Ο Π. Τζωρτζάκης στον ΑΘΗΝΑ984

Ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Παντελής Τζωρτζάκης, μίλησε στις 4/1 στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και τους Δώρα Σαρρή και Γιάννη Παπαγεωργίου.

Μεταξύ άλλων, είπε:

«Υπάρχουν δύο θέματα. Το ένα είναι η εξυπηρέτηση του Έλληνα πολίτη, να σταματήσει να είναι "γραμματοκομιστής" και να πηγαίνει από τη μία υπηρεσία στην άλλη. Είναι είκοσι υπηρεσίες, που μας μετράει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή...
Υπάρχει ένα σύνολο από υπηρεσίες, που όταν ηλεκτρονικοποιηθούν και δοθούν στον πολίτη, θα μπορέσει ο πολίτης να ανασάνει... Είμαι σε στενή συνεργασία
με όλα τα υπουργεία, με τους αντίστοιχους γενικούς γραμματείς και προσπαθώ να τους πιέσω, για να μπορέσουμε γρήγορα να φτιάξουμε αυτά τα πράγματα. Είμαι αισιόδοξος ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε στους επόμενους τρεις μήνες κάποιες από αυτές τις υπηρεσίες να προσφέρουν τα πραγματικά ηλεκτρονικά αποτελέσματα... Τις επόμενες μέρες θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε πότε θα δοθεί τι...
Το δεύτερο κομμάτι έχει να κάνει με την ελευθερία διακίνησης των υπηρεσιών. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, το 70% του ΑΕΠ παράγεται από τις υπηρεσίες...».

Σε άλλο σημείο είπε: «Είναι κοινοτική οδηγία από το 2006, η οποία λέει ότι όταν το 70% του ΑΕΠ της Ευρώπης διαμορφώνεται από το κομμάτι των υπηρεσιών, πρέπει να βγάλουμε τα εμπόδια, που εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των επαγγελματιών μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό, δυστυχώς, ως χώρα δεν το κάναμε...».

Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε στην εφαρμογή;

Π. Τζωρτζάκης: «Τα έχω χαρακτηρίσει με τα τρία "α". Το πρώτο είναι η αδράνεια, το δεύτερο είναι η άγνοια -που καλοπροαίρετα ο άλλος θέλει, αλλά δεν ξέρει- και το τρίτο και πιο σημαντικό -που είναι όμως και επικίνδυνο-, είναι η αντίδραση. Επειδή, ουσιαστικά, όταν βγάζεις τους μεσάζοντες και ο πολίτης μπορεί ηλεκτρονικά να αυτοεξυπηρετηθεί από τη δημόσια διοίκηση, καταλαβαίνετε ότι αυτό πειράζει συγκεκριμένες συντεχνίες, που όλα αυτά τα χρόνια, είτε μέσα στο δημόσιο, είτε έξω από αυτό, λυμαίνονται το δημόσιο».

Δημοσιογράφος: Η άγνοια αντιμετωπίζεται, τα δύο άλλα όμως;

Π. Τζωρτζάκης: «Προσπαθούμε να βγάλουμε τη διαδικασία του ελέγχου του Έλληνα πολίτη από τους διαδρόμους των υπουργείων. Ετοιμάζουμε ένα πλάνο, όπου ουσιαστικά ο Έλληνας πολίτης θα μπορεί να επικοινωνεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους με τη δημόσια διοίκηση, από ένα σημείο και να εξυπηρετείται για το σύνολο των υπηρεσιών. Αυτή η "τρικαναλική" επικοινωνία είναι τα ΚΕΠ, για ανθρώπους που δεν έχουν τη δυνατότητα ή δεν μπορούν  ή δεν ξέρουν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικά μέσα. Το άλλο κομμάτι είναι η πύλη
"Ερμής", για να μπορεί να μπει κάποιος ηλεκτρονικά και από εκεί και πέρα να κάνει το σύνολο των υπηρεσιών που θέλει. Και το τρίτο είναι ένας αριθμός τηλεφώνου, για να μπορεί να καλέσει μια υπηρεσία... Δεν είναι πιο απλό να υπάρχει αυτό που λέμε στην Ευρώπη, "κυβερνητικό κατάστημα"; Είτε αφορά οικονομικά, είτε εργασιακά θέμ
Keywords
Τυχαία Θέματα