εκδόσεις με διχρωμία, οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και τα πίσω φωτιστικά σώματα που εκτείνονται στο πλάι, βαθειά μέσα στα φτερά.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid: Εσωτερικό

Το εσωτερικό του ιαπωνικού σουπερμίνι είναι νεανικό κι ευχάριστο, προσφέροντας όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Αισθητικά κυριαρχεί το κυκλικό μοτίβο, από τον όμορφο και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και τους αεραγωγούς, μέχρι τα χειριστήρια του κλιματισμού.

Ο οδηγός κάθεται σωστά στο άνετο κάθισμα με την αποτελεσματική πλευρική στήριξη και έχει στα χέρια του ένα βολικό σε διάμετρο και σχήμα τιμόνι, απολαμβάνοντας πληροφόρηση από τα δύο αναλογικά όργανα και την έγχρωμη οθόνη ενδείξεων ανάμεσά τους.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η πολύ εύκολη σε λειτουργία οθόνη αφής 7’’ του infotainment που προσφέρει ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα για smartphones και πλοήγηση. Τα υλικά είναι σκληρά αλλά έχουν ευχάριστη υφή και προσεγμένη συναρμογή, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και βολικές. Οι χώροι πίσω δεν είναι από τα δυνατά σημεία του Swift αλλά θα ικανοποιήσουν δύο ενήλικες επιβάτες.

Ομοίως, τα 265 λίτρα του πορτμπαγκάζ μπορεί να ακούγονται λίγα αλλά τελικά το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του χώρου αποσκευών και η αναδιπλούμενη σε δύο μέρη πλάτη του πίσω καθίσματος σώζουν την κατάσταση.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid: Επιδόσεις

Το σουπερμίνι της Suzuki ήταν ανέκαθεν ένα νεανικό αυτοκίνητο για μοντέρνους και δραστήριους ανθρώπους. Ζωηρό σε επιδόσεις αλλά και οικονομικό σε χρήση, χαρακτηριστικά που δεν πηγάζουν μόνο από τον κινητήρα αλλά και από τη γενικότερη φιλοσοφία και κατασκευή του.

Το Swift δεν ενστερνίζεται την τάση που θέλει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας να μεγαλώνουν και να βαραίνουν. Οι Ιάπωνες ακολούθησαν το δικό τους δρόμο και εξέλιξαν τη στιβαρή και ελαφριά πλατφόρμα HEARTECT που ωφελεί ποικιλοτρόπως το ιαπωνικό χάτσμπακ: σε επιδόσεις, κατανάλωση αλλά και οδική συμπεριφορά.

Αλλά και στα μηχανικά μέρη, η Suzuki καταφέρνει να εντυπωσιάσει σε απόδοση χωρίς να καταφύγει στη λύση του τούρμπο ή εξεζητημένων τεχνολογικών λύσεων. Κάτω από το καπό του Swift διαπρέπει με την προθυμία και τη λειτουργία του ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των μόλις 1,2 λίτρων που συνδυάζεται με ήπιο (12βολτο) υβριδικό σύστημα και ένα σωστά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο.

Το SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki) μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους λειτουργώντας αυτόνομα, χωρίς καμία απαίτηση από τον οδηγό: ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και τη χρησιμοποιεί για να βοηθήσει τον κινητήρα στις επιταχύνσεις μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG που λειτουργεί ως δυναμό, ως μίζα αλλά και ως κινητήρας.

Η απόδοση στα χαρτιά κάθε άλλο παρά ενθουσιάζει: 83 ίπποι και 107 Nm ροπής. Κι όμως, στην πράξη το Swift είναι νευρικό στις επιταχύνσεις, πολύ πιο σβέλτο από αυτό που δείχνουν τα επίσημα νούμερα (0-100 km/h σε 13,1’’ και τελική ταχύτητα 180 km/h).

