Michael Schumacher, οι καλύτερες νίκες του!

16:10 8/5/2013 - Πηγή: AutoBlog

Michael Schumacher. Ο θρύλος που έσπασε όλα τα ρεκόρ στο πέρασμά του από την Φόρμουλα 1. Ο άνθρωπος που είχε φανατικούς οπαδούς ή φανατικούς εχθρούς και τίποτε στο ενδιάμεσο.Γύρισε στους αγώνες το 2010 για να κάνει το κέφι του,να τσαλακώσει την εικόνα του και να μας χαρίσει μερικές ακόμη στιγμές μαγείας.Τελικά δεν κατάφερε να επαναλάβει τα κατορθώματα του παρελθόντος,όμως αυτά ήταν τέτοια που αρκούν για να τα θυμόμαστε και να τα σχολιάζουμε για πολλά χρόνια μετά.7 παγκόσμιοι τίτλοι,68 pole position,77 ταχύτεροι γύροι,307

εκκινήσεις και 91 νίκες!Από τις 91 νίκες του επέλεξα,τις κατά γενική ομολογία,δέκα καλύτερες.Τοποθετημένες σε χρονολογική σειρά,αφήνω σε όσους από εσάς θέλετε να ξεχωρίσετε την καλύτερη ή απλά να θυμηθείτε/γνωρίσετε εποχές χωρίς KERS,DRS,μικρά μοτέρ ή ελαστικά από βούτυρο,που η Φόρμουλα 1 ήταν πιο,ας μου επιτραπεί η έκφραση,αντρίκια.

30 Αυγούστου 1992 – Σπά, Βέλγιο – 1η νίκηΜονοθέσιο: BenettonFord, B192

Το 1992 οι Williams-Renault είναι παντοδύναμες και ο Mansell κερδίζει με μεγάλη ευκολία τον μοναδικό τίτλο της καριέρας του.Όμως στον 12ο αγώνα του πρωταθλήματος και με 18 μονοθέσια να τερματίζουν (τα περισσότερα για όλη τη σεζόν), ο Michael Schumacher θα τις κερδίσει στα ίσια,όπως και τον θρυλικό Ayrton Senna.Ξεκινώντας 3ος ,πίσω από τους Mansell και Senna,χάνει μία θέση στην εκκίνηση αλλά στον 2ο γύρο ξεκινά να βρέχει.Ο Schumacher αποφασίζει να αλλάξει ελαστικά νωρίς,στον 5ο γύρο,την ώρα που ο πρωτοπόρος Senna κάνει λάθος και μένει με slicks,ποντάροντας σε σταμάτημα της βροχής.Μέχρι τον 14ο γύρο εκείνη έχει δυναμώσει και πλέον όλοι έχουν αλλάξει σε βρόχινα ελαστικά.Στον 30ο γύρο,ο MS έχει μια μικρή έξοδο επιτρέποντας στον teammate του,Martin Brundle,να τον περάσει.Σε εκείνο όμως το σημείο παρατηρεί πως τα πίσω ελαστικά του Βρετανού έχουν φουσκαλιάσει από την υπερθέρμανση κι έτσι μπαίνει στα πιτ αλλάζοντας ξανά σε slicks.Μετά την ολοκλήρωση των πιτ στοπ και των υπολοίπων οδηγών,βρίσκεται να οδηγεί την κούρσα και στο υπόλοιπο του αγώνα κρατά με σχετική άνεση πίσω του τον Mansell,κατακτώντας την παρθενική του νίκη στην Φόρμουλα 1,έναν μόλις χρόνο μετά το ντεμπούτο του!

27 Αυγούστου 1995 – Σπά, Βέλγιο – 16η νίκηΜονοθέσιο: BenettonRenault, B195

Ο Schumacher κοντράρεται ξανά με τον Hill για τον τίτλο του 1995.Μετά από τα δοκιμαστικά του αγώνα του Βελγίου,οι δυό τους ξεκινούν 16ος και 8ος αντίστοιχα και μέχρι τον 16ο γύρο προσπερνούν τους πάντες για να βρεθούν στις δυο πρώτες θέσεις.Στον 20ο γύρο ξεκινά να βρέχει και ο Hill αλλάζει σε βρόχινα ελαστικά,σε αντίθεση με τον Schumacher που παραμένει με slicks.Η πίστα είναι αρκετά βρεγμένη σε ορισμένα σημεία και ο Hill,φορώντας τα σωστά ελαστικά,πλησιάζει και τελικά φτάνει τον Schumacher.Ακολουθεί μιά επική μάχη μεταξύ τους με τον Γερμανό να κρατά τον Βρετανό πίσω του για παραπάνω από ένα γύρο,έως ότου ο δεύτερος καταφέρει να περάσει στην στροφή Les Combes.Η πίστα αρχίζει να στεγνώνει αλλά βρέχει ξανά,με αποτέλεσμα να βγεί το safety car,δίνοντας την ευκαιρία και στους δυο να μπουν στα πιτ.Ο Hill κάνει λάθος και παίρνει ποινή για παράβαση ορίου ταχύτητας στο pitlane μετατρέποντας τον αγώνα του Schumacher,από εκείνο το σημείο και μετά,σε περίπατο!

2 Ιουνίου 1996 – Βαρκελώνη,Ισπανία – 20η νίκη

Μονοθέσιο: Ferrari, F310

Η πρώτη νίκη του Schumacher για τη Ferrari ήρθε κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες.Η καταιγίδα που έπληξε την πίστα από το προηγούμενο βράδυ,είχε μετατρέψει το circuit de Catalunya σε πισίνα.Εκεί,ο Michael οδήγησε έναν από τους καλύτερους αγώνες του,δικαιολογώντας στο απόλυτο το προσονύμιο “Rainmaster” που του είχε δωθεί.Μόλις πριν δυο εβδομάδες είχε κάνει λάθος στον πρώτο γύρο στο βρεγμένο grand prix του Μόντε Κάρλο και χρειαζόταν μια δυνατή εμφάνιση ώστε να μην αφήσει τις διαστημικές Williams-Renault,του Adrian Newey,να ξεφύγουν από τόσο νωρίς στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.Τα δοκιμαστικά έγιναν κάτω από δυνατό ήλιο και όπως ήταν φυσικό,οι δυο Williams κλέιδωσαν την πρώτη σειρά της εκκίνησης με τον Schumacher να είναι τρίτος.Ο τελευταίος δεν ξεκίνησε καλά μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα,με αποτέλεσμα να πέσει στη 9η θέση,όμως μέχρι το τέλος του 1ου γύρου είχε ήδη ανέβει έως την 6η.Στην συνέχεια προσπέρασε διαδοχικά τους Irvine,Berger,Hill,Alesi και Villeneuve για να καταλάβει την πρώτη θέση από τον 12ο κιόλας γύρο!Από εκεί και πέρα,δεν άφησε κανένα να τον αμφισβητήσει και παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με τον V10 της Ferrari (δούλευε με 8 κυλίνδρους),πήρε την νίκη με 45,3 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Alesi.Ρίχνοντας μάλιστα γύρο μέχρι και στον τέταρτο της κατάταξης και αφήνοντας τον αντίπαλό του και πρωτοπόρο της βαθμολογίας,Damon Hill,να χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και να εγκαταλείπει.Ο ίδιος ο Michael δήλωσε αργότερα γι’αυτή τη νίκη: ”Ακόμα αναρωτιέμαι πως ήμασταν τόσο γρήγοροι.Ήταν καταπληκτικό!”

11 Μαϊου 1997 – Μόντε Κάρλο – 23η νίκηΜονοθέσιο: Ferrari, F310Β

O Schumacher,κατά τα πρώτα του χρόνια στην F1,σπάνια είχε στη διάθεσή του το κορυφαίο μονοθέσιο.Πάραυτα,έπαιρνε το 200% από ό,τι οδηγούσε και σε συνθήκες βροχής,όπου το μονοθέσιο δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο,ήταν απλά σε άλλο επίπεδο σε σχέση με τους αντιπάλους του.Το grand prix του Μονακό για το 1997,ήταν άλλη μια ευκαιρία για να αποδείξει πως είναι ο καλύτερος.Οι δοκιμές της Πέμπτης,του Σαββάτου αλλά και του πρωινού warm up της Κυριακής γίνονται σε στεγνό οδόστρωμα,με τις Williams να δείχνουν πολύ δυνατές και τον Heinz-Harald Frentzen να παίρνει την pole position.Ο MS κατέλαβε την 2η θέση και όλοι οι οδηγοί,λίγο πριν την εκκίνηση,πρέπει να απαντήσουν στο ερώτημα,στεγνό ή βρόχινο set-up,αφού έχει ξεκινήσει να βρέχει.Ο Schumacher επιλέγει βρόχινες ρυθμίσεις,σε αντίθεση με τους δυο οδηγούς της Williams που επιλέγουν στεγνές.Όπως αποδείχθηκε στον αγώνα,ο Schumi πήρε την σωστή απόφαση.Με το που σβήνουν τα κόκκινα φώτα τίθεται επικεφαλής και μέχρι τον 5ο γύρο έχει φτιάξει διαφορά 22 δευτερολέπτων από τις δυο Jordan-Peugeot που ακολουθούν!Ο Barrichello παίρνει την δεύτερη θέση λίγο αργότερα (βοηθούμενος από τα εκπληκτικά βρόχινα ελαστικά της Bridgestone),με την διαφορά του από τον MS να είναι 30 δεύτερα.Ο Schumacher σε εκείνο το σημείο έκοψε ρυθμό και παρότι έκανε ένα λάθος στην πρώτη στροφή της πίστας,την Sainte Devote,τερμάτισε 53 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Barrichello!

