Δοκιμή του MG ZS, του πιο φρέσκου SUV στην Ελληνική αγορά

Πιθανότατα δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο αντιπροσωπευτική ένδειξη της αλλαγής των καιρών στην αυτοκίνηση, από το πώς ήταν η MG στη γέννησή της πριν από έναν αιώνα στην Οξφόρδη και πώς είναι σήμερα στα χέρια της κρατικής SAIC Motor Corporation της Κίνας- ως παράγωγο του καιρού της κολοσσιαίας ανάπτυξης του ασιατικού γίγαντα.

Τότε, η Morris Garages (MG) του ιδρυτή της Σεσίλ Κίμπερ -διευθυντή του τμήματος

service των αυτοκινήτων που άνηκε στον Ουίλιαμ Μόρις- κατασκεύαζε διθέσια cabriolet και sportscoupe. Σήμερα η ίδια εταιρεία, στην ιδιοκτησία πια της κινεζικής SAIC, παράγει οικογενειακά αυτοκίνητα, θερμικά, υβριδικά και ηλεκτρικά, κυρίως SUV, με εξαίρετη σχέση αξίας τιμής.

Τα χίλια κύματα από τα οποία πέρασε η MG από τη δεκαετία του 1920 μέχρι τα τέλη εκείνης του 2000 που έφτασε στα κινεζικά χέρια δεν είναι επί του παρόντος να αναλυθούν, σε αντίθεση με το πώς τη διαχειρίζεται πλέον η νέα της ιδιοκτήτρια: ποιες επιλογές κάνει για τα αυτοκίνητά της, γιατί τις κάνει και πώς τα κατασκευάζει.


Δεν είναι τυχαίο ότι τα MG ήταν τα πρώτα κινεζικά αυτοκίνητα που έκαναν το υπερπόντιο ταξίδι προς την ευρωπαϊκή ήπειρο. Μάλιστα, έχουν περάσει ήδη 12 χρόνια από τότε που το πρώτο τετράτροχο της νέας εποχής για τη Morris Garages, το MG 6, έφτασε στην Ευρώπη. Οι πρώτες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της άνθισης της Κίνας -με κανονική γκάμα αυτοκινήτων-, όπως η BYD, έμελλε να ακολουθήσουν σχεδόν μία δεκαετία αργότερα.

Η ευρωπαϊκή αγορά, κατά συνέπεια, ήταν από την αναγέννηση της MG στο εύρος δράσης των Κινέζων. Και αυτό τους οδήγησε στην απόφαση να κατασκευάσουν αυτοκίνητα με βάση (και) τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, κάτι που έχει μεγαλύτερη σημασία από όση ίσως αρχικά ακούγεται. Διότι εμπλουτίζει τα νέα MG με στοιχεία άμεσα συγκρίσιμα με τα mainstream ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.


Το MG4 ήδη έχει κάνει πάταγο και δικαιολογημένα, διότι είναι ένα αληθινά ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκίνητο και με την πιο εντυπωσιακή σχέση αξίας-τιμής για τα δεδομένα του συνόλου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην αγορά. Το MG ZS βρίσκεται στην αγορά αρκετά χρόνια παραπάνω στην έκδοσή του με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως και αυτό φαίνεται να έχει σχεδιαστεί εξ αρχής, έχοντας ως γνώμονα τις ανάγκες των Ευρωπαίων καταναλωτών.

Έτσι, με την έλευση της στην Ελλάδα η MG παρουσιάζει με το ZS ένα αρκετά αξιόλογο αυτοκίνητο σε μια αρκετά δημοφιλή κατηγορία: στα B-SUV. Ένα αυτοκίνητο που έχει στον πυρήνα του την καλή σχέση αξίας-τιμής, που μπορεί να ισχυριστεί ότι προσφέρει περισσότερα από όσα ζητάει: ειδικά στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρου, που αρχίζει από τα 18.950 ευρώ, αλλά και στην έκδοση αυτής της δοκιμής με τον πιο σύγχρονο τρικύλινδρο 1.0 Turbo που δεν ξεπερνά τα 25.150 ευρώ στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Luxury Plus.

Η σχέση αξίας-τιμής, που το φέρνει απόλυτα συγκρίσιμο με το δημοφιλές εδώ και χρόνια στη χώρα μας Dacia Duster, εκφράζεται από πολλές πτυχές: από την ευρυχωρία του που είναι ικανοποιητική για μια οικογένεια, από την ποιότητα της κατασκευής -και των υλικών του στις ακριβότερες εκδόσεις- από τον εξοπλισμό του, από την προσεγμένη του SUV σχεδίαση, από την ασφαλή του οδική συμπεριφορά, και βεβαίως από την τιμή του και την εγγύηση 7 ετών που προσφέρει η εισαγωγική της MG στη χώρα μας, Syngelidis Automotive Companies.

Η έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα δεν το τοποθετεί μεν στην κορυφή των επιδόσεων ή της κατανάλωσης και η σχετική υστέρηση ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του στερεί δύο αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, όμως πρόκειται εντέλει για ένα ολοκληρωμένο και απόλυτα αξιοπρεπές αυτοκίνητο. Ένα που καταρρίπτει όσα γνωρίζαμε στο παρελθόν για τα κινεζικά αυτοκίνητα και αποδεικνύει ότι η ασιατική χώρα έχει να μας προσφέρει χρήσιμα τετράτροχα αντικείμενα.

Σχεδιασμός

Η MG έχει πετύχει -ειδικά με τον ανασχεδιασμό του ZS το 2022- ακριβώς όσα ζητά ο αγοραστής ενός B-SUV, το οποίο στις παρούσες συνθήκες είναι κατά κύριο λόγο το βασικό ή και μοναδικό αυτοκίνητο μιας νεαρής οικογένειας: πρώτον, με μήκος 4,323 μέτρων προσεγγίζει το μέγεθος -και συνεπώς την ευρυχωρία- ενός μεγαλύτερου C-SUV.


Έτσι, εντός των 2,580 μέτρων του μεταξονίου του χώρα αρκετά καλά -ειδικά στο χώρο των ποδιών και του κεφαλιού- πέντε ενήλικες, ενώ πίσω τους προσφέρεται χώρος 448 λίτρων για τις αποσκευές -που είναι μια εξαιρετική τιμή. Ο χώρος αυτός αυξάνεται στα 1.166 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων, με μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει τη φόρτωση.

Το δάπεδο, μάλιστα, είναι δύο επιπέδων, αν υπολογίσουμε και το κάτω μέρος του που χωρά τη ρεζέρβα. Έπειτα, ο σχεδιασμός δεν θυμίζει σε τίποτα τις αρχικές, παράξενες κινεζικές κατασκευές. Είναι αναμφίβολα ευρωπαϊκός, προσαρμοσμένος σε γνωστές μας γραμμές και αισθητικές προδιαγραφές, αρκετά κομψός και προσεγμένος -χάρη στη μεγάλη του μάσκα και τα προσεγμένα LED φωτιστικά του σώματα.


Κι επιπλέον είναι και ξεκάθαρα SUV, που τόση πέραση έχει στην ήπειρό μας, με τα πλαϊνά του πλαστικά προστατευτικά, το αυξημένο ύψος από το έδαφος και τις ράγες της οροφής.

Εσωτερικό

Ξεκινώντας από τη βασική έκδοση των 19 χιλιάδων ευρώ και φτάνοντας στην κορυφαία Luxury Plus αυτής της δοκιμής, το MG ZS έχει φυσικά ευρεία διαβάθμιση στην ποιότητα των υλικών του και στον εξοπλισμό. Σε όλες τις περιπτώσεις, σε κάθε μεμονωμένη έκδοση και τα υλικά, το φινίρισμα και ο εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από μια χαρά, για την τιμή του.


Στις πιο οικονομικές εκδόσεις συναντάμε λίγο πιο σκληρά πλαστικά και στις πιο ακριβές πιο μαλακά, και ακόμη και τη χρήση δέρματος και επιφανειών στο μοτίβο των ανθαρακονημάτων. Όλα αυτά γύρω από ένα καλαίσθητο και αρκετά φωτεινό εσωτερικό, που γίνεται ακόμα πιο φωτεινό χάρη στην ψηφιακή οθόνη 10,1 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που προσφέρει τη δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Apple Car Play και Android Auto.

Η οθόνη αυτή -που έχει τρεις ρυθμίσεις φωτεινότητας: ημέρα, νύχτα και αυτόματη- είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ στις Luxury και Luxury Plus συμπληρώνεται και από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit Display. Κι ακόμη, η κεντρική οθόνη περιλαμβάνει και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, ενώ στη Luxury Plus έχει και κάμερα 360 μοιρών.


