In-store Promotion: Επένδυση σε τεχνολογικές καινοτομίες «ζητά» η customer-centric εποχή

Το Ιn-store promotion αποτελεί εργαλείο marketing που βοηθά τα brands να προωθήσουν αποτελεσματικά τα προϊόντα τους σε άμεσα ενδιαφερόμενους πελάτες, με την τεχνολογία να παίζει, πλέον, καθοριστικό ρόλο στην αγοραστική εμπειρία, ιδιαίτερα στην post covid εποχή, για την οποία μίλησε η Αναστασία Δυρραχίτη, Account Manager, Enzyme. «Είναι γεγονός ότι η εποχή της πανδημίας έχει φέρει στην επιφάνεια μια νέα κανονικότητα. Παρατηρώντας τη, οι δύο σημαντικότερες εξελίξεις

που είδαμε να κυριαρχούν στο οικοσύστημα του retail τη χρονιά που μας πέρασε, είναι η ψηφιακή και η “πράσινη” μετάβαση. Πλέον, το καταναλωτικό κοινό έχει γίνει πιο απαιτητικό, αναζητώντας προσωποποιημένες, πρωτόγνωρες και “πράσινες” εμπειρίες για κάθε του ανάγκη».

Επιπλέον, σύμφωνα με την ίδια, η customer-centric εποχή που ζούμε αναγκάζει τους retailers και τα brands να επενδύουν στις τεχνολογικές καινοτομίες για να βελτιστοποιούν την καταναλωτική εμπειρία ώστε ο πελάτης να νιώθει ξεχωριστός. «Συχνά, κάποιες υβριδικές λύσεις κερδίζουν έδαφος, ενώ το integration του φυσικού και του ψηφιακού καναλιού είναι ήδη εδώ», προσθέτει.

Καλύτερη στόχευση, καλύτερα αποτελέσματα
Τα τελευταία έτη, παρατηρήθηκε αύξηση της χρησιμότητας των ψηφιακών εργαλείων που μπορούν να αξιοποιήσουν τα τμήματα marketing. Τα κοινά μπορούν, πλέον, να στοχεύονται πιο αποτελεσματικά και, στην περίπτωση των προωθητικών ενεργειών και των εκπτώσεων, να λαμβάνουν βελτιστοποιημένες τιμές ώστε να παρακινούνται οι πωλήσεις χωρίς να «θυσιάζονται» τα περιθώρια κέρδους. Πρόκειται για την αξιοποίηση των αναδυόμενων πρωτοβουλιών για τα δεδομένα των καταναλωτών, ώστε να προσφέρονται στους πελάτες τα σωστά κίνητρα, τη σωστή στιγμή, προωθώντας την πώληση.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αλλάζει το «τοπίο»
Εδώ και μήνες, έχει γίνει έντονη η ανάγκη ενίσχυσης των καταστημάτων με first-party consumer data, γεγονός που έχει οδηγήσει στη συλλογή αποτελεσματικότερων insights που μπορούν, πλέον, να αξιοποιήσουν τα brands στο In-store promotion. Με όλο και περισσότερους πελάτες να βασίζονται στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια των αγορών, οι retailers είναι σε θέση να «συνδεθούν» με τους πελάτες στο κατάστημα, βασιζόμενοι σε online first-party data, δίνοντας, εν τέλει, την πολυπόθητη ώθηση στις αγοραστικές αποφάσεις. Από ψηφιακά κουπόνια έως αποκλειστικές τιμές εντός του καταστήματος, η συνέργεια της τεχνολογίας και της ποικιλίας προϊόντων δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για conversions, με τρόπους που δεν υπήρχαν πριν. Μάλιστα, τα brands που υπήρξαν καινοτόμα στο Ιn-store promotion, προσαρμόζουν τις προσφορές τους σε αυτό το νέο ψηφιακό οικοσύστημα.
Ερωτώμενη για τη «συνταγή» για επιτυχημένο Ιn-store promotion στη σημερινή εποχή, η Αναστασία Δυρραχίτη απαντά πως ουσιαστικά δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας, αλλά δεδομένα-analytics για τις προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ τα διάφορα εργαλεία και οι ΑΙ πλατφόρμες βοηθούν ώστε να διαμορφώνονται οι στρατηγικές και οι μηχανισμοί υλοποίησης. «Πολύ βασικά στοιχεία είναι η υιοθέτηση των key trends και η προσφορά προσωποποιημένων εμπειριών στην εξέλιξη του customer journey», προσθέτει η ίδια.

