Ακόμα πιο συναρπαστική η Honda Africa Twin και η ταξιδιάρα Adventure Sports για το 2024

Τρεις δεκαετίες μετά την αρχέγονη Honda XRV650 Africa Twin, ο -μεγαλύτερος, πιο ισχυρός και φυσικά πιο προηγμένος- διάδοχός της περνά σε μία ακόμη ανανέωση, στον έβδομο χρόνο από το 2016 που η Honda αναβίωσε τον τόσο ένδοξο και διαβόητό της πρόγονο.

Κι έκτοτε ξεκίνησε η ανανέωσή της ανά διετία. Το 2018 η ιαπωνική Adventure

-με χειροκίνητο όσο και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT)- απέκτησε ηλεκτρονική διαχείριση γκαζιού Throttle By Wire (TBW) και 3 riding modes, περισσότερες επιλογές ρύθμισης του συστήματος Honda Selectable Torque Control (HSTC), και εξελιγμένη εισαγωγή και εξαγωγή για βελτιωμένη απόκριση και ήχο του κινητήρα.


Από την ίδια πλατφόρμα γεννήθηκε η Africa Twin Adventure Sports, με τις ίδιες αναβαθμίσεις αλλά με βελτιωμένη προστασία από τον αέρα, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης, αυξάνοντας τις δυνατότητές της για μακρινές διαδρομές.

Στο μοντέλο του 2020 ήρθε ο εκτενής ανασχεδιασμός όλης της αισθητικής της, καθώς και η υιοθέτηση του μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρα 1.084 κ.εκ., που σηματοδότησε ένα ακόμα ορόσημο στην εξέλιξη της Africa Twin. Στο μοντέλο του ‘22, έπειτα, απέκτησε νέες ρυθμίσεις DCT για πιο ομαλό χειρισμό στις δύο πρώτες σχέσεις.

Κι έτσι φτάσαμε στις αλλαγές της Africa για το 2024, όπου συναντούμε τη βελτίωση της ροπής στις χαμηλές και μέσες στροφές του δικύλινδρου μοτέρ των 1.084 κ.εκ. -καθώς είναι αυξημένη κατά 7%, στα 112 Nm, και αποδίδεται από πιο χαμηλά-, την προσθήκη -προαιρετικά- των αναρτήσεων Showa EERA και τον ανασχεδιασμό του φέρινγκ και της ζελατίνας που ρυθμίζεται σε 5 θέσεις.


Διατίθενται δύο επιλογές: ηCRF1100L Africa Twin, με στάνταρ ανάρτηση Showa, και η CRF1100L Africa Twin ES, με το σύστημα Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA). Το τελευταίο προσφέρει βελτιστοποιημένη απόσβεση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, καθώς και τη δυνατότητα αλλαγής της προφόρτισης του πίσω ελατηρίου εν κινήσει.

Η μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) έξι αξόνων ελέγχει όχι μόνο το HSTC 7 επιπέδων αλλά και το σύστημα ελέγχου ανύψωσης του εμπρός τροχού (Wheelie Control) 3 επιπέδων, το Cornering ABS (με ρύθμιση off-road), το Rear Lift Control (σύστημα αποφυγής ανύψωσης πίσω τροχού) και το σύστημα του DCT που αναγνωρίζει πότε η μοτοσυκλέτα στρίβει. Υπάρχουν τέσσερα προεπιλεγμένα προφίλ οδήγησης Urban, Tour, Gravel και Off-Road.

Παράλληλα, υφίστανται πέντε modes για τη ρύθμιση της ανάρτησης. Το MID βρίσκεται μεταξύ σφικτού και μαλακού, για εύκολο χειρισμό σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών και επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Urban. Το HARD παρέχει σταθερότητα και άμεση απόκριση και διαθέτει την πιο σφικτή απόσβεση για ταξίδια με δύο άτομα και πλήρες φορτίο, και επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Tour.


Το SOFT προσφέρει άνετη και ασφαλή οδήγηση σε κακές επιφάνειες παρέχοντας τη χαμηλότερη δύναμη απόσβεσης (αυτόματα με το προφίλ Gravel), ενώ το OFF-ROAD παρέχει βέλτιστες επιδόσεις στο χώμα, με σταδιακά αυξανόμενη απόσβεση του πιρουνιού σε σχέση με την ταχύτητα μεταβολής της διαδρομής του και πιο σφιχτή απόσβεση του πίσω αμορτισέρ. Τέλος, στο προφίλ USER ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την προφόρτιση του ελατηρίου με ακρίβεια, σε 24 βήματα, μπροστά και πίσω.

Η μονάδα IMU λαμβάνει υπόψη την κλίση της μοτοσικλέτας, την επιβράδυνση (από τους αισθητήρες ταχύτητας στον εμπρός/πίσω τροχό) και συμπεριλαμβάνει στην εξίσωση τον βαθμό ολίσθησης του εμπρός και του πίσω τροχού για τη διαχείριση της πίεσης πέδησης μέσω του ABS.

Κατά τον ίδιο τρόπο, εάν ανιχνεύσει ξαφνική ανύψωση του πίσω τροχού, ελέγχει έξυπνα την πίεση πέδησης για να διατηρηθεί η ευστάθεια. Διαθέσιμη είναι και μια ρύθμιση του ABS για off-road χρήση, ενώ εάν χρειαστεί το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό, εφόσον η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη.


Συμπαγείς, διαιρούμενες και ακτινικά τοποθετημένες, 4πίστονες δαγκάνες συνδυάζονται με πλευστούς ‘wave’ δίσκους 310 mm και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο. Ο πίσω ‘wave’ δίσκος των 256 mm διαθέτει ειδική διάτρηση και διαμόρφωση για βέλτιστο έλεγχο του πίσω τροχού.

Και οι δύο εκδόσεις της Africa Twin μοιράζονται ένα στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο, ένα αλουμινένιο ψαλίδι που προέρχεται από την CRF450R (και βελτιώνει την πρόσφυση του πίσω τροχού και την πληροφόρηση του αναβάτη), τη γεωμετρία του πλαισίου, τη διαδρομή της ανάρτησης και την απόσταση από το έδαφος.

Σχεδιασμένο για πλήρη έλεγχο, το τρίγωνο της θέσης οδήγησης διαμορφώνεται από μία λεπτή σέλα και το ψηλό τιμόνι. Μια νέα, αλλά σημαντική προσθήκη για το model year 24 είναι η υιοθέτηση tubeless ελαστικών τα οποία επιτρέπουν ευκολότερες επισκευές χωρίς να πρέπει να αφαιρεθεί ο τροχός, ενώ τα δύο φώτα ημέρας LED (DRL) προσφέρουν βέλτιστη ορατότητα, προς όφελος της ασφάλειας. Το Cruise control ανήκει στο βασικό εξοπλισμό.


Στο μεταξύ, το βιδωτό αλουμινένιο υποπλαίσιο επιτρέπει στην CRF1100L Africa Twin να είναι στενή κάτω από το σώμα του αναβάτη (μόλις 195 mm) για ευκολότερη πρόσβαση στο έδαφος. Η CRF1100L Africa Twin ES περιλαμβάνει επίσης μία παροχή ACC και θερμαινόμενα γκριπ στο βασικό εξοπλισμό, όπως και η αδελφή της CRF1100L Africa Twin Adventure Sports. Βελτιώσεις έχουν γίνει, επίσης, και στο δημοφιλές κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας ανίχνευσης στροφής.

Το DCT έχει εξελιχθεί ώστε να εξασφαλίζει μία πιο φυσική και ανάλαφρη αίσθηση τόσο κατά την εκκίνηση όσο και στις πολύ χαμηλές ταχύτητες. Απλό και άμεσο, το κιβώτιο προσφέρει εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στη Χειροκίνητη Επιλογή (MT) ή στο Αυτόματο (Automatic) D και S πρόγραμμα. Το σπορ πρόγραμμα S (με 3 επίπεδα) κρατά τις στροφές πιο ψηλά στην επιτάχυνση και κατεβάζει σχέση ταχύτερα από το D, για πιο σπορ οδήγηση, ενώ ο διακόπτης G προσφέρει περισσότερη αίσθηση πρόσφυσης σε συνθήκες off-road.

Μία έγχρωμη οθόνη αφής TFT Multi Information Display (MID) 6,5” κρατά ενήμερο τον αναβάτη για όλες τις λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, και είναι συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto και συνδεσιμότητα Bluetooth.


Honda Africa Twin Adventure Sports

Η Adventure Sports, θυμίζουμε, έχει το ίδιο πλαίσιο και τον ίδιο κινητήρα με την Africa, αλλά ο προσανατολισμός της είναι να προσφέρει στους αναβάτες πραγματικές δυνατότητες για διηπειρωτικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και πρακτικότητα εντός και εκτός δρόμου.

Στο μοντέλο του 2024, η CRF1100L Africa Twin Adventure Sports απέκτησε πιο ασφάλτινο χαρακτήρα με την επιλογή της Honda να της τοποθετήσει εμπρός τροχό 19 ιντσών (από 21’’ που ήταν πριν), με φαρδύτερο ελαστικό 110/80-19 (από 90/90-21), και να μειώσει τη διαδρομή της ανάρτησης. Αυτή η ρύθμιση προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση και ανατροφοδότηση του μπροστινού ελαστικού για καλύτερη σταθερότητα και άνεση στο δρόμο όταν είναι πλήρως φορτωμένο.


Εδώ η ανάρτηση Showa EERA βρίσκεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Η διαδρομή της, εμπρός και πίσω, έχει μειωθεί στα 210/200mm, επίσης για βελτιωμένη ικανότητα χειρισμού στο δρόμο και ευκολότερη πρόσβαση των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος. Η σέλα έχει βελτιωμένο πάχος μαξιλαριού για μεγαλύτερη άνεση και τοποθετείται χαμηλότερα, στα 835/855 χιλιοστά.

Τον touring χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας έρχεται να υποστηρίξει το μεγάλο ρεζερβουάρ καυσίμου των 24,8 λίτρων, η εκτεταμένη προστασία από τον άνεμο (τόσο από το ανασχεδιασμένο άνω φέρινγκ όσο και από τα πλαϊνά του πάνελ), η ζελατίνα με ρυθμιζόμενο ύψος σε 5 θέσεις, το μεγάλο προστατευτικό του κάρτερ, η αλουμινένια πίσω σχάρα καθώς και οι τροχοί με tubeless ελαστικά. Η παροχή ACC και τα θερμαινόμενα γκριπ περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό.


Η νέα Africa του 2024 προσφέρεται σε τρεις διαφορετικούς χρωματισμούς (ο κλασσικός τρικολόρ εξακολουθεί να περιλαμβάνεται σε αυτούς) και σε τέσσερα εξατομικευμένα πακέτα με γνήσια αξεσουάρ Honda: τα πακέτα Urban, Rally, Travel και Adventure. Επίσης διατίθεται μεγάλη ποικιλία γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda, από προστατευτικά ρεζερβουάρ μέχρι ολοκληρωμένες λύσεις αποσκευών με βαλίτσες/Top Box.

Keywords
Τυχαία Θέματα