In-store Promotion: Επένδυση σε τεχνολογικές καινοτομίες «ζητά» η customer-centric εποχή
Το Ιn-store promotion αποτελεί εργαλείο marketing που βοηθά τα brands να προωθήσουν αποτελεσματικά τα προϊόντα τους σε άμεσα ενδιαφερόμενους πελάτες, με την τεχνολογία να παίζει, πλέον, καθοριστικό ρόλο στην αγοραστική εμπειρία, ιδιαίτερα στην post covid εποχή, για την οποία μίλησε η Αναστασία Δυρραχίτη, Account Manager, Enzyme. «Είναι γεγονός ότι η εποχή της πανδημίας έχει φέρει στην επιφάνεια μια νέα κανονικότητα. Παρατηρώντας τη, οι δύο σημαντικότερες εξελίξεις
Επιπλέον, σύμφωνα με την ίδια, η customer-centric εποχή που ζούμε αναγκάζει τους retailers και τα brands να επενδύουν στις τεχνολογικές καινοτομίες για να βελτιστοποιούν την καταναλωτική εμπειρία ώστε ο πελάτης να νιώθει ξεχωριστός. «Συχνά, κάποιες υβριδικές λύσεις κερδίζουν έδαφος, ενώ το integration του φυσικού και του ψηφιακού καναλιού είναι ήδη εδώ», προσθέτει.
Καλύτερη στόχευση, καλύτερα αποτελέσματα
Τα τελευταία έτη, παρατηρήθηκε αύξηση της χρησιμότητας των ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να αξιοποιήσουν τα τμήματα marketing. Τα κοινά μπορούν, πλέον, να στοχεύονται πιο αποτελεσματικά και, στην περίπτωση των προωθητικών ενεργειών και των εκπτώσεων, να λαμβάνουν βελτιστοποιημένες τιμές ώστε να παρακινούνται οι πωλήσεις χωρίς να «θυσιάζονται» τα περιθώρια κέρδους. Πρόκειται για την αξιοποίηση των αναδυόμενων πρωτοβουλιών για τα δεδομένα των καταναλωτών, ώστε να προσφέρονται στους πελάτες τα σωστά κίνητρα, τη σωστή στιγμή, προωθώντας την πώληση.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αλλάζει το «τοπίο»
Εδώ και μήνες, έχει γίνει έντονη η ανάγκη ενίσχυσης των καταστημάτων με first-party consumer data, γεγονός που έχει οδηγήσει στη συλλογή αποτελεσματικότερων insights που μπορούν, πλέον, να αξιοποιήσουν τα brands στο In-store promotion. Με όλο και περισσότερους πελάτες να βασίζονται στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια των αγορών, οι retailers είναι σε θέση να «συνδεθούν» με τους πελάτες στο κατάστημα, βασιζόμενοι σε online first-party data, δίνοντας, εν τέλει, την πολυπόθητη ώθηση στις αγοραστικές αποφάσεις. Από ψηφιακά κουπόνια έως αποκλειστικές τιμές εντός του καταστήματος, η συνέργεια της τεχνολογίας και της ποικιλίας προϊόντων δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για conversions, με τρόπους που δεν υπήρχαν πριν. Μάλιστα, τα brands που υπήρξαν καινοτόμα στο Ιn-store promotion, προσαρμόζουν τις προσφορές τους σε αυτό το νέο ψηφιακό οικοσύστημα.
Ερωτώμενη για τη «συνταγή» για επιτυχημένο Ιn-store promotion στη σημερινή εποχή, η Αναστασία Δυρραχίτη απαντά πως ουσιαστικά δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας, αλλά δεδομένα-analytics για τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ τα διάφορα εργαλεία και οι ΑΙ πλατφόρμες βοηθούν ώστε να διαμορφώνονται οι στρατηγικές και οι μηχανισμοί υλοποίησης. «Πολύ βασικά στοιχεία είναι η υιοθέτηση των key trends και η προσφορά προσωποποιημένων εμπειριών στην εξέλιξη του customer journey», προσθέτει η ίδια.
