FREENOW: Tο Νο1 Taxi Αpp στην Ελλάδα!

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη στρατηγική και τις ιδιαίτερες ενέργειες που υλοποίησε η FREENOW Hellas τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, μοιράζεται μαζί μας η Κατερίνα Παπαζαχαρίου, η οποία κατέχει από τον Ιανουάριο 2023 τη θέση της Head of Marketing της εταιρείας.

MW: Πριν από έναν χρόνο, πραγματοποιήθηκε η απαιτητική διαδικασία της μετάβασης από την πλατφόρμα της BEAT στη FREENOW. Ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε και πώς θα λέγατε

ότι εξελίχθηκε, τελικά, η όλη διαδικασία;

Κατερίνα Παπαζαχαρίου: Πριν έναν χρόνο ξεκινήσαμε μια νέα διαδρομή μεταβαίνοντας από ένα ιστορικό και ιδιαίτερα αγαπητό brand, την BEAT, στη FREENOW, το Super App Μετακίνησης στην Ευρώπη. Με το μεγαλύτερο εύρος διαθέσιμων οχημάτων στην Ευρώπη, το FREENOW app είναι διαθέσιμο σε 9 αγορές και περισσότερες από 150 πόλεις. Οι χρήστες μπορούν να επιλέγουν από τη μεγαλύτερη γκάμα παροχών μετακίνησης στην Ελλάδα, όπως την κλασική επιλογή για ταξί, comfort ταξί και eco ταξί στην Αθήνα και το Ηράκλειο Κρήτης ή να επιλέξουν εναλλακτικές λύσεις, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα στη Θεσσαλονίκη.

Όλα αυτά προσφέροντας την ολοκληρωμένη πλατφόρμα Mobility as a Service και με τη φιλοδοξία να κάνουμε τις αστικές μετακινήσεις πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες.

Έχουμε πολλούς λόγους να αισθανόμαστε περήφανοι 1 χρόνο μετά το λανσάρισμα της FREENOW στην ελληνική αγορά. Μέσα σε αυτόν τον μεταβατικό χρόνο, όχι μόνο καταφέραμε να διατηρήσουμε τον τίτλο του Νο1 Taxi App στην Ελλάδα αλλά καταγράψαμε σημαντική ανάπτυξη σε όλους τους τομείς.

Αποκτήσαμε πάνω από 1,2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες στην εφαρμογή, γεγονός που επιβεβαιώνει τη θετική ανταπόκριση τόσο των Ελλήνων χρηστών όσο και των επισκεπτών από ξένες χώρες που γνωρίζουν και εμπιστεύονται τη FREENOW. Συνεργαζόμαστε με πάνω από 8.000 εγγεγραμμένους οδηγούς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, ενώ τα επίπεδα εξυπηρέτησης πελατών αγγίζουν το 90%.

Σύμφωνα με έρευνά μας, 9 στους 10 χρήστες μας δηλώνουν απολύτως ικανοποιημένοι με το FREENOW app και το έχουν συστήσει σε φίλους ή συγγενείς, ενώ πλέον εξυπηρετούμε FREENOW διαδρομές και σε μία νέα πόλη, το Ηράκλειο Κρήτης πέρα από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Φυσικά πίσω από αυτή την επιτυχημένη πορεία δεν βρίσκεται μόνο το Marketing αλλά μια πολύ δεμένη Ομάδα όπου εκτός από το Marketing περιλαμβάνει το τμήμα Local Operations υπό τη Διεύθυνση του Head of Operations, κ. Δημήτρη Σταγιάνου, το τμήμα Public Affairs με τον κ. Νίκο Λυσιγάκη, το τμήμα Public Relations με την κ. Πηνελόπη Καλλιοντζή, ενώ στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται η General Manager Ελλάδας κ. Άσπα Τοπαλίδου.

Η FREENOW εισήλθε δυναμικά στην ελληνική αγορά. Πώς χτίσατε τη marketing & communications στρατηγική της και σε ποιους τομείς εστιάσατε;

Στο συνεχώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό τοπίο των μεταφορών, η ανάγκη για καινοτόμες και αποτελεσματικές στρατηγικές marketing είναι επιτακτική.

