12+1 πράγματα που δεν ξέρεις για την Bugatti Chiron

Η Bugatti στην έκθεση της Γενεύης παρουσίασε την Chiron, το νέο της hypercar, με το οποίο πιστεύει πως θα έχει κέρδη. Τα αναλυτικά της χαρακτηριστικά τα έχεις διαβάσεις εδώ, αλλά ας δούμε 12+1 πράγματα που δεν ξέρεις για την Chiron και πρέπει να μάθεις.

Η Bugatti έχει τοποθετήσει ένα προηγμένο σύστημα ψύξης στον W16 8.0-λίτρων quad-turbo κινητήρα της Chiron, αποτελούμενο από 15 ψυγεία, ικανά να ψύξουν επαρκώς ακόμη και 3.000 άλογα, με

την αντλία του ψυκτικού υγρού να είναι ικανή να κυκλοφορήσει 800 λίτρα!

Χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι το σύστημα υπερτροφοδότησης “δύο σταδίων” που χρησιμοποιεί μόνο δύο από τα τέσσερα turbos μέχρι τις 3.800 σ.α.λ. ώστε να βελτιωθεί η απόκριση στο γκάζι και όλα τα turbos από εκεί και πάνω. Την τεχνική αυτή την συναντάμε περισσότερες φορές σε κινητήρες πετρελαίου (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών), και σπάνια σε κινητήρες βενζίνης. Η Bugatti έχει αναπτύξει το σύστημά της έτσι ώστε οι τουρμπίνες να παρέχουν περισσότερη ισχύ αλλά και υψηλότερη ροπή. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των συστημάτων υπερτροφοδότησης δύο σταδίων είναι πως ο πεπιεσμένος αέρας, ανυψώνεται σε έναν δεύτερο θάλαμο σε υψηλότερο επίπεδο. Αυτό συμβάλει στην απόδοση του κινητήρα, στην απόκριση του γκαζιού, αλλά και στις χαμηλότερες εκπομπές NOx.

Καθώς η Chiron κινείται με την μέγιστη ταχύτητά της, αυτή των 420 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη), ο W16 8.0-λίτρων κινητήρας απορροφά περίπου 60.000 λίτρα αέρα ανά λεπτό!

Το monocoque carbon σασί της Chiron είναι ολοκαίνουργιο και αποτελείται από 384.400 χλμ νημάτων ανθρακονήματος, προσφέροντας ακαμψία σε επίπεδα πρωτοτύπου LMP1 –50.000 Nm ανά μοίρα– ενώ για την κατασκευή κάθε πλαισίου, απαιτούνται περίπου 4 εβδομάδες.

Η Bugatti τοποθετεί στην Chiron έναν διακόπτη πάνω στο τιμόνι που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το mode λειτουργίας. Ανάμεσα σε αυτά υπάρχει και επιλογή drift. Σκέψου drift με 1.500 άλογα!

Το όνομα προέρχεται από τον Louis Alexandre Chiron, τον εργοστασιακό οδηγό της Bugatti κατά τη διάρκεια του 1920 και του 1930, ένας οδηγός που σύμφωνα με την Bugatti, ήταν ο καλύτερος οδηγός αγώνων του κόσμου στην εποχή του, και πως το όνομά του είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ιστορία της Bugatti, από οποιονδήποτε άλλο οδηγό αγώνων.

Το όνομα Chiron (Χείρων στα ελληνικά) συνδέεται με τον κένταυρο της ελληνικής μυθολογίας. Ο κένταυρος Χείρων, γιος του Κρόνου και της νύμφης Φιλύρας είναι μια σημαντική μορφή της ελληνικής μυθολογίας, τόσο για τη σχέση του με τη θεραπεία και άλλες υπό διαμόρφωσιν φυσικές επιστήμες του αρχαίου κόσμου, όσο και για τη σχέση του με τη διδασκαλία των ηρώων. Υβριδική μορφή, όπως όλοι οι κένταυροι και τα άλλα χιμαιρικά πλάσματα του μυθικού κόσμου, διακρίνεται από τους υπόλοιπους του είδους του για την προαιώνια σοφία που κατέχει. Παρουσιάζεται σε πολλούς μύθους, με σημαντικότερο αυτόν στον οποίο φέρεται να ήταν δάσκαλος του Αχιλλέα.

H Bugatti Chiron διαθέτει περισσότερους αερόσακους από την Veyron, μιας και είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διαθέτει αερόσακο ενσωματωμένο στο ανθρακονημάτινο ταμπλό, με την Bugatti να βρίσκει τρόπο ώστε αυτός να αναπτύσσεται μέσα από το carbon ταμπλό.

Σε ότι αφορά τους καταλύτες της εξάτμισης, αυτοί αν ανοιχτούν καταλαμβάνουν έκταση 30 γηπέδων ποδοσφαίρου.

Η Chiron ήταν το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με 1.500 άλογα και 1.600 Nm ροπής την ημέρα που παρουσιάστηκε. Διατήρησε τον τίτλο αυτό όμως μόλις 12 ώρες, μέχρι δηλαδή την ώρα που η Koenigsegg παρουσίασε την Regera των 1.500 ίππων και 2.000 Nm ροπής, αλλά και των 525 κιλών λιγότερο σε σχέση με την Chiron. Η σύγκριση ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα είναι χαρακτηριστική.

Το σύστημα ήχου της Chiron είναι εξοπλισμένο με διαμάντια για κρυστάλλινο ήχο.Όχι, δεν είναι αστείο. Κάθε ηχείο της Chiron διαθέτει μια μεμβράνη επενδυμένη με διαμάντια 1 καρατιού, έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο σκληρή, κάτι που μεταφράζεται σε καθαρότερο και πιο έντονο ήχο.

Η Michelin είναι υπεύθυνη για τα ελαστικά της Chiron τα οποία είναι φθηνότερα από αυτά της Veyron που κόστιζαν 30.000 ευρώ. Η Chiron φορά ελαστικά σε διάσταση 285/30 R20 εμπρός και 355/25 R21 πίσω, με την Bugatti να λέει πως εκτός από φθηνότερα, είναι και πιο εύκολα να αλλαχθούν, με την Veyron να απαιτεί αντικατάσταση ζαντών κάθε τρίτη αλλαγή ελαστικών, επειδή τα ελαστικά πρέπει να κολληθούν πάνω στη ζάντα, για να μην φύγουν από αυτή, κατά τη διάρκεια μιας γρήγορης επιτάχυνσης. Η αλλαγή ζαντολάστιχων στην Veyron κοστίζει 120.000 δολάρια.

Αναρωτιέσαι γιατί το πίσω φωτιστικό σώμα LED καλύπτει από άκρη σ’άκρη το αυτοκίνητο; Απλά για να μπορεί να πληροί τις προδιαγραφές του 60% του κανονισμού ECE R 48 Abs.2.16.2 τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α

Για εσένα που ήθελες να μεταφέρεις το σακάκι σου μέσα στην Chiron, η Bugatti προσφέρει πίσω από τα καθίσματα μια κρεμάστρα, επιλογή που δεν υπήρχε στην Veyron.

Keywords
Τυχαία Θέματα