Chipita: Από τα γαριδάκια στην στήριξη της ελληνικής οικονομίας

12:18 7/8/2012 - Πηγή: NewsBomb

Η εταιρεία που όχι μόνο δεν έκανε απολύσεις και περικοπές, αλλά και –μέσω θυγατρικής της- ξεκίνησε να στηρίζει αγροτικές περιοχές για την παραγωγή ποιοτικών οπωροκηπευτικών, παρ’ ότι μέχρι σήμερα οι δραστηριότητές της είχαν να κάνουν με τα σνακ.

Από τον Παναγιώτη Χριστόπουλο

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια το όνομα Chipita συζητιόταν περισσότερο στους χρηματιστηριακούς

κύκλους, παρά στα περίπτερα όπου πωλούνται τα προϊόντα της. Η Chipita απετέλεσε κομμάτι του κολοσσού Vivartia, όταν αυτός δημιουργήθηκε το 2006, για να αγοραστεί πίσω από τον κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο, τον «Μr. Chipita», 4 χρόνια αργότερα.

Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε τους λόγους πίσω από τη μία ή την άλλη κίνηση, αλλά όλη αυτή η «κορπορατίλα», το ξενικό όνομα της εταιρείας και το γεγονός ότι τα προϊόντα της δεν έχουν άμεση σχέση με την Ελλάδα (όπως, ας πούμε τα γάλατα της «Όλυμπος» ή τα λεμόνια της «ΕΨΑ» -για να αναφέρουμε δύο άλλες εταιρείες που έχουμε παρουσιάσει από αυτήν τη στήλη) ίσως και να έχουν δώσει την εντύπωση στο ευρύ κοινό ότι η Chipita δεν είναι ελληνική εταιρεία. Κι όμως…

Όχι μόνο πρόκειται για μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση -την κορυφαία στο χώρο των σνακ στην πατρίδα μας-, αλλά είναι και ένα όνομα πασίγνωστο στο εξωτερικό. Ένας άξιος πρεσβευτής της Ελλάδας σε περισσότερες από 35 χώρες. Εν μέσω κρίσης και με τις προβλέψεις και για την αγορά των τροφίμων (που μαζί με αυτή του ποτού είχαν μείνει μέχρι πριν λίγους μήνες τα δύο λιγότερο λαβωμένα κάστρα της ελληνικής οικονομίας) να γίνονται όλο και πιο δυσοίωνες, η Chipita όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει δυσκολίες, αλλά και σημειώνει τζίρους που φτάνουν το μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Πώς τα κατάφερε; Η συνταγή είναι απλή. Λίγο ελληνικό δαιμόνιο παρέα με μπόλικη ευρωπαϊκή πειθαρχία.

Από την στήλη «Ψωνίζουμε Ελληνικά» σας παρουσιάζουμε κάθε εβδομάδα και κάποια ελληνική επιχείρηση που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, ειδικά υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας. Σας έχουμε μιλήσει για εταιρείες που δεν σκέφτηκαν ποτέ να στείλουν τα εργοστάσιά τους εκτός Ελλάδας, για άλλες που χρησιμοποιούν μόνο ελληνικές πρώτες ύλες ή που η όλη τους φιλοσοφία στηρίζεται στην ελληνική φύση και, βέβαια, για εταιρείες που ξεπερνούν τους ανταγωνιστές στους στο εξωτερικό ή που κατατροπώνουν πολυεθνικές που προσπάθησαν να τις εκτοπίσουν από την Ελλάδα. Η Chipita είναι ένα ακόμη υπέροχο παράδειγμα. Σταθερά από την πρώτη μέρα με στόχους και πλάνο και μακριά από την συνήθη ελληνική διαπλοκή, κατάφερε με τα χρόνια να χτίσει ένα μεγάλο όνομα στο χώρο της και να ξεφύγει με επιτυχία από τα στενά όρια της Ελλάδας. Αυτή είναι η ιστορία της.

40 χρόνια γαριδάκια!

Το 1973, οι αδελφοί Γαβαλάκη, τρεις εργολάβοι που έψαχναν να βρουν και κάποια ακόμη επιχειρηματική δραστηριότητα, μακριά από τις οικοδομές, νοίκιασαν ένα εργοστάσιο στον Κηφισό και ξεκίνησαν να παράγουν γαριδάκια. Ήταν μια εποχή που ο χώρος των σνακ ήταν αρκετά μικρός, τα προϊόντα ελάχιστα και άρα τα περιθώρια για μια επιχειρηματική

Keywords
Τυχαία Θέματα