Τρόποι ενίσχυσης του in-store promotion
Υπάρχει μία κοινή παραδοχή στον κόσμο του marketing. Όλοι λατρεύουν μια συμφέρουσα προωθητική ενέργεια στο κατάστημα! Είτε πρόκειται για συμφωνία BOGO (buy one, get one free) είτε μια έκπτωση 50% στην αγορά δεύτερου προϊόντος, οι καταναλωτές θα ενδιαφερθούν, έχοντας ως στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων. Ωστόσο, οι προωθητικές ενέργειες στο κατάστημα δεν αφορούν μόνο στη μείωση των τιμών. Σύμφωνα με δημοσιευμένο άρθρο στο Repsly.com, οι παρακάτω 5 πρακτικές μπορούν να ενισχύσουν το In-store promotion:

Έξυπνες οθόνες δαπέδου/τοίχου: Οι έξυπνες οθόνες όχι μόνο τραβούν μερικά… ανυποψίαστα βλέμματα, αλλά δημιουργούν και μια αφήγηση γύρω από το προϊόν. Για παράδειγμα, η Nike τοποθετεί τα αθλητικά της παπούτσια σε στάση δρομέα, αποτυπώνοντας την αίσθηση της δράσης και της κίνησης. Η φυσική δομή των οθονών -ειδικά ο τρόπος με τον οποίο οι πελάτες κινούνται γύρω τους- δημιουργεί μια παθητική εμπλοκή με το εκάστοτε προϊόν.Banners, Πινακίδες και Floor Stickers: Άλλος ένας καλός «φίλος» του In-store promotion είναι οι καλοσχεδιασμένες, δημιουργικές αφίσες. Είναι διασκεδαστικές και παρουσιάζουν αναγνωρίσιμες φιγούρες -αθλητές και διασημότητες- να «εμπλέκονται» με το προϊόν και σε αντίθεση με τις οθόνες, η συντήρησή τους είναι ιδιαίτερα χαμηλού κόστους.1+1 δώρο: Συχνά, αναφέρεται και ως «πακέτο bonus» και μπορεί να αφορά είτε τη διάθεση ακόμη ενός ίδιου δωρεάν προϊόντος ή επιπλέον ποσότητα προιόντος με μειωμένη τιμή. Με αυτόν τον τρόπο, οι υποψήφιοι πελάτες παροτρύνονται να αγοράσουν ένα νέο προϊόν που δεν γνώριζαν, ενώ οι υφιστάμενοι ενθαρρύνονται να πραγματοποιήσουν την αγορά σε μεγαλύτερη ποσότητα, ώστε να προετοιμαστούν για τις μελλοντικές τους ανάγκες.Αξιοποίηση των data: Ας αφήσουμε τα δεδομένα να «μιλήσουν». Ποια είναι τα πιο κερδοφόρα προϊόντα που θα τοποθετηθούν στα ποιο ορατά σημεία εντός του καταστήματος; Ποια είδη τείνουν να αγοράζονται συνδυαστικά; Όλα αυτά μπορούν να γίνουν γνωστά μέσω της τεχνολογίας.In-store marketing robots: Με τη βοήθεια ηχητικών μηνυμάτων, φωτισμού και κίνησης, τα marketing robots μπορούν να αναδείξουν το προϊόν και την ιστορία του μέσα στο κατάστημα.

