Τουρνουά ρομποτικού ποδοσφαίρου

«RoboCup», ένα διαφορετικό τουρνουά ποδοσφαίρου στο οποίο συμμετέχουν μόνο ρομπότ, εξελίσσεται στα ετήσια παγκόσμια τουρνουά ρομποτικού ποδοσφαίρου «RoboCup» που συμμετέχουν ρομποτικές ομάδες από τη διεθνή πανεπιστημιακή κοινότητα. 

Tα ρομπότ συμπεριφέρονται ως ποδοσφαιριστές και παίζουν πραγματικούς αγώνες ποδοσφαίρου εναντίον άλλων ομάδων ρομπότ σε τουρνουά αντίστοιχα με τα ανθρώπινα! Τα ρομπότ παίζουν ποδόσφαιρο πλήρως αυτόνομα, χωρίς κανένα είδους τηλεχειρισμού ή ανθρώπινης εξωτερικής παρέμβασης κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Το

μοναδικό ελληνικό πανεπιστήμιο που συμμετέχει είναι το Πολυτεχνείο Κρήτης (www.tuc.gr ) με την ομάδα Κουρήτες από το τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (www.ece.tuc.gr ). Την ομάδα ίδρυσε το 2006 ο επίκουρος καθηγητής Μιχάλης Λαγουδάκης.

Η ομάδα «Κουρήτες» συμμετέχει στο πρωτάθλημα προκαθορισμένης πλατφόρμας ή αλλιώς "Standard Platform League" (SPL). Στο SPL όλες οι ομάδες χρησιμοποιούν το ανθρωποειδή ρομπότ ΝΑΟ, της εταιρείας Aldebaran. Oπότε ο ανταγωνισμός επικεντρώνεται στο πώς οι ομάδες θα αναπτύξουν καλύτερα σε σχέση με τους αντιπάλους τους το λογισμικό που κάνει τα NAO να ενεργούν ως ποδοσφαιριστές. Παράλληλα με το SPL στο RoboCup υπάρχουν και άλλες κατηγορίες ρομποτικού ποδοσφαίρου ανάλογα το μέγεθος των ρομπότ καθώς και διαγωνισμοί διάσωσης (robocup@rescure) και εφαρμογών στο σπίτι (robocup@home).

Tα NAO έχουν ύψος περίπου 60cm και διαθέτουν αρθρώσεις (χέρια, πόδια και λαιμό) πλήρως ελεγχόμενα από τον κεντρικό επεξεργαστή του ρομπότ που τρέχει το κατάλληλο πρόγραμμα με αλγορίθμους Τεχνητής Νοημοσύνης που κάνει το ρομπότ να συμπεριφέρεται ως ποδοσφαιριστής. Επιπλέον το NAO διαθέτει κάμερες και πληθώρα αισθητήρων όπως για παράδειγμα αισθητήρες μέτρησης απόστασης από εμπόδια, αισθητήρες πρόσκρουσης στα πέλματα του, ιδιό-αισθητήρες για να καταλαβαίνει την κατάσταση του σώματος του κτλ. Μέσα από τις κάμερες και τους παραπάνω αισθητήρες το NAO μπορεί να εντοπίζει την μπάλα, το αντίπαλο τέρμα, τους αντιπάλους και τους συμπαίκτες του ώστε να προσδιορίζει τη κατάσταση του γηπέδου. Οπότε το NAO γνωρίζοντας αυτά μπορεί για παράδειγμα να αποφασίσει να κλωτσήσει για goal αν είναι σε πλεονεκτική θέση ή να δώσει πάσα ή αν είναι τερματοφύλακας να προστατέψει την εστία του! Γενικότερα τα NAO προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους και τις ενέργειες τους ανάλογα την εξέλιξη του παιχνιδιού.

Πηγή: naftemporiki.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα