GP Μπαχρέιν 2013: Άνετη νίκη για Vettel!

Ο Sebastian Vettel είναι ο πρώτος ο οδηγός που παίρνει για δεύτερη φορά τη νίκη φέτος, αυτή τη φορά χωρίς να υπάρχουν οι συζητήσεις και οι αντιδράσεις που είχαμε στη Μαλαισία, όπου παράκουσε τις εντολές τις ομάδας του και προσπέρασε τον Mark Webber. Το φετινό βάθρο ήταν ακριβώς ίδιο με το περσινό, αφού η Lotus έκανε και φέτος το “2-3″, με τον Kimi Raikkonen

να είναι μπροστά από τον Romain Grosjean, ο οποίος έκανε ένα pit stop περισσότερο από τον Φινλανδό που έκανε δύο.

Κάτω από το βάθρο, στην τέταρτη θέση, βρέθηκε ο εκπληκτικός σήμερα Paul Di Resta, ο οποίος έκανε και αυτός δύο pit stos, αντί για τρία που έκαναν οι περισσότεροι, με αποτέλεσμα να τερματίσει με άνεση μπροστά από τον 5ο Lewis Hamilton, ο οποίος είχε πολύ καλή απόδοση και κατάφερε να κερδίσει αρκετούς βαθμούς, παρόλο που ξεκινούσε από την 9η θέση. Αντίστοιχη απόδοση είχε και ο Sergio Perez, που τερμάτισε στην 6η θέση, μπροστά από τον Mark Webber που τερμάτισε 37 δευτερόλεπτα πίσω από τον team-mate του. Άτυχος ο Fernando Alonso, διότι στους πρώτους γύρους το πίσω κινητό πτερύγιο δεν έκλεινε μετά από την ενεργοποίηση του DRS, με αποτέλεσμα ν’ αναγκάζεται να μπαίνει χωρίς λόγο ξανά στα pits, ώστε οι μηχανικοί του να το κατεβάσουν και να μην μπορεί να ενεργοποιήσει ξανά το σύστημα. Την 10άδα κλείνει ο Jenson Button, ο οποίος έκανε 4 pit stops, κάτι που δεν του επέτρεψε να πάρει κάτι περισσότερο από έναν βαθμό.

Ας δούμε, όμως, τον αγώνα από την αρχή: Στις 10 πρώτες θέσεις του grid βρισκόταν οι Rosberg, Vettel, Alonso, Massa, Di Resta, Sutil, Webber, Raikkonen, Hamilton και Button, με τους Grosjean και Perez να ξεκινούν από την 11η και 12η θέση, αντίστοιχα. Ο Rosberg ξεκίνησε καλά, όπως και οι Vettel και Alonso, με τους δύο Πρωταθλητές να ανταλλάσσουν τις θέσεις τους δύο φορές, ώσπου ο Γερμανός να μείνει σταθερά δεύτερος.

Στον 3ο γύρο, ο Vettel προσπέρασε τον Rosberg, ο Grosjean τον Hamilton, που δεν ξεκίνησε τόσο καλά, ενώ οι Button και Perez πέρασαν τον Raikkonen. Αυτό που έκανε ο Vettel θέλησε να κάνει και ο Alonso, με τον οδηγό της Ferrari να πιέζει τον Rosberg, τον οποίο πέρασε στον 4ο γύρο, αλλά ο Γερμανός ξαναπέρασε· αναγκάστηκε να δώσει τη θέση του στον αμέσως επόμενο γύρο, ενώ έχασε τη θέση του και από τον Di Resta, με τον Massa να του ασκεί κι αυτός πίεση.

Κι ενώ ο Alonso είχε βάλει στόχο τον Seb, το κινητό flap της πίσω αεροτομής δεν έκλεινε, με αποτέλεσμα ο Andrea Stella να τον καλεί στα pits, ώστε να του αλλάξουν ελαστικά και να του κατεβάσουν το πτερύγιο. Ο Ισπανός ενεργοποίησε ξανά το DRS, για να δει αν δουλεύει, αλλά το πτερύγιο δεν κατέβηκε κάτι που τον ανάγκασε να μπει στα pits χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Το πτερύγιο κατέβηκε και η πίσω πτέρυγα δεν άνοιξε ποτέ ξανά, καθώς, αν άνοιγε, δε θα έκλεινε. Έτσι, ο Alonso έπρεπε να συνεχίσει τον αγώνα του και να μάχεται για θέσεις χωρίς να χρησιμοποιεί τα επιπλέον περίπου 10 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας και μικρή αύξηση στην επιτάχυνση που του δίνει το σύστημα όταν είναι ενεργοποιημένο.