Τρόποι ενίσχυσης του in-store promotion
Υπάρχει μία κοινή παραδοχή στον κόσμο του marketing. Όλοι λατρεύουν μια συμφέρουσα προωθητική ενέργεια στο κατάστημα! Είτε πρόκειται για συμφωνία BOGO (buy one, get one free) είτε μια έκπτωση 50% στην αγορά δεύτερου προϊόντος, οι καταναλωτές θα ενδιαφερθούν, έχοντας ως στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων. Ωστόσο, οι προωθητικές ενέργειες στο κατάστημα δεν αφορούν μόνο στη μείωση των τιμών. Σύμφωνα με δημοσιευμένο άρθρο στο Repsly.com, οι παρακάτω 5 πρακτικές μπορούν να ενισχύσουν το In-store promotion:
Αλλάζουν τα κριτήρια στο CX
«Είναι γεγονός ότι η τεχνολογία, πλέον, έχει εισέλθει στο φυσικό και online κατάστημα, αλλάζοντας τα κριτήρια στην εμπειρία του καταναλωτή σε πραγματικό χρόνο και σε οποιονδήποτε χώρο, προσφέροντας ελκυστικές, interactive, εξατομικευμένες εμπειρίες. Η χρήση τεχνολογιών όπως Beacons, Video Analytics και Scent Management που χρησιμοποιούν πλατφόρμες digital signage, όπως η Re-sign, καθώς και το Augmented Reality που, αυτή τη στιγμή, πολλά brands αξιοποιούν πιλοτικά, είναι μόνο η αρχή. Η ανάπτυξη του IoT αλλά και η ανάγκη για προσωποποιημένη εμπειρία από πλευράς καταναλωτή, θα επιφέρει στο σύντομο μέλλον πολλές νέες εξελίξεις και τρόπους προσέγγισης του κοινού».
Αναστασία Δυρραχίτη, Account Manager, Enzyme
45 χρόνια sales promotion center
To Sales Promotion Center διοργάνωσε τον Απρίλιο, το 32ο ετήσιο εταιρικό συνέδριό του, σε διήμερο corporate retreat, γιορτάζοντας, παράλληλα, τα 45 χρόνια λειτουργίας του. Κατά τη διάρκεια του διημέρου, σχεδιάστηκαν μία σειρά από ενημερωτικές, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, ενώ 2 C-Level στελέχη, πολυεθνικών εταιρειών έδωσαν το «παρών» στο συνέδριο. Η εταιρεία, από ένα αμιγώς BTL marketing agency, έχει εξελιχθεί σε ένα hybrid agency ολιστικών λύσεων και εφαρμογών, δημιουργώντας καινούργια services και business units, τα οποία σχεδιάστηκαν για να απαντήσουν στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς.
Trends to watch
Store-Within-A-Store: Σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν το οπτικό merchandising στο κατάστημα, βλέπουμε πολλούς retailers να δημιουργούν ένα «κατάστημα μέσα στο κατάστημα» (Store-Within-A-Store). Στόχος της εν λόγω στρατηγικής είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας, παρέχοντας, παράλληλα, μία εμπειρία προστιθέμενης αξίας στους πελάτες. Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη της Kearney, το 81% των καταναλωτών που ανήκουν στη γενιά Z, προτιμά να ψωνίζει στα καταστήματα για να ανακαλύψει νέα προϊόντα. Επιπρόσθετα, ανάλογα με το brand, η στρατηγική SWAS μπορεί να περιλαμβάνει δείγματα προϊόντων, σεμινάρια, επιδείξεις ή συζητήσεις. Επιδιώκει να καταστήσει την εμπειρία εντός του καταστήματος σε κρίσιμο μέρος της διαδρομής του πελάτη, γεγονός που επιζητούν πολλοί καταναλωτές.