Αύξηση στις διαδυκτιακές αγορές

Αύξηση 28,3% καταγράφεται το α΄ τρίμηνο 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, στο ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές και ανέρχεται πλέον στο 23,6% του συνόλου των χρηστών.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για το ηλεκτρονικό εμπόριο, στα αποτελέσματα της οποίας καταγράφονται, επίσης, τα εξής:

1. Προφίλ καταναλωτών που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές

Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές- παραγγελίες προκύπτει ότι το 60,7% είναι άνδρες και το 39,3% γυναίκες.

Ένα μεγάλο μέρος όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25- 34 ετών (38,5% του συνόλου). Όσον αφορά στο μορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΤΕΙ- ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή με μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 53,5% και οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 39,6%.

2. Αγοραζόμενα είδη και παραγγελίες

Με ελάχιστες εξαιρέσεις, σχεδόν όλες οι κατηγορίες των προϊόντων ή υπηρεσιών που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν από το διαδίκτυο παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το 2010.

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση και παρουσίασαν σημαντική αύξηση τη χρονική περίοδο Απρίλιος 2010- Μάρτιος 2011, σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους, είναι:

• Οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες όπως εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κ.λπ. (40,9%).

• Οι υπηρεσίες διαμονής σε καταλύματα (36,1%).

• Τα είδη ένδυσης και υπόδησης- αθλητικά είδη (32,5%).

• Τα εξαρτήματα και ο περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικών υπολογιστών (27,8%).

Η μεγαλύτερη αύξηση, κατά 126,1%, με όμως πολύ μικρή συμμετοχή, έχει καταγραφεί στα είδη διατροφής- είδη παντοπωλείου, καθώς και, κατά 115,9% στις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (συνδρομές συνδρομητικής τηλεόρασης (Nova), συνδρομές ευρυζωνικής σύνδεσης, λογαριασμοί κινητού ή σταθερού τηλεφώνου, καταβολή χρημάτων σε προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα κλπ).

Στον αντίποδα, τα είδη που οι αγορές ή οι παραγγελίες τους καταγράφουν μείωση είναι:

• Το υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης, κατά 25,9%.

• Το λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών (εξαιρουμένων computer games και video games) και οι αναβαθμίσεις τους, κατά 16,7%.

• Τα βιβλία (σε ηλεκτρονική ή μη μορφή), τα περιοδικά και οι εφημερίδες, κατά 13,7%.

• Οι ηλεκτρονικές συσκευές (βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs κλπ), κατά 12,6%.

Επίσης, παρατηρείται ότι το 66,5% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, ενώ το 41,3% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 24,4% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα προϊόντα που παραδίδονται online συνεχίζουν να είναι, κατά κ
Keywords
Τυχαία Θέματα