Νικόλας Τομπάζης: Ο Έλληνας πίσω από τις επιτυχίες της Ferrari

Ποιος είναι ο συμπατριώτης μας για τον οποίον μίλησε ο Φερνάντο Αλόνσο μετά τη νίκη του στη Γερμανία, υπονοώντας μια συμμαχία Ισπανών, Ιταλών και Ελλήνων κατά των Γερμανών;

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 και πιθανότερος υποψήφιος να κατακτήσει και τον φετινό τίτλο κέρδισε χθες στο γκραν πρι της Γερμανάις, στο Χόκενχάιμ και έκανε μια δήλωση που συζητήθηκε από όλο το φίλαθλο κοινό –και όχι μόνο: «Δεν ξέρω πολλά από

πολιτική, αλλά είναι αλήθεια... στην Ισπανία δεν είναι πολύ καλή η κατάσταση. Όμως, ένας Ισπανός, με ένα ιταλικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο από έναν Έλληνα να νικά στη Γερμανία είναι κάτι πολύ καλό».

Σε ποιον Έλληνα αναφερόταν; Μα, φυσικά, στο Νικόλα Τομπάζη, τον αρχισχεδιαστή της Ferrari. Οι φίλοι της Formula 1 τον έχουν σίγουρα ακουστά και πιθανότατα θα τον έχουν δει κάποια στιγμή στις τηλεοπτικές μεταδόσεις να στέκεται στα πιτς της ομάδας και να παρακολουθεί τα δεδομένα που στέλνουν τα αυτοκίνητά του στους υπολογιστές. Πλέον, όμως, γι’ αυτόν τον σπουδαίο Έλληνα μιλάει και ο υπόλοιπος κόσμος, χάρη στις δηλώσεις του Αλόνσο.

Γιος του Αλέξανδρου Τομπάζη

Ο Νικόλας Τομπάζης γεννήθηκε στις 22 Απριλίου του 1968 στην Αθήνα και είναι γιος του σημαντικού αρχιτέκτονα Αλέξανδρου Τομπάζη. Από μικρός ήθελε να ασχοληθεί και ο ίδιος με την δουλειά του πατέρα του, αλλά… όχι ακριβώς. Ο στατικός χαρακτήρας των κτηρίων δεν τον συνάρπαζε τόσο όσο η ταχύτητα των αυτοκινήτων ή των αεροπλάνων. Όταν ολοκλήρωσε το σχολείο (αποφοίτησε το 1986 από το Αμερικανικό Κολλέγιο του Ψυχικού), σπούδασε Μηχανολογία στο Trinity του Cambridge και στη συνέχεια Αεροναυπηγική στο Imperial College του Λονδίνου.

Το όνειρό του έγινε πολύ γρήγορα πραγματικότητα. Το 1992 κατάφερε να πιάσει δουλειά σε μια ομάδα της Formula 1. Ξεκίνησε ως αεροδυναμιστής στην Benetton και από το 1993 ως το 1995 ανέλαβε επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής της ομάδας. Δουλειά του ήταν, δηλαδή, να σχεδιάζει ένα μονοθέσιο που με βάση τα υλικά που είχε στην διάθεσή του, τον κινητήρα που χρησιμοποιούσε και τους περιορισμούς από τους κανονισμούς του αθλήματος, θα μπορούσε να αποδώσει το μέγιστο με τις μικρότερες τριβές. Το 1997 πήγε στην Ferrari και του πήρε κι εκεί μόλις ένα χρόνο για να αναλάβει επικεφαλής του τμήματος. Έμεινε ως το 2004 όταν και μετακόμισε στην Αγγλία, για να αναλάβει τον ίδιο ρόλο στην McLaren.

Το πέρασμα από την McLaren

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο >>

Keywords
Τυχαία Θέματα