Πώς προχωράει το πρόγραμμα της Audi F1, δύο χρόνια πριν το ντεμπούτο της

Η διοικητική αλλαγή στην κορυφή της εταιρείας του Ίνγκολσταντ ακολουθήθηκε από δημοσιεύματα στον γερμανικό Τύπο ότι το καινούριο διοικητικό συμβούλιο της Audi θα ψήφιζε εκ νέου για τη συνέχιση ή μη του προγράμματος εισόδου στη Formula 1 το 2026. Και η σιγή ιχθύος της εταιρείας δεν έκανε τίποτα για να σιγάσει τη φημολογία περί εκτροχιασμού του όλου προγράμματος.

Όμως, ο Ντέλνερ ξεκαθάρισε πως όλα προχωρούν βάσει του προγράμματος, και όντως θα δούμε την Audi

για πρώτη φορά στην ιστορία της στην κορωνίδα του motorsport σε δύο χρόνια. Θυμίζουμε ότι το πλάνο της γερμανικής εταιρείας είναι να αποκτήσει σταδιακά το 75% της ελβετικής Sauber μέχρι το τέλος του 2026, και να κατασκευάζει τη δική της μονάδα ισχύος στη νεότευκτη πτέρυγα των εγκαταστάσεών της στο Νόιμπουργκ.

Πώς, όμως, εξελίσσονται τα πράγματα μέχρι στιγμής; Η Sauber ενόψει του 2024 μετανομάστηκε από Alfa Romeo F1 σε Stake F1, χάρη του ονομαστικού της χορηγού, πριν μετονομαστεί ξανά σε Audi F1 το 2026. Πέραν αυτών, ο διευθύνων σύμβουλος της Audi F1, Αντρέας Σιντλ, στο παρασκήνιο χτίζει την ομάδα που θα παρουσιαστεί το 2026.


Ένα πρώτο έργο του είναι να παρέχει στους Γερμανούς -ειδικά στον Ντέλνερ και σε όλα τα νέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου- όλες τις πληροφορίες σχετικά με τη δέσμευση που ανέλαβαν, καθώς και τις παρατηρήσεις, τις προτάσεις και τις απαιτήσεις που έχει το οργανόγραμμα για την μεγέθυνση της ομάδας της Sauber, που βασίζεται στο Χίνβιλ της Ελβετίας.

Ο εκπρόσωπος της Sauber/Stake F1, Αλεσάντρο Αλούνι Μπράβι, είπε πρόσφατα ότι τα προσεχή δύο χρόνια είναι κάτι περισσότερο από “μεταβατικά” για την ομάδα: είναι κρίσιμα για την σωστή θεμελίωση μιας ομάδας που φιλοδοξεί να πρωταγωνιστεί στη Formula 1.

Μέχρι την αγορά του 75% της Sauber από την Audi, ο τρόπος «διακυβέρνησης» της ομάδας τα επόμενα δύο χρόνια έχει συμφωνηθεί με σαφήνεια μεταξύ της γερμανικής εταιρείας και του νυν μεγαλομετόχου της Sauber, Φιν Ράουσινγκ. Βάσει αυτού, η Audi μπορεί να συνεχίζει να επενδύει στη μεγέθυνση και στο εκσυγχρονισμό του εργοστασίου στο Χίνβιλ, αν και σε ελεγχόμενη βάση.


Ήδη το 2023 οι επενδύσεις της Audi στους τομείς σχεδιασμού και παραγωγής -για παράδειγμα με τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού για τις αεροδυναμικές μελέτες μέσω CFD τον περασμένο Μάιο- στο ελβετικό εργοστάσιο βελτίωσαν τη δυνατότητα της ομάδας το 2023 να εξελίξει καλύτερα το περσινό της μονοθέσιο στη διάρκεια της σεζόν.

Παράλληλα, η ομάδα προσλαμβάνει πιο έμπειρους τεχνικούς τόσο για το εργοστάσιο όσο και για την πίστα, ενώ από φέτος θα είναι πιο σύγχρονος και ο εξοπλισμός για τα πιτ-στοπς. Ο προσομοιωτής έτσι κι αλλιώς είναι καινούριος, καθώς μετά την εγκατάστασή του το 2021 τώρα χρησιμοποιείται στο 100 τοις εκατό.

Κατά συνέπεια, ο Αλούνι Μπράβι λέει πως “όλα προχωρούν σύμφωνα με το πλάνο”. Βεβαίως, πριν το 2025 η Sauber δεν θα έχει τον αριθμό των εργαζομένων και τις ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις που απαιτούνται για να βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο στον ακραίο ανταγωνισμό της Formula 1.

Όμως, η Audi φέρεται να υποτίμησε όσα -πολλά- χρειάζονται για να μπορέσει να γίνει κορυφαία ομάδα της F1 από το 2026. Οι επενδύσεις που πρέπει να κάνει στο Χίνβιλ είναι μεγαλύτερες από τις αρχικές της εκτιμήσεις, οι επιπλέον πόροι πρέπει να εγκριθούν από το διοικητικό συμβούλιο, και η αλλαγή της διοίκησης -ενώ δεν εκτροχίασε το πρόγραμμα- σημαίνει ότι το χτίσιμο της ομάδας επιβραδύνει λίγο τους ρυθμούς του.

Ο Μπράβι το αρνείται, βεβαίως, λέγοντας πως “προσπαθούμε να επιταχύνουμε συγκεκριμένες επενδύσεις και δεν είμαστε ηχηροί σε σχέση με όσα κάνουμε. Πρώτα διαπιστώνουμε τις αδυναμίες μας και έπειτα επενδύουμε σε κάθε τομέα σε συμφωνία με τους μετόχους μας”.

Η Audi, πάντως, δείχνει ανοικτή και διατεθειμένη να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα που διαπιστώνει για τη δημιουργία της εργοστασιακής της ομάδας στη F1, δηλαδή δεν περιορίζεται στον αρχικό προγραμματισμό των επενδύσεών της υπό το φως των νέων και πιο δαπανηρών αναγκών που διαπιστώνει ότι απαιτούνται.


Αυτή είναι μια κρίσιμη παράμετρος, ειδικά με δεδομένο ότι η διοίκηση της εταιρείας τρέφει τον -μάλλον υπεραισιόδοξο- στόχο να μπει στις πρωταγωνίστριες της F1 από την πρώτη κιόλας τριετία, δηλαδή μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Πρέπει, δηλαδή, να μεταμορφώσει μία ομάδα που τερμάτισε στην 9η θέση πέρσι, σε απευθείας ανταγωνίστρια των Mercedes, Ferrari, McLaren, αν όχι και της Red Bull.

Κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο το 2024 η Stake F1 να αρχίσει να σημειώνει πρόοδο, και να δείχνει -ειδικά στον κόσμο της F1- τους πρώτους από τους καρπούς των επενδύσεων της Audi. Όσο κι αν ο Αλούνι Μπράβι υποστηρίζει πως η δέσμευση της εταιρείας του Ίνγκολσταντ στη F1 είναι μακροχρόνια, και “υπάρχουν όλα όσα χρειάζονται ώστε η Audi να γίνει παίκτης της Formula 1 στο κορυφαίο επίπεδο, όπως είναι και στην αγορά της αυτοκίνησης.

Είμαστε βέβαιοι ότι κάνουμε τα σωστά βήματα υπό την ηγεσία του Αντρέας Σιντλ. Αλλά έπειτα πρέπει να δούμε τα αποτελέσματα στην πίστα. Θα κριθούμε από όσα θα καταφέρουμε να πετύχουμε, όχι από όσα λέμε τώρα”, κατέληξε ο Μπράβι.

Την ίδια στιγμή, ο τεχνικός διευθυντής της Sauber/Stake F1, Τζέιμς Κι, λέει ότι δεν θα δούμε την Audi F1 στην τελική της μορφή πριν από το 2027. Που σημαίνει ότι η Audi δεν θα προλάβει να έχει τα πάντα έτοιμα για την είσοδό της το ‘26. “Υπάρχει ένα σημαντικό και καλά μελετημένο πλάνο για τα επόμενα βήματά μας” τόνισε ο Κι, μέχρι πέρσι τεχνικός διευθυντής της McLaren και παλαιότερα της Toro Rosso, καθώς και της Sauber την περίοδο 2010-’12.

“Λειτουργούμε ήδη βάσει αυτού και προσελκύουμε όλα τα σωστά και ταλαντούχα στην ομάδα, δίπλα σε κάποιους επίσης ταλαντούχους ανθρώπους που βρίσκονται ήδη εδώ. Αυτή είναι μια προτεραιότητα που ήδη προχωρούμε στην ομάδα. Φυσικά κάποιοι από τους ανθρώπους [που θα έρθουν] πρέπει να περάσουν πρώτα ένα διάστημα υποχρεωτικής αργίας, αλλά το ξέρουμε αυτό.

Όμως δεν περιμένουμε για αυτό, αναμφίβολα. Υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε τώρα, χωρίς επιπλέον ανθρώπους. Αλλά στο τέλος, για να πετύχουμε τους στόχους μας, πρέπει να επεκταθούμε σε όλους τους τομείς, καθένας τους πρέπει να κάνει ένα βήμα εξέλιξης.

Αυτή είναι η βραχυχρόνια φιλοδοξία, αυτό ακριβώς κάνουμε τώρα, δουλεύουμε στενά με τον Αντρέας πάνω σε αυτό για το 2024 και για το μέλλον. Πιστεύω ότι η ομάδα δεν θα είναι το ‘τελικό προϊόν’ στο οποίο στοχεύουμε πριν το ‘27, διότι έχουμε πολλά να κάνουμε. Αλλά θα είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση καθώς πλησιάζουμε το 2026”, πρόσθεσε ο Τζέιμς Κι.

Και κατέληξε: “Η ομάδα μεγαλώνει, και είναι μια πολύ νεαρή ομάδα, παρά το γεγονός ότι αισθάνομαι πια πολύ παλιός πια στη Sauber. Αισθανόμουν πολύ νέος όταν ήρθα στο παρελθόν! Αλλά η ομάδα μεγαλώνει. Η περίοδος σταθερότητας που είχε με τον τωρινό της μεγαλομέτοχο της έκανε πολύ καλό. Και κατάφερε να αναπτυχθεί με τον όρο αυτός. Και τώρα έχει συναρπαστικά βήματα μπροστά της για το μέλλον, το μακροχρόνιο αλλά και βραχυχρόνιο επίσης”.

Keywords
Τυχαία Θέματα