Ο Μ. Βαρβιτσιώτης στον ΑΘΗΝΑ984

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μίλησε στις 20/8 στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τον Νεκτάριο Νώτη.

Μεταξύ άλλων, είπε:

* Για την λαθρομετανάστευση:

«Το Λιμενικό κάνει την μεγαλύτερη επιχείρηση αυτή την στιγμή στην χώρα, για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης. Περίπου 2.000 άνδρες και γυναίκες και 35 σκάφη βρίσκονται σε 24ωρη επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων... Παρά την επιτυχία του Λιμενικού, το φαινόμενο της λαθρομετανάστευσης μας προβληματίζει. Έχει εξαντλήσει τα μέσα, τους ανθρώπους και τον προϋπολογισμό μας. Βέβαια, οι εξελίξεις
στην Αίγυπτο προβληματίζουν και εμένα και την στρατιωτική ηγεσία, για το ενδεχόμενο να δεχτούμε πιέσεις πέρα από τα ανατολικά και νότια θαλάσσια σύνορά μας... Η εξάντληση των μέσων σημαίνει ότι όλα τα θαλάσσια μέσα έχουν φτάσει στα όριά τους. Δουλεύουμε σε 24ωρη βάση, δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε service. Δεν υπάρχουν τα χρήματα, για να κάνουν σωστή συντήρηση ή να αντικατασταθούν... Η κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα το θέμα της αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης, εξ ου και το λιμενικό θα προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού μέσα στην χρονιά. Ήδη προκηρύχθηκαν 80 θέσεις για αξιωματικούς και θα συνεχίσει η προκήρυξη για λιμενοφύλακες και υπαξιωματικούς...».

* Για διαθεσιμότητα υπαλλήλων του υπουργείου Ναυτιλίας:

«Ήδη έχουν υποβληθεί τα σχέδια για 50 υπαλλήλους, που θα μπουν σε διαθεσιμότητα. Το υπουργείο Ναυτιλίας έχει 490 υπαλλήλους, άρα συζητάμε περίπου για το 10% του προσωπικού...».

* Για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων:

«Οι τιμές των καυσίμων έχουν ανέβει πολύ, γι' αυτό και βρισκόμαστε σε συνεργασία με τις εταιρείες, ώστε να δούμε πώς θα εντάξουμε το σχεδιασμό τους μέσα σε ευρωπαϊκά κονδύλια και πώς θα τους ενισχύσουμε για την αλλαγή καυσίμου. Το δεύτερο που θα κάνουμε είναι να προκηρύξουμε πλέον τις επιδοτούμενες γραμμές, όχι μόνο από τον Πειραιά, αλλά και από το Λαύριο, για να δούμε εάν θα μετακινηθούν προς τα εκεί οι εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι για το βόρειο Αιγαίο και τις Κυκλάδες το ταξίδι θα είναι κατά μιάμιση ώρα λιγότερο. Και άλλα τέτοιου είδους μέσα, όπως με την μείωση ή την κατάργηση κάποιων δρομολογίων που δεν έχουν καμία εμπορικότητα και σήμερα επιδοτούνται, ώστε να αξιοποιηθούν τα λεφτά των επιδοτήσεων σε πιο κεντρικά δρομολόγια, για να έχουμε πιο ανταγωνιστικό τιμολόγιο».

Δημοσιογράφος: Εις βάρος της εξυπηρέτησης κατοίκων κάποιων νησιών, που βρίσκονται στην λεγόμενη άγονη γραμμή;

Μ. Βαρβιτσιώτης: «Βάσει της διάρθρωσης της χώρας, δεν μπορεί κάθε νησί να έχει απευθείας σύνδεση με το κέντρο. Θα πρέπει κάποια στιγμή ορισμένα μέρη να εξυπηρετούνται από το δίκτυο. Δεν μπορεί σε κάθε νησί να εξυπηρετούνται και τα δύο του λιμάνια απευθείας από το κέντρο... Θα εξυπηρετείται από ένα μεγαλύτερο νησί, με καθημερινή σύνδεση, που θα μπορεί να είναι και δύο φορές την ημέρα και από εκεί και πέρα να υπάρχει η ανάγκη μετεπιβίβασης...».

* Για τους πλειστηριασμούς:

«Καμία καθολική και οριζόντια ρύθμιση δεν μπορεί να κρατά στο διηνεκές -αυτό είναι βασικός κανόνας-, γιατί δημιουργεί πολύ μεγαλύτερες στρεβλώσεις στην αγορά από αυτές που προσπαθεί να λύσει. Σήμερα έχουμε καθολικό και οριζόντιο πάγωμα πλειστηριασμών. Θα πρέπει να γίνει μια συζήτηση για το πώς μια καινούργια ρύθμιση θα αντιμετωπίσει δύο βασικά προβλήματα. Πρώτα από όλα, να μην χάσουν άνθρωποι τα σπίτια τους, αλλά και να μην υπάρχει αυτό το μπλοκάρισμα που υπάρχει σήμερα στα στεγαστικά δάνεια. Η κτηματαγορά έχει πεθάνει γιατί οι τράπεζες δεν δανειοδοτούν, επειδή αισθάνονται ότι αν το κάνουν, ουδέποτε δεν θα έχουν ένα μέσο άσκησης πίεσης προς τον οφειλέτη να πληρώσει τις οφειλές του. Δεν μπορούμε να βάλουμε στην ίδια κατηγορία τον μεροκαματιάρη, που έμεινε άνεργος και η αξία του σπιτιού του έχει μειωθεί δραματικά, με αυτόν που παρότι έχει εισοδήματα, εκμεταλλεύεται την διάταξη για την μη καταβολή των τόκων και των χρεολυσίων...
Δεν υπάρχει καμία διάθεση αύριο το πρωί να βγουν 100.000 σπίτια σε πλειστηριασμούς. Ας μην καλλιεργούμε, λοιπόν, ένα κλίμα φόβου στους πολίτες... Αλλά σίγουρα κάποιος που έχει ξεπεράσει την αξία του σπιτιού του σαν οφειλή σε τράπεζα, δεν μπορεί να παραμένει σε καθεστώς προστασίας...».

Σε άλλο σημείο είπε: «Μόνο μέσα στο 2012 - 2013 προχωρήσαμε με γρήγορους ρυθμούς σε όσα προέβλεπε το μνημόνιο, με εξαίρεση την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων και το γνωστό πρόβλημα με την Δημοκρατική Αριστερά που λύθηκε με την αποχώρησή της. Πλέον η κυβέρνηση είναι πολύ αποφασισμένη να προχωρήσει...».

Δημοσιογράφος: Πώς θα λυθεί το πρόβλημα του χρέους από εδώ και πέρα;

Μ. Βαρβιτσιώτης: «Το πιο βασικό είναι να δούμε -αφού πιάσουμε τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος στο τέλος του χρόνου-, να υλοποιείται η υπόσχεση την οποία έχουν δώσει οι Ευρωπαίοι από το Eurogroup του περασμένου Δεκεμβρίου, ότι θα προχωρήσουμε σε ένα κούρεμα των ομολόγων που διακρατούν τα κράτη. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και άλλοι οικονομικοί τρόποι, ώστε να υπάρξει μια ελάφρυνση. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι πρέπει να σταματήσουμε να υπηρετούμε τον στόχο που λέγεται πρωτογενές πλεόνασμα».

«ΑΘΗΝΑ 9.84» - ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Keywords
Τυχαία Θέματα