Την ίδια στιγμή, η πραγματική κατανάλωση βενζίνης είναι εξαιρετικά χαμηλή και κυμαίνεται μεταξύ 5,5 και 6,5 lt/100 km, αναλόγως του στυλ οδήγησης. Η Suzuki κάνει λόγο για 4,7 - 4,8 lt/100 km, τιμή που μπορείς να δεις στο trip computer αν το επιδιώξεις εξαντλώντας τις τεχνικές οικονομικής οδήγησης.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid: Οδική συμπεριφορά

Η ελαφριά κατασκευή που περιορίζει την αδράνεια, η καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και οι κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 3,85 m) συμβάλλουν στο δραστήριο κι ευέλικτο οδηγικό χαρακτήρα του Swift. Το ιαπωνικό χάτσμπακ ελίσσεται με ικανοποιητική άνεση και πλούσιο νεύρο στην πόλη και εκδηλώνει μια ευχάριστη σπορ διάθεση στο ταξίδι.

Το “ζωντανό” πίσω μέρος θα φέρει χαμόγελα σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω χωρίς όμως να τρομάξει τον ήπιο οδηγό που θα κάνει τη λάθος εκτίμηση σε μια στροφή. Γενικά το Suzuki προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ενώ στην ασφάλεια είναι πάντα εκεί για να συνδράμουν όταν χρειαστεί, τα δυνατά φρένα και τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Στην έκδοση GL+, που είναι κι η πλέον συμφέρουσα της γκάμας, στάνταρ μεταξύ άλλων είναι τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support, Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας, Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor), Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert) και Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition). Όλα τα παραπάνω πλαισιώνονται φυσικά από 6 αερόσακους και βελτιωμένο έλεγχο της ευστάθειας από το ESP.

Τον πλούσιο εξοπλισμό ολοκληρώνουν στοιχεία όπως οι αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, το σύστημα ''Hill Ηold”, η θόνη LCD 4,2’’ πολλαπλών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων, αυτόματα φώτα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, infotainment με οθόνη αφής 7" και κάμερα οπισθοπορείας, Adaptive Cruise Control, air condition και ζάντες αλουμινίου 16’’.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid: Γιατί αξίζει να το αγοράσεις

Σβέλτο, οικονομικό, μοντέρνο, ευέλικτο κι ευχάριστο στην οδήγηση, το Swift Hybrid είναι γεμάτο πλεονεκτήματα και μια αποτελεί άριστη επιλογή για νεαρούς οδηγούς, είτε ως δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Ο όρος “οικονομικό” μάλιστα αφορά κάθε του πτυχή: τόσο τη χρήση (μικρή κατανάλωση, αξιοπιστία Suzuki, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας σε όλες τις εκδόσεις), όσο και την αγορά, αφού παρά τον πλήρη έως πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας οι τιμές του ξεκινούν από μόλις 14.100 € - αν και η πλέον συμφέρουσα έκδοση, όπως είπαμε, είναι η 1.2 GL+ που κοστίζει 15.570 € με το όφελος Hybrid For U. Κλείνοντας, να προσθέσουμε πως η ευρεία γκάμα περιλαμβάνει επίσης αυτόματες (CVT) αλλά και τετρακίνητες (!) εκδόσεις.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid: Τεχνικά / Τιμή Κινητήρας / Καύσιμο: 1.197 κ.εκ. / βενζίνη Υβριδικό σύστημα: 12 Volt (mild hybrid) Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 5 Κίνηση: Εμπρός Ισχύς: 83 ίπποι Ροπή: 107 Nm 0-100 km/h: 13,1 sec Τελική ταχύτητα: 180 km/h Κατανάλωση: 4,7-4,8 lt/100 km Εκπομπές CO2: 106-107 g/km Μήκος: 3,85 m Απόσταση από το έδαφος: 120 mm Πορτμπαγκάζ: 265 lt Τέλη Κυκλοφορίας: 0 € Τιμή: από 14.100 € (με όφελος Hybrid for U)

*Στοιχεία κατασκευαστή

Keywords
Τυχαία Θέματα