Εμφιαλωμένο νερό: Αειφορία και περιβάλλον οι οδηγοί για μια «κρυστάλλινη» επικοινωνία

Ισχυρή ανάπτυξη παγκοσμίως παρουσιάζει, τα τελευταία χρόνια, η αγορά εμφιαλωμένου νερού με την αγορά να αγγίζει σε αξία τα 185,5 δισ. δολάρια το 2020 και να αναμένεται να φτάσει φέτος στα περίπου 334,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Gitnux Creators. Η μεγαλύτερη αγορά της κατηγορίας, με την υψηλότερη κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού, αναδείχθηκαν οι ΗΠΑ, όπου, μόνο το 2019, καταναλώθηκαν περίπου 12 δισ. λίτρα νερού -περισσότερα από κάθε άλλη κατηγορία ποτού. Σε επιμέρους στοιχεία, η Grand View

Research βρήκε ότι το premium εμφιαλωμένο νερό ανήλθε σε αξία, το 2022, στα 19,44 δισ. δολάρια και εκτίμησε ότι θα αναπτυχθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 7% έως το 2030. Αντίστοιχα, το ανθρακούχο εμφιαλωμένο νερό αναμένεται να αναπτυχθεί με μεικτό ετήσιο ρυθμό 7,5% έως το 2033, ενώ, ειδικά στις ΗΠΑ, εκτιμάται ότι θα αγγίξει σε αξία τα 41,9 δισ. δολάρια την περίοδο αναφοράς.

Wellbeing, καθαρό νερό, «καθαρή» συνείδηση
Ξεκάθαρη στροφή στο wellbeing, στην eco-friendly στάση ζωής και στη διαφάνεια στην κατανάλωση παρατηρείται παγκοσμίως και στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, με τους καταναλωτές να εστιάζουν στο selfcare, τη διατροφή τους και στην ανάπτυξη μεγαλύτερου awareness αναφορικά με τις αγοραστικές τους συνήθειες. Καταγράφοντας τις κυριότερες τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν από το 2023 και έπειτα στο συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς, η εταιρεία Borg & Overström σημειώνει ότι, -Παράλληλα και σχετικά με την τάση αυτή, η Glanbia Nutritionals, κάνει λόγο για την τάση των ενισχυμένων (fortified) εμφιαλωμένων νερών, τα οποία προσφέρουν υποστήριξη του ανοσοποιητικού και της ποιότητας του ύπνου και πνευματική ευεξία, ενώ κάποια περιέχουν κολλαγόνο και πρωτεΐνη.

Επιπλέον, η Borg & Overström παρατηρεί συνεχή ανάπτυξη του ανθρακούχου εμφιαλωμένου νερού, κατηγορία η οποία εκτιμά ότι θα αγγίξει τα 84,7 δισ. δολάρια έως το 2030, αποτυπώνοντας την προτεραιότητα του καταναλωτικού κοινού στην αισθητηριακή εμπειρία ενυδάτωσης. Παράλληλα, όσο μεγαλύτερη συναίσθηση των καταναλωτικών συνηθειών του αποκτά το κοινό, τόσο περισσότερο αναζητά πιο βιώσιμες επιλογές, εκ των οποίων πολύ δημοφιλής η μείωση της χρήσης πλαστικού και οι refillable φιάλες. Εξάλλου, οι νεότερες γενιές δεν διαμορφώνουν απλώς τάση, αλλά ένα νέο mindset, ζητώντας διαφάνεια και καθαρότητα στο νερό τους μέσα από την υιοθέτηση, φέτος, της τάσης της γυάλινης συσκευασίας η οποία τόσο αντικειμενικά, όσο και συμβολικά, αντιπροσωπεύει το αγνό, καθαρό και ασφαλές νερό.