Οι διαφορές ήταν μικρές από τον τρίτο Rosberg και σε όλη τη 10άδα. Στον 8ο γύρο, ο Webber και ο Grosjean μπήκαν γι’ αλλαγή ελαστικών, τη στιγμή που ο Massa έριχνε το κάστρο που με σθένος προσπαθούσε να κρατήσει ο Rosberg. Έναν γύρο μετά, τη δική τους αλλαγή έκαναν οι Rosberg, Button, Ricciardo και Bianchi, με τους Hamilton, Vettel, Massa και Maldonado να μπαίνουν στα pits στον 10ο γύρο.

Η απόδοση του Rosberg συνέχισε να πέφτει, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει την 7η θέση από τον Button, με την MP4-28 να δείχνει ότι έχει βελτιωμένο ρυθμό αγώνα. Ο Raikkonen μπήκε για να βάλει τα σκληρά ελαστικά στον 16ο γύρο, ενώ ο Massa αναγκάστηκε να μπει γρήγορα ξανά στα pits, στον 18ο γύρο, λόγω κλαταρισμένου πίσω δεξί ελαστικού, κάτι που τον έριξε στην 15η θέση, ενώ οι 12 πρώτη στον 20 γύρο ήταν οι Vettel, Webber, Rosberg, Button, Grosjean, Perez, Di Resta, Hamilton, Raikkonen, Hulkneberg, Maldonado και Alonso.

O Button ξαναπέρασε τον Rosberg (είχε χάσει τη θέση του προηγουμένως ο Βρετανός), κάτι που έδειχνε ότι τα ελαστικά του Rosberg είχαν “τελειώσει”, καθώς μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή στον 21ο γύρο, μαζί με τον Perez. Έναν γύρο μετά, μπήκαν μαζί οι Webber και Button, ενώ στην πίστα, οι Rosberg και Perez έδιναν πολύ δυνατή μάχη, με τον Μεξικανό να περνάει, αλλά να χάνει ξανά τη θέση του από τον σκληρό Γερμανό. Χρειάστηκε να έρθει ο Button για να χάσει ο Nico τη θέση του και από τις δύο McLaren, οι οποίες έδειχναν δυνατές σ’ εκείνο το σημείο.

Ο Alonso μπήκε για 3η φορά στα pits στον 25ο γύρο, όπως έκανε και ο Vettel έκαναν γύρο μετά, με τον Hamilton να είχε μπει για τη δική του αλλαγή στον 24ο γύρο. Στον 27ο γύρο, ο Di Resta (που είχε κάνει μόνο μία αλλαγή) προσπέρασε τον Grosjean για τη 2η θέση, κάτι που έκανε και ο Button στον Perez, για την 6η. Έναν γύρο μετά, ο Γάλλος οδηγός της Lotus μπήκε στα pits, την ώρα που ο Hamilton έμπαινε στη 10άδα, προσπερνώντας τον Bottas. Πίσω από τον Romain, και ο Massa έμπαινε στα pits.

Στον 30ο γύρο η 10άδα ήταν: Vettel, (11.1) Di Resta, (3.0) Raikkonen, (5.2) Webber, (3.3) Button, (0.4) Perez, (1.5) Rosberg, (3.0) Grosjean, (3.9) Hamilton, (5.7) Alonso. Οι Button και Perez είχαν τη δική τους πολύ δυνατή μάχη, με τους οδηγούς της McLaren να μη θέλουν να χαρίσουν τη 5η θέση, έχοντας επαφή, ενώ ο Grosjean έφτασε γρήγορα και προσπέρασε τον Rosberg. Ο Γάλλος δε σταμάτησε εκεί: έφτασε τις McLaren και προσπέρασε τον Perez, δίνοντας λύση στην εσωτερική κόντρα που έκανε τους ανθρώπους να καρδιοχτυπούν έντονα. Ο άλλος οδηγός της Lotus προσπέρασε τον Di Resta για τη δεύτερη θέση, αν και γνώριζε ότι η νίκη θα έρθει μόνο ύστερα από πρόβλημα του Vettel.

