«Ψαλίδι» στη Σκάλα του Μιλάνο

Ο γενικός διευθυντής της Λα Σκάλα, του ναού της όπερας στο Μιλάνο, ο Στεφάν Λισνέρ, η θητεία του οποίου ανανεώθηκε χθες Δευτέρα για πέντε χρόνια, αποδέχθηκε να μειώσει το μισθό του κατά 10% και το παράδειγμά του θα ακολουθήσει και ο μαέστρος Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ, αναφέρεται σε σημερινά δημοσιεύματα των ιταλικών μέσων ενημέρωσης.

Οι ένδεκα διευθυντές της όπερας, μεταξύ των οποίων ο διευθυντής χορωδιών, ο διευθυντής μπαλέτου και ο επικεφαλής του γραφείου Τύπου, αποδέχθηκαν το ίδιο μέτρο.

«Για να στηρίξουμε και να βοηθήσουμε το θέατρο,
αποφασίσαμε να μειώσουμε το μισθό μας κατά 10%. Από οικονομική άποψη, αυτό δεν θα λύσει το πρόβλημα, αλλά σ' αυτή την περίοδο αποτελεί μια χειρονομία για να στείλουμε ένα καθαρό μήνυμα σε όλους: θέλουμε να εξετάσουμε όλες τις λύσεις για να στηρίξουμε το θέατρο, σε μια στιγμή που η οικονομική ισορροπία του είναι αβέβαιη», εξήγησε ο Γάλλος Λισνέρ, ο οποίος διορίστηκε το 2005 επικεφαλής της Λα Σκάλα.

Ο Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ, ο οποίος δεν παίρνει μισθό, αλλά έχει μια συγκεκριμένη αμοιβή, αποδέχθηκε επίσης να μειωθεί αυτή κατά 10%-παρόλο που, όταν είχε διορισθεί μουσικός διευθυντής της Λα Σκάλα τον περασμένο Δεκέμβριο, ο διάσημος ισραηλινο-αργεντινός διευθυντής ορχήστρας «δεν είχε ζητήσει αύξηση», όπως υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής.

Στη διάρκεια του διοικητικού συμβουλίου που αποφάσισε την ανανέωση της θητείας του Στεφάν Λισνέρ, ένα μέλος είχε αναφερθεί στο κόστος των απολαβών αυτού του τελευταίου - ορισμένοι μιλούν για ένα εκατομμύριο ευρώ το χρόνο. Ο αριστερός δήμαρχος του Μιλάνου Τζουλιάνο Πιζαπία, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Λα Σκάλα, φαίνεται πως πίεσε υπέρ μιας τέτοιας «χειρονομίας» εκ μέρους των διευθυντών.

Μετά την άφιξη του Λισνέρ επικεφαλής της Λα Σκάλα, ο αριθμός των παραστάσεων του θεάτρου διπλασιάσθηκε και οι εισπράξεις αυξήθηκαν από 15 εκατομμύρια σε 32 εκατομμύρια (πρόβλεψη για το 2012), παρά τη μείωση των συνεισφορών από την Επαρχία και από το Κράτος.

Ενώ το έλλειμμα που προβλεπόταν στις αρχές του 2012 ήταν 7 εκατ. ευρώ, μειώθηκε στα 4,5 εκατ. χάρη σε χορηγούς, σε οικονομίες και στην αύξηση των εισπράξεων.

Όμως «οι δημόσιες αρωγές εξακολουθούν να μειώνονται και αυτό θέτει κάπως σε κίνδυνο το θέατρο και την καλλιτεχνική παραγωγή του τόσο από ποιοτική όσο και από ποσοτική άποψη», εξήγησε ο Λισνέρ, ο οποίος δεν σταματά να καλεί τις δημόσιες εξουσίες να μην θυσιάσουν τον πολιτισμό, ο οποίος είναι μια «βοήθεια» στους καιρούς της κρίσης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Keywords
Τυχαία Θέματα