Ανεπάρκεια δικτύου και health-first lifestyle ενισχύουν τη ζήτηση
Ο κλάδος του εμφιαλωμένου νερού παρουσίασε μεγάλη ανάπτυξη τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, ανέφερε πρόσφατη κλαδική μελέτη της Icap Crif, σημειώνοντας ότι η αύξηση της τουριστικής κίνησης σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια του υδροδοτικού δικτύου σε διάφορες περιοχές της χώρας, καθώς και οι διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, στο πλαίσιο ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής, διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ζήτησης. Παράλληλα, βρέθηκε ότι o κλάδος στη χώρα μας περιλαμβάνει, αφενός, μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων και, αφετέρου, ορισμένες μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες είτε ασχολούνται αποκλειστικά με την εμφιάλωση νερού, είτε δραστηριοποιούνται στους ευρύτερους κλάδους των ειδών διατροφής και ποτών. Ειδικά οι τελευταίες, αξιοποιούν τα ήδη εγκατεστημένα και οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων και διανομής των προϊόντων τους, όπως χυμοί και αναψυκτικά, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας.

Εξάλλου, παρατηρήθηκε ότι ουσιαστικές αλλαγές συντελέστηκαν, με την πάροδο των ετών, σε σχέση και με τις συσκευασίες των εμφιαλωμένων νερών με τις συσκευασίες PVC να έχουν αντικατασταθεί από τις πιο ασφαλείς και πλήρως ανακυκλώσιμες συσκευασίες τύπου ΡΕΤ, ενώ έχει διευρυνθεί η χρήση γυάλινων φιαλών, κυρίως σε χώρους μαζικής εστίασης. Όσο, όμως, και αν οι πρωτοβουλίες των εταιρειών φιλοδοξούν εν μέρει να διευκολύνουν το κοινό να πραγματοποιήσει βήματα προς την υιοθέτηση πιο βιώσιμων επιλογών στην καθημερινότητά του, έρευνα της P&G, στο πλαίσιο του προγράμματος «Το Σπίτι μας. Ο Πλανήτης τους», έδειξε ότι, ενώ 92% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν πρόθυμοι να αλλάξουν κάποιες συνήθειες, φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν εμπόδια, με μόνο 25% να έχουν καταφέρει να κάνουν σημαντικές αλλαγές στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς.

Συγκεκριμένα, θεωρούν πως η αλλαγή των καθημερινών επιλογών, με στόχο την εξοικονόμηση νερού και ενέργειας, καθώς και τη μείωση χρήσης πλαστικού, είναι είτε πολύ δύσκολη (83%), είτε εξαιρετικά κοστοβόρα (89%), είτε σημαντικά χρονοβόρα (73%), είτε απαιτεί συμβιβασμούς ως προς την αποτελεσματικότητα των προϊόντων (58%).

Εστίαση σε θέματα ανακύκλωσης, ευελιξία και διαφάνεια
Παρά την πίεση που υφίσταται η ελληνική αγορά και τις αλλαγές και στην καταναλωτική συμπεριφορά, η ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού φαίνεται να μην έχει επηρεαστεί μέχρι στιγμής. «Ο κλάδος μας πρέπει να επιμείνει περισσότερο σε θέματα ανακύκλωσης των φιαλών, την εμπέδωση προγραμμάτων για την εξοικονόμηση ενέργειας, την προστασία του υδροφόρου ορίζοντα και των δασών, την εξέλιξη υλικών για τη συσκευασία των υγρών τροφίμων και νερών για μια αειφόρο ανάπτυξη», σημειώνει η Luminita Bostinaru, International Marketing Manager, Aqua Carpatica, Valvis Holding. Σχολιάζει, επίσης, ότι η Aqua Carpatica διατηρεί αναλλοίωτα τα ισχυρά, στιβαρά και αισιόδοξα επενδυτικά της προγράμματα, καθώς τα προβλήματα της κλιματικής αλλαγής και της μόλυνσης των υδάτων χρειάζεται άμεσα να αντιμετωπιστούν. Ωστόσο, διατηρεί την αισιοδοξία της, καθώς τα πρώτα σημάδια του τουρισμού για το καλοκαίρι του 2023 είναι ενθαρρυντικά.

ναφορικά με τις πωλήσεις του Aqua Carpatica, σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσιάζουν αύξηση, ενώ «στην Ελλάδα, με την παράλληλη βελτίωση του συστήματος διανομής, πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε επίσης σημαντική αύξηση», εξηγεί η Luminita Bostinaru. Η εταιρεία, όπως αναφέρει η ίδια, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην αγορά και προσπαθεί με ευελιξία να προσαρμόζεται στις όποιες αλλαγές χρειάζεται. Παραμένει δε βέβαιη για την ποιότητα του προϊόντος της και λειτουργεί με διαφάνεια σε όλες της τις δραστηριότητες.

New businesses, νέα portfolios και στρατηγική επικοινωνία
Κινητικότητα παρουσίασε, το προηγούμενο διάστημα, η αγορά εμφιαλωμένου νερού με νέους παίκτες να εισέρχονται στην ελληνική αγορά, με επεκτάσεις χαρτοφυλακίου και συνεργασίες σε επίπεδο στρατηγικής και σχεδιασμού. Πιο συγκεκριμένα, η Aqua Carpatica θα επενδύσει το 2023 στην επικοινωνιακή της στρατηγική, υλοποιώντας 3600 προγράμματα επικοινωνίας. «Στόχος μας παραμένει η περαιτέρω ενίσχυση της αναγνωσιμότητας του Aqua Carpatica και, ταυτόχρονα, η εκπαίδευση των καταναλωτών στα μοναδικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του brand», περιγράφει η Luminita Bostinaru και αυτό, διότι, όπως διαπίστωσε η εταιρεία «ο Έλληνας καταναλωτής δεν γνωρίζει ούτε πόσο επιβλαβές είναι για την υγεία του να πίνει νερό με νιτρικά, ούτε πόσο επιθετικά στο στομάχι είναι τα σοδόνερα».

Στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού εισήλθε και επίσημα, πρόσφατα, το φυσικό μεταλλικό νερό Πηγή Ολύμπου, μετά από αλλαγή ιδιοκτησίας. Η επάνοδος της επιχείρησης στην αγορά σε πλήρη δυναμική σηματοδοτήθηκε με έξι διαφορετικής χωρητικότητας συσκευασίες, με κύριο σκοπό να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς που δεν καλύπτονται σε κανάλια, από τη λιανική και τα σούπερ μάρκετ έως και την αγορά του HoReCa. Ταυτόχρονα, προχώρησε στην αναθεώρηση της εικόνας της, με βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των συσκευασιών της. Επιπλέον, από την 1η Μαρτίου, εισήλθε στην ελληνική αγορά και στην αγορά της Κύπρου το φυσικό μεταλλικό νερό Avaton, του οποίου τη διανομή ανέλαβε η ΒΣ Καρούλιας.

Επιπρόσθετα, το φυσικό μεταλλικό νερό Αύρα ανέθεσε τη στρατηγική και τον δημιουργικό σχεδιασμό των δραστηριοτήτων του και των προϊόντων που περιλαμβάνει το χαρτοφυλάκιό του ως brand στην Tenfour, μετά από διαγωνισμό.

