Accenture Song: «Η φιλοσοφία μας βασίζεται στο Life Centricity»

Το μέλλον του marketing θα είναι δυναμικό, βασισμένο σε δεδομένα και απόλυτα συνδεδεμένο με την τεχνολογία. Αυτό, και πολλά άλλα ενδιαφέροντα, μοιράστηκε μαζί μας ο Κωστής Παπαχρηστόπουλος, Director, Επικεφαλής Accenture Song στην Ελλάδα.

Στα μόλις δύο χρόνια παρουσίας του στην Ελλάδα, το Song έχει αναπτύξει μια δυναμική ομάδα 40+ ατόμων, στηρίζοντας οργανισμούς όλων των κλάδων να παράξουν αξία μέσα από λύσεις και προτάσεις που

τις βοηθούν να παραμένουν συναφείς με τις ανάγκες της αγοράς.

MW: H Accenture δραστηριοποιείται στην Ελλάδα εδώ και 30 χρόνια. Ποιο το αποτύπωμά σας έως τώρα;

Κωστής Παπαχρηστόπουλος: Η Accenture αποτελεί ηγέτιδα εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο, δημιουργώντας απτή αξία με ταχύτητα και σε μεγάλη κλίμακα. Από τη «γέννησή» της ταυτίστηκε µε την τεχνολογία, καθώς αντιλήφθηκε από την πρώτη στιγμή τη σημασία της για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των οργανισμών.

Στην Ελλάδα, δραστηριοποιούμαστε για περισσότερα από 30 χρόνια και διαθέτουμε παρουσία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Λειτουργούμε διαχρονικά ως πρεσβευτής καινοτομίας, ως καταλύτης δημιουργίας ψηφιακών οικοσυστημάτων και δίαυλος νέων τάσεων. Με τον τρόπο αυτό διαδραματίζουμε κεντρικό ρόλο στο μετασχηματισμό ελληνικών οργανισμών -ιδιωτικού και δημοσίου τομέα- και στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας κομβικών κλάδων της οικονομίας μας, αλλάζοντας ταυτόχρονα το επιχειρηματικό μοντέλο της χώρας. Επιπρόσθετα, μέσω μιας σειράς μελετών, χαρτογραφούμε τη θέση της χώρας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, συμβάλλοντας ενεργά στον εθνικό διάλογο για τις δυνάμεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Βάσει του εταιρικού μας σκοπού «to deliver on the promise of technology and human ingenuity», διευρύνουμε διαρκώς το αποτύπωμά μας στην Ελλάδα ενισχύοντας την παρουσία και το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών μας. Στην κατεύθυνση αυτή, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ανάπτυξη του Accenture Song στη χώρα μας.

Τι ακριβώς προσφέρει το Accenture Song στην ελληνική αγορά;

Το Song, υπό την καθοδήγηση του David Droga σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι το μεγαλύτερο tech-powered creative group στον κόσμο, με κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 18 δισ. δολάρια το οικονομικό έτος 2023. Στην Ελλάδα μετράμε ήδη δύο χρόνια λειτουργίας, παρότι έργα που εντάσσονται στην ευρύτερη γκάμα υπηρεσιών του Song έχουν υλοποιηθεί και παλιότερα. Στο μικρό αυτό διάστημα, έχουμε καταφέρει να αναπτύξουμε μια δυναμική ομάδα 40+ ατόμων στην Ελλάδα (57% εκ των οποίων είναι γυναίκες) με σκοπό να υποστηρίξουμε τους οργανισμούς όλων των κλάδων να παράξουν αξία μέσα από λύσεις και προτάσεις που τις βοηθούν να παραμένουν συναφείς με τις ανάγκες της αγοράς.

Ζούμε σε ένα περιβάλλον που εξελίσσεται με τρομερή ταχύτητα και το να παραμένει κάποιος συναφής (relevant) είναι δυσκολότερο από ότι ενδεχομένως ακούγεται. Οι σταθερές μετακινούνται, οι δομές μετασχηματίζονται και οι τεχνολογικές αλλαγές επιταχύνονται. Και όλα αυτά συμβαίνουν ταυτόχρονα! Απόρροια αυτού οι ανθρώπινες συμπεριφορές επηρεάζονται, οι αντιλήψεις μεταμορφώνονται, οι επιλογές γίνονται απρόβλεπτες.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Song βάζοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο, συνδυάζει τη δημιουργικότητα, την τεχνολογία και το business προκειμένου να προσφέρει λύσεις που απαντούν στις προκλήσεις και τις ανάγκες ενός συνεχώς εξελισσόμενου κόσμου. Το όραμά μας είναι να υποστηρίξουμε τις επιχειρήσεις μέσα από ένα σύνολο ολοκληρωμένων προτάσεων που καλύπτουν όλο το φάσμα, από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας μέχρι την τελική υλοποίηση του έργου. Οι υπηρεσίες μας αγγίζουν σφαιρικά την marketing και customer agenda μέσα από τις εξής περιοχές:

Marketing (Brand & creative, content & activation, intelligent marketing performance): Οργανώνοντας και χτίζοντας brands που πετυχαίνουν, καθιστώντας την αξία ενός brand εμπνευσμένη και ξεκάθαρη.Design & Digital Products (experience design, business growth, business operating models): Σχεδιάζοντας και λανσάροντας διαφοροποιημένα προϊόντα, υπηρεσίες και εμπειρίες.Commerce (strategy, omnichannel execution, transformation & enablement): Αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα των πωλήσεων και καθιστώντας τις αγοραστικές αποφάσεις συναρπαστικές και απλές.Service (Sales & channel orchestration, customer growth & retention, customer service strategy): Αναπτύσσοντας omnichannel υπηρεσίες και καθιστώντας την εξυπηρέτηση πιο προσιτή, χρήσιμη και απλή.

Οι δυνατές σχέσεις που έχουμε αναπτύξει με τους πελάτες μας ως Accenture, σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση της αγοράς και των επιμέρους κλάδων, μας επιτρέπουν να βοηθούμε τους πελάτες μας να ανταποκρίνονται γρήγορα στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και στις ευκαιρίες που αναδύονται. Και τα έργα που έχουμε υλοποιήσει ήδη στην ελληνική αγορά δείχνουν δείγμα γραφής του τρόπου προσέγγισής μας.

Είστε ένας διεθνής οργανισμός. Ποια θα λέγατε ότι είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς και πώς την προσεγγίζετε;

Όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, έτσι και στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις έχουν να διαχειριστούν έναν καταναλωτή που διαρκώς εξελίσσεται. Όπως καταγράφει η μελέτη μας «Life Trends 2024», εισερχόμαστε σε μια δεκαετία αναθεώρησης που οφείλεται στον συνδυασμό των καταιγιστικών αλλαγών που συντελούνται σε τεχνολογικό, κλιματικό και γεωπολιτικό επίπεδο. Αυτήν την ανατροπή των καταναλωτικών αξιών και τις επιπτώσεις τους καλούνται οι επιχειρήσεις πρώτα να κατανοήσουν και στη συνέχεια να εντάξουν στη στρατηγική τους.

Ο παραδοσιακός τρόπος ζωής επαναξιολογείται και καθορίζεται από την αρχή. Οι άνθρωποι αμφισβητούν παραδοσιακές ιδέες και διαμορφώνουν νέους τρόπους σκέψης, δράσης, ζωής. Αρχίζει μια δεκαετία αλλαγών και ο αντίκτυπός της θα είναι εκτεταμένος. Για παράδειγμα, το 48% κάνει σχέδια για τη ζωή του με ορίζοντα μικρότερο από 12 μήνες ή δεν προγραμματίζει καθόλου. Τα τελευταία τρία χρόνια παρατηρούμε μείωση του ενδιαφέροντος σε παραδοσιακά ορόσημα της ζωής, όπως ο γάμος (30% σε 21%), η αποφοίτηση από το κολέγιο (30% σε 24%) και η απομάκρυνση από το πατρικό σπίτι (23% σε 17%).

Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η ανάπτυξη της τεχνολογίας, και πιο συγκεκριμένα η GenAI η οποία φέρνει μια πρωτόγνωρη δυναμική. Τους τελευταίους 12 μήνες έχουμε παρατηρήσει έναν απίστευτο πειραματισμό πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη από μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Οι περισσότερες εφαρμογές εστιάζουν στη βελτίωση της παραγωγικότητας μέσω της αυτοματοποίησης διαδικασιών με στόχο να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους. Χαρακτηριστικά, 93% των C-Suite στελεχών πιστεύει πως η GenAI θα αλλάξει τη σχέση με τους καταναλωτές μέσα στα επόμενα 5 χρόνια.

Η διοικητική ομάδα του Accenture Song διαθέτει εμπειρία σε σύνθετα projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε όλους τους κλάδους. Από αριστερά προς δεξιά: Χρύσα Κρασσά, Ελπίδα Φωτογράφου, Γιάννης Τρούλης, Κωστής Παπαχρηστόπουλος, Εύη Δουγαλή, Κωνσταντίνα Λεκάκη, Πάρης Κωνσταντίνου.

Τέλος, ο ρυθμός των αλλαγών είναι καταιγιστικός, σε σημείο που 95% των CEOs πιστεύουν ότι οι καταναλωτές αλλάζουν ταχύτερα από τον ρυθμό που οι επιχειρήσεις τους μπορούν να διαχειριστούν.

Οι καταναλωτές δεν είναι πλέον γραμμικοί, αλλά μοναδικοί και πολύπλοκοι. Εμφανίζονται νέες στάσεις ζωής που νομοτελειακά θα ενεργοποιήσουν μια διαφορετική προοπτική για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Στο Song, η φιλοσοφία μας βασίζεται σε αυτό που αποκαλούμε Life Centricity. Ενώ παραδοσιακά λέγαμε ότι ο πελάτης είναι στο επίκεντρο, πλέον αυτό δεν είναι αρκετό. Σε μια εποχή ρευστότητας που όλα αλλάζουν τόσο γρήγορα, σήμερα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να κατανοήσουμε τον πελάτη στο σύνολο της ζωής του και να ανταποκριθούμε στις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες και προτεραιότητες του. Ακολουθώντας μια ανθρωποκεντρική στρατηγική, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν απρόσκοπτες εμπειρίες ώστε να συνεχίσουν να είναι παρούσες στο καλάθι των καταναλωτών.

Θεωρείτε ότι διανύουμε μια εποχή μετασχηματισμού του marketing;

Ξεκάθαρα ναι. Οι αλλαγές που αναφέραμε παραπάνω είναι παράγοντες που επηρεάζουν συνολικά το marketing.

Σήμερα, οι καταναλωτές απαιτούν περισσότερα από τις επιχειρήσεις, αναζητούν προσωποποιημένες εμπειρίες, on demand service και 24/7 αλληλεπίδραση και επικοινωνία. Επιλέγουν brands που έχουν ξεκάθαρο εταιρικό σκοπό και θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία.

Η εμφάνιση της ΑΙ επιτρέπει την αυτοματοποίηση και ταχύτερη ανάλυση δεδομένων και κατ’ επέκταση πιο εξατομικευμένη εμπειρία καταναλωτή. Από την άλλη, η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσει τη δημιουργικότητα. Χαρακτηριστικά, το 35% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα app designs δεν ξεχωρίζουν μεταξύ των brands, ποσοστό που αυξάνεται στο 40% στα άτομα ηλικίας 18-24 ετών. Μια ξεκάθαρη ένδειξη ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο πολιτισμικής στασιμότητας και ομοιομορφίας. Για τις καινοτόμες επιχειρήσεις αυτό συνιστά ευκαιρία, καθώς στη «θάλασσα» του παρόμοιου η πρωτοτυπία πάντα θα ξεχωρίζει, και οι marketers –ως creative thinkers– είναι αυτοί που θα παίξουν σημαντικό ρόλο.

Επιπλέον, η τεχνολογία έχει διευρύνει την παλέτα επικοινωνίας με τους πελάτες. Πλέον η επικοινωνία δεν είναι μονοδιάστατη αλλά κάθε touchpoint αποτελεί μια εν δυνάμει ευκαιρία επικοινωνίας με τον πελάτη. Η ανάπτυξη των social media, η εμφάνιση των influencers αλλά και η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσα από νέες πλατφόρμες είναι ορισμένα μόνο παραδείγματα.

Οι επιχειρήσεις που θα προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές, που είναι ευέλικτες και επενδύουν στην καινοτομία έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να παραμείνουν συναφείς, ανταγωνιστικές και να αναπτυχθούν.

Η βιωσιμότητα αποτελεί buzzword της marketing βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Ποια η άποψή σας; Έχουμε καταφέρει να περάσουμε από τα λόγια στις πράξεις;

Συμφωνώ ότι η βιωσιμότητα έχει πράγματι εξελιχθεί σε ένα buzzword στη βιομηχανία του marketing και όχι μόνο. Το θετικό είναι ότι απεικονίζει την αυξανόμενη επίγνωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές διαστάσεις των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, από τη μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα. Και ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι η βιωσιμότητα τοποθετείται σταδιακά πλέον υψηλότερα στην agenda και των CEOs. Ωστόσο, παρότι έχουν γίνει αρκετά βήματα έχουμε σημαντικό ακόμα δρόμο να διανύσουμε, ως οικονομίες και ως κοινωνίες.

Καθώς λοιπόν οι καταναλωτές, οι εργαζόμενοι, οι επιχειρηματικοί εταίροι, οι ρυθμιστικές αρχές και οι επενδυτές απαιτούν από τις εταιρείες να περάσουν από τα λόγια στις πράξεις όπως αναφέρετε στην ερώτησή σας, εμείς ως Accenture λέμε ότι «every business is a sustainable business». Η βιωσιμότητα είναι για εμάς μία από τις μεγαλύτερες ευθύνες μας, όχι μόνο για ηθικούς λόγους, αλλά και επειδή πιστεύουμε ότι θα δημιουργήσει μία από τις πιο ισχυρές δυνάμεις αλλαγής στη γενιά μας. Όπως δηλαδή η ψηφιακή επανάσταση που βιώνουμε έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ζούμε και εργαζόμαστε, ομοίως και η βιωσιμότητα θα δημιουργήσει πρόσθετη αξία, διαπερνώντας κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας.

Για τον λόγο αυτό, ενσωματώνουμε τη βιωσιμότητα σε οτιδήποτε κάνουμε, με οποιονδήποτε συνεργαζόμαστε, δημιουργώντας τόσο επιχειρηματική αξία όσο και βιώσιμο αντίκτυπο, χάρη στη δύναμη της τεχνολογίας και της ανθρώπινης εφευρετικότητας. Μαζί με τους συνεργάτες μας, βοηθάμε καθημερινά στην επίλυση των μεγαλύτερων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πελάτες μας και συνολικά ο κόσμος για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (SDGs) και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Ο marketing κλάδος είναι ένας «ζωντανός οργανισμός» που δεν σταματά να εξελίσσεται. Ποιες θα λέγατε ότι είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν σήμερα οι CMOs;

Έως τώρα, οι marketeers ήταν αποκλειστικά υπεύθυνοι να αναπτύξουν τα brands τους. Πλέον χτίζουν businesses. Για να είναι πετυχημένοι, πρέπει να μπορούν να παραμείνουν συναφείς με τους καταναλωτές. Αλλά αυτό δυσκολεύει καθημερινά. Είναι ανησυχητικό να αναφέρουμε ότι 95% των CMOs δηλώνει ότι σήμερα είναι πιο δύσκολο από ποτέ να επιτύχουν την πολυπόθητη αυτή συνάφεια.

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις των CMOs επικεντρώνονται στην ικανότητά τους να παραμείνουν ευέλικτοι και να καινοτομούν σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι καταναλωτές εξελίσσονται και οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στους κλάδους φθίνουν συνεχώς. Παράλληλα, χρειάζεται να προσαρμοστούν στον ραγδαίο ρυθμό των τεχνολογικών εξελίξεων, ενσωματώνοντας νέες ψηφιακές τεχνολογίες και πλατφόρμες στις στρατηγικές τους. Επιπρόσθετα, ιδιαίτερη πρόκληση αποτελεί η ανάγκη να διαχειριστούν και να αξιοποιήσουν τον μεγάλο όγκο δεδομένων που διαθέτουν για χάραξη στρατηγικής και λήψη αποφάσεων καθώς και για την παροχή εξατομικευμένων εμπειριών στους πελάτες τους. Τέλος, η ενσωμάτωση της βιωσιμότητας σε κάθε έκφανση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας και φυσικά ο εντοπισμός, η διατήρηση και η ανάπτυξη ταλαντούχων στελεχών που μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής.

Πώς έρχεται να συμβάλει το Accenture Song στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων;

Το Song είναι σχεδιασμένο να απαντήσει ακριβώς αυτές τις προκλήσεις. Ως το μεγαλύτερο tech-powered creative group στον κόσμο, είμαστε μια ομάδα έμπειρων creatives, designers, technologists, strategists and engineers, με σκοπό να προσφέρει μοναδικές ανθρωποκεντρικές brand εμπειρίες, εμπνευσμένες από τον εταιρικό σκοπό, ριζωμένες στην κουλτούρα και επικυρωμένες με δεδομένα. Ως μέρος της Accenture έχουμε την τύχη να αξιοποιούμε την εμπειρία και γνώση ανθρώπων μας από ολόκληρο τον παγκόσμιο οργανισμό μας για να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Για εμάς στο Song, καμία πρόκληση δεν είναι τόσο μεγάλη και περίπλοκη που να μην μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε.

Στην προσπάθειά μας αυτή, δημοσιεύουμε κάθε χρόνο σειρά μελετών και άρθρων με βασικό όχημα τη μελέτη-θεσμό Accenture Life Trends, η οποία εστιάζει στις βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα επιταχύνουν την ανάπτυξή τους. Εν κατακλείδι, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να αναπτύξουν την επιχείρησή τους και να ενισχύσουν τη συνάφεια του brand τους με τους πελάτες τους.

Συμπληρώστε τη φράση: Το μέλλον του marketing θα είναι…

δυναμικό, διαρκώς εξελισσόμενο, βασισμένο σε δεδομένα και απόλυτα συνδεδεμένο με την τεχνολογία. Το επιτυχημένο marketing είναι αυτό που θα καταφέρει να βάλει τον άνθρωπο στο επίκεντρο, θα εστιάσει στις εξατομικευμένες εμπειρίες των πελατών, στη βιωσιμότητα και στην προσαρμογή στις ανάγκες των διαρκώς μεταβαλλόμενων καταναλωτών.

Keywords
accenture, life, accenture, life, ελλαδα, εταιρεία, βιωσιμότητα, αθηνα, θεσσαλονικη, γίγνεσθαι, david, creative, group, business, συλληψεις, performance, design, models, channel, οφείλεται, εμφάνιση, media, cmos, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, βασιλικος γαμος, αξια, Καλή Χρονιά, οφειλετες δημοσιου, τελος του κοσμου, κοινωνια, cmos, γαμος, γνωση, οικονομια, πλαισιο, ρυθμος, τυχη, creative, αγορα, αυξηση, ανησυχητικο, ανθρωπινα δικαιωματα, απιστευτο, βιωσιμότητα, γεγονος, γινει, γινονται, γίγνεσθαι, δευτερο, διαστημα, δυναμη, δειγμα, δυναμικο, ευη, ευκαιρια, ελπιδα, ενδιαφεροντα, ενεργα, εργα, εμφάνιση, εξυπηρετηση, επικοινωνια, εποχη, ερχεται, εταιρεία, ετων, ετος, εφαρμογες, τεχνολογια, ζωη, ζωης, ιδεες, υπηρεσιες, θετικο, κλιμακα, ληψη, λογια, λογο, μηνες, μειωση, μικρο, νοημοσυνη, ομαδα, παντα, οραμα, οφείλεται, οχημα, περιβαλλον, πλατφορμες, ρολο, συγκεκριμενα, συνεχεια, σειρα, συλληψη, σπιτι, σχεδια, τρια, υλοποιηση, φυσικα, ψηφιακη, group, βηματα, business, channel, design, δικαιωματα, david, εθνικο, χωρα, κωνσταντινα, κωνσταντινου, media, μελετη, ογκο, tech
Τυχαία Θέματα