Αλλάζουν τα κριτήρια στο CX
«Είναι γεγονός ότι η τεχνολογία, πλέον, έχει εισέλθει στο φυσικό και online κατάστημα, αλλάζοντας τα κριτήρια στην εμπειρία του καταναλωτή σε πραγματικό χρόνο και σε οποιονδήποτε χώρο, προσφέροντας ελκυστικές, interactive, εξατομικευμένες εμπειρίες. Η χρήση τεχνολογιών όπως Beacons, Video Analytics και Scent Management που χρησιμοποιούν πλατφόρμες digital signage, όπως η Re-sign, καθώς και το Augmented Reality που, αυτή τη στιγμή, πολλά brands αξιοποιούν πιλοτικά, είναι μόνο η αρχή. Η ανάπτυξη του IoT αλλά και η ανάγκη για προσωποποιημένη εμπειρία από πλευράς καταναλωτή, θα επιφέρει στο σύντομο μέλλον πολλές νέες εξελίξεις και τρόπους προσέγγισης του κοινού».
Αναστασία Δυρραχίτη, Account Manager, Enzyme

45 χρόνια sales promotion center
To Sales Promotion Center διοργάνωσε τον Απρίλιο, το 32ο ετήσιο εταιρικό συνέδριό του, σε διήμερο corporate retreat, γιορτάζοντας, παράλληλα, τα 45 χρόνια λειτουργίας του. Κατά τη διάρκεια του διημέρου, σχεδιάστηκαν μία σειρά από ενημερωτικές, εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, ενώ 2 C-Level στελέχη, πολυεθνικών εταιρειών έδωσαν το «παρών» στο συνέδριο. Η εταιρεία, από ένα αμιγώς BTL marketing agency, έχει εξελιχθεί σε ένα hybrid agency ολιστικών λύσεων και εφαρμογών, δημιουργώντας καινούργια services και business units, τα οποία σχεδιάστηκαν για να απαντήσουν στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς.

Trends to watch

Store-Within-A-Store: Σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν το οπτικό merchandising στο κατάστημα, βλέπουμε πολλούς retailers να δημιουργούν ένα «κατάστημα μέσα στο κατάστημα» (Store-Within-A-Store). Στόχος της εν λόγω στρατηγικής είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας, παρέχοντας, παράλληλα, μία εμπειρία προστιθέμενης αξίας στους πελάτες. Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη της Kearney, το 81% των καταναλωτών που ανήκουν στη γενιά Z, προτιμά να ψωνίζει στα καταστήματα για να ανακαλύψει νέα προϊόντα. Επιπρόσθετα, ανάλογα με το brand, η στρατηγική SWAS μπορεί να περιλαμβάνει δείγματα προϊόντων, σεμινάρια, επιδείξεις ή συζητήσεις. Επιδιώκει να καταστήσει την εμπειρία εντός του καταστήματος σε κρίσιμο μέρος της διαδρομής του πελάτη, γεγονός που επιζητούν πολλοί καταναλωτές.Επένδυση στο Retail Tech: Το 2023, οι retailers χρειάζεται να επενδύσουν περισσότερο στο Retail Technology και, ιδιαίτερα, στην τεχνολογία που σχετίζεται με δραστηριότητες εντός του καταστήματος, όπως το ταμείο, το marketing και η διαχείριση αποθεμάτων, επειδή οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά το shopping experience των πελατών, παρέχοντας ακριβέστερα στοιχεία για την καταναλωτική συμπεριφορά. Επιπλέον, οι λιανοπωλητές μπορούν να επωφεληθούν από τεχνολογίες όπως η ψηφιακή σήμανση, το augmented reality και η πλοήγηση στο κατάστημα, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την καταναλωτική εμπειρία, αυξάνοντας τη δέσμευση των πελατών.
Keywords
Τυχαία Θέματα
In-store Promotion, Επένδυση, -centric,In-store Promotion, ependysi, -centric