Peugeot 208 hubrid fe: Το πιο πράσινο παγκοσμίως

10:51 3/9/2013 - Πηγή: NewsBomb

Το Peugeot 208 Hybrid FE, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το Toyota Yaris Hybrid R, χρησιμοποιεί τεχνολογία από τα αγωνιστικά του Le Mans, όχι όμως μόνο για τις επιδόσεις (έχει 0-100 σε 8 δεύτερα), αλλά και για τον περιορισμό των ρύπων στα μόλις 49 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο.

Για να επιτευχθούν αυτές οι τιμές καθοριστικό ρόλο παίζει

η απόδοση των συσσωρευτών, προκειμένου το αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί για όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Στην περίπτωση του 208 βοήθησε το υβριδικό πακέτο του αγωνιστικού 908 Hybrid 4 Le Mans, με τα 90 στοιχεία ιόντων λιθίου, που εξασφαλίζει δυνατότητα κίνησης για 19 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 30 kW παρεμβάλλεται ανάμεσα στο συμβατικό σύνολο –είναι μια έκδοση μεγαλύτερου κυβισμού (1.233 κ.εκ.) του τρικύλινδρου χιλιάρη των 70 ίππων- και το κιβώτιο. Από κει και πέρα η Peugeot εκτιμά πως από την υβριδική υποβοήθηση έχει εξοικονομήσει 20 γραμμάρια CO2 το χιλιόμερο, από τη μείωση βάρους (το αμάξωμα του υβριδικού έχει αλλάξει σχεδόν όλο, οπότε είναι 20% πιο ελαφρύ σε σχέση με το απλό 208), την καλύτερη αεροδυναμική (25%) και τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης άλλα 20 και από την πιο μακριά κλιμάκωση του ρομποτικού κιβωτίου των 5 σχέσεων άλλα 10, οπότε κάπως έτσι τα αρχικά 99 γραμμάρια CO2 του απλού 208 έχουν γίνει εδώ 49. Παράπλευρο πλεονέκτημα είναι όπως είπαμε και οι καλύτερες επιδόσεις, με την υβριδική πρόωση να κόβει 2,0 δεύτερα από το 0-100 και οι άλλες επεμβάσεις που προαναφέραμε άλλα 4,0.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι στον 3κύλινδρο των 1.233 κυβικών η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί από το 11:1 στο 16:1, σε επίπεδα κινητήρα πετρελαίου δηλαδή, ενώ παράλληλα έχει σχεδιαστεί εκ νέου η κυλινδροκεφαλή, με μεγαλύτερες βαλβίδες, νέα εξαγωγή και πολλές άλλες βελτιώσεις.

Γιάννης Σκουφής

Πηγή: carzine.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα