Τα ελληνικά προϊόντα που κάνουν καριέρα... στο εξωτερικό!

Νέους πρωταγωνιστές, τόσο σε επίπεδο γεωγραφικής στόχευσης όσο και προϊοντικής δυναμικής, αναδεικνύει η έρευνα του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών για τα 100 πιο εξαγώγιμα προϊόντα και τις 100 κυριότερους προορισμούς των ελληνικών εξαγωγών το πρώτο τρίμηνο του 2012.

Από την έρευνα προκύπτει πως οι χώρες της Αφρικής, και κυρίως της Βόρειας Αφρικής, καθώς και οι Εφοδιασμοί Πλοίων, η Β. Αμερική, η Ινδία και η Κίνα εμφανίζουν σημαντική δυναμική απορρόφησης ελληνικών προϊόντων, υπερκεράζοντας τη μείωση των εξαγωγών από τις χώρες της ΕΕ, όπως αναφέρει

το sofokleous.

Παράλληλα, το βαμβάκι, η ενέργεια, ο μηχανολογικός εξοπλισμός, καθώς και τα κοσμήματα και ο χρυσός διεκδικούν υψηλές θέσεις κατάταξης και μερίδια στη διεθνή αγορά.

Ειδικότερα, στη λίστα των 100 πιο εξαγώγιμων ελληνικών προϊόντων καταγράφονται 15 νέες είσοδοι, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011, που αφορούν κυρίως προϊόντα μηχανολογικού εξοπλισμού, δομικά υλικά, κοσμημάτων και πολύτιμων μετάλλων, όπως ο χρυσός, καθώς και είδη οικιακής χρήσης.

Τα στοιχεία αναδεικνύουν τη δυναμική των προϊόντων βάμβακος, σε αντίθεση με τη συνεχιζόμενη κρίση που διέρχεται ο άλλοτε κραταιός κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας και της ένδυσης, καθώς και του εξωστρεφούς προσανατολισμού του κλάδου της ενέργειας.

Ειδικότερα, από πλευράς κλάδων παραγωγής, επιβεβαιώνεται η πρωτοκαθεδρία των προϊόντων καυσίμων και ενέργειας, αποσπώντας μερίδιο 34,6% του συνόλου, ακολουθούμενα από τα δομικά υλικά, με ποσοστό 12,15% και από τα τρόφιμα-ποτά με ποσοστό 11,03%. Την πεντάδα συμπληρώνουν τα μηχανήματα-μηχανολογικός εξοπλισμός (5,76%) και τα φάρμακα-καλλυντικά (4%).

Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός της αύξησης της συμμετοχής των 100 πρώτων προϊόντων στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών στα επίπεδα του 82%, όταν στο σύνολο του έτους για το 2011 ήταν 76% και όταν για το 2010 είχε διαμορφωθεί στο 57%.

Σημαντικές ανακατατάξεις όμως προκύπτουν και στις κυριότερες αγορές προορισμού των ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων. Η Ιταλία, εξακολουθεί να διατηρεί την πρωτιά που κατέκτησε το 2011, ενώ πλέον η Γερμανία έχει υποχωρήσει στην 3η θέση, πίσω από τους Εφοδιασμούς Πλοίων. Αξιοσημείωτες είναι και οι εντυπωσιακές επιδόσεις που καταγράφουν οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Σαουδική Αραβία, την Κίνα και το Ισραήλ.

Στην κατάταξη των 100 πρώτων αγορών προορισμού για τα ελληνικά προϊόντα καταγράφονται 11 νέες είσοδοι χωρών (Γκάνα, Ακτή Ελεφαντοστού, Μπενίν, Μαλαισία, Χιλή, Βιετνάμ, Περού, Σρι Λάνκα, Μαυριτανία, Ομάν, Κολομβία).

«Η νέα έρευνα του ΠΣΕ επικαιροποιεί τα στοιχεία για τις τάσεις του εξωτερικού εμπορίου της χώρας και αναδεικνύει νέους δυναμικούς προορισμούς, που μπορούν να αποτελέσουν αντιστάθμισμα στην οικονομική κρίση σημαντικών εμπορικών εταίρων στην ΕΕ. Παράλληλα, αποδεικνύει την ανάγκη άμεσης υλοποίησης δράσεων υποστήριξης της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας στο πλαίσιο μίας επιθετικής και συνεκτικής Εθνικής Στρατηγικής Εξωστρέφειας α

Keywords
Τυχαία Θέματα