Τεράστιο έργο η σήραγγα

Έργο μεγάλης εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για την χώρα, είναι η σήραγγα μήκους 6 χλμ, η διάνοιξη της οποίας ολοκληρώθηκε χθες. Σήραγγα, που παρακάμπτει την κοιλάδα των Τεμπών, στην οποία ιδιαίτερα η Θεσσαλία αλλά και η λοιπή Ελλάδα, έχει καταθέσει βαρύ φόρο αίματος.

Πρόκειται, όπως έχει ήδη επισημανθεί για την μεγαλύτερη σήραγγα (Τ2) της Ελλάδας
αλλά και των Βαλκάνιων, οι εργασίες για την κατασκευή της οποίας, ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008, και από τα δύο μέτωπα ταυτόχρονα - από το Νότιο Μέτωπο δηλαδή το οποίο βρίσκεται στην είσοδο της Κοιλάδας των Τεμπών και από το Βόρειο Μέτωπο το οποίο βρίσκεται στο Ομόλιο. Χθες, μετά από 2 χρόνια και 9 μήνες εργασιών και εντός χρονοδιαγράμματος, τα δύο μέτωπα συναντήθηκαν, στη μέση, στα 3 χιλιόμετρα δηλαδή, και έτσι άνοιξε απ' άκρη σε άκρη η μεγαλύτερη οδική σήραγγα.

Οι εργασίες στην σήραγγα ταυτόχρονα από την Εταιρεία ΑΕΓΕΚ και την κοινοπραξία Ολυμπία, αποτελούμενη από τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ και HOCHTIEF. Η συνολική πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 63%, ενώ τον Μάρτιο του 2010 είχε ανοιχθεί η πρώτη σήραγγα (στον Ευαγγελισμό). Απομένει πλέον η διάνοιξη της τρίτης σήραγγας (στον Πλαταμώνα), «η οποία θα γίνει σύντομα, εφόσον συνεχιστεί η χρηματοδότηση της εταιρίας», σύμφωνα με τα στελέχη της «Αιγαίου Α.Ε.»

Από σήμερα πάντως, και κατά έκφραση στελέχους της εταιρείας, «μειώθηκε ο ρυθμός των εργασιών», καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση της μεταξύ ελληνικού δημοσίου, των τραπεζών, της παραχωρησιούχου εταιρείας και της κοινοπραξίας κατασκευαστών, που αφορούν και λοιπά έργα και την συνέχεια χρηματοδότησης τους-πέραν των ήδη οφειλομένων από το κράτος- ενώ είναι ορατός και ο κίνδυνος διακοπής των εργασιών. Οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν σε ένα μήνα, οπότε και θα υπάρχει σαφής εικόνα για το τι μέλει γενέσθαι.

   

    Τα χαρακτηριστικά της Σήραγγας Τ2

    Η Σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, έναν για κάθε κατεύθυνση, μήκους 6 χιλιομέτρων ο καθένας.
    Ο κάθε κλάδος έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα.
    Επίσης θα διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού.
    Για την κατασκευή της εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.
    Η εκσκαφή της Σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με ελεγχόμενες εκρήξεις και σε μικρότερο με μηχανικά μέσα.
    Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά.
    Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος.
    Για την τελική επένδυση, η οποία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%, χρησιμοποιήθηκαν έως σήμερα πάνω από 250.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1500 μο
Keywords
Τυχαία Θέματα