F1: Πόλεμος McLaren-Red Bull για τους διαχύτες

12:26 9/7/2011 - Πηγή: Sport.gr
Οι παραχωρήσεις της τελευταίας στιγμής που φαίνεται ότι έκανε η FIA στο θέμα των "φυσητών" διαχυτών εκτός γκαζιού, έφερε τους επικεφαλής της McLaren και της Red Bull, Μάρτιν Γουίτμαρς και Κρίστιαν Χόρνερ, σε αντιπαράθεση. Ξεκινώντας από το Σίλβερστοουν, η Παγκόσμια Ομοσπονδία απαγόρευσε τη χρήση καυαερίων από την εξάτμιση για τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης του διαχύτη, όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι.Η αρχική
ανακοίνωση περιόριζε το γκάζι να ανοίγει πάνω από το 10% όταν δεν χρησισμοποιείται το πεντάλ, όμως ο Γουίτμαρς αποκάλυψε κατά τη διάρκεια της επίσημης συνέντευξης Τύπου, η οποία ακολούθησε τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (8/7), ότι για τον κινητήρα της Renault το ποσοστό αυτό συμφωνήθηκε να παραμείνει στο 50%, για λόγους αξιοπιστίας."Μάθαμε κατά τη διάρκεια του απογευματινού session ότι ο Κρίστιαν δεν είχε χάσει τόσο πολύ όσο περιμέναμε, καθώς προφανώς οι κανονισμοί είναι κάπως ρευστοί και φαίνεται να αλλάζουν ώρα με την ώρα", είπε.Ο Χόρνερ παραδέχτηκε ότι οι δικοί του κινητήρες χρησιμοποιούν τη λεγόμενη πρακτική "cold-blow" για λόγους αξιοπιστίας, ωστόσο υπογράμμισε πως έγιναν παρόμοιες παραχωρήσεις και στα μοτέρ της Mercedes και της Ferrari.Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, μία από τις έξι οδηγίες της FIA επιτρέπει την καύση καυσίμου μέσα στους τέσσερις από τους οκτώ κυλίνδρους εκτός γκαζιού, κάτι που είναι γνωστό ως "hot-blown" και ευνοεί τα μονοθέσια της McLaren και της Ferrari.Στη συνέχεια οι Γουίτμαρς και Χόρνερ αντιπαρατέθηκαν για το ποια ομάδα δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα από την υποτιθέμενη απαγόρευση, ενώ το μοναδικό στο οποίο συμφώνησαν, ήταν ότι η οποιαδήποτε αλλαγή έπρεπε να είχε αναβληθεί μέχρι το τέλος της σεζόν.Υστερα από όλα αυτά, η FIA είπε στις ομάδες ότι θα εξετάσεις εκ νέου του ζήτημα και θα τις ενημερώσει για τις τελικές της αποφάσεις το πρωί του Σαββάτου (9/7), πριν αρχίσουν οι κατατακτήριες δοκιμές.
Keywords
Τυχαία Θέματα