World Federation of Advertisers: Νέος οδηγός για την ηθική χρήση των δεδομένων

Νέα έρευνα της WFA διαπίστωσε ότι ενώ οι CMOs δηλώνουν πρόθυμοι να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες των καταναλωτών και των ρυθμιστικών αρχών αναφορικά με το data-driven marketing, η πολυπλοκότητα των δεδομένων αλλά και του ψηφιακού οικοσυστήματος καθιστούν δύσκολο το έργο τους.

Συγκεκριμένα, το 92% των CMOs σε πολυεθνικές εταιρείες, δήλωσαν ότι θέτουν ως προτεραιότητα την ηθική προσέγγιση στη χρήση των δεδομένων. Ωστόσο, οι μισοί (50%)

δεν γνωρίζουν ποιες διαδικασίες και πρακτικές πρέπει να εφαρμόσουν τόσο εσωτερικά όσο και κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ενώ, λοιπόν, το 60% δηλώνει ότι η ηθική των δεδομένων είναι μια κορυφαία προτεραιότητα, πολλοί εξ αυτών μένουν πίσω λόγω του κόστους (25%) και των υπόλοιπων απαιτήσεων αυτής της προσέγγισης, όπως η πρόσληψη νέου εξειδικευμένου προσωπικού, η εκπαίδευση του υπάρχοντος και η ανάπτυξη μιας νέας πολιτικής.

Τα αποτελέσματα βασίζονται στις απαντήσεις που έδωσαν 12 CMOs παγκόσμιων brands που συμμετέχουν στο CMO Forum της WFA, το οποίο αντιπροσωπεύει ένα brand spending μεγαλύτερο των 120 εκατ. δολαρίων ετησίως. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα ευρήματα της έρευνας:

Το 50% των CMOs ανησυχεί πολύ για το επίπεδο συμμόρφωσης στους κανονισμούς περί ιδιωτικότητας των συνεργατών και προμηθευτών του.Το 83% ανησυχεί πολύ για ενδεχόμενη συσχέτιση με έναν πάροχο υπηρεσιών ή προμηθευτή που ερευνάται για «ανήθικη» χρήση των δεδομένων.Μόνο το 16% των CMOs δηλώνουν πολύ σίγουροι ότι η χρήση του ΑΙ και του machine learning από την εταιρεία τους δεν θα έχει ανεπιθύμητες επιβλαβείς συνέπειες για τους καταναλωτές, όπως μεροληψία, άδικες διακρίσεις ή άδικο αποκλεισμό.Το 85% εξετάζει εναλλακτικές λύσεις διασφάλισης της ιδιωτικότητας στο programmatic advertising απαντώντας στον ρυθμιστικό έλεγχο.Το 33% πιστεύει ότι οι marketers αποφεύγουν συνειδητά τη χρήση δεδομένων με τρόπο που εκμεταλλεύεται τα τρωτά σημεία (πχ αποκλείει άδικα ορισμένα κοινά, προωθεί επικίνδυνα πρότυπα κατανάλωσης, κ.ά.).Το 41% δηλώνει ότι η ηθική των δεδομένων αποτελεί μέρος της κουλτούρας του οργανισμού τους.

Σε αυτό το πλαίσιο ο νέος «CMO Guide to Data Ethics in Practice» της WFA σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τους CMOs να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις.

Ορίζει τα πρακτικά βήματα που μπορούν να κάνουν για να:

Ελέγχουν του συνεργάτες και προμηθευτές τους όσον αφορά την ηθική συλλογή και χρήση των δεδομένων.Εξισορροπήσουν το πολύπλοκο δίκτυο των σχετιζόμενων με δεδομένα πρακτικών marketing με τις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών και των ρυθμιστικών αρχών.Αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του AI και του machine learning χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη, την ασφάλεια και τη συμπερίληψη.Εμπνεύσουν την κοινότητα του marketing να κάνει θετικές επιλογές, λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο της χρήσης data στην ψηφιακή κοινότητα και τους ανθρώπους της.

Καθώς πλέον το 60% της παγκόσμιας διαφήμισης «τρέχει» σε ψηφιακά κανάλια, ο νέο οδηγός εξηγεί γιατί τα brands χρειάζεται να υπερβούν τους υφιστάμενους κανόνες για να αναπτύξουν περισσότερο υπεύθυνες, συμπεριληπτικές και ηθικές πρακτικές.

Keywords
Τυχαία Θέματα