Είχα το προνόμιο και την πρόκληση να ηγηθώ της χάραξης στρατηγικής marketing για το νέο brand της FREENOW, που συστήνεται στο κοινό ως η εξέλιξη ενός love brand, της BEAT.

Όλες μας οι κινήσεις στόχευαν στην καινοτομία του τρόπου που επικοινωνούμε με το κοινό και τη χρήση καινοτόμων πρακτικών με σκοπό την εγκαθίδρυση της FREENOW ως το απόλυτο Super App Μετακίνησης.

Αυτή η περίπλοκη διαδικασία απαιτούσε βαθιά κατανόηση της αγοράς, της συμπεριφοράς των χρηστών και των αναδυόμενων τάσεων, διατηρώντας παράλληλα μια προσεκτική ματιά στους ανταγωνιστές. Από την έρευνα αγοράς, την επιλογή των συνεργασιών μας έως την εκτέλεση των καμπανιών, η επικέντρωση στην απρόσκοπτη εμπειρία του χρήστη ήταν στο κέντρο των αποφάσεων μας.

Βασικοί στόχοι μας ήταν να ενισχύσουμε το brand awareness και να επικοινωνήσουμε τα πλεονεκτήματα του FREENOW app. Χτίσαμε ένα πλάνο όπου αρχικά ακολουθούμε τον εν δυνάμει χρήστη από το στάδιο που εκτίθεται πρώτη φορά στο brand της FREENOW, μέχρι τη στιγμή που γίνεται ενεργός χρήστης της εφαρμογής. Φυσικά, το μεγαλύτερο βάρος δόθηκε στο δεύτερο σκέλος, δηλαδή πώς θα ενισχύσουμε το engagement του χρήστη, έτσι ώστε να συνεχίσει να χρησιμοποιεί με συχνότητα την εφαρμογή, διατηρώντας ψηλά τα επίπεδα customer satisfaction, καθώς ένας ευχαριστημένος πελάτης είναι ο καλύτερος ambassador για ένα brand. Με αυτά κατά νου, χρησιμοποιήσαμε παντού το ίδιο μήνυμα και επενδύσαμε σημαντικά στο digital περιβάλλον αλλά και στο moment of truth της δικής μας κατηγορίας, που είναι ο δρόμος, οπότε φροντίσαμε να είμαστε παντού, από διαφήμιση πάνω σε οχήματα ταξί, λεωφορεία αστικά και τουριστικά, μετρό, αεροδρόμια, ενώ είχαμε την τιμή να είμαστε το πρώτο brand που διαφημίστηκε σε ένα πολύ σημαντικό portal εσωτερικού και εισερχόμενου τουρισμού, το λιμάνι του Πειραιά και στις εισόδους των κρουαζιερόπλοιων.

Φυσικά σημαντικό ρόλο στο πλάνο μας ήταν να προσεγγίσουμε τον χρήστη και να του παρέχουμε μια ολιστική εμπειρία, για αυτό συνεργαστήκαμε με brands που είναι ηγέτες στον χώρο τους, όπως η SKY express, η DIAGEO, η Vodafone και πολλές ακόμα.

Επιλέξατε, παράλληλα, να τρέξετε καμπάνια προώθησης της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό, σε 9 ευρωπαϊκές χώρες. Θα μας μιλήσετε λίγο για αυτό;

Όπως αναφέραμε παραπάνω, η FREE-NOW έχει παρουσία σε 9 ευρωπαϊκές χώρες και περισσότερες από 150 πόλεις σε όλη την Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς τουρισμού στον κόσμο, ειδικά κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν, με την πλειοψηφία των τουριστών να προέρχονται από χώρες όπου η FREENOW έχει εδραιωμένη παρουσία, όπως τις Ισπανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Οπότε ήταν φυσικό επακόλουθο για εμάς να εκμεταλλευτούμε αυτά τα δυο πλεονεκτήματα και να σχεδιάσουμε μια καμπάνια με την οποία προωθήσαμε την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό και τη FREENOW -το Super App Μετακίνησης και Νο1 Taxi App στην Ελλάδα- ως τον καλύτερο τρόπο να την εξερευνήσεις.

Στοχεύσαμε όχι μόνο τους υπάρχοντες χρήστες της εφαρμογής, αλλά τρέξαμε και καμπάνια New Users Acquisition με σκοπό να προσελκύσουμε νέους και να ενισχύσουμε το brand awareness. Η καμπάνια απλώθηκε και έτρεξε και στις 9 χώρες όπου δραστηριοποιείται η FREENOW και χρησιμοποιήθηκαν διάφορα μέσα όπως digital performance & awareness, PR, search, YouTube, η πολύ επιτυχημένη συνεργασία μας με τη SKY express, social media, CRM και κορυφώθηκε στο μεγαλύτερο μουσικό event που έλαβε χώρα φέτος στην Ελλάδα, στο Primer Music Festival όπου εμφανίστηκαν οι Steve Angello & David Guetta. Προσκαλέσαμε influencers από την Ισπανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ελλάδα, οι οποίοι παρευρέθηκαν στο 2ήμερο festival και δημιούργησαν πολύ fun & engaging content στα δικά τους αλλά και στα δικά μας social media, επιτυγχάνοντας εκατομμύρια impressions & reach αλλά και ποιοτικό engagement με το brand. Όλες αυτές οι ενέργειες είχαν ως αποτέλεσμα να εκτιναχθούν οι νέοι χρήστες της εφαρμογής από χώρες του εξωτερικού, φτάνοντας να αποτελούν πάνω από το 35% των εβδομαδιαίων νέων χρηστών μας. Είχαμε, δηλαδή, χρήστες που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή πρώτη φορά στην Ελλάδα στις διακοπές τους και συνέχισαν να παραμείνουν ενεργοί χρήστες πίσω στις χώρες τους όταν επέστρεψαν, ενώ παράλληλα είδαμε να πραγματοποιούνται πάνω από 500.000 διαδρομές από τους εν λόγω χρήστες στην Ελλάδα στο διάστημα που έτρεξε η καμπάνια. Μια καμπάνια που σχεδιάστηκε και έτρεξε από την Ελλάδα, αλλά ωφέλησε όλες τις χώρες της FREENOW.

Ένας τυχερός φίλος της μουσικής απόλαυσε απεριόριστες βόλτες στην πόλη για όλο τον Σεπτέμβριο με το ολοκαίνουριο Tesla της FREENOW

Μιλήσατε για το Primer Music Festival. Ποια η τοποθέτηση της FREENOW στο κομμάτι των χορηγιών σε εκδηλώσεις και γνωστά events;

Καθώς ο πυρήνας του brand μας είναι η μετακίνηση, όλες μας οι ενέργειες έχουν πάντα ως απώτερο σκοπό να προσφέρουμε γρήγορη, εύκολη και ασφαλή μετακίνηση. Με αυτό κατά νου, επιλέγουμε να είμαστε εκεί όπου βρίσκεται το κοινό μας και μας χρειάζεται για να μετακινηθεί, όπως είναι τα μουσικά φεστιβάλ και τα events. Η παρουσία μας εκεί είναι στρατηγικά επωφελής και στοχευμένη σε πολλά επίπεδα, καθώς δεν κερδίζουμε μόνο χρήστες και διαδρομές αλλά δημιουργούμε σημαντικό visibility για τη μάρκα σε κοινά ξεχωριστών κάθε φορά δημογραφικών στοιχείων και προτιμήσεων. Η μάρκα γίνεται πιο σύγχρονη, δυναμική και συναρπαστική. Η πολύ επιτυχημένη παρουσία μας ήταν στο Primer Music Festival όπου πάνω από 35.000 άνθρωποι παρευρέθηκαν και εκτέθηκαν στο brand με διαδραστικό τρόπο. Χιλιάδες φίλοι της μουσικής επέλεξαν τη FREENOW για να μετακινηθούν προς και από τον χώρο του event, ενώ παράλληλα, καταγράψαμε εκατομμύρια σε reach & impressions μέσω social media. Ακόμη, βρεθήκαμε στη διάρκεια της χρονιάς σε διάφορα άλλα events, όπως τα Ποσειδώνια στη Θεσσαλονίκη και τα Mobility Awards όπου βραβευτήκαμε ως «Fleet Technology Company of the Year». Όμως, το Rockwave Festival αποτέλεσε την έναρξη της μοναδικής συνεργασίας μας με τη DIAGEO. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, συμμετείχαμε σε ακόμα πιο πολλά events όπως στο πρόσφατο Athens Bar Show αλλά και στην «Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς ατυχήματα» που διοργανώνει το Ινστιτούτο Πάνος Μυλωνάς σε μεγάλες πόλεις και κύρια αστικά κέντρα της ελληνικής επικράτειας, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών και ειδικά των νέων ανθρώπων σε θέματα Οδικής Ασφάλειας και τη διάδοση του μηνύματος ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί.

Στη στρατηγική σας περιλαμβάνονται και συνέργειες με brands διαφόρων κλάδων, όπως αυτή με τη DIAGEO και το Johnnie Walker. Ποιος ο στόχος σας μέσα από τέτοιες συνεργασίες; Βλέπετε να έχουν απήχηση στο κοινό;

Είμαστε πολύ περήφανοι για τη συνεργασία μας με την DIAGEO και το Johnnie Walker, ενώσαμε τις δυνάμεις μας για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ με μία σειρά πρωτοβουλιών ευαισθητοποίησης σχετικά με το αλκοόλ και την οδήγηση. Ξεκινήσαμε για πρώτη φορά στο Release Athens και το Rockwave Festival, όπου περισσότεροι από 3.000 ενήλικοι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους για το αλκοόλ μέσα από το «DRINKiQ Quiz», αλλά και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το αλκοόλ και την οδήγηση, ώστε να κάνουν την ασφαλή επιλογή μετακίνησης με το FREENOW app, αφού απολαύσουν το αγαπημένο τους ποτό. Η ασφάλεια στις μετακινήσεις αποτελεί προτεραιότητα στις υπηρεσίες που προσφέρουμε μέσω του FREENOW app, και η συνεργασία με το εμβληματικό ουίσκι της DIAGEO, το Johnnie Walker, υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας να προωθούμε υπεύθυνες επιλογές. Προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις μετακίνησης μέσω της πλατφόρμας μας, δίνουμε τη δυνατότητα σε όλους να πάρουν τη σωστή απόφαση, ειδικά μετά από μια βραδινή έξοδο. Φυσικά, η μεγάλη επιτυχία ήταν όταν αυτή η μοναδική συνεργασία απλώθηκε και στις σάλες των super markets. Πάνω από 20 καταστήματα φιλοξένησαν την κοινή προωθητική μας ενέργεια, προσφέροντας visibility και ενημέρωση σε ένα διευρυμένο κοινό και εξασφαλίζοντας για τη FREENOW μαζική πρόσβαση σε νέους χρήστες. Επειδή η συγκεκριμένη συνεργασία αγγίζει έναν πολύ σημαντικό κοινωνικό σκοπό, έχει κερδίσει διθυραμβικές κριτικές όχι μόνο από τους χρήστες και οδηγούς ταξί, αλλά και από τον γενικότερο επιχειρησιακό χώρο. Και αυτό είναι μόνο η αρχή.

Γιορτάσατε τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας με πολύ ιδιαίτερη ενέργεια. Τι περιλάμβανε και ποιο ήταν το βασικό της concept;
Η FREENOW γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας αναδεικνύοντας αληθινές ιστορίες των γυναικών που γράφουν καθημερινά τη δική τους ιστορία πίσω από το τιμόνι. Οι ίδιες μοιράστηκαν μαζί μας τις ιστορίες τους, τα μικρά ή μεγάλα πράγματα που εκτιμούν κατά τη διάρκεια των καθημερινών τους διαδρομών. H FREENOW, με σκοπό να ενθαρρύνει όλο και περισσότερες γυναίκες να μπουν ισότιμα στο επάγγελμα και να εγγραφούν στην πλατφόρμα, προσέφερε μηδενική προμήθεια σε όλες τις γυναίκες που επιθυμούσαν να εγγραφούν στην πλατφόρμα της FREENOW για ολόκληρο τον μήνα Μάρτιο – μήνα της γυναίκας.

Πρόσφατα, συμπληρώσατε έναν χρόνο λειτουργίας στην Ελλάδα. Πώς επιλέξατε να το γιορτάσετε;

Γιορτάζουμε με ενθουσιασμό την επέτειο ενός έτους στην ελληνική αγορά με διάφορες ενέργειες. Για να σηματοδοτήσουμε αυτό το γεγονός, ξεκινήσαμε με μια εκδήλωση αφιερωμένη στους συνεργάτες οδηγούς ταξί που έχουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία μας. Στο αποκορύφωμα της βραδιάς, απονείμαμε βραβεία στους 10 κορυφαίους οδηγούς της χρονιάς. Αυτά τα βραβεία αποδεικνύουν τη δέσμευση των οδηγών στην ποιότητα των διαδρομών, καθώς και τις αξιοσημείωτες εμπειρίες που προσφέρουν στους επιβάτες. Ωστόσο δεν μείναμε εκεί.

Πριν λίγες ημέρες, γιορτάσαμε την επέτειο μαζί με τους επιβάτες μας με ένα γεγονός-ορόσημο που θα θυμόμαστε για τα επόμενα χρόνια. Για τον εορτασμό αυτής της ιδιαίτερης περίστασης, προσθέσαμε δύο πολυτελή ελικόπτερα στον στόλο μας, προσφέροντας μια αποκλειστική εμπειρία για τους χρήστες μας. Είκοσι τυχεροί χρήστες του FREENOW app είχαν την ευκαιρία να μετατρέψουν την καθημερινή τους μετακίνηση σε μια μοναδική εμπειρία ζωής. Στην πτήση, η οποία διήρκεσε περίπου 45 λεπτά, οι επιβάτες απόλαυσαν την πανοραμική θέα της Αθήνας, πετώντας πάνω από εμβληματικά σημεία όπως την Ακρόπολη, το Καλλιμάρμαρο, τον Ναό του Ποσειδώνα, την Αθηναϊκή Ριβιέρα και πολλά άλλα διάσημα αξιοθέατα. Κατά τη διάρκεια της εμπειρίας, μοιραστήκαμε μοναδικές στιγμές με τους επιβάτες μας, καθώς μια πρόταση γάμου και μία έκπληξη γενεθλίων ήταν μεταξύ των συγκινητικών περιστάσεων που εκτυλίχθηκαν μέσα στην πτήση. Κάπως έτσι, αναδείξαμε το γεγονός ότι η FREENOW μπορεί να παρέχει κάθε πιθανό τρόπο μετακίνησης για όλους, προσφέροντας σε κάθε διαδρομή το στοιχείο της εμπειρίας.

Keywords
taxi, ελλαδα, taxi, sky express, david guetta, εν λόγω, hellas, head, νέα, super, ταξι, αθηνα, ηρακλειο, κρητη, θεσσαλονικη, public, love, ambassador, λεωφορεια, μετρο, πειραιας, sky, express, vodafone, acquisition, performance, youtube, media, crm, music, festival, david, fun, tesla, rockwave, athens, quiz, Ακρόπολη, κινηση στους δρομους, ομαδα διας, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, www.youtube.com, Καλή Χρονιά, η ημέρα της γης, κοινωνικος τουρισμος, ημερα της γυναικας, ηλεκτρικα ποδηλατα, χωρες, γερμανια, ηνωμενο βασιλειο, ισπανια, ιταλια, καθημερινη, οροσημο, πηνελοπη, πλαισιο, ποδηλατα, express, music, public, rockwave, youtube, αγορα, ασπα, αληθινες ιστοριες, αλκοολ, απηχηση, βρισκεται, γεγονος, γινεται, δευτερο, διαστημα, διευθυνση, δυνατοτητα, δικη, δρομος, δοθηκε, ευκαιρια, ενεργεια, ενημερωση, εν λόγω, εξελιξη, επιτυχια, ερευνα, ευρωπη, ζωης, ιδιο, εικοσι, υπηρεσιες, ηρακλειο κρητης, θεα, διαφημιση, ιστορικο, κυρια, ματια, μυλωνας, νικο, νυχτα, ομαδα, παντα, οδηγηση, ουισκι, οχηματων, οχηματα, περιβαλλον, ποιοτητα, πτηση, ριβιερα, ρολο, σεζον, σειρα, συχνοτητα, τιμη, τμημα, φεστιβαλ, φυσικα, φυσικο, φορα, athens, acquisition, fun, αγορες, ambassador, ασφαλεια, super, sky, crm, david guetta, free, david, εφαρμογη, love, festival, φιλοι, γνωσεις, head, ηγετες, hellas, χωρα, ιδιαιτερα, κομματι, media, πληροφοριες, ποτο, sky express, tesla, τυχερος, θεματα, performance
Τυχαία Θέματα