Ο Δ. Κούρκουλας στον ΑΘΗΝΑ984

Ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτριος Κούρκουλας, μίλησε στις 27/6 στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τη Νόνη Καραγιάννη.

Μεταξύ άλλων, είπε:


«Η Ελλάδα καθίσταται, όχι στα λόγια αλλά στα έργα, ενεργειακός κόμβος και άξονας στην νοτιοανατολική Ευρώπη, διότι αυτός ο αγωγός θα διαφοροποιεί για πρώτη φορά τις πηγές προέλευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω αγωγών, σε φυσικό αέριο... Το να έχεις διαφορετικές πηγές προέλευσης είναι καλό, διότι ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια. Επίσης, η Ελλάδα
δεν θα περιοριστεί μόνο στην διαμετακόμιση ποσοτήτων, αλλά θα μπορέσει να διανείμει και ποσότητες σε άλλες χώρες των Βαλκανίων και των δυτικών Βαλκανίων. Ήδη προχωράει η συμφωνία για τον αγωγό IGB που θα συνδέσει την Ελλάδα με την Βουλγαρία, ώστε να μπορέσουμε να παρέχουμε φυσικό αέριο και στην Βουλγαρία και σε δεύτερη φάση, θα προχωρήσει ο αγωγός Ιονίου και Αδριατικής, ο οποίος θα περνάει από το Μαυροβούνιο και την Κροατία».

Και πρόσθεσε: «Αυτό αναβαθμίζει τον ενεργειακό ρόλο της χώρας μας. Αυτό που, κατά την γνώμη μου, είναι το σημαντικότερο, είναι ότι σε αυτή την περίοδο κρίσης, η απόφαση μεγάλων εταιριών να επενδύσουν δισεκατομμύρια ευρώ, όχι μόνο στο ελληνικό κομμάτι του αγωγού -καθώς το συνολικό κόστος του αγωγού είναι δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ-, αποτελεί ξεκάθαρα ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό, ειδικά αυτήν την εποχή που προσπαθούμε να βγούμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα από την κρίση».

Σε άλλο σημείο είπε: «Στην αρχική πορεία αυτής της υπόθεσης, το μόνο ώριμο σχέδιο ήταν το "Ναμπούκο". Αυτό που ενδιέφερε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια, άρα και την διαφοροποίηση των πηγών. Επειδή όμως τότε, μόνο το "Ναμπούκο" ήταν ώριμο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν πίστευαν ότι θα κάνουμε αυτά που έπρεπε, σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Δηλαδή, τις συνεννοήσεις μας με την Ιταλία, την Αλβανία και όλη την προετοιμασία η οποία προϋποθέτει πολύ δουλειά. Από την στιγμή που και το δικό μας σχέδιο ήταν ώριμο και πληρούσε την προϋποθέσεις, πράγματι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν ουδέτερη... Αυτή η επένδυση έχει μηδενικό κόστος για τον Έλληνα και τον Ευρωπαίο φορολογούμενο. Δηλαδή, η κατασκευή θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο με ιδιωτικά κεφάλαια».

«ΑΘΗΝΑ 9.84» - ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Keywords
Τυχαία Θέματα