Καλές διαπροσωπικές σχέσεις και υψηλό στρες καταγράφει ο κλάδος της επικοινωνίας

Τα αποτελέσματα του πρώτου της Sentiment Survey παρουσίασε χθες σε σχετικό webinar η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), σε συνεργασία με την Qed Market Research η οποία εκπόνησε την έρευνα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, παρατηρήθηκαν αρκετά υψηλά επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων στον κλάδο της επικοινωνίας, από τη στιγμή που στην πλειονότητά τους οι εργαζόμενοι δηλώνουν περήφανοι για την επιλογή τους να εργαστούν στην επικοινωνία, ενώ θεωρούν ότι θα συνεχίσουν

να το κάνουν στο άμεσο μέλλον. Διακρίνεται, επίσης, και ένα αίσθημα προόδου μέσα από την εργασία τους. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι δηλώνουν τόσο ασφαλείς για το ότι θα συνεχίσουν να έχουν τη δουλειά τους, όσο και αισιόδοξοι για το μέλλον της εταιρείας στην οποία εργάζονται. Δεν λείπουν, εντούτοις, και τα σημάδια δυσαρέσκειας για τον κλάδο καθώς το 28% των εργαζομένων δεν θα συνέστηνε σε κάποιον/α να εργαστεί στην Επικοινωνία, ενώ πάνω από 1 στους 3 δηλώνει απαισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου της Επικοινωνίας εν γένει. Εξετάζοντας το ζήτημα κλαδικά, διακρίνουμε πως η δυσαρέσκεια είναι εντονότερη στους κλάδους της Διαφήμισης, του Design και των IMC. Όσον αφορά στο εργασιακό περιβάλλον, ο κλάδος είναι δυνατός στις καλές διαπροσωπικές σχέσεις, ενώ παρουσιάζονται αδυναμίες στην εταιρική κουλτούρα και στις ανάγκες για εκπαίδευση/εξέλιξη.

Σε επίπεδο ψυχικής και οικονομικής ευρωστίας, η επικοινωνία αποτελεί έναν ιδιαίτερα στρεσογόνο τομέα, με πάνω από 1 στους 2 εργαζομένους να δηλώνει άγχος στο εργασιακό του περιβάλλον. Το ζήτημα της ψυχικής υγείας συνεχίζει να αποτελεί ταμπού στον εργασιακό χώρο με 1 στους 3 να μην αισθάνεται άνετα να μιλήσει γι’ αυτά τα ζητήματα, παρά τις καλές διαπροσωπικές σχέσεις και το φιλικό περιβάλλον που επικρατεί. Αναφορικά με την οικονομική κατάσταση των εργαζομένων, παρατηρείται ένα αίσθημα στασιμότητας όσον αφορά στο διαθέσιμο εισόδημα, ενώ οι βασικές λειτουργικές δαπάνες απορροφούν γύρω στο 90% του διαθέσιμου εισοδήματος. Στο κομμάτι της διαφορετικότητας, ισότητας και ένταξης, υπάρχει μεγάλος βαθμός ευαισθητοποίησης όσον αφορά στα ζητήματα ΔΙΕ, με μια παράλληλη αίσθηση ανικανοποίητου όσον αφορά στην ικανοποίηση των ζητημάτων αυτών από τον κλάδο. Το κύριο αίτημα που δεν ικανοποιείται σχετίζεται με την έμφυλη ισορροπία στις θέσεις ευθύνης.

Παράλληλα, σύμφωνα με την έρευνα, η τηλεργασία πλέον αποτελεί περισσότερο μια συμπληρωματική «διευκόλυνση» παρά ένα σταθερό μέτρο, με πάνω από 8 στους 10 εργαζόμενους στον κλάδο της επικοινωνίας να περνούν το μεγαλύτερο μέρος της εργασιακής εβδομάδας στο γραφείο. Η τηλεργασία συνεχίζει να αποτελεί θεμιτή κατάσταση για τους εργαζομένους, με αρνητική προς το seniority συσχέτιση (προτιμάται κυρίως από τους junior & mid level). Παρομοίως, θεωρείται ως πιο παραγωγικός τρόπος να εργάζεται κάποιος από τους πιο junior, ενώ φαίνεται να δημιουργεί προβλήματα στα ανώτερα κλιμάκια. Τέλος, η τηλεργασία θεωρείται χρήσιμο εργαλείο αποφυγής μετακινήσεων και χρονοβόρων, δια ζώσης συναντήσεων. Δημιουργεί, όμως, προκλήσεις στη διαχείριση των ομάδων και διαταράσσει τη συναδελφική επικοινωνία, γεγονός που εξηγεί τις δεύτερες σκέψεις που έχουν τα ανώτερα στην ιεραρχία στελέχη για την υιοθέτηση του μέτρου.

Keywords
Τυχαία Θέματα