Εξέλιξη, με μέτρο

Παρακολουθώντας τη διαφημιστική αγορά το τελευταίο διάστημα, παρατηρούμε κάτι που μας χαροποιεί αρκετά: οι καμπάνιες που «αγκαλιάζουν» την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη αυξάνονται σταθερά. Η ελληνική αγορά τολμά και αναλαμβάνει δράση, με διαφημίσεις που αξιοποιούν υπότιτλους ή/και τη νοηματική γλώσσα. Η υποδοχή του κοινού θερμότατη, το όφελος για την κοινωνία σημαντικό (και το brand image βελτιωμένο).

Stay tuned γιατί θα ακολουθήσουν περισσότερα για αυτό το εξαιρετικά

ενδιαφέρον θέμα, σε επόμενο τεύχος του Marketing Week.

Σε άλλα νέα, πρόσφατα κυκλοφόρησε αυτό το στατιστικό: συνολικά 31.227 διαφημίσεις τροποποιήθηκαν ή αποσύρθηκαν το 2022 ως αποτέλεσμα των δράσεων που έλαβε η βρετανική Advertising Standards Authority. Το νούμερο αυτό είναι αυξημένο κατά 53% σε σχέση με το 2021.

Η συντριπτική πλειοψηφία των διαφημίσεων αυτών (94%) ήταν αποτέλεσμα proactive εργασίας της ASA, όπως το tech-assisted monitoring. Το υπόλοιπο 6% προήλθε από ενασχόληση κατόπιν παραπόνων. Ωστόσο, η ASA έλαβε 24% λιγότερα παράπονα το 2022 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι online διαφημίσεις αφορούν σχεδόν το ήμισυ όλων των παραπόνων (18.430), αν και το νούμερο αυτό είναι μειωμένο κατά 11% σε σύγκριση με το 2021.

Η πλειοψηφία των παραπόνων και των περιπτώσεων που εξετάστηκαν σχετίζονται με περιεχόμενο στις ιστοσελίδες ή τα social κανάλια των ίδιων των brands, ακολουθούμενο από influencer content, paid-for online ads και video-on-demand. Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις αφορούν το ήμισυ του συνόλου των παραπόνων, με το out of home να αποτελεί το τρίτο Μέσο σε αριθμό παραπόνων.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε και άλλο ένα βρετανικό στατιστικό. Σε έρευνα της Frontify σε 250 CMOs στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 93% αυτών δήλωσε ότι όσο αυξάνεται η χρήση του ΑΙ, τόσο η προστασία του brand καθίσταται όλο και πιο σημαντικό κομμάτι του ρόλου τους. Παράλληλα, το 67% θεωρεί ότι αναδυόμενα εργαλεία όπως τα ChatGPT και Midjourney θα εδραιωθούν ως marketing εργαλεία, το 77% δηλώνουν ενθουσιασμένοι για την αυξανόμενη χρήση AI στο branding και το 62% σχεδιάζει να επενδύσει στο ΑI σε επίπεδο marketing στρατηγικής την τρέχουσα χρονιά.

Keywords
Τυχαία Θέματα