Η κρίση στο πιάτο μας

Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στις διατροφικές μας συνήθειες είναι το θέμα της νέας έρευνας του Α9.84 που επιμελήθηκε η Μαρία Παύλου και παρουσιάζεται καθημερινά στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» με τη Νόνη Καραγιάννη (10.00 - 12.00). Οι καταναλωτικές μας συνήθειες έχουν αλλάξει δραματικά εν μέσω οικονομικής κρίσης. Από την ευμάρεια των προηγούμενων ετών τώρα περνάμε στην περίοδο των περικοπών ακόμη και στη διατροφή μας. Πρόκειται για αλλαγές που φαίνονται με ακρίβεια εάν δούμε ... τα σκουπίδια που παράγουμε! Ενώ πέρσι κατά μέσο όρο η ημερήσια ποσότητα παραγόμενων απορριμμάτων έφτανε στην Αθήνα
τους 1.337 τόνους, φέτος δεν ξεπερνά τους 1.000.Ο Ανδρέας Βαρελάς, Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Αθηναίων, δήλωσε: «Μείωση των σκουπιδιών κατά 27%. το 2010 είχαμε 507 τόνους σκουπιδιών και το 2011 θα κλείσουμε με 370. μιλάμε μόνο για τους οργανικούς κάδους. Αλλά μειώθηκαν και οι τροφές που βρίσκαμε πεταμένες στα σκουπίδια. Πάνε οι εποχές που βρίσκαμε ολόκληρη πίτσα μέσα στο κουτί».Οι έξοδοι για διασκέδαση και φαγητό έχουν μειωθεί σημαντικά, αλλά ακόμη κι αν βγαίνουμε καταναλώνουμε λιγότερο... τρώμε λιγότερο. Ο Αλέκος Κλίτσας, ιδιοκτήτης εστιατορίου «Το Σπιτικό Φαγητό», ανέφερε: «Κρίση μεγάλη. Εμείς δουλεύουμε με υπαλλήλους και οικογένειες. Προσπαθούν να διατηρήσουν την καλή ποιότητα και τη γεύση αλλά πάνω από όλα είναι η χαμηλή τιμή. Τρώει το απαραίτητο ο κόσμος. Όχι κάθε μέρα κρέας και ψάρι. Τώρα όσπρια και λαδερά».Ο Δημήτρης Πούλης, Διευθυντής Πωλήσεων στα SITE thelosouvlakia.gr, thelopizza.gr, theloburger.gr, τόνισε πως «σίγουρα έχει πτώση η αγορά του φαγητού. Σουβλάκι 20%. πίτσα 40 με 50%. η ταβέρνα όμως έχει χτυπηθεί πολύ περισσότερο. Ο κόσμος ψάχνει φθηνές λύσεις γι αυτό και περισσότερο στρέφεται προς το σουβλάκι. Τα site είναι εργαλεία. Αυξητική η κίνηση. Ψάχνουν και συγκρίνουν τιμές. Πριν έκλειναν τρία και άνοιγαν τέσσερα. Τώρα το ανάποδο. Ανοίγουν μικρότερα μαγαζιά. Έχουν άνθηση τα σνακ καφέ. Αλλά κλείνουν πιο γρήγορα. Το σουβλάκι αντέχει».Άλλαξε όμως και ο τρόπος που ψωνίζουμε.Ο Σταύρος Στρατήγης, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Παραγωγών Λαϊκών Αγορών, δήλωσε πως «υπάρχει 60% μείωση της κίνησης και 50% μείωση της κατανάλωσης. Υπάρχει κρίση μεγάλη. Ο κόσμος δεν έχει λεφτά. Φτώχεια μεγάλη. Δυσκολεύονται ακόμη και το μεσημέρι ου ρίχνουμε τις τιμές. Κάποτε η νοικοκυρά αγόραζε δύο κιλά χόρτα για την πίτα και τώρα παίρνει ένα».Ο Κλεάνθης Τσιρώνης, πρόεδρος κρεοπωλών Βαρβακείου, είπε πως « οι καταναλωτές ψωνίζουν, αλλά σε μικρότερες ποσότητες. Περιορίζονται στα τυπικά. Μία μπριζόλα ο καθένας. Περισσότερη κίνηση τώρα... γιατί που αλλού θα βρουν τέτοιες τιμές». Η Αλεξάνδρα Αντωνοπούλου, εκλέκτορας πανελλήνιου φαρμακευτικού συλλόγου, υποστήριξε πως «ο γονέας προσπαθεί να αντισταθμίσει ποιότητα με χαμηλότερη τιμή. Σε συνεννόηση με παιδίατρο και με εμάς ενδιαφέρεται να ρίξει το κόστος όσο μπορεί».«Σε αυτή την εποχή ούτε λεφτά για ψωμί». «Μάσα; Λείπει. Ανάσα; Λείπει». Τα συνθήματα στους τοίχους και μάλιστα σε δρόμους όπου γίνεται λαϊκή...
Keywords
Τυχαία Θέματα