12 Απριλίου 1998 – Μπουένος Άιρες,Αργεντινή – 28η νίκηΜονοθέσιο: Ferrari, F300

Το 1998,ο Adrian Newey έχει μεταπηδήσει από την Williams στη McLaren και η MP4-13 είναι με διαφορά το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid.Στους δυο πρώτους αγώνες της χρονιάς,τα ασημί βέλη έχουν εγκατασταθεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης και έχουν κάνει το 1-2 με χαρακτηριστική άνεση,ρίχνοντας γύρο σε όλους στην Μελβούρνη και τερματίζοντας ένα λεπτό μπροστά από τον τρίτο,Schumacher,στη Βραζιλία.Ο τρίτος αγώνας της χρονιάς λαμβάνει χώρα στην Αργεντινή και ο MS καταφέρνει με έναν εξαιρετικό γύρο στα δοκιμαστικά,να πλασαριστεί 2ος στην σχάρα εκκίνησης.Ξεκινώντας από την ακάθαρτη πλευρά της πίστας,χάνει την δεύτερη θέση από τον Hakkinen,ο οποίος είναι σε στρατηγική ενός pit stop λιγότερου από τον Schumacher.Στον δεύτερο γύρο ο Schumacher περνά τον Φινλανδό και στον τρίτο γύρο ο Coulthard κάνει λάθος.Μπαίνει με πολλά χιλιόμετρα στην στροφή 7,χάνοντας το άπεξ και στην προσπάθειά του να κλείσει (άγαρμπα) τον Schumacher οι δυο τους ακουμπούν,με τον Σκωτσέζο να βγαίνει χαμένος και να πέφτει 6ος.Ο αγώνας είναι πλέον υπόθεση δυο ανδρών και μετά από μερικούς ταχύτατους γύρους του Schumacher,ανάμεσα στα δυο pit stop του,ο Γερμανός βγαίνει στην πρώτη θέση και μείνει εκεί μέχρι το τέλος του αγώνα,τερματίζοντας 23 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hakkinen.

16 Αυγούστου 1998 – Βουδαπέστη,Ουγγαρία – 32η νίκηΜονοθέσιο: Ferrari, F300

Δωδέκατος από τους συνολικά δεκαέξι αγώνες της σεζόν,με τον Γερμανό να βρίσκεται 16 βαθμούς πίσω από τον Hakkinen και τις McLaren,για μία ακόμη φορά,να ξεκινούν από τις δυο πρώτες θέσεις.Μετά την εκκίνηση οι MP4-13 φεύγουν μπροστά ανενόχλητες και όντας όλοι οι οδηγοί σε στρατηγική δυο pit stop,η κατάκτηση της νίκης (και ουσιαστικά του πρωταθλήματος) φαντάζει εύκολη υπόθεση.Μετά τα τους πρώτους ανεφοδιασμούς,ο Michael προσπερνά τον Villeneuve και κολλάει πίσω από τον Coulthard.Η ομάδα αλλάζει στρατηγική,τον καλεί κατευθείαν στα πιτ και μετά το δεύτερο pit stop του Hakinnen,ο Michael βρίσκεται στην πρώτη θέση με διαφορά περίπου 5 δευτερολέπτων.Τότε ακούγεται από το team radio η φωνή του Ross Brown,”22 δευτερόλεπτα σε 25 γύρους,αυτό πρέπει να κάνεις”,καθώς ο MS χρωστάει έναν ακόμη ανεφοδιασμό.Οι επόμενοι γύροι του είναι καταιγιστικοί και παίρνοντας ρίσκα στα ντουμπλαρίσματα,καταφέρνει να μην χάσει χρόνο.Αποτέλεσμα;Μία εμφατική νίκη,που σε συνδιασμό με τα προβλήματα του Hakkinen προς το τέλος του αγώνα,τον κρατούν ζωντανό στο κυνήγι του τίτλου!

