Drive: Η ταχύτερη Exige του κόσμου;

Πως λες έναν άνθρωπο ο οποίος έχει βελτιώσει το αυτοκίνητο του σε τέτοιο βαθμό που τουλάχιστον μηχανικά είναι αγνώριστο; Τρελό; Παθιασμένο; Κάγκουρα; Όπως θέλετε πέστε τον αλλά εγώ αυτούς του ανθρώπους τους λατρεύω! Δεν αρκούνται σε λίγα, τα θέλουν όλα. Δεν συμβιβάζονται με τα μειονεκτήματα, τα διορθώνουν. Δεν σταματάνε την εξέλιξη των project τους γιατί απλά έχουν την δυνατότητα και την ακόρεστη λαχτάρα για ταχύτητα! Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι ο Frank Profera ο οποίος σε συνεργασία με την Stafford Performance

έφτιαξε μία Lotus Exige που θα ήταν τιμή και καμάρι οποιουδήποτε petrolhead να έχει στο γκαράζ του!

Η συγκεκριμένη Exige είναι μοντέλο του 2005 και σύμφωνα με τον Frank, «το βελτίωνα ήδη καθώς γυρνούσα σπίτι από την αντιπροσωπεία». Από πού πηγάζει αυτό το πάθος για την ταχύτητα του Frank; Ξεκίνησε ως οδηγός ταξί στη Ν. Υόρκη και στη συνέχεια έγινε έμπορος συλλεκτικών αυτοκινήτων. Από κάποιο σημείο και μετά τα χρήματα δεν ήταν ζήτημα οπότε στη ζωή του είχε αρκετά «ενδιαφέροντα» αμάξια. Μεταξύ αυτών βρίσκουμε Ford GT, AC Cobra 427 και το τελευταίο αμάξι που είχε στην κατοχή του, ένα Ford RS200 Evolution με απόδοση άνω των 900 αλόγων… Η Lotus λοιπόν πέρασε από πολλά στάδια βελτίωσης που δεν ικανοποιούσαν τον Frank πριν καταλήξει στο τελευταίο –προς το παρόν-. Έχει δοκιμάσει superchargers και turbochargers διαφόρων μεγεθών χωρίς όμως να του αρέσει κανένα. Οπότε η επιλογή ήταν μία: και τα δύο! Μιλάμε δηλαδή για την μοναδική –που ξέρω τουλάχιστον- compound charged Lotus Exige! Συνδυάζει λοιπόν έναν υπερσυμπιεστή της VF Engineering με το turbo της Precision με κωδικό 6262 για να παράγει 680 άλογα στους τροχούς και ένας θεός ξέρει πόση ροπή από τον εργοστασιακό κινητήρα 1,8 λίτρων.

Φυσικά ότι μπορούσε να είναι σφυρήλατο στον κινητήρα, είναι και ότι μπορούσε να βελτιωθεί με κάποιο καλύτερο aftermarket εξάρτημα, αλλάχθηκε οπότε δεν θα σας κουράσω με τον κατάλογο των αλλαγών. Αυτό που έχει όμως ενδιαφέρον είναι το σύστημα τροφοδοσίας. Η ιδανική κατάσταση θα ήταν να κινείται αποκλειστικά με αγωνιστικό καύσιμο. Τα πράγματα όμως σπάνια έχουν την παραμικρή σχέση με το ιδανικό. Βλέπετε το αγωνιστικό καύσιμο είναι ακριβό και επιπλέον, στην περιοχή του Frank είναι δυσεύρετο. Έτσι η Stafford Performance ανέπτυξε ένα σύστημα δύο σταδίων. Ένα ρεζερβουάρ είναι γεμάτο με απλή βενζίνη ενώ ένα άλλο με αλκοόλη! Όσο η συμπεριφορά του Frank είναι κόσμια, το αυτοκίνητο κινείται με απλή βενζίνη αλλά όταν το πόδι βυθίζεται στο πάτωμα και οι πιέσεις ανεβαίνουν μπαίνει στο παιχνίδι και η δευτερεύουσα αντλία που στέλνει την αλκοόλη στον κινητήρα και αναμιγνύεται on the fly με την βενζίνη! Εντυπωσιακό και ευφυέστατο.

Ο κινητήρας της Toyota συνδυάζεται με ένα πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων από κάποιο MR2 το οποίο επιλέχθηκε για την αντοχή του και έχει custom housing και short shift από την Stafford Performance. Ο συμπλέκτης είναι δίδισκος  και το βολάν αλλάχθηκε με ένα μονής μάζας της Fidanza. Όπως και στο υπόλοιπο αυτοκίνητο, έτσι και

Keywords
Τυχαία Θέματα