Παρά τη σχετική βραδύτητα του λογισμικού, η οθόνη είναι εύχρηστη μόλις εξοικειωθεί ο οδηγός με το περιβάλλον της. Παράλληλα, στις πλουσιότερες εκδόσεις συναντάμε και καθίσματα με βιώσιμες δερμάτινες επενδύσεις και ραμμένο το σήμα της MG στα προσκέφαλα, ηχοσύστημα 3D και blind spot monitoring για την επόπτευση του τυφλού σημείου του καθρέπτη.

Τα μόνα εργονομικά παράπονα έχουν να κάνουν με την έλλειψη ρύθμισης του τιμονιού σε βάθος και με την πλευρική στήριξη του κορμού των εμπρός επιβατών. Τα κουμπιά αφής κάτω από την οθόνη βοηθούν στην γρήγορη και πρακτική πρόσβαση κυρίως στον κλιματισμό και την ένταση του ήχου, ενώ πολύ πρακτικές είναι και οι δύο θύρες USB ακριβώς από κάτω.

Κινητήρας

Το τρικύλινδρο turbo μοτέρ του ZS, ο κινητήρας 1.0 T-GDi, αποδίδει 5 ίππους περισσότερους από τον ατμοσφαιρικό 1.5 lt και είναι σίγουρα μια πιο σύγχρονη και επίκαιρη επιλογή -εξ ου και το μεγαλύτερο κόστος της. Προέρχεται από τη General Motors και καλείται με τους 111 ίππους και τα 160 Nm της ροπής του να κινήσει το αμάξωμα των 1.264 κιλών, συν το βάρος των επιβατών και των αποσκευών τους.


Σε αυτό το έργο δεν ανταποκρίνεται με ούτε με δυσθυμία, ούτε και με ακόρεστη δύναμη βεβαίως. Χρειάζεται να ενεργοποιηθεί το Turbo για να ζωηρέψει καλά, περίπου στις 1.800 στροφές αλλά σε όλο το φάσμα μετά μέχρι τις 4.700 σ.α.λ. αποδίδεται το peak της ροπής που το διαχειρίζεται σχετικά καλά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (διαθέσιμο μόνο σε αυτή την έκδοση).

Το τελευταίο δεν είναι από τα ταχύτερα που έχουμε βιώσει, αλλά και πάλι για την τιμή του αυτοκινήτου είναι παραπάνω από αξιοπρεπές. Επιγραμματικά, ασχέτως αν η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε 11,2 δευτερόλεπτα σε ιδανικές συνθήκες, θα χρειαστεί να γίνει κανείς αρκετά παράτολμος για να τον αφήσει ο κινητήρας εκτεθειμένο.

Κατά τα άλλα, είναι ένα πολιτισμένο μοτέρ, που κρατά σε μεικτές συνθήκες τη μέση κατανάλωση πολύ κοντά στα 7,2 lt/100 km που δίνει το εργοστάσιο. Κατανάλωση που αν πιέσεις λίγο θα περάσει τα 9 λίτρα, ενώ αν κινηθείς ήπια και με σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να πέσει και κοντά στα 6,2 lt/100 km.

Στο δρόμο

Η συμπεριφορά του ZS “σπάει”, μαζί με τις άλλες προκαταλήψεις και εκείνη της συμπεριφοράς των κινεζικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για ένα SUV ασφαλές στην οδική του συμπεριφορά, σε αντίθεση με κινέζικα τετράτροχα του παρελθόντος, που ελέγχει καλά τις κλίσεις του και είναι προοδευτικό μέχρι ένα όριο που σίγουρα μπορεί να το χαρακτηρίσει κανείς αρκετά αποδεκτό δεδομένων των περιορισμών που θέτει και πάλι η χαμηλή τιμή του.

Μπορείς να κινηθείς ακόμα και σβέλτα μαζί του, παρότι η ανάρτηση -του κλασσικού για την κατηγορία μεγέθους και τιμής συνδυασμού ΜακΦέρσον και ημιάκαμπτου άξονα- είναι στημένη σαφώς για να είναι μαλακή και άνετη στις κακοτεχνίες του δρόμου στην καθημερινότητα. Τα φρένα του είναι αξιοπρεπή, με καλή αίσθηση και προοδευτικότητα, συνεπώς δεν έχει να ανησυχεί κανείς για την οδική συμπεριφορά του.