8 Οκτωβρίου 2000 – Σουζούκα,Ιαπωνία – 43η νίκηΜονοθέσιο: Ferrari, F1-2000

Προτελευταίος αγώνας της χρονιάς.Ο Hakkinen πρέπει να κερδίσει για να έχει ελπίδες κατάκτησης του πρωταθλήματος στον τελευταίο αγώνα και ο Schumacher για να επιστρέψει ο τίτλος στο Μαρανέλο,μετά από 21 ολόκληρα χρόνια.Οι δυο τους βρίσκονται σε άλλο πλανήτη καθόλη την διάρκεια του τριημέρου και μας προσφέρουν ένα από τα καλύτερα qualifying sessions της ιστορίας,ανταλλάσοντας ταχύτερους γύρους και παίζοντας στα χιλιοστά του δευτερολέπτου.Τελικά ο Schumacher θα πάρει την pole position από τον Φινλανδό με διαφορά μόλις 0,009!!Στον αγώνα,ο Hakkinen θα πάρει κεφάλι στην κούρσα,μετά από εξαιρετική εκκίνηση και οι δυο αντίπαλοι θα συνεχίσουν από εκεί που έμειναν το Σάββατο,με πολύ μικρές διαφορές να τους καλύπτουν.Κατά την διάρκεια του αγώνα άρχισε να πέφτει ελαφριά βροχή,κάνοντας την ζωή των οδηγών ακόμη πιο δύσκολη αφού η πίστα άρχισε να γλιστράει.Μετά τους πρώτους ανεφοδιασμούς η σειρά δεν αλλάζει,ο Schumacher όμως παίρνει λίγα καύσιμα παραπάνω.Έτσι,όταν ο Hakkinen μπαίνει για το δεύτερο και τελευταίο pit stop,ο Schumacher ακούει από την ενδοσυνεννόηση,“3 δευτερόλεπτα από τον Μίκα,σε 3 γύρους.Τόσα καύσιμα έχεις,μπορείς…” και ανταποκρίνεται.Κάνει τους γύρους που πρέπει και κερδίζει τον αγώνα και το πρωτάθλημα!

18 Μαϊου 2003 – Αυστρία – 67η νίκηΜονοθέσιο: Ferrari, F2003-GA

Στα δοκιμαστικά του Σαββάτου,ο MS κάνει έναν από τους καλύτερους γύρους της καριέρας του.Ο εκ των διεκδικητών του τίτλου,Kimi Raikkonen,κρατάει την pole position έχοντας γράψει χρόνο 1:09.189.O Schumacher ξεκινάει τον δικό του γρήγορο γύρο και ήδη από την πρώτη ενδιάμεση χρονομέτρηση βρίσκεται πίσω 159 χιλιοστά του δευτερολέπτου.Στην είσοδο για την δεύτερη στροφή της πίστας,που βρίσκεται στο τέλος της μεγάλης ευθείας,φαίνεται να χάνει τον έλεγχο κατά το φρενάρισμα και με μια καρτίστικη κίνηση,πλαγιολισθαίνοντας το μονοθέσιο,καταφέρνει να το κρατήσει στην σωστή πορεία.Φτάνοντας στο σημείο χρονομέτρησης του δεύτερου τομέα και ενώ όλοι περιμένουν να έχει μείνει πολύ πίσω,ο Schumacher έχει καταφέρει να μαζέψει την διαφορά και να βρίσκεται πίσω μόλις 0,048 από το χρόνο του Raikkonen.Ο ίδιος θα δηλώσει αργότερα πως δεν έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στην δεύτερη στροφή και η κίνηση που έκανε ήταν μελετημένη από τα ελεύθερα της Παρασκευής!Στο τρίτο και τελευταίο split,θα γράψει έναν εκπληκτικό χρόνο και τελικά θα κλέψει την πρώτη θέση στην εκκίνηση για μόλις 39 χιλιοστά του δευτερολέπτου.Στον αγώνα θα έχει στους πρώτους γύρους μια σκληρή αλλά καθαρή μάχη με τον Montoya,καταφέρνοντας όμως να ανοίξει την διαφορά πριν τους πρώτους ανεφοδιασμούς.Εκεί θα χάσει πολύ χρόνο με πρόβλημα στην αντλία,η οποία θα κολλήσει στο μονοθέσιο και ενώ οι μηχανικοί προσπαθούν να την ελευθερώσουν,θα γίνει η αιτία να ξεσπάσει φωτιά!Ο Michael κάθεται ατάραχος στο κόκπιτ και μόλις η φωτιά σβήσει,βγαίνει στην πίστα και με μερικούς εκπληκτικούς γύρους μαζεύει το χαμένο χρόνο και τίθεται ξανά επικεφαλής,μέχρι το τέλος του αγώνα!

4 Ιουλίου 2004 – Μανικούρ,Γαλλία – 79η νίκηΜονοθέσιο: Ferrari, F2004

Η Renault έχει δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο για το 2004,παίρνοντας την καρό σημαία στο Μονακό και έχοντας τις απαιτούμενες αναβαθμίσεις στον εντός έδρας αγώνα της,στοχεύει μόνο τη νίκη.Ο Alonso δείχνει ικανός να αντεπεξέλθει στην πίεση και κατακτά την pole position,όντας 2,7 δέκατα μπροστά από τον δεύτερο,Michael Schumacher.Μέχρι το 10ο γύρο του αγώνα,ο Ισπανός κρατά σε μικρή απόσταση τον Γερμανό πίσω του.Όμως ο Ross Brown έχει άλλη άποψη.Έχοντας στη διάθεσή του τον καλύτερο οδηγό και το ταχύτερο μονοθέσιο,αποφασίζει να αλλάξει σε στρατηγική τεσσάρων(!) pit stop,τα οποία θα πραγματοποιηθούν στους γύρους 10,28,41,57 σε σύνολο 70.Ο Schumacher ακούει από το team radio τί πρέπει να κάνει και ξεκινά ένα ρεσιτάλ οδήγησης,γράφοντας όχι λιγότερους από 60 γύρους σε ρυθμό κατατακτηρίων!Μετά τον τελευταίο του ανεφοδιασμό,βρίσκεται επικεφαλής της κούρσας ,κερδίζοντας τελικά τον αγώνα αλλά και τον 7ο τίτλο του.

1 Οκτωβρίου 2006 – Σανγκάι,Κίνα – 91η νίκηΜονοθέσιο: Ferrari, 248 F1

Σεζόν 2006 με το πρωτάθλημα να παίζεται μεταξύ Schumacher και Alonso.Οι βροχερές συνθήκες της Κυριακής ευνοούν τα μονοθέσια με ελαστικά της Michelin και και με τις Renault,Honda και την McLaren του Raikkonen (όλοι με Michelin) να εκκινούν μπροστά από τον έκτο Schumacher (που φορά Bridgestone),τα πράγματα δεν δείχνουν καλά για τον Γερμανό πολυπρωταθλητή.Όμως,για μία ακόμη φορά στην καριέρα του,θα ξεπεράσει τις αντιξοότητες και θα πάρει,με εμφατικό τρόπο,την 91η και τελευταία του νίκη.Εξαιτίας της χαμηλότερης πρόσφυσης που προσφέρουν τα ελαστικά του,θα μείνει πίσω στην εκκίνηση και θα ξεκινήσει την αντεπίθεσή του από τον 8ο γύρο,στον οποίο και προσπερνά τον παλιό του team mate,Rubens Barrichello.Στον 14ο περνά και τον Button για την τέταρτη θέση,βρισκόμενος 25 ολόκληρα δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο Alonso.Μέσα σε έξι γύρους και ενώ η πίστα στεγνώνει,ο Schumacher έχει μαζέψει τη διαφορά από τους Alonso-Fisichella και διαβάζοντας τις συνθήκες που επικρατούν καλύτερα,αποφασίζει να μην αλλάξει ελαστικά!Αυτό θα είναι και το κλειδί της επιτυχίας.Για αρκετούς γύρους οι τρεις τους βρίσκονται κολλημένοι ο ένας πίσω από τον άλλο,με τον Fisichella να παίζει άμυνα υπερ του Alonso.Στον