Μ. Tσαμάζ: Μεγαλύτερο πρόβλημα ο ρυθμιστής από την κρίση για τον ΟΤΕ

Στη μείωση του εργασιακού του κόστους ελπίζει ο ΟΤΕ ΟΤΕr.AT, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά του, σε μια περίοδο που οι οικονομικές συνθήκες είναι τουλάχιστον αντίξοες.

Αυτό τουλάχιστον δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Μιχάλης Τσαμάζ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η διοίκηση θα ξεκινήσει εντός διμήνου ή τριμήνου συνομιλίες με τους εργαζομένους με στόχο την περικοπή επιδομάτων

και ωριμάνσεων. Ο ΟΤΕ έχει την πρόθεση πάντως να σεβαστεί απόλυτα τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας οι οποίες είχαν υπογραφεί πέρυσι και πρόκειται για τριετής συλλογικές συμβάσεις.

«Έχουμε τη συμφωνία με την Ομοσπονδία. Μέλημά μας είναι να τη διατηρήσουμε και πάνω σε αυτή να καταφέρουμε να μειώσουμε το κόστος ακόμη περισσότερο. Δε θέλουμε να χαλάσουμε τη συμφωνία γιατί διασφαλίζει θέσεις εργασίας. Υπάρχουν μερικά πράγματα που μας τα επιβάλλει πια ο νόμος, π.χ. το πάγωμα των ωριμάνσεων», τόνισε ο Τσαμάζ.

Τα νέα μέτρα θα επιτρέψουν να περικοπεί το εργασιακό κόστος σε βάθος τριετίας περισσότερο από τα 160 εκατ. ευρώ που είχαν ανακοινωθεί πέρυσι.

«(Το 160 εκατ. ευρώ) θα ενισχυθεί... με βάση τον καινούριο νόμο, η μονιμότητα στον ΟΤΕ έχει αρθεί, οπότε συμφέρει το συνδικάτο να διατηρήσουμε τη συμφωνία που έχουμε για τα επόμενα τρία χρόνια και να συμφωνήσουμε από κοινού σε περαιτέρω μειώσεις. Αυτό θα αφορά σε διάφορα επιδόματα και ωριμάνσεις», είπε ο Τσαμάζ.

Στόχος του ομίλου είναι να περικόψει το εργασιακό κόστος στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, σε βάθος τριετίας-τετραετίας, στο 22-23% των εσόδων, από το 35% που βρίσκεται τώρα.

Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της τριετούς συλλογικής σύμβασης, της φυσιολογικής μείωσης του προσωπικού (natural attrition). Σύμφωνα με τον Τσαμάζ, ο ΟΤΕ έχει στα πλάνα του ακόμα και πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, υπό δύο προϋποθέσεις: ότι θα διορθωθεί το φορολογικό καθεστώς των επιδομάτων για τις εθελούσιες και ότι θα δοθεί η δυνατότητα αυτασφάλισης στο ΤΑΠΟΤΕ.

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Ο ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Τα δύο τρίτα των εσόδων της εταιρίας, αντλούνται από την κινητή και σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα, όπου υφίσταται ραγδαία πτώση των εσόδων του καθώς ολοένα και περισσότεροι πελάτες του στρέφονται σε φθηνότερους εναλλακτικούς παρόχους.

Οι απώλειες των συνδρομητών κάθε τετράμηνο, αγγίζουν τους 100.000 συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, γεγονός που αποδίδει περισσότερο στις πολιτικές του ρυθμιστή (ΕΕΤΤ) παρά στην οικονομική κρίση.

«Ο ρυθμιστής έχει δημιουργήσει στον ΟΤΕ μεγαλύτερο πρόβλημα από ό,τι η οικονομική κρίση... αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα δε συμβαίνει με κανέναν άλλο ρυθμιστή στην Ευρώπη», σημειώνει ο κ. Τσαμάζ.

Η εταιρία διαθέτει στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, οι ρυθμιζόμενες τιμές λιανικής του ΟΤΕ κυμαίνονται σε επίπεδα 50% υψηλότερα από αυτές των ανταγωνιστών, σε σύγκριση με επίπεδο 10-15% μεταξύ ηγετών αγοράς και εναλλακτικών στην Ευρώπη.

Εφόσον η ΕΕΤΤ εγκρίνει τα νέα πακέτα λιανικής του ΟΤΕ, ο οργανισμός θα καταφέρει να μειώσει τις τιμέ

Keywords
Τυχαία Θέματα