GP USA 2013: Νίκη-ρεκόρ για τον Vettel!

Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε το Αμερικανικό Grand Prix με μοναδικό στόχο να σπάσει το ρεκόρ με τις περισσότερες συνεχόμενες νίκες μέσα σε μία σεζόν. Ο Γερμανός έφτασε εύκολα στη νίκη για έναν ακόμα αγώνα, και κανένας δεν μπόρεσε να τον ενοχλήσει από το σπάσει το ρεκόρ των Alberto Ascari και Michael Schumacher. Στο βάθρο, είχε μαζί του τον εκπληκτικό για άλλη μία φορά Romain Grosjean και τον Mark Webber, ο οποίος δεν κατάφερε

να πάρει την 2η θέση από τον οδηγό τής Lotus.

Κάτω από το βάθρο, ο Lewis Hamilton πήρε το μέγιστο από την W04, τερματίζοντας στην 4η θέση, αν και βρέθηκε 3ος μετά την εκκίνηση μέχρι και τον 13ο γύρο, όπου έχασε τη θέση του από τον Webber. Ο Fernando Alonso τερμάτισε πίσω από τον Βρετανό, στην 5η θέση, και παραλίγο να χάσει τη θέση του στο τέλος από τον Nico Hulkenberg, που τελείωσε τον αγώνα στην 6η θέση. Στις υπόλοιπες θέσεις, οι Sergio Perez, Valtteri Bottas, Nico Rosberg και Jenson Button, που συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη 10άδα.

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Οι καιρικές συνθήκες στο Austin ήταν πάρα πολύ καλές, με τον ήλιο να φτάνει δίχως εμπόδια στην πίστα. Οι θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 35-36°C, και οι οδηγοί είχαν παρατάξει τα μονοθέσιά τους στο grid, με την πρώτη 10άδα να ήταν: Vettel, Webber, Grosjean, Hulkenberg, Hamilton, Alonso, Perez, Kovalainen, Bottas και Ricciardo. Ο Rosberg ξεκίνησε 11ος, ο Massa 12ος και ο Button 15ος.

Ο Vettel έκανε καλή εκκίνηση, και παρέμεινε πρώτος, σε αντίθεση με τον Webber, που έχασε τη θέση του από τον Grosjean, ενώ τον προσπέρασε και ο Hamilton λίγα μέτρα μετά την πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα να πέσει 4ος. Ο Hulkenberg δεν ξεκίνησε, επίσης, καλά, πέφτοντας 5ος, ενώ και ο Alonso έχασε την 6η θέση από τον Perez. Οι Bottas, Di Resta, Ricciardo και Rosberg προσπέρασαν τον Kovalainen, που έπεσε στην 12η θέση, ενώ ο Massa παρέμεινε 13ος.

Στον πρώτο γύρο, όμως, ο Adrian Sutil είχε έξοδο, διαλύοντας την VJM06, και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του. Η δράση ξεκίνησε ξανά στον 5ο γύρο, με τον Vettel να μένει άνετα μπροστά, τον Hamilton να χάνει σταδιακά έδαφος από τον Grosjean, ενώ ο 4ος Webber πίεζε τον Βρετανό για την 3η θέση. Πιο πίσω, είχε δημιουργηθεί ένα “τρενάκι” στις θέσεις 5, 6 και 7, με τους Hulkenberg, Perez και Alonso, με τον έναν να πιέζει τον άλλον!

Στον 8ο γύρο, ο Maldonado μπήκε στα pits για ν’ αλλάξει πτέρυγα, ενώ έξω, ο Vettel άνοιγε τη διαφορά με σχεδόν μισό δευτερόλεπτο σε κάθε γύρο. Ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά στα 1.8 δευτερόλεπτα, στον 11ο γύρο, όταν ο Alonso άλλαζε γραμμές, σε μια προσπάθεια να αγχώσει τον Perez που ήταν 6ος. Όμως, δύο γύρους μετά, στον 13ο, ο Webber πέρασε τον Hamilton στη μεγάλη ευθεία, κι έβαζε στόχο τον Grosjean που ήταν 5.3 δευτερόλεπτα μπροστά, με τον οδηγό τής Lotus ν’ απέχει άλλο τόσο από τον πρωτοπόρο Vettel.

