Ο έρωτας στην εποχή της κρίσης

Η δημοσιογράφος Θεόπη Σκαρλάτου (Theopi Skarlatos) κάλυπτε τις πορείες και τις απεργίες στην Αθήνα της κρίσης για το δίκτυο BBC από το 2010. Ιστορίες φτώχειας, ανεργίας, αύξησης του ποσοστού αυτοκτονιών. Αλλά υπήρχε και ένας μέρος της ιστορίας που κανείς δεν είχε διηγηθεί. Τι συμβαίνει με τον έρωτα την εποχή της κρίσης; Οι καρδιές χτυπούν διαφορετικά όταν ο κόσμος γύρω μας καταρρέει;

Η Θεόπη Σκαρλάτου σε ρόλο σκηνοθέτη και παραγωγού, η Pallavi Sekhri και ο δημοσιογράφος Κώστας Καλλέργης ως συμπαραγωγοί, αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ο έρωτας στην εποχή της κρίσης» («Love in the Time of crisis»), ξεκινώντας με ένα μικρό σε διάρκεια βίντεο που μας δίνει μια ιδέα για το τι θα ακολουθήσει.

Ο Κώστας Καλλέργης μίλησε στον Αθήνα 984 και στη Νάνσυ Αγγελοπούλου και όλη η συνέντευξη μεταδόθηκε στην εκπομπή «Ακούω φωνές;».

Ερ.: Πως γεννήθηκε η ιδέα γι' αυτό το ντοκιμαντέρ;
Κ.Κ.: «Η ιδέα είναι της συναδέλφου Θεόπης Σκαρλάτου, η οποία εργαζόταν στο BBC εκείνη τη περίοδο, πέρυσι το φθινόπωρο. Είδε ένα γκράφιτι κατά τη διάρκεια μιας αποστολής που είχε έρθει στην Αθήνα για την εκπομπή του BBC, το οποίο έγραφε «Έρωτας ή τίποτα». Εκείνη τη στιγμή θεώρησε ότι ο έρωτας σε αυτή τη χώρα που την είχε επισκεφτεί πολλές φορές κι απ' την οποία κατάγεται, είναι ένα πράγμα το οποίο δεν έχει εξεταστεί αρκετά. Πιο πολύ τα ξένα μέσα ενημέρωσης μιλούν για την κρίση και τα επεισόδια, ενώ ο έρωτας είναι κάτι που δεν έχουμε δει αρκετά. Είχε την ιδέα λοιπόν να γίνει ένα ντοκιμαντέρ μικρού ή μεγάλου μήκους το οποίο θα εξετάζει αυτό το θέμα. Γνωριζόμασταν από καιρό και έτσι πήραμε την απόφαση να το δημιουργήσουμε».

Ερ.: Έχετε δημιουργήσει ένα teaser, ένα μικρό βίντεο, στο οποίο κάποιοι άνθρωποι ήδη σας έχουν μιλήσει γι' αυτό το θέμα. Βρήκατε ανθρώπους που δέχτηκαν να σας μιλήσουν εύκολα;
Κ.Κ.: «Αρχικά περίμενα ότι ο περισσότερος κόσμος θα το θεωρούσε κάτι πολύ προσωπικό και δε θα ήθελε να μιλήσει, για να πω την αλήθεια. Αλλά, κατά τη διάρκεια της παραγωγής αυτού του teaser η εντύπωση που είχα άλλαξε. Σε πολύ κόσμο άρεσε ότι δεν κάνουμε τα ίδια και τα ίδια, δεν είναι άλλη μία εκπομπή ή άλλο ένα ντοκιμαντέρ για την οικονομική και την πολιτική κρίση και μάλιστα ήταν πάρα πολύ ανοιχτοί στο να μας μιλήσουν. Υπήρξαν μόνο δύο ή τρεις περιπτώσεις που δεν ήθελαν να μιλήσουν».

Ερ.: Πόσο διάστημα χρειάστηκε για τη δημιουργία του βίντεο;
Κ.Κ.: «Στην ουσία αυτό το βίντεο έγινε μέσα σε μία εβδομάδα. Είχε έρθει η Θεόπη Σκαρλάτου στην Αθήνα, κάναμε κάποια γυρίσματα, μιλήσαμε με κόσμο και πάνω στην κουβέντα βγάζαμε την κάμερα και κάναμε μία μικρή συνέντευξη από τα κομμάτια που μας ενδιέφεραν, με εξοπλισμό δικό μας. Έγινε πολύ γρήγορα, αλλά όχι πρόχειρα».

Ερ.: Ο σκοπός του βίντεο είναι η προώθηση της ιδέας σας για να βρεθεί και η χρηματοδότηση για την υλοποίηση της;
Κ.Κ.: «Ναι, δίνουμε μια ιδέα για το τι θέλαμε να κάνουμε. Γι' αυτό το λόγο δεν έγιναν και ολοκληρωμένα γυρίσματα. Ο σκοπός μας είναι, όταν με το καλό έχουμε την χρηματοδότηση και ξεκινήσουμε την παραγωγή του ντοκιμαντέρ, να κάνουμε πιο σωστά γυρίσματα, να υπάρχουν κάποιοι πρωταγωνιστές τους οποίους θα τους ακολουθούμε και πέρα από το σημείο της συνέντευξης, στην καθημερινότητά τους. Τότε θα μπορούμε να εμβαθύνουμε περισσότερο στο πως επηρεάζει η κρίση τον έρωτα στις ζωές τους».

Ερ.: Το όλο εγχείρημά σας έχει «ανέβει» σε κάποια πλατφόρμα crowdfunding - χρηματοδότησης από το κοινό;
Κ.Κ.: «Ναι, είναι στο kickstarter, με τον τίτλο «Love in the time of crisis - ο έρωτας στα χρόνια της κρίσης». Η καμπάνια εκεί θα είναι online μέχρι τις 27 Μαΐου».

Ερ.: Το ντοκιμαντέρ αυτό πιστεύεις ότι απευθύνεται πιο πολύ στο ελληνικό κοινό ή στο διεθνές;
Κ.Κ.: «Θεωρώ και στα δύο. Ο λόγος που το γυρίζουμε με τους πρωταγωνιστές να μιλούν αγγλικά, με κάποιες εξαιρέσεις που μιλούν ελληνικά και υπάρχουν αγγλικοί υπότιτλοι, είναι γιατί ήδη υπάρχει ένα ενδιαφέρον και από το BBC και από κάποια άλλα μέσα να το προβάλλουν στις συχνότητές τους».

Ερ.: Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος στόχος; Οι ιστορίες του ντοκιμαντέρ θέλετε να εμπνέουν, να προκαλούν;
Κ.Κ.: «Οι ιστορίες που δείχνουν ζευγάρια που έχουν "χρησιμοποιήσει" τον έρωτα για να αντέξουν κάποιες κακουχίες που τους έχουν έρθει λόγω της κρίσης είναι κάτι το οποίο προκαλεί έμπνευση, είτε έχεις ένα σύντροφο, είτε όχι. Είναι κάτι το οποίο σου δίνει κουράγιο. Βέβαια, εμείς δε θέλαμε να το δούμε μόνο από αυτή την πλευρά, γι' αυτό το λόγο έχουμε μιλήσει και με κόσμο στον οποίο οι επιπτώσεις της κρίσης είχαν αρνητικό αποτέλεσμα στον έρωτα. Για παράδειγμα, στο teaser, έχουμε μία γυναίκα η οποία ήταν ιερόδουλος, είχε αποσυρθεί και λόγω της κρίσης χώρισε με τον σύντροφό της και ξαναγύρισε στη δουλειά που έκανε. Φυσικά κάποιοι αυτό μπορεί να το δουν ως αρνητικό και σίγουρα δεν είναι κάτι το οποίο σε εμπνέει. Υπάρχουν ιστορίες που εμπνέουν και υπάρχουν ιστορίες που δίνουν κουράγιο και άλλες που μπορούν να προκαλέσουν ένα παραγωγικό προβληματισμό.
Δεν είχαμε μία ιδέα από πριν και θέλαμε να τη βγάλουμε προς τα έξω. Για παράδειγμα, όσο εύκολα μπορείς να βρεις ένα ζευγάρι που χώρισε γιατί η κρίση, π.χ. η ανεργία του ενός συντρόφου έφερε στην επιφάνεια κάποια προβλήματα που δεν υπήρχαν πριν, άλλο τόσο εύκολα μπορείς να βρεις ένα ζευγάρι που παρά τις όλες κακουχίες συνειδητοποίησε ότι τελικά αυτό που μετράει είναι ο έρωτας. Εμείς, δεν είχαμε σκοπό εξαρχής να έχουμε μόνο τη μία από τις δύο πλευρές. Συζητάμε πολύ με κόσμο και θέλουμε να έχουμε όσο πιο διαφορετικές ιστορίες γίνεται».

Εικαστικό: Sonke Wia

Δείτε το βίντεο:

Keywords
Τυχαία Θέματα