Αντίθετα, μπορεί να αποδειχθεί και πιο ικανό από ότι ίσως θα περίμενε, καθώς δεν έχει θυσιαστεί η πρόσφυση για χάρη του κρατήματος. Και μπορεί να μην έχει τόσο πλούσια σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης αλλά σε όλες του τις εκδόσεις διαθέτει κανονικά ESP για τον έλεγχο της πρόσφυσης, ABS με EBD και υποβοήθηση πέδησης Brake Assist (EBA), καθώς και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) και βεβαίως Cruise Control.

Συμπέρασμα

To MG ZS διατίθεται στις δύο πρώτες εκδόσεις Exclusive και Luxury με το μοτέρ 1,5 λίτρων και το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και στην κορυφαία Luxury Plus με το τρικύλινδρο 1.0 Turbo. Ο επιπλέον εξοπλισμός και ο πιο σύγχρονος κινητήρας καθιστούν το τελευταίο, που είναι και το μοντέλο της δοκιμής μας, μια αρκετά ολοκληρωμένη πρόταση για την πολύ ανταγωνιστική τιμή των 25.150 ευρώ.


Εξάλλου, πέραν της πλοήγησης και του Virtual Cockpit Display, η έκδοση Luxury Plus έχει και την πανοραμική κάμερα 360°, το Keyless entry (πρόσβαση και ενεργοποίηση με μπουτόν του κινητήρα, χωρίς “κλειδί στη μίζα”), ζάντες αλουμινίου 17" και ηλεκτρικά κινούμενο κάθισμα οδηγού με ρύθμιση προς έξι κατευθύνσεις.Όλα αυτά διαμορφώνουν μια τίμια, απολύτως αξιόλογη και ανταγωνιστική πρόταση για την πρόσβαση μιας οικογένειας στα B-SUV ακόμα και με λιγότερες από 20 χιλιάδες ευρώ.

MG ZS 1.0 T-GDi Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.0 Turbo / Βενζίνη Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο Διπλού Συμπλέκτη / 6
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 111 ίπποι / 5.200 rpm
Ροπή: 160 Nm / 1.800-4.700 rpm
0-100 km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Κατανάλωση (WLTP): 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 163 g/km
Μήκος: 4,323 m
Μεταξόνιο: 2,580 m
Βάρος: 1.264 kg
Χώρος αποσκευών: 448 lt
Τιμή: Από 25.150 €
Keywords
suv, αγορα, suv, dacia duster, motor, καιρος, morris, ουίλιαμ, εταιρεία, νέα, byd, γνώμονα, ελλαδα, turbo, dacia, duster, led, apple, car, play, android, auto, blind, usb, esp, abs, brake, hill, exclusive, κινηση στους δρομους, Καλή Χρονιά, η ημέρα της γης, πως ειναι σημερα, αυτοκινητα, αυτοκινητο, ζαντες, τα νεα, υψος, φωτιστικα, apple, car, dacia, αναγεννηση, αστερια, βενζινη, βρισκεται, γινει, γινεται, γνώμονα, δυναμη, δυνατοτητα, εγγυηση, εδαφος, ευρω, ελλειψη, εξι, επενδυσεις, ερχεται, εταιρεία, ετων, ευρωπη, ζητα, ιδια, θυμιζει, ισχυς, κατασκευες, εκδοσεις, κυματα, κινηση, λογο, μηκος, μοτερ, μονα, νυχτα, οδηγος, οθονη, οικογενεια, οξφορδη, περιβαλλον, ποιοτητα, πλαστικα, ρεζερβα, ρυθμισεις, ρυθμιση, ροπη, σιγουρα, σουιτα, συγχρονο, τιμη, φυσικα, χαρα, ψηφιακη, ψηφιακο, abs, ανηφορα, auto, blind, byd, dacia duster, duster, εξοπλισμος, εκπομπες, esp, exclusive, ηπειρο, χωρα, υβριδικα, led, morris, ουίλιαμ, play, σημα, σωματα, ταξιδι, turbo, usb, υλικα, brake, βεβαιως, motor, χερια
Τυχαία Θέματα