Επένδυση στο Retail Tech: Το 2023, οι retailers χρειάζεται να επενδύσουν περισσότερο στο Retail Technology και, ιδιαίτερα, στην τεχνολογία που σχετίζεται με δραστηριότητες εντός του καταστήματος, όπως το ταμείο, το marketing και η διαχείριση αποθεμάτων, επειδή οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά το shopping experience των πελατών, παρέχοντας ακριβέστερα στοιχεία για την καταναλωτική συμπεριφορά. Επιπλέον, οι λιανοπωλητές μπορούν να επωφεληθούν από τεχνολογίες όπως η ψηφιακή σήμανση, το augmented reality και η πλοήγηση στο κατάστημα, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την καταναλωτική εμπειρία, αυξάνοντας τη δέσμευση των πελατών.- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Κεραμέως: Ανακοινώνει 3.450 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών
- Dentist Pass μέσω voucher: Από σήμερα η υποβολή αιτήσεων ανά ΑΦΜ
- Πεσκόφ-Ουκρανία: Θα πετύχουμε τους στόχους μας με όλα τα μέσα
- Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη 2023: Πεδίο συναγωνισμού, αντί ανταγωνισμού, η εταιρική υπευθυνότητα
- Credit Suisse: Ουραγός η Ελλάδα στους δείκτες ανθεκτικότητας – Υπερβολική εξάρτηση από Τουρισμό – Ναυτιλία
- Χρηματιστήριο: Οι εξελίξεις στις ΗΠΑ προϊδεάζουν αρνητικά τους ευρωπαϊκούς δείκτες
- Από 10/07 η γνωστοποίηση ανάθεσης ΥΠΠΑ στην Επιθεώρηση Εργασίας για επιχειρήσεις άνω των 249 εργαζομένων
- Ταυτοποιήθηκαν δύο ανήλικοι για το βίντεο κακοποίησης κουταβιών στις Σέρρες
- Alpha Bank: Ποιες είναι οι αιτίες διεύρυνσης του εμπορικού ελλείμματος
- Οικονομία: Η κλιμάκωση των θετικών αξιολογήσεων μέχρι την επενδυτική βαθμίδα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Marketing Week
- Τελευταία Νέα Marketing Week
- In-store Promotion: Επένδυση σε τεχνολογικές καινοτομίες «ζητά» η customer-centric εποχή
- WFA, Global Media Charter 3.0: Για ένα ασφαλέστερο, πιο διαφανές & βιώσιμο οικοσύστημα Μέσων
- Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη 2023: Πεδίο συναγωνισμού, αντί ανταγωνισμού, η εταιρική υπευθυνότητα
- Η Cineview σχεδιάζει για την Pyramis Travel
- Το e-shop.gr ξεκινά συνεργασία με τη Box Now
- Νέος διαγωνισμός της Coca-Cola στο Instagram
- Στον «αέρα» καμπάνια για το Γερμανός G Service
- Η Lidl Ελλάς μειώνει τις τιμές σε περισσότερα από 160 προϊόντα
- Στον «αέρα» ο διαγωνισμός #PhilipsAirfryerMoms
- Ολοκληρώθηκε το The Digital Gate IV του ΔΑΑ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Ανεβαίνουν οι τιμές του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές
- Ηλιακοί θερμοσίφωνες: Τέλος χρόνου για τις αιτήσεις - Πώς θα γίνει η επιλογή των δικαιούχων
- Σε 10 χώρες το 87% της συνολικής αξίας των εξαγωγών ελληνικού κρασιού
- Από «σεφ»… «χασάπης του Πούτιν»- Προειδοποίηση Πριγκόζιν για επανάσταση στην Ρωσία
- Χρηματιστήρια: Παρασύρεται η Αθήνα από το αρνητικό διεθνές κλίμα, λόγω χρέους των ΗΠΑ
- Ρουμπινί: Η συμφωνία για το χρέος των ΗΠΑ ίσως να επιτευχθεί στο "παρά πέντε"
- Σκυλακάκης: Μέσα στο 2023 η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
- «Καμπανάκι» ΗΠΑ: Τα social media γίνονται επικίνδυνα για τους νέους
- Alpha Bank: H ελληνική ανταγωνιστικότητα βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα