Προσλήψεις με πιστοποιητικό … διαδικτυακών φρονημάτων

Αν ψάχνετε για δουλειά, καλό είναι να προσέχετε τι ανεβάζετε στο InternetThe New York Times, Σάββατο 1η Οκτωβρίου 2011
Εναν ακόμα κίνδυνο εγκυμονούν για τους φανατικούς και άφρονες χρήστες τους οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, αν και πολλοί λίγοι είναι αυτοί που το συνειδητοποιούν.Είναι γνωστό ότι πολλές επιχειρήσεις προτού προχωρήσουν στην πρόσληψη κάποιου συνεργάτη, αναζητούν τους «σκελετούς» που πιθανώς να κρύβει στο «ντουλάπι» του και ψάχνουν τα πάντα από το ποινικό του
μητρώο, τις οφειλές που έχει σε πιστωτικές κάρτες, εάν βρίσκεται για κάποιο λόγο στον «Τειρεσία» κ.λπ. Το Διαδίκτυο διευκολύνει σημαντικά το έργο τους και συχνά οι εργοδότες χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης όπως το Google για να μάθουν όσα περισσότερα μπορούν για τον άνθρωπο που θέλουν να βάλουν στη δουλειά τους. Και σαν να μην έφτανε αυτό, σήμερα πολλοί επιχειρηματίες ζητούν από τους επίδοξους υπαλλήλους τους να περάσουν και από έλεγχο… δραστηριότητας που ανέπτυξαν στις διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.Σε αυτό τους βοηθά η Social Intelligence μία εταιρεία που ιδρύθηκε μόλις προ έτους κι ήδη κάνει χρυσές δουλειές, καθώς αναλαμβάνει να αποκαλύψει οτιδήποτε είπε ή έκανε στο Διαδίκτυο την τελευταία επταετία ο συγκεκριμένος υποψήφιος που διεκδικεί τη θέση εργασίας.Τα στοιχεία που προσκομίζει στον επιχειρηματία είναι αποδείξεις για ρατσιστικά σχόλια και αναρτήσεις στο Διαδίκτυο, αναφορές στη χρήση ναρκωτικών, φωτογραφίες λίγο πιο προκλητικές από το σύνηθες, γραπτά μηνύματα και βίντεο, απεικονίσεις όπλων ή βομβών και γενικότερα κάθε δραστηριότητα που υποδεικνύει ότι το άτομο που ερευνάται έχει ροπή προς τη βία.«Δεν είμαστε ντετέκτιβ» εξηγεί ο Μαξ Ντράκερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Απλά συγκεντρώνουμε αυτά που ούτως ή άλλως υπάρχουν στο Διαδίκτυο και αφορούν κάποιο άτομο». Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, παρότι το περασμένο φθινόπωρο διατύπωσε ανησυχία για τη δραστηριότητα της Social Intelligence, τελικά κατέληξε ότι δεν παραβιάζει κανέναν νόμο. Ωστόσο, πολλοί πιστεύουν ότι τα στοιχεία που συγκεντρώνονται δεν έχουν καμία σχέση με την απόδοση στην εργασία και κατά συνέπεια δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τους εργοδότες.Ποιες, όμως, είναι οι πληροφορίες που ίσως κάνουν έναν εργοδότη να μην προσλάβει κάποιον; «Αρκετές», εξηγεί ο Μαξ Ντράκερ και θυμάται ότι κάποιος επίδοξος υπάλληλος απορρίφθηκε όταν διαπιστώθηκε ότι είχε χρησιμοποιήσει το craiglist ψάχνοντας να αγοράσει ένα ισχυρό ναρκωτικό, ενώ μία γυναίκα δεν προσελήφθη σε ένα νοσοκομείο όταν ανακαλύφθηκε ότι είχε αναρτήσει γυμνές της φωτογραφίες στο Διαδίκτυο, ενώ ένας τρίτος δεν κατάφερε να βρει τη δουλειά που ήθελε όταν αποκαλύφθηκε ότι ανήκε στην ομάδα του Facebook «Εδώ είναι ΗΠΑ. Δεν πρέπει να χρειάζεται να «πατήσω το 1» για να μιλήσω στα αγγλικά».Βέβαια ο Ντράκερ υποστηρίζει ότι από τις εκθέσεις που παραδίδει στις εταιρείες αφαιρεί οποιοδήποτε στοιχείο αναφέρεται στη θρησκεία του υποψηφίου, την εθνικότητα, την οικογενειακή κατάσταση, τυχόν αναπηρίες κ.ο.κ, θέματα, δηλαδή, που δεν
Keywords
Τυχαία Θέματα