Στον 15ο γύρο, η πρώτη 10άδα ήταν: Vettel, (5.6)Grosjean, (5.0)Webber, (3.4)Hamilton, (2.9)Hulkenberg, (1.1)Perez, (2.8)Alonso, (0.9)Bottas, (3.2)Di Resta, (1.6)Ricciardo. Ο Rosberg απείχε μόλις 0.8 δευτερόλεπτα από την 10άδα, όταν ο Massa ήταν 13ος και ο Button 14ος, με τον οδηγό τής McLaren να πιέζει τον Βραζιλιάνο. Στον 17ο γύρο, ο Kovalainen άλλαξε τη μέση σε σκληρό γόμα, σε 4.0 δευτερόλεπτα, κι έναν γύρο μετά, στον 18ο, ο Rosberg μπήκε στη 10άδα, προσπερνώντας τον Ricciardo.

Ο Button μπήκε για τη δική του αλλαγή στον 20ο γύρο, βάζοντας τη σκληρή γόμα σε 3.6 δευτερόλεπτα, κάτι που έκανε και ο Massa έναν γύρο μετά, αλλά ο οδηγός τής Ferrari παρέμεινε μπροστά από τον Βρετανό. Την ίδια ώρα, ο Alonso συνέχιζε να πιέζει τον Perez για την 6η θέση, ο οποίος μπήκε για να βάλει τη σκληρή γόμα στον 22ο γύρο, σε 2.8 δευτερόλεπτα, κάτι που έκαναν και οι Di Resta, Rosberg και Ricciardo μέσα στα επόμενα δευτερόλεπτα. Ο Bottas είχε το δικό του pit stop στον 24ο γύρο, μπαίνοντας από την 7η θέση για τα σκληρά ελαστικά, κάνοντας την αλλαγή σε 3.7 δευτερόλεπτα.

Στον 25ο γύρο, ο Webber, ξέροντας ότι έρχεται και η δική του ώρα για να βάλει τη σκληρή γόμα, κάνει ταχύτερο γύρο. Δύο γύρους μετά, ο Gutierrez περνά τον Vergne για την 7η θέση, με τον Vergne να είναι ο μοναδικός που ξεκίνησε με τη σκληρή γόμα. Ο Hamilton μπήκε στα pits στον 26ο γύρο, βάζοντας τη σκληρή γόμα σε 3.0 δευτερόλεπτα. Ακολούθησε ο Alonso έναν γύρο μετά, όταν έξω, ο Perez προσπερνούσε τον Vergne για την 8η θέση.

Στον 29ο γύρο, ο Webber έβαλε τη σκληρή γόμα, με τον Alonso, που είχε βγει μετά το pit stops του μπροστά από τον Perez, στην 7η θέση, να περνά τον Gutierrez, ανεβαίνοντας στην 6η θέση. Το ίδιο έκανε και ο Di Resta στον Kovalainen για τη 10η θέση, τη στιγμή που ο Grosjean έκανε τη δική του αλλαγή σε σκληρά ελαστικά, μέσα σε 2.8 δευτερόλεπτα.

Στον 31ο γύρο, ο Perez πέρασε και αυτός τον Gutierrez για την 7η θέση, ενώ ο Kovalainen έχασε την 11η θέση από τον Rosberg. Αμέσως μετά, ο οδηγός τής Lotus μπήκε στα pits για ν’ αλλάξει πτέρυγα και ελαστικά. Στον 35ο γύρο, ο Webber πλησίασε τον Grosjean στο 1 δευτερόλεπτο, διαφορά που μεγάλωσε, στα 2 δευτερόλεπτα μέσα σ’ έναν γύρο. Επιπλέον, ο Gutierrez έχασε την 8η θέση από τον Bottas, και μπήκε για να βάλει τη μέση γόμα, σε 3.9 δευτερόλεπτα, στον 37ο γύρο.

Στον 38ο γύρο, η 10άδα ήταν: Vettel, (9.4)Grosjean, (2.0)Webber, (11.5)Hamilton, (1.7)Hulkenberg, (3.5)Alonso, (3.1)Perez, (12.5)Bottas, (8.1)Rosberg, (1.7)Di Resta. Ο Webber έκανε ταχύτερο γύρο αμέσως μετά, αλλά η διαφορά του από τον Grosjean ήταν στα 1.5-1.8 δευτερόλεπτα. Στον ίδιο γύρο, ο Massa μπήκε για δεύτερη φορά στα pits, βάζοντας τη μέση γόμα σε 3.1 δευτερόλεπτα, ελπίζοντας να κερδίσει κάποιες θέσει μέσα από την αλλαγή στρατηγικής.