Στον 34ο γύρο, άνοιξε ξανά ο χορός των pit stops, με σχεδόν όλους τους οδηγούς να μπαίνουν μέχρι και τον 39ο γύρο για την τελευταία για πολλούς αλλαγή ελαστικών. Ο Grosjean προσπέρασε και τον Button, στον 34ο γύρο, ενώ ο Hamilton πήρε τη θέση τού Perez, στον 36 γύρο. Στον 38ο γύρο, ο Webber είχε χτύπησε ελαφρά τον Rosberg στο δεξί sidepod, προσπαθώντας να κερδίσει θέση όπως έβγαινε από τα pits, κάτι που έκανε.

Ο Vettel μπήκε για τρίτη φορά στα pits στον 42ο γύρο, όπου έβαλε τα σκληρά ελαστικά, που θα τα κρατούσε μέχρι το τέλος, με τον Rosberg να ξαναμπαίνει γι’ αλλαγή στον 45ο γύρο, ενώ ο Hamilton προσπερνούσε τον πρώην team-mate του, Jenson Button για την 6η θέση. Ο Alonso πίεζε τη McLaren τού Button, τον οποίο προσπέρασε, για την 8η θέση, κάτι που έκανε και με τον Perez, τη στιγμή που ο Button έμπαινε για 4η φορά στα pits.

Σ’ εκείνο το σημείο, ο Hamilton πίεζε τον Webber για την 5η θέση, αλλάζοντας συνεχώς γραμμές, αλλά ο οδηγός της Red Bull δεν ήθελε να δώσει τη θέση του (και πολύ καλά έκανε, φυσικά). Ο Hamilton πέρασε, τελικά, στον 51ο γύρο, με τον Perez να πιέζει τον Alonso, παρόλο που νωρίτερα είχε χάσει τη θέση του από τον Ισπανό, με τους Grosjean και Di Resta να δίνουν ενδιαφέρον και πιο μπροστά, αφού είχαν τη δική τους μάχη, την οποία κέρδισε ο πρώτος, καθώς είχε ταχύτερο μονοθέσιο και πιο φρέσκα ελαστικά.

Στον 53ο γύρο, ο Webber προσπέρασε τον Hamilton, με τον τρενάκι στις θέσεις 5, 6, 7, 8 να χωρίζεται σε δύο… βαγόνια: Webber και Hamilton, και Alonso και Perez. Ο Perez προσπέρασε τον Alonso, ενώ ο Hamilton έκανε ό,τι μπορούσε να προσπεράσει ξανά τον Webber. Τελικά, το κατάφερε στην αρχή τού τελευταίου γύρου, και σαν να μην έφτανε αυτό για τον Αυστραλό, το ίδιο έκανε και ο Perez, με αποτέλεσμα ο 36χρονος να τερματίσει στην 7η θέση, αντί για την 5η που θα ήθελε.

Όλα αυτά ποτέ δεν απασχόλησαν τον Vettel, που σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο, με 1:36.961. Ο Πρωταθλητής πήρε με άνεση τη νίκη και ξέφυγε στη βαθμολογία των οδηγών, έχοντας 77 βαθμούς, 10 περισσότερους από τον Raikkonen, ενώ ο Hamilton πέρασε στην 3η θέση, με τους Alonso και Webber να είναι στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Στους κατασκευαστές η Red Bull έχει ήδη 109 βαθμούς, με τη Lotus να είναι στη δεύτερη θέση, με 93 βαθμούς, 16 περισσότερους από τη Ferrari που έχει 77. Η Mercedes είναι στην 4η θέση, με 64 βαθμούς, ενώ η Force India προσπέρασε τη McLaren, αφού η ινδική ομάδα έχει 26 βαθμούς, 3 περισσότερους από τους Βρετανούς.