Βιώσιμες πρωτοβουλίες και μέριμνα για τον άνθρωπο
Στη διαμόρφωση και επικοινωνία του περιβαλλοντικού κυρίως και κοινωνικού προγράμματός τους εστίασαν οι εταιρείες του κλάδου, προχωρώντας στην υλοποίηση ενεργειών σχετικών με την κλιματική ουδετερότητα, τη διαχείριση φυσικών πόρων, την ενσωμάτωση στις συσκευασίες βιώσιμων υλικών και τη στήριξη του ευάλωτου και όχι μόνο κοινού. Ενδεικτικά, το όραμά της για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στη μονάδα παραγωγής του φυσικού μεταλλικού νερού Αύρα, με στόχο το 2025, παρουσίασε η Coca-Cola Τρία Έψιλον. Σύμφωνα με τα σχέδια της εταιρείας, το επόμενο βήμα για τη βιώσιμη ανάπτυξη του εργοστασίου θα είναι η μετατροπή του σε ένα κλιματικά ουδέτερο εργοστάσιο, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για μηδενικές εκπομπές CO2 σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της, μέχρι το 2040. Παράλληλα, παρουσιάστηκε η νέα συσκευασία του Αύρα με μη αποσπώμενο καπάκι, με την εταιρεία να εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Οδηγία και τη σχετική ελληνική νομοθεσία νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονικό πλαίσιο.

Σημειώνεται δε ότι οι μονάδες παραγωγής νερού και αναψυκτικού της Coca-Cola Τρία Έψιλον έλαβαν, για μια ακόμα χρονιά, platinum πιστοποίηση από την Alliance for Water Stewardship (AWS) για την προσέγγιση στη μείωση χρήσης και ορθολογική διαχείριση των υδατικών πόρων. Επίσης, τα φυσικά μεταλλικά νερά Διός και Σέλι της Σ. Μεντεκίδης ΑΕ χαιρέτισαν τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Νερού και προέτρεψαν τους καταναλωτές να αναλάβουν τον ρόλο τους στην προστασία του αγαθού, υπενθυμίζοντας τις δεσμεύσεις τους για την ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων. Συγκεκριμένα, τα Διός και Σέλι παράγονται βάσει συγκεκριμένων μέτρων προστασίας του υδροφόρου ορίζοντα, ενώ περιμετρικά των πηγών τους έχουν οριστεί ειδικές ζώνες προστασίας.

Σε επίπεδο μέριμνας προς τον άνθρωπο, η Βίκος τίμησε, για 13η χρονιά, την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη, υλοποιώντας καμπάνια ενημέρωσης, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Βόλο, Πάτρα και Ηράκλειο Κρήτης, παροτρύνοντας, παράλληλα, τους ανθρώπους να γίνουν εθελοντές αιμοδότες. Επιπλέον, συνέχισε τη συνεργασία με την Ελληνική Ομοσπονδία Αθλητισμού Κωφών (ΕΟΑΚ), αναλαμβάνοντας την κάλυψη των αναγκών των αθλητών σε φυσικό μεταλλικό νερό, με αποκλειστική προσφορά των προϊόντων της, για τις διοργανώσεις πανελλήνιων πρωταθλημάτων που έχουν προγραμματιστεί για την αθλητική περίοδο 2023-2024. Παράλληλα, το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι στήριξε χορηγικά τον Παναθηναϊκό Αθλητικό Όμιλο ΑμεΑ, με στόχο την ουσιαστική συμπερίληψη των νέων με αναπηρία, στον αθλητισμό, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε 17 διαφορετικά αθλήματα, από τα οποία τα 14 είναι παραολυμπιακά και διασφαλίζοντας την ισότιμη συμμετοχή τους στον αγωνιστικό αθλητισμό και τα ολυμπιακά ιδεώδη.

Marketing activations σε πολλαπλά κανάλια
Με την υλοποίηση διαφορετικών ενεργειών marketing, οι εταιρείες εμφιαλωμένου νερού επιχείρησαν να προσεγγίσουν το κοινό τους σε πολλαπλά κανάλια, στοχεύοντας στο awareness και το engagement του. Μεταξύ άλλων, η Βίκος συνέχισε, για δεύτερη συνεχή χρονιά, τη συνεργασία της με το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων, εγκαινιάζοντας τη χειμερινή σεζόν με το μουσικό event Βίκος Below Zero Sessions και δύο dj sets ηλεκτρονικής μουσικής από τους Lex & Locke και στηρίζοντας τους λάτρεις του σκι και τους επισκέπτες, εμπλουτίζοντας με το φυσικό μεταλλικό νερό και τα αναψυκτικά της, τη χιονοδρομική εμπειρία. Επιπλέον, το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή δημιούργησε ντοκιμαντέρ σχετικό με την ιστορία του, μέσα από μαρτυρίες κάτοικων της γενέτειρας περιοχής του, στο Μοναστηράκι Αιτωλοακαρνανίας, εργαζομένων στο εργοστάσιο και εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας.

Επίσης, συμπεριέλαβε τις βιώσιμες πρακτικές που ακολουθεί με πρώτη τη συσκευασία με 50% ανακυκλωμένο πλαστικό rPET στο μπουκάλι και rPE στο φιλμ, με την οποία καλούσε το κοινό να «Μπει στον κύκλο» και να συμμετάσχει στο ομώνυμο roadshow. Παράλληλα, αντικατέστησε τα καπάκια με μη αποσπώμενα, σε όλες τις PET συσκευασίες, υιοθετώντας νωρίτερα την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης (SUP), που τίθεται επίσημα σε εφαρμογή το 2024. Αντίστοιχα, το φυσικό μεταλλικό νερό Θεόνη διοργάνωσε το πρώτο στην Ελλάδα Fine Water Summit, το οποίο περιελάμβανε και food & water pairing δείπνο, με φιλοξενουμένους τον Water Sommelier, Michael Mascha και τον Martin Riese, Ιδρυτή του Fine Waters Academy. Τέλος, το πρώτο Ζαγόρι Water Bar εγκαινίασε στην Αγορά Μοδιάνο, στη Θεσσαλονίκη, το ομώνυμο brand, παρέχοντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα να δοκιμάσει τα προϊόντα Ζαγόρι -το φυσικό μεταλλικό νερό σε διαφορετικές συσκευασίες, το ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό Zagori Sparkling σε can και rPET συσκευασίες, το φυσικό μεταλλικό νερό Evian και το ανθρακούχο Evian, τo φυσικό μεταλλικό νερό Ζήρεια, καθώς και τα αναψυκτικά της εταιρείας.

Συστηματική υποστήριξη διοργανώσεων και ευάλωτων ομάδων
Ποικίλες χορηγικές δράσεις κυρίως στον τομέα του αθλητισμού συμπλήρωσαν, το περασμένο χρονικό διάστημα, τη στρατηγική marketing των εταιρειών του κλάδου, οι οποίες υποστήριξαν διοργανώσεις και προσέφεραν εμπειρίες. Ενδεικτικά, η Βίκος ΑΕ υπήρξε υποστηρικτής του 9ου AlmiraMan -μιας διοργάνωσης η οποία περιλαμβάνει πανελλήνια πρωταθλήματα τριάθλου και κολύμβησης ανοιχτής θαλάσσης, ενώ το φυσικό μεταλλικό νερό της εταιρείας βρέθηκε και στο Colourday Festival. Επίσης, στήριξε, για 12η χρονιά, την αθλητική διοργάνωση Βίκος Tennis Tournament, φροντίζοντας τόσο οι συμμετέχοντες, όσο και οι παρευρισκόμενοι να ενυδατώνονται, καθ’ όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης, ενώ έδωσε το «παρών» στον 14ο Ποσειδώνιο Ημιμαραθώνιο και τους παράλληλους αγώνες στον Φαληρικό Όρμο και συμμετείχε ως αποκλειστικός χορηγός φυσικού μεταλλικού νερού και φυσικών μεταλλικών αναψυκτικών στα φετινά Tasty Awards.

Από την πλευρά του, το Κορπή συμμετείχε στα Mad VMAs 2023, υλοποιώντας και διαδραστικό παιχνίδι ανακύκλωσης πλαστικών μπουκαλιών, ενώ το Ζαγόρι υποστήριξε ως επίσημος χορηγός, για δεύτερη συνεχή χρονιά, το No Finish Line Athens, συμμετείχε, ως ένας εκ των χορηγών στη διοργάνωση International Swim Meet Okeanos 2023 και υπήρξε αποκλειστικός χορηγός ενυδάτωσης στη συνάντηση Ακαδημιών Καλαθοσφαίρισης, «Promitheas Park Tournaments», που διοργάνωσε το αθλητικό σωματείο Α.Σ. Προμηθέας Πατρών.

Luminita Bostinaru, International Marketing Manager, Aqua Carpatica, Valvis Holding

Οι υδρογεωλογικές συνθήκες διαμορφώνουν την παραγωγή
«Η στρατηγική του Aqua Carpatica διαμορφώνεται από τις γεωγραφικές και υδρογεωλογικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ της Ελλάδας και της υπόλοιπης βαλκανικής και κεντρικής Ευρώπης. Το υπέδαφος της Ελλάδας δεν παρέχει πολλές πηγές φυσικώς ανθρακούχου μεταλλικού νερού. Δεν υπάρχουν κοιτάσματα από σβησμένα ηφαίστεια που να τροφοδοτούν με φυσικά διττανθρακικά και CO2 τους υπόγειους υδροφόρους ορίζοντες, με αποτέλεσμα η γενική κουλτούρα των Ελλήνων καταναλωτών να συγχέει δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα: τα φυσικώς ανθρακούχα νερά και τα λεγόμενα σοδόνερα (νερά βιομηχανίας). Μια δεύτερη διαφορά είναι η έκταση των δασών, τα οποία βοηθούν στον περιορισμό των νιτρικών στους υδάτινους πόρους. Στα δάση των Καρπαθίων δεν υπάρχουν λιπάσματα εντατικής γεωργίας και τα νερά εκεί υπάρχουν χωρίς την επιβλαβή αυτή μόλυνση. Καταλαμβάνουν δε έκταση 120.000 τ.χλμ. δάσους, ενώ όλη η Ελλάδα καταλαμβάνει συνολικά 132.000 τ.χλμ. Ο Γιάννης Βάλβης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, όντας τρίτης γενιάς Έλληνας της Διασποράς και έχοντας την ευθύνη ενός μοναδικού νερού στον κόσμο με μηδέν νιτρικά, σκέφτηκε ότι είναι υποχρέωσή του να προσφέρει και στους καταναλωτές της πατρίδας του τη δυνατότητα να έχουν ένα τόσο αγνό νερό, με γεύση απίθανη και με τις χωνευτικές ιδιότητες ενός φυσικώς ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού».

Αγνότητα, αειφορία και αέναη ροή στη διαφημιστική επικοινωνία
Κοινωνικό πρόσημο χρησιμοποίησαν στις διαφημιστικές καμπάνιες τους τα brands εμφιαλωμένου νερού, επικοινωνώντας τις «πράσινες» και συμπεριληπτικές πρωτοβουλίες τους. Επενδύουν δε στην ίδια τη φύση του νερού, η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αγνότητα, τη συνεχή ροή και την αειφορία.

Δουμπιά: Μετά από απουσία ετών, τηλεοπτική καμπάνια παρουσίασε το brand Δουμπιά, σε συνέχεια του ολικού rebranding του, την οποία υπέγραφε η McVictor & Hamilton. Η καμπάνια περιείχε ιδιαίτερης αισθητικής πλάνα και 3D animation, ενώ συνοδεύτηκε από την άρια «Casta Diva» από τη Norma του Vincenzo Bellini. Αναπτύχθηκε δε στα social media (Facebook, Instagram, LinkedIn), YouTube και VOD πλατφόρμες.

Ζαγόρι: Την πρώτη καμπάνια της για λογαριασμό της Χήτος ΑΒΕΕ και του brand Ζαγόρι δημιούργησε η The Newtons Laboratory μετά την ανάληψη του διαφημιστικού λογαριασμού της εταιρείας τον περασμένο Μάρτιο. Η επικοινωνία μιλά για το νερό «που μας σέβεται όλους το ίδιο, που δεν κάνει διακρίσεις, που μας βλέπει όλους ίσους και διάφανους». Η καμπάνια αναπτύχθηκε 3600 με υλικά σε όλα τα Mέσα σε μουσική επένδυση του Νίκου Πορτοκάλογλου.

Minoa Water: Το Minoa Water παρουσίασε την πρώτη του διαφημιστική καμπάνια, την οποία επιμελήθηκε το ίδιο και «έτρεξε» σε τηλεόραση, digital και social media. Το σποτ παρουσίασε το Minoa Water ως το πρώτο ελληνικό νερό που συσκευάζεται σε χάρτινη, ανακυκλώσιμη συσκευασία. Κυκλοφόρησε δε σε δύο ακόμη γεύσεις Φράουλα-Βατόμουρο-Μύρτιλο και Λάιμ-Μέντα-Αγγούρι.

Keywords
αειφορία, αειφορία, επικοινωνια, νερο, περιβαλλον, οδηγοι, ηπα, view, συγκεκριμένο, εταιρεία, borg, lifestyle, icap, pvc, υφίσταται, aqua, καλοκαιρι, ελλαδα, νέα, horeca, κυπρος, water, αθηνα, θεσσαλονικη, ιωαννινα, πατρα, ηρακλειο, κρητη, προσφορες, αμεα, συμμετοχή, φιλμ, pet, food, evian, festival, tennis, tasty, mad, athens, ηφαίστεια, χλμ, hamilton, animation, diva, media, facebook, instagram, linkedin, youtube, αβεε, κινηση στους δρομους, παναθηναικος, σταση εργασιας, αλλαγη ωρας, θεματα πανελληνιων, αποτελεσματα πανελληνιων 2011, αποτελεσματα πανελληνιων, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, www.youtube.com, αξια, Καλή Χρονιά, madwalk, η ημέρα της γης, αποτελεσματα πανελληνιων 2012, κοινωνικος τουρισμος, ολυμπιακοί αγώνες, 600 δις, αλλαγη ωρας 2012, εκλογες ηπα, τελος του κοσμου, αλλαγη ωρας 2013, instagram, horeca, μιλα, σελι, υιοθετηση, ηφαίστεια, ζηρεια, αμεα, βημα, διατροφη, εψιλον, ηπα, κυπρου, μουσικη, ντοκιμαντερ, οριζοντες, πιεση, πλαισιο, τηλεοραση, υγεια, χυμοι, aqua, icap, mad, pvc, youtube, αβεε, αγνο, αγορα, αγωνες, αυξηση, αισιοδοξια, αναπηρια, αυρα, βατομουρο, βικος, βιωσιμη αναπτυξη, γευση, διαστημα, δυνατοτητα, δικτυα, εκπαιδευση, εν μερει, εξελιξη, εξι, ερευνα, εταιρεία, ετων, ευεξια, ευθυνη, ζαγορι, ζωης, ζωνες, ιδια, ιδιο, ηρακλειο κρητης, υφίσταται, φιλμ, κωφων, λιπασματα, λογο, μεντα, μεριμνα, μηδεν, μειωση, οντας, οραμα, πηγη, ποιοτητα, πιστοποιηση, πλατφορμες, ροη, ποσειδωνιο, προβληματα, προγραμματα, πωλησεις, ρολο, σεζον, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, συνεχεια, συμμετοχή, σουπερ μαρκετ, σημαδια, σπιτι, σουπερ, σχεδια, σωματειο, ταση, τμημα, τρια, υλοποιηση, φυση, φυσικα, φυσικο, φραουλα, φιαλες, χλμ, athens, αλυσιδα, animation, health, βηματα, water, εφαρμογη, εκπομπες, evian, food, festival, γευσεις, hamilton, χωρα, ιδιαιτερα, lifestyle, pet, media, μελετη, borg, ουδετερο, παιχνιδι, πηγες, tasty, tennis, θεματα, υλικα, view
Τυχαία Θέματα