Στον 40ο γύρο, ο Vettel πατά γκάζι και κάνει ταχύτερο πέρασμα, με τον Alonso να έχει πλησιάσει τον Hulkenberg στα 1.8 δευτερόλεπτα και τον Hulkenberg ν’ απέχει άλλο τόσο από τον Hamilton, τη στιγμή που ο Ricciardo πιέζει τον Di Resta για τη 10η θέση, τον οποίο κατάφερε να περάσει στον 44ο γύρο, κάτι που ήθελε να κάνει και ο Alonso στον Hulkenberg για την 5η θέση, με τον Ισπανό να ασκεί μεγάλη πίεση στον οδηγό τής Sauber.

Τελικά, το προσπέρασμα του Ferni ήρθε στον 45ο γύρο, και όλα έδειχναν ότι θα περνούσε και τον Hamilton για την 4η θέση, με τη διαφορά τους να είναι στα 2.3 δευτερόλεπτα. Όταν, όμως, ο Alonso είχε μάχη με τον Hulkenberg, ο Hamilton πρόσεχε τα λάστιχά του, για να μπορέσει να πιέσει μετά. Επομένως, μόλις ο Alonso πήγε τη διαφορά στο 1.1 δευτερόλεπτο, ο Hamilton πάτησε γκάζι, κι έτσι ο οδηγός τής Scuderia έχανε έδαφος από τον πρώην team-mate του.

Ο Button πίεζε τον Di Resta για την 11η θέση, στον 46ο γύρο, με τον Massa να περνά τον Maldonado έναν γύρο μετά, ανεβαίνοντας 15ος. Τότε, ο Webber έφτασε τη διαφορά του από τον Grosjean στα 0.7 δευτερόλεπτα, άνοιγε συνεχώς την πίσω αεροτομή μέσω τού DRS, προσπαθώντας να περάσει και να κάνει το “1-2″ για τη Red Bull.

Στον 50ο γύρο, ο Di Resta μπήκε στα pits για δεύτερη φορά, βάζοντας τη μέση γόμα, ενώ ο Kovalainen προσπέρασε τον Maldonado για την 15η θέση. Στα pits μπήκε και ο Pic, την ώρα που ο Button προσπέρασε τον Ricciardo για να μπει στη 10άδα, στον 55ο γύρο. Ο Webber συνέχιζε να είναι πίσω από τον Grosjean, δίχως να μπορεί να περάσει, ενώ ο Alonso δεχόταν μεγάλη πίεση από τον Hulkeneberg, που ήθελε να πάρει την 5η θέση από τον “El Nano”.

Στον 56ο και τελευταίο γύρο τού αγώνα, ο Gutierrez είχε επαφή με τον Vergne, το οποίο προσπαθούσε να περάσει για την 12η θέση. Ο οδηγός τής Sauber βγήκε εκτός πίστας, όμως κατάφερε να επιστρέψει γρήγορα, για να τερματίσει 14ος, πίσω από τον Massa. Στις μπροστινές θέσεις, ο Webber δεν κατάφερε τελικά να περάσει τον Grosjean, κάτι που δεν μπόρεσε να κάνει κάνει ο Hulkenberg στον Alonso, ο οποίος κράτησε την 5η θέση.

Με όλα αυτά, ο Vettel έφτασε στην 8η συνεχόμενη νίκη του, σημειώνοντας παράλληλα και τον ταχύτερο γύρο, στον 54ο γύρο, με χρόνο 1:39.856, κάνοντας και πάλι donuts, αγνοώντας τη FIA -και πολύ καλά έκανε-, με τους θεατές να μυρίζουν καμμένο λάστιχο και τον 26χρονο να πανηγυρίζει ένα όπως πρέπει να κάνει κάθε νικητής!

Στις βαθμολογίες, ο Γερμανός έφτασε τους 372 βαθμούς, έχοντας 145 βαθμούς περισσότερους από τον δεύτερο στη βαθμολογία Alonso. Στην 3η θέση, ο Hamilton, με 187 βαθμούς, 4 μπροστά από τον 4ο Raikkonen, ο οποίος δεν πήρε μέρος στο Grand Prix και δε θα ξανατρέξει για φέτος. Στους κατασκευαστές, η Red Bull έχει 553 βαθμούς, με τη μάχη για τη 2η θέση στους κατασκευαστές να δείχνει να έχει νικήτρια τη Mercedes. Η γερμανική ομάδα έχει 348 βαθμούς, 15 περισσότερους από τη Ferrari που έχει 333, και μ’ έναν αγώνα να μένει για το τέλος, δύσκολα οι Ιταλοί θα καταφέρουν να περάσουν τη Mercedes.

Επόμενος αγώνας, στο Interlagos τής Βραζιλίας, το επόμενο Σαββατοκύριακο, στις 22-24 Νοεμβρίου, όπου θα πέσει η αυλαία τού φετινού πρωταθλήματος. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα από τον σημερινό αγώνα, καθώς και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών.

Κατάταξη Αγώνα Βαθμολογία Οδηγών Βαθμολογία Κατασκευαστών ΘέσηNoΟδηγόςΟμάδαΓύροιΔιαφοράGridΒαθμοί11Sebastian VettelRed Bull Racing-Renault56Νικητής12528Romain GrosjeanLotus-Renault56+6.2 secs31832Mark WebberRed Bull Racing-Renault56+8.3 secs215410Lewis HamiltonMercedes56+27.3 secs51253Fernando AlonsoFerrari56+29.5 secs610611Nico HulkenbergSauber-Ferrari56+30.4 secs4876Sergio PerezMcLaren-Mercedes56+46.6 secs76817Valtteri BottasWilliams-Renault56+54.5 secs9499Nico RosbergMercedes56+59.1 secs122105Jenson ButtonMcLaren-Mercedes56+77.2 secs1511119Daniel RicciardoSTR-Ferrari56+81.0 secs101218Jean-Eric VergneSTR-Ferrari56+84.5 secs14134Felipe MassaFerrari56+86.9 secs131412Esteban GutierrezSauber-Ferrari56+91.7 secs20157Heikki KovalainenLotus-Renault56+95.0 secs81614Paul di RestaForce India-Mercedes56+96.8 secs111716Pastor MaldonadoWilliams-Renault55+1 Lap171822Jules BianchiMarussia-Cosworth55+1 Lap191921Giedo van der GardeCaterham-Renault55+1 Lap182020Charles PicCaterham-Renault 55+1 Lap222123Max ChiltonMarussia-Cosworth 54+2 Lap21Ret15Adrian SutilForce India-MercedesΑτύχημα16 ΘέσηΟδηγόςΕθνικότηταΟμάδαΒαθμοί1Sebastian VettelGermanRed Bull Racing-Renault3722Fernando AlonsoSpanishFerrari2273Lewis HamiltonBritishMercedes1874Kimi RäikkönenFinnishLotus-Renault1835Mark WebberAustralianRed Bull Racing-Renault1816Nico RosbergGermanMercedes1617Romain GrosjeanFrenchLotus-Renault1328Felipe MassaBrazilianFerrari1069Jenson ButtonBritishMcLaren-Mercedes6110Paul di RestaBritishForce India-Mercedes4811Nico HulkenbergGermanSauber-Ferrari4712Sergio PerezMexicanMcLaren-Mercedes4113Adrian SutilGermanForce India-Mercedes2914Daniel RicciardoAustralianSTR-Ferrari1915Jean-Eric VergneFrenchSTR-Ferrari1316Esteban GutierrezMexicanSauber-Ferrari617Valtteri BottasFinnishWilliams-Renault418Pastor MaldonadoVenezuelanWilliams-Renault119Jules BianchiFrenchMarussia-Cosworth020Charles PicFrenchCaterham-Renault021Giedo van der GardeDutchCaterham-Renault022Max ChiltonBritishMarussia-Cosworth023Heikki KovalainenFinnishLotus-Renault0 ΘέσηΟμάδαΒαθμοί1Red Bull Racing-Renault5532Mercedes3483Ferrari3334Lotus-Renault3155McLaren-Mercedes1026Force India-Mercedes777Sauber-Ferrari538STR-Ferrari329Williams-Renault510Marussia-Cosworth011Caterham-Renault0

[Πηγή: Formula 1 | Photo Copyrights: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Racing, Paul Gilham/Getty Images/Red Bull Racing]

Keywords
Τυχαία Θέματα