Επόμενο Grand Prix, στις 10-12 Μαΐου, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, όπου η Formula 1 θα ξεκινήσει την ευρωπαϊκή της πορεία για φέτος, και οι ομάδες θα έχουν αναβαθμίσεις μαζί τους, οι ελπίζοντας να κάνουν τα μονοθέσιά τους πιο ανταγωνιστικά, όχι μόνο πιο γρήγορα.

Στη συνέχεια, τ’ αποτελέσματα από τον τέταρτο αγώνα της χρονιάς, αλλά και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών:

Κατάταξη αγώνα Βαθμολογία Οδηγών Βαθμολογία Κατασκευαστών 2013 Formula 1 Bahrain Grand PrixΘέσηΟδηγόςΟμάδαΓύροιΧρόνοςGridΒαθμοί1Sebastian VettelRed Bull Racing-Renault57Νικητής2252Kimi RaikkonenLotus-Renault57+9.1 secs8183Romain GrosjeanLotus-Renault57+19.5 secs11154Paul di RestaForce India-Mercedes57+21.7 secs5125Lewis HamiltonMercedes57+35.2 secs9106Sergio PerezMcLaren-Mercedes57+35.9 secs1287Mark WebberRed Bull Racing-Renault57+37.2 secs768Fernando AlonsoFerrari57+37.5 secs349Nico RosbergMercedes57+41.1 secs1210Jenson ButtonMcLaren-Mercedes57+46.6 secs10111Pastor MaldonadoWilliams-Renault57+66.4 secs1712Nico HulkenbergSauber-Ferrari57+72.9 secs1413Adrian SutilForce India-Mercedes57+76.7 secs614Valtteri BottasWilliams-Renault57+81.5 secs1515Felipe MassaFerrari57+86.3 secs416Daniel RicciardoSTR-Ferrari56+1 Lap1317Charles PicCaterham-Renault56+1 Lap1818Esteban GutierrezSauber-Ferrari56+1 Lap2219Jules BianchiMarussia-Cosworth56+1 Lap1920Max ChiltonMarussia-Cosworth56+1 Lap2121Giedo van der GardeCaterham-Renault55+2 Laps20RetJean-Eric VergneSTR-Ferrari16+41 Laps16 Βαθμολογία ΟδηγώνΘέσηΟδηγόςΕθνικότηταΟμάδαΒαθμοί1Sebastian VettelΓερμανόςRed Bull Racing-Renault772Kimi RäikkönenΦινλανδόςLotus-Renault673Lewis HamiltonΒρετανόςMercedes504Fernando AlonsoΙσπανόςFerrari475Mark WebberΑυστραλόςRed Bull Racing-Renault326Felipe MassaΒραζιλιάνοςFerrari307Romain GrosjeanΓάλλοςLotus-Renault268Paul di RestaΒρετανόςForce India-Mercedes209Nico RosbergΓερμανόςMercedes1410Jenson ButtonΒρετανόςMcLaren-Mercedes1311Sergio PerezΜεξικανόςMcLaren-Mercedes1012Adrian SutilΓερμανόςForce India-Mercedes613Daniel RicciardoΑυστραλόςSTR-Ferrari614Nico HulkenbergΓερμανόςSauber-Ferrari515Jean-Eric VergneΓάλλοςSTR-Ferrari116Valtteri BottasΦινλανδόςWilliams-Renault017Pastor MaldonadoΒενεζουελάνοςWilliams-Renault018Esteban GutierrezΜεξικανόςSauber-Ferrari019Jules BianchiΓάλλοςMarussia-Cosworth020Charles PicΓάλλοςCaterham-Renault021Giedo van der GardeΟλλανδόςCaterham-Renault022Max ChiltonΒρετανόςMarussia-Cosworth0 Βαθμολογία ΚατασκευαστώνΘέσηΟμάδαΒαθμοί1Red Bull Racing-Renault1092Lotus-Renault933Ferrari774Mercedes645Force India-Mercedes266McLaren-Mercedes237STR-Ferrari78Sauber-Ferrari59Williams-Renault010Marussia-Cosworth011Caterham-Renault0

[Πηγή: Photo Copyright: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Racing, Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Racing]

Keywords
Τυχαία Θέματα