Αύξηση κερδών για τον ΟΤΕ

Καθαρά κέρδη €69 εκατ., αυξημένα κατά 21% και περιθώριο EBITDA ενισχυμένο κατά 130 μονάδες σημείωσε ο Όμιλος ΟΤΕ κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου 2014.


Ο ΟΤΕ ανακοινώνει σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα για το Β’ τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2014, με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς.


Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα

του Β’ τριμήνου 2014, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Mιχάλης Τσαμάζ, ανέφερε: «Και το Β’ τρίμηνο της χρονιάς, παρουσιάσαμε καλά αποτελέσματα, βελτιώνοντας τα περιθώρια κερδοφορίας EBITDA και τα καθαρά μας κέρδη, παρά την επίδραση από τη μείωση των τελών τερματισμού κινητής τηλεφωνίας στη Ρουμανία και τον έντονο ανταγωνισμό. Στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, ο ΟΤΕ κατέγραψε εξαιρετικές επιδόσεις στις υπηρεσίες ευρυζωνικότητας και τηλεόρασης, ενώ περιόρισε περαιτέρω την απώλεια γραμμών στο τρίμηνο. Ως αποτέλεσμα της συνεχούς έμφασης που δίνουμε στη συγκράτηση του κόστους, η κερδοφορία στη σταθερή τηλεφωνία παρουσίασε νέα σημαντική βελτίωση».


Ο κ. Τσαμάζ πρόσθεσε: «Όπως αναμέναμε, οι καθαρές λειτουργικές ταμειακές ροές του Ομίλου επανήλθαν στα επιθυμητά επίπεδα το δεύτερο τρίμηνο. Ενισχύουμε διαρκώς τη χρηματοοικονομική μας ευελιξία, ενώ μετά το τέλος του Β’ τριμήνου μειώσαμε ακόμη περισσότερο το κόστος δανεισμού μέσω μιας ιδιαίτερα επιτυχημένης έκδοσης ομολόγων. Επιταχύνουμε τις επενδύσεις μας στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, ώστε να διασφαλίσουμε την ξεκάθαρη υπεροχή των προϊόντων μας στη σταθερή και την κινητή τηλεφωνία. Οι δυναμικές μας επιδόσεις στην αγορά, παρά την επιβαλλόμενη διαφορά στις τιμές των προϊόντων στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, επιβεβαιώνoυν ξεκάθαρα τη στρατηγική μας, η οποία θα συνεχίσει να στηρίζει τα έσοδά και την κερδοφορία μας για το υπόλοιπο έτος και μακροπρόθεσμα».


O Όμιλος ΟΤΕ κατέγραψε μείωση 5,2% στα συνολικά ενοποιημένα έσοδα, παρά το αντίξοο μακροοικονομικό, ανταγωνιστικό και ρυθμιστικό περιβάλλον στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. Εξαιρουμένης της επίδρασης των πρόσφατων αλλαγών στα τέλη τερματισμού, κυρίως στη Ρουμανία από την 1η Απριλίου 2014, τα έσοδα του Ομίλου θα είχαν μειωθεί κατά μόλις 3,5% στο τρίμηνο.


Στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, οι καθαρές νέες ευρυζωνικές συνδέσεις του ΟΤΕ κατά το τρίμηνο ανήλθαν σε 34.000 ή 46% των συνολικών καθαρών νέων ευρυζωνικών συνδέσεων της αγοράς, σημειώνοντας υψηλότερο μερίδιο αγοράς σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα παρά τον έντονο ανταγωνισμό. Οι υπηρεσίες VDSL του ΟΤΕ, που διατέθηκαν εμπορικά στα τέλη του 2012, είχαν προσελκύσει περισσότερους από 68.000 συνδρομητές μέχρι το τέλος Ιουνίου 2014, ενώ ο συνολικός αριθμός συνδρομητών τηλεόρασης συνέχισε να αυξάνεται σημαντικά με την προσέλκυση περισσότερων από 17.000 νέων πελατών το τρίμηνο, ως αποτέλεσμα του εμπλουτισμού του περιεχομένου.


Η λειτουργική κερδοφορία EBITDA της σταθερής τηλεφωνίας Ελλάδας σημείωσε αύξηση 3,6% στο τρίμηνο, και το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA διαμορφώθηκε σε 37%, καταγράφοντας άνοδο 280 μονάδων βάσης σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013. Η επίδοση αυτή ήταν κυρίως αποτέλεσμα της επιτυχημένης ολοκλήρωσης του πρόσφατου Προγράμματος Οικειοθελούς Αποχώρησης, του συνεχιζόμενου αυστηρού ελέγχου στα λειτουργικά έξοδα και της κεφαλαιοποίησης στα κόστη τηλεοπτικού περιεχομένου.


Στη σταθερή τηλεφωνία Ρουμανίας, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 0,7% το Β’ τρίμηνο του 2014, σημειώνοντας για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο ανάπτυξη σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα, ως αποτέλεσμα των ισχυρών εσόδων από υπηρεσίες χονδρικής και από μεγάλα έργα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT).


Στην κινητή τηλεφωνία Ελλάδας, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 7,5% το Β’ τρίμηνο του 2014. Η μείωση των εσόδων οφείλεται στις συνεχιζόμενες δύσκολες οικονομικές συνθήκες και τον αυξημένο ανταγωνισμό στην Ελληνική αγορά.


Στη κινητή τηλεφωνία Ρουμανίας, η μείωση των εσόδων το τρίμηνο οφείλεται στις σημαντικές μειώσεις των τελών τερματισμού κινητής τηλεφωνίας που εφαρμόστηκαν τον Απρίλιο του 2014. Εξαιρουμένης αυτής της επίδρασης, η COSMOTE Ρουμανίας θα είχε καταγράψει ένα ακόμη τρίμηνο αύξησης στα έσοδα.


Στην Αλβανία, τα έσοδα της AMC το τρίμηνο παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα, στα €20,3 εκατ.


Τα Λοιπά έσοδα μειώθηκαν κατά 4,7% και διαμορφώθηκαν σε €99,8 εκατ., κυρίως λόγω της μειωμένης κίνησης διασύνδεσης στην OTEGLOBE.


Τα συνολικά Λειτουργικά Έξοδα του Ομίλου, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, των απομειώσεων και των επιβαρύνσεων που σχετίζονται με Προγράμματα Οικειοθελούς Αποχώρησης και κόστη αναδιοργάνωσης, διαμορφώθηκαν σε €620,5 εκατ. το B’ τρίμηνο του 2014, μειωμένα κατά 5,4% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013. Σε συνέχεια του πρόσφατου Προγράμματος Οικειοθελούς Αποχώρησης, το κόστος προσωπικού μειώθηκε κατά 28,1% στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας και κατά 14,3% σε επίπεδο Ομίλου σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013.


Στο Β’ τρίμηνο του 2014, η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA διαμορφώθηκε σε €346,2 εκατ., μειωμένη κατά μόλις 1,7%. Το περιθώριο προσαρμοσμένης κερδοφορίας EBITDA αυξήθηκε κατά 130 μονάδες βάσης το τρίμηνο και ανήλθε σε 36,4% σε σχέση με 35,1% το Β’ τρίμηνο του 2013. Εξαιρουμένης της επίδρασης των αλλαγών στα τέλη τερματισμού, η λειτουργική κερδοφορία EBITDA του Ομίλου θα είχε παραμείνει αμετάβλητη το τρίμηνο.


Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου το τρίμηνο ανήλθαν σε €69,3 εκατ. αυξημένα κατά 21,1% σε σχέση με €57,2εκατ. (εξαιρουμένων των διακοπεισών δραστηριοτήτων) το Β’ τρίμηνο του 2013. Η αύξηση οφείλεται, κυρίως, στη σημαντική μείωση στα έξοδα τόκων, ως αποτέλεσμα της μείωσης του δανεισμού του Ομίλου.


Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία το Β’ τρίμηνο του 2014 ανήλθαν σε €157,5 εκατ., καθώς ο ΟΤΕ επιταχύνει την ανάπτυξη των δικτύων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και σταθερής τηλεφωνίας στη Ρουμανία. Οι επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, τη σταθερή τηλεφωνία Ρουμανίας και τις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας ανήλθαν σε €61,3 εκατ., €25,8 εκατ. και €69,7 εκατ. αντίστοιχα. Το Β’ τρίμηνο του 2014, οι προσαρμοσμένες καθαρές λειτουργικές ταμειακές ροές του Ομίλου
(εξαιρουμένων των πληρωμών που σχετίζονται με τα Προγράμματα Οικειοθελούς Αποχώρησης και αναδιοργάνωσης) ανήλθαν σε €251,6 εκατ., αυξημένες κατά 0,7% σε σχέση με €249,9 εκατ. την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Οι καθαρές λειτουργικές ταμειακές ροές τη περίοδο αυτή επέστρεψαν σε κανονικά επίπεδα μετά τους έκτακτους και συγκυριακούς παράγοντες που επηρέασαν τις επιδόσεις του Α’ Τριμήνου 2014.


Το Β’ τρίμηνο του 2014 οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές του Ομίλου (εξαιρουμένων των πληρωμών που σχετίζονται με τα Προγράμματα Οικειοθελούς Αποχώρησης και αναδιοργάνωσης και με τις άδειες φάσματος) διαμορφώθηκαν στα €98,3 εκατ. σε σχέση με €128,4 εκατ. το Β’ τρίμηνο του 2013, λόγω των αυξημένων επενδύσεων.


Κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων τριμήνων, ο ΟΤΕ είχε καθαρές εκροές €32,9 εκατ. που σχετίζονται με την αγορά ιδίων μετοχών στο πλαίσιο του υφιστάμενου προγράμματος παροχής δικαιωμάτων προαίρεσης αγοράς μετοχών ΟΤΕ των στελεχών του Ομίλου ΟΤΕ (€58,6 εκατ. εκροές για αγορά ιδίων μετοχών το Α’ τρίμηνο του 2014 και €25,7 εκατ. εισροές από την εξάσκηση των δικαιωμάτων προαίρεσης αγοράς μετοχών ΟΤΕ από τα στελέχη το Β’ τρίμηνο του 2014).


Ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός του Ομίλου διαμορφώθηκε σε €1,5 δισ. στις 30 Ιουνίου του 2014, μειωμένος κατά 37,1% σε σχέση με τις 30 Ιουνίου 2013. Ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε σε 1,1 φορές το προσαρμοσμένο ΕΒΙTDA του Ομίλου. Στις 30 Ιουνίου του 2014, ο Όμιλος κατείχε €4,4 εκατ. σε βραχυπρόθεσμα περιουσιακά στοιχεία υψηλής ρευστότητας, τα οποία περιλαμβάνονται στα Λοιπά Χρηματοοικονομικά Περιουσιακά Στοιχεία.


1. ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Το Β’ τρίμηνο του 2014, η συνολική αγορά στην Ελλάδα (ενεργοί συνδρομητές λιανικής ΟΤΕ, χονδρική εκμίσθωση γραμμών και συνδρομητές πλήρους Αδεσμοποίητης Πρόσβασης στον Τοπικό Βρόχο) απώλεσε λιγότερες από 6.000 γραμμές, σημειώνοντας για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο μικρότερες απώλειες (Α’ τρίμηνο 2014: -9.000, Δ’ τρίμηνο 2013: -6.000, Γ’ τρίμηνο 2013: -42.000, Β’ τρίμηνο 2013: -35.000). Οι καθαρές αποσυνδέσεις για τον ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας ανήλθαν σε 29.000 γραμμές λιανικής, σε σχέση με 44.000 το Α’ τρίμηνο του 2014 και 53.000 το Β’ τρίμηνο του 2013. Στο τρίμηνο, οι καθαρές νέες συνδέσεις που κατέγραψε ο ανταγωνισμός διαμορφώθηκαν σε 23.000 σε σχέση με 35.000 το Α’ τρίμηνο του 2014.


Το Β’ τρίμηνο του 2014, ο ΟΤΕ προσέλκυσε 34.000 συνδρομητές ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής, φθάνοντας συνολικά τους 1.310.000 συνδρομητές. Οι ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων VDSL του ΟΤΕ, με ταχύτητες έως 50 Mbps, είχαν προσελκύσει περισσότερους από 68.000 συνδρομητές μέχρι το τέλος του τριμήνου, αυξάνοντας την ταχεία διείσδυση που έχει σημειώσει η υπηρεσία από τα τέλη Νοεμβρίου του 2012 που διατέθηκε εμπορικά. Ο ΟΤΕ συνεχίζει με γοργούς ρυθμούς την ενεργοποίηση νέων αστικών κέντρων και την εγκατάσταση υπαίθριων καμπινών για να μπορέσει να παρέχει σε ακόμη περισσότερους πελάτες πρόσβαση σε VDSL, ενώ καταγράφει σημαντική αύξηση πελατών στις περιοχές όπου διατίθεται η υπηρεσία, απευθυνόμενος σε μια συνολική αγορά 1,2 εκατομμυρίων νοικοκυριών και
επιχειρήσεων. Μέχρι το τέλος του 2014 ο ΟΤΕ εκτιμά πως θα έχει εγκαταστήσει επιπλέον 1.500 υπαίθριες
καμπίνες VDSL, με την πληθυσμιακή κάλυψη της υπηρεσίας να φθάνει το 30%.


Ο ΟΤΕ κατέγραψε επίσης, συνεχιζόμενη σημαντική αύξηση πελατών στις υπηρεσίες τηλεόρασης. Στις 30 Ιουνίου 2014, ο συνολικός αριθμός συνδρομητών ΟΤΕ TV ανήλθε σε 296.000, με την προσέλκυση 17.000 νέων πελατών το τρίμηνο.
Τα συνολικά έσοδα της σταθερής τηλεφωνίας στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά μόλις 4,2% το Β’ τρίμηνο του 2014, σημειώνοντας για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο σημαντική βελτίωση, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες και την ενίσχυση των πιέσεων από τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, τα έσοδα λιανικής σταθερής μειώθηκαν κατά μόλις 2,4% το Β’ τρίμηνο, καταγράφοντας τη μικρότερη μείωση εσόδων που έχει επιτύχει η εταιρεία εδώ και χρόνια στη βασική αυτή κατηγορία υπηρεσιών.


Τα συνολικά Λειτουργικά Έξοδα της σταθερής τηλεφωνίας Ελλάδας, εξαιρουμένων των αποσβέσεων και των εξόδων που σχετίζονται με τα Προγράμματα Οικειοθελούς Αποχώρησης και αναδιοργάνωσης, διαμορφώθηκαν σε €234,6 εκατ. το Β’ τρίμηνο του 2014, σημειώνοντας μείωση 8,3% σε σχέση με τα €255,9 εκατ. το Β’ τρίμηνο του 2013. Η μείωση αυτή είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από αυτή των εσόδων.


Το συνολικό κόστος προσωπικού μειώθηκε κατά 28,1%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο φτάνοντας το Β’ τρίμηνο του 2014 στο 22,3% των συνολικών εσόδων από 29,7% το Β’ τρίμηνο του 2013. Πρόκειται γα μία σημαντική μείωση, αποτέλεσμα κυρίως του Προγράμματος Οικειοθελούς Αποχώρησης που υλοποιήθηκε στο τέλος του 2013. Στη μείωση των Λειτουργικών Εξόδων συνέβαλε και η κεφαλαιοποίηση μη-ακυρωτέων συμβολαίων τηλεοπτικού περιεχομένου μακροχρόνιας διάρκειας. Ως αποτέλεσμα, το περιθώριο προσαρμοσμένης λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA σημείωσε εκ νέου βελτίωση και ανήλθε σε 37%, καταγράφοντας αύξηση 2,8 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013, παρά κάποιες έκτακτες προβλέψεις που αφορούν σε νομικά θέματα στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας.


2. ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
Το Β’ τρίμηνο του 2014, η Romtelecom κατέγραψε, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, αύξηση στα έσοδα κυρίως ως αποτέλεσμα των σημαντικών εσόδων από μεγάλα έργα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT) και της υψηλότερης κίνησης χονδρικής. Η μείωση των εσόδων από υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας στην αγορά οικιακών πελατών διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με τις τάσεις που καταγράφηκαν τα προηγούμενα τρίμηνα, καθώς τα υψηλότερα έσοδα από υπηρεσίες τηλεόρασης και Internet συνέχισαν να αντισταθμίζουν εν μέρει την πτώση στα έσοδα από υπηρεσίες φωνής. Τα Λοιπά λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σημαντικά ως αποτέλεσμα των πωλήσεων πάγιων περιουσιακών στοιχείων (κυρίως αναξιοποίητη ακίνητη περιουσία).


Ενώ τα έσοδα από υπηρεσίες φωνής μειώθηκαν κατά 12% το τρίμηνο, τα έσοδα από υπηρεσίες τηλεόρασης σημείωσαν αύξηση 4%. Σε σχέση με το τέλος του Β’ τριμήνου του 2013, ο συνολικός αριθμός τωνευρυζωνικών συνδέσεων της Romtelecom είχε αυξηθεί κατά 1,5% στις 30 Ιουνίου 2014, λόγω προσέλκυσης νέων πελατών, ενώ οι συνδρομητές τηλεόρασης αυξήθηκαν κατά 6,8% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013. Οι επιδόσεις αυτές καταδεικνύουν σημαντική πρόοδο στην ικανότητα της Romtelecom να διατηρεί την πελατειακή της βάση παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό. Η επέκταση της διαθεσιμότητας των υπηρεσιών καλωδιακής τηλεόρασης στα αστικά κέντρα συνεχίστηκε, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερα νοικοκυριά σε μεγάλες πόλεις της Ρουμανίας να αποκτήσουν υπηρεσίες τηλεόρασης της
Romtelecom.


Το Β’ τρίμηνο του 2014, τα έσοδα της Romtelecom από υπηρεσίες χονδρικής αυξήθηκαν κατά 10,8% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013, με τη διεθνή κίνηση να υπερδιπλασιάζεται. Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα της σταθερής τηλεφωνίας, εξαιρουμένων των αποσβέσεων και των επιβαρύνσεων που σχετίζονται με τα Προγράμματα Οικειοθελούς Αποχώρησης και αναδιοργάνωσης, ανήλθαν σε €119,8 εκατ. το Β’ τρίμηνο του 2014, σημειώνοντας αύξηση 1% σε σχέση με €118,1 εκατ. το Β’ τρίμηνο του 2013. Οι υψηλότερες δαπάνες για έργα πληροφορικής, η αυξημένη κίνηση διασύνδεσης και η αύξηση στους φόρους υποδομών που επιβλήθηκε από τη Ρουμανική κυβέρνηση από την αρχή του έτους
αντισταθμίστηκαν σημαντικά από τη μείωση κατά 14% του κόστους προσωπικού σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, αποτέλεσμα του μειωμένου προσωπικού και της αυξημένης κεφαλαιοποίησης δαπανών προσωπικού που σχετίζονται με μεγάλα έργα υποδομών. Το περιθώριο προσαρμοσμένης λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA διαμορφώθηκε σε 30%, αυξημένο κατά 6,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013.


Τα Λοιπά έσοδα αυξήθηκαν κατά €10,7 εκατ. το τρίμηνο και διαμορφώθηκαν σε €15 εκατ. κυρίως λόγω της πώλησης ακίνητης περιουσίας.


Οι λειτουργικές συνέργιες των δραστηριοτήτων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας συνεχίζονται, ενώ έχουν τοποθετηθεί στελέχη με διττές αρμοδιότητες σε ανώτατες και ανώτερες θέσεις ευθύνης στις σχετικές λειτουργίες.


3. ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
Στις 30 Ιουνίου 2014, οι πελάτες κινητής τηλεφωνίας του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε σχεδόν 15,5 εκατομμύρια. Παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και τον ισχυρό ανταγωνισμό στην Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Αλβανία, ο Όμιλος COSMOTE πέτυχε να διατηρήσει τη θέση του στις αγορές που δραστηριοποιείται κατά το τρίμηνο.


Κινητή Τηλεφωνία, Ελλάδα
Στο τέλος του Β’ τριμήνου του 2014, η πελατειακή βάση της COSMOTE στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 7,4 εκατομμύρια, μειωμένη κατά 2,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, κυρίως ως αποτέλεσμα του εξορθολογισμού των πολλαπλών συνδέσεων καρτοκινητής. Η μείωση των εσόδων από υπηρεσίες κατά 6,8% το Β’ τρίμηνο του 2014 αποτελεί τη μικρότερη μείωση εσόδων των τελευταίων τριμήνων. Αυτό οφείλεται εν μέρει σε μια πιο ευνοϊκή βάση σύγκρισης, καθώς τα τέλη τερματισμού στη κινητή τηλεφωνία μειώθηκαν ανεπαίσθητα κατά τη περίοδο (1,189 σεντ/λεπτό το Β’ τρίμηνο του 2014 από 1,269 σεντ/λεπτό το Β’ τρίμηνο του 2013).


Για τη διατήρηση της πελατειακής της βάσης, η COSMOTE δίνει έμφαση στην εμπειρία του πελάτη και στην υψηλή ποιότητα υπηρεσιών. Στο πλαίσιο αυτό, επενδύει σημαντικά στο δίκτυό της, ώστε να συνεχίσει να προσφέρει κορυφαία εμπειρία δικτύου τόσο από πλευράς κάλυψης, χωρητικότητας και ταχύτητας δεδομένων, αλλά και σε επίπεδο ποιότητας φωνής.


Αναβαθμίζοντας συνεχώς τις τεχνολογικές υποδομές της ώστε να ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών της, τους τελευταίους 12 μήνες, η COSMOTE έχει επεκτείνει τη χωρητικότητα του δικτύου ευρυζωνικών υπηρεσιών της κατά 40%, ενώ αναβάθμισε τις πραγματικές ταχύτητες που απολαμβάνουν οι πελάτες της κατά 60%.


Όσον αφορά στο δίκτυο 4G, η COSMOTE συνέχισε την επέκταση του δικτύου το Β’ τρίμηνο του 2014, που τώρα καλύπτει όλες τις πόλεις με πληθυσμό μεγαλύτερο από 50.000 κατοίκους, πολλές μικρότερες πόλεις της χώρας, καθώς και δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς. Η COSMOTE προσφέρει τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή κάλυψη 4G στην Ελλάδα, σε περισσότερο από 60% του πληθυσμού και υπερδιπλάσια κάλυψη σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στόχος της εταιρείας είναι η πληθυσμιακή κάλυψη του δικτύου 4G να ανέλθει σε 70% έως το τέλος του έτους.


Το δίκτυο της COSMOTE προσφέρει στους πελάτες εξαιρετική ποιότητα φωνής. Oι κλήσεις χωρίς διακοπές ξεπερνούν το 99%, ενώ με την τεχνολογία φωνής υψηλής ευκρίνειας (HD voice), οι συνδρομητές της COSMOTE, απολαμβάνουν κλήσεις με εντυπωσιακά καθαρό, κρυστάλλινο ήχο.


Τα συνολικά έσοδα της COSMOTE στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 7,5%, λόγω και των χαμηλότερων πωλήσεων συσκευών και άλλων προϊόντων.


Το Β’ τρίμηνο του 2014 ο δείκτης μικτού AMOU αυξήθηκε κατά 3,5% σε 313,3 λεπτά, ενώ την ίδια περίοδο ο δείκτης μικτού ARPU διαμορφώθηκε σε €12,2 μειωμένος κατά 4,4% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013, κυρίως ως αποτέλεσμα της μειωμένης καταναλωτικής δραστηριότητας και των πιέσεων του ανταγωνισμού.


Κινητή Τηλεφωνία, Ρουμανία
Το Β’ τρίμηνο του 2014, η πελατειακή βάση της COSMOTE Ρουμανίας διαμορφώθηκε σε 6 εκατομμύρια, με τους πελάτες συμβολαίου να αποτελούν το 26,2% του συνόλου. Οι εταιρικοί πελάτες της COSMOTE Ρουμανίας ενισχύθηκαν κατά 10,1% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013, ως αποτέλεσμα των στοχευμένων προτάσεων της εταιρείας στη συγκεκριμένη αγορά και των συνεργιών με την Romtelecom στον τομέα Business to Business (B2B).


Τα έσοδα από υπηρεσίες μειώθηκαν κατά 14,6% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013, λόγω των μειώσεων στα τέλη τερματισμού που εφαρμόστηκαν τον Απρίλιο. Η κερδοφορία EBITDA της COSMOTE Ρουμανίας μειώθηκε κατά 14% σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2013.


Το πρώτο εξάμηνο του 2014, ο δείκτης μικτού ARPU μειώθηκε κατά 2,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, λόγω του μειωμένου ARPU από εισερχόμενη κίνηση που επηρεάστηκε από τις μειώσεις στα τέλη διασύνδεσης.


Κινητή Τηλεφωνία, Αλβανία
Το Β’ τρίμηνο του 2014, η AMC διατήρησε την ισχυρή της παρουσία στην τηλεπικοινωνιακή αγορά της Αλβανίας, με τη πελατειακή βάση της να διαμορφώνεται σε 2,1 εκατομμύρια, ενισχυμένη κατά 7,1% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2013.


Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 16% στα έσοδα από δεδομένα το Β’ τρίμηνο του 2014 σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, χάρη στο άρτιο δίκτυό της, που καλύπτει το 96,5% του πληθυσμού.


Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός επηρέασε αρνητικά την αγορά το Β΄ τρίμηνο του 2014. Ως αποτέλεσμα της επιτυχημένης στρατηγικής της και της αξιοποίησης της πελατειακής της βάσης, οι επιδόσεις της AMC ξεπέρασαν αυτές της αγοράς, με τα συνολικά έσοδα να καταγράφουν πτώση 2,4% και τα έσοδα από υπηρεσίες να μειώνονται κατά μόλις 1,5%, σε σχέση με την εκτιμώμενη διψήφια μείωση της συνολικής αγοράς.


Το περιθώριο κερδοφορίας EBITDA της AMC επηρεάστηκε αρνητικά από τον έντονο ανταγωνισμό τιμών της αγοράς και διαμορφώθηκε στο 33,5% το Β’ τρίμηνο του 2014, καταγράφοντας μείωση 400 μονάδων βάσης που μετριάστηκε από τη συνεχιζόμενη βελτιστοποίηση της δομής κόστους.


4. ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΟΥ ΤΗΣ OTE PLC
Στις 8 Απριλίου 2014, η ΟΤΕ PLC προχώρησε στην πλήρη αποπληρωμή του εναπομείναντος υπολοίπου €364,7 εκατ. του Ομολόγου το οποίο έληγε την ίδια ημέρα μαζί με τους δεδουλευμένους τόκους.


ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (EBRD)
Στις 25 Απριλίου 2014, η COSMOTE Romania αποπλήρωσε €33,8 εκατ. στο πλαίσιο του κοινοπρακτικού δανείου που έχει συνάψει με την EBRD, μαζί με τους δεδουλευμένους τόκους. Σε συνέχεια της αποπληρωμής, το υπόλοιπο του κοινοπρακτικού δανείου της EBRD διαμορφώθηκε σε €176,6 εκατ. στο τέλος Ιουνίου του 2014.


ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ OTE
Στις 30 Απριλίου 2014, πραγματοποιήθηκε η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων του ΟΤΕ, με παρόντες μετόχους που εκπροσωπούσαν το 67,97% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου. Κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης εγκρίθηκε η τροποποίηση του άρθρου 2 του Καταστατικού της Εταιρείας και χορηγήθηκε ειδική άδεια, σύμφωνα με το άρθρο 23α του Κ.Ν. 2190/1920, για τη σύναψη σύμβασης/συμβάσεων χορήγησης άδειας χρήσης σήματος μεταξύ των συνδεδεμένων με την OTE Α.Ε. εταιρειών Romtelecom και COSMOTE Ρουμανίας (Δικαιοδόχοι) και της Deutsche Telekom AG (Δικαιοπάροχος).


5. ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Ο OTE ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΜΗ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΗΣ NOVA
Την 1η Ιουλίου 2014, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε, κατόπιν έγκρισης από το Διοικητικό του Συμβούλιο, την κατάθεση μη δεσμευτικής προσφοράς στην εταιρεία FORTHNET για την εξαγορά της δραστηριότητας της συνδρομητικής τηλεόρασης της NOVA. Η μη δεσμευτική προσφορά που κατέθεσε ο ΟΤΕ είναι εντός εύρους €250-300 εκατ., προσαρμοζόμενη ανάλογα με τα ταμειακά διαθέσιμα και τις δανειακές υποχρεώσεις (debt free/cash free basis) της εξαγοραζόμενης δραστηριότητας. Σε περίπτωση που προκύψει συμφωνία, αυτή θα τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων αρχών.


Η OTE PLC ΕΚΔΙΔΕΙ ΟΜΟΛΟΓΟ €700 ΕΚΑΤ.
Στις 10 Ιουλίου 2014, η OTE PLC εξέδωσε ομόλογο σταθερού επιτοκίου ύψους €700 εκατ. κάτω από το Πρόγραμμα Έκδοσης Ομολόγων Μεσοπρόθεσμης Διάρκειας, λήξης 9 Ιουλίου 2020, με ετήσιο κουπόνι 3,5%. Τα ομόλογα είναι εγγυημένα από τον ΟΤΕ.


ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΑΝΑΓΟΡΑΣ ΟΜΟΛΟΓΩΝ ΛΗΞΕΩΣ 2015 ΚΑΙ 2016 ΑΠΟ ΤΗΝ OTE PLC
Στις 11 Ιουλίου 2014, η OTE PLC ολοκλήρωσε τη διαδικασία επαναγοράς των ομολόγων της, λήξεως Φεβρουαρίου 2015 και Μαΐου 2016 έναντι μετρητών. Η OTE PLC αποδέχτηκε συνολικά προσφορές επαναγοράς ύψους €305 εκατ. για το ομόλογο λήξεως Φεβρουαρίου 2015 και €195 εκατ. για το ομόλογο λήξεως Μαΐου 2016. Η επαναγορά των ομολόγων χρηματοδοτήθηκε μέσω των κεφαλαίων που αντλήθηκαν από τη νέα έκδοση ομολόγου της OTE PLC ύψους €700 εκατ. Τα επαναγορασθέντα ομόλογα παραδόθηκαν για ακύρωση. Μετά την ολοκλήρωση της επαναγοράς, τα ονομαστικά ποσά των ομολόγων λήξεως Φεβρουαρίου 2015 και Μαΐου 2016 ανέρχονται πλέον σε €482,7 εκατ. και €700 εκατ. αντίστοιχα.


6. ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Για το υπόλοιπο του 2014, ο ΟΤΕ εκτιμά ότι η μείωση των εσόδων θα επιβραδυνθεί περαιτέρω, καθώς αναμένεται να επηρεαστεί θετικά από τα πρώτα δείγματα ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, την ευνοϊκότερη βάση σύγκρισης με τις επιδόσεις του προηγούμενου έτους σε ότι αφορά τις διαδοχικές μειώσεις των τελών τερματισμού κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα που πραγματοποιήθηκαν μέχρι και τις αρχές του 2013, την αύξηση της διείσδυσης νέων υπηρεσιών του ΟΤΕ, ιδιαίτερα της τηλεόρασης, και τέλος τη σταθεροποίηση του δείκτη ARPU στη κινητή τηλεφωνία. Αντίθετα, οι μειώσεις των τελών τερματισμού κινητής τηλεφωνίας στη Ρουμανία άρχισαν να επηρεάζουν τα έσοδα της κινητής τηλεφωνίας και τη κερδοφορία EBITDA στη χώρα. Ο ΟΤΕ θα συνεχίσει να εστιάζει στη μείωση του κόστους, και η κερδοφορία της εταιρείας αναμένεται να ενισχυθεί από τη συνεχιζόμενη μείωση κόστους από τα πρόσφατα
Προγράμματα Οικειοθελούς Αποχώρησης. Όπως είχαμε προβλέψει, οι ταμειακές ροές από τις δραστηριότητες της εταιρείας ανέκαμψαν το Β’ Τρίμηνο 2014 και επέστρεψαν σε κανονικά επίπεδα μετά τους έκτακτους και συγκυριακούς παράγοντες που επηρέασαν τις επιδόσεις του Α’ Τριμήνου 2014. Διαθέτοντας εύρωστα οικονομικά μεγέθη, ο ΟΤΕ θα συνεχίσει να επενδύει σε υποδομές, με στόχο την ενίσχυση των οικονομικών προοπτικών των χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται, την ικανοποίηση του πελάτη και τη δημιουργία μελλοντικών πηγών εσόδων.


Keywords
οτε, αυξηση, οτε tv, ebitda, ελλαδα, νέα, vdsl, ιουνίου, ict, οφείλεται, cosmote, amc, mbps, εταιρεία, voice, business, γεγονοτα, ote, plc, τραπεζα, romania, ebrd, nova, προσφορες, forthnet, debt, free, μαΐου, κινηση στους δρομους, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , τραπεζες, Πρώτη ημέρα του Καλοκαιριού, τελος ακινητης περιουσιας, νεα κυβερνηση, τελος ακινητων, Καλή Χρονιά, μειωση μισθων, αλλαγη ωρας 2012, αλλαγη ωρας 2013, αποτελεσματα, κουπονι, οτε tv, χωρες, αδεια, αλβανια, ομολογα, πλαισιο, προγραμμα, ρουμανια, mbps, ote, vdsl, αγορα, αρθρο, απωλεια, γεγονοτα, δευτερο, δυνατοτητα, δικτυο, εν μερει, εργα, εξοδα, επενδυσεις, εταιρεία, ετος, τεχνολογια, ιδια, υπηρεσια, υπηρεσιες, ηχο, κυβερνηση, κινηση, μαΐου, μηνες, μειωση, ομιλος, οφείλεται, περιβαλλον, ποιοτητα, προγραμματα, ροες, συγκεκριμενα, συνεχεια, υψηλη, χονδρικη, αγορες, amc, business, free, ebitda, ebrd, εμφαση, χωρα, ιδιαιτερα, ιουνίου, plc, romania, τραπεζα, θεματα, θεσεις, θετικα, υπεροχη
Τυχαία Θέματα