Στον δρόμο του ΑΙ

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία εμφανίζονται πάρα πολλές έρευνες και εκθέσεις με στοιχεία, τάσεις, εκτιμήσεις και προβλέψεις για την επόμενη χρονιά. Από όλες αυτές δεν θα μπορούσε να λείπει και ο πρωταγωνιστής των ημερών: η τεχνητή νοημοσύνη.

Σχεδόν όλα τα B2C brands χρησιμοποιούν το AI, ιδιαίτερα σε επίπεδο marketing analysis και channel integration, αλλά καλούνται να αντιμετωπίσουν ζητήματα ηθικής και ιδιωτικότητας, σύμφωνα με την έρευνα «Audience of One Report: The Marketer and the Machine» της Movable Ink.

Από τις εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα, το 97% δήλωσε ότι έχει «αγκαλιάσει» το AI, με κυριότερες χρήσεις τις εξής: Consumer behavior analysis (59%), Personalization (56%), Campaign optimization (55%), Data insights (36%), SEO (34%), Idea generation (28%) και Short-form content creation (26%). Παράλληλα, οι ερωτώμενοι αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη στα εξής marketing κανάλια: Διαφήμιση σε ποσοστό 52%, social media σε ποσοστό 50%, content marketing 48% και email 37%.

Οι δυνατότητες του Gen AI αποτελούν και τη μία εκ των πέντε βασικών τάσεων που θα διαμορφώσουν τις παγκόσμιες στρατηγικές marketing το 2024, σύμφωνα με την έκθεση «Marketer’s Toolkit 2024» της WARC, περίληψη της οποίας θα βρείτε στο τρέχον τεύχος. Η συγκεκριμένη έκθεση επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι το 70% των marketers σχεδιάζει να αξιοποιήσει το Generative AI, το οποίο εφαρμόζεται, πλέον, για την αναθεώρηση των media στρατηγικών και τη στόχευση του κοινού. Το 2024, τα brands θα επιδιώξουν να επωφεληθούν από την εμφάνιση προσιτών εργαλείων Gen AI ώστε να πειραματιστούν με το creative development. Ωστόσο, οι ευκαιρίες αυτές «συνοδεύονται» από πιθανούς κινδύνους, όπως το brand safety, τα πνευματικά δικαιώματα, η βιωσιμότητα και η αμοιβή του agency.

Επίσης, αρκετές ανακατατάξεις και… πηγαινέλα σημειώνονται στο κομμάτι της στελέχωσης εταιρειών ΑΙ (βλέπε OpenAI), γεγονός που, πιθανότατα, αντικατοπτρίζει τη συνολική αίσθηση που επικρατεί στον χώρο: αναβρασμό, κινητικότητα, βιασύνη και επιφυλακτικότητα. Αναμένουμε όλες τις επόμενες εξελίξεις σε έναν τομέα που έχει ήδη επηρεάσει αρκετά τον χώρο του marketing και της επικοινωνίας.

Keywords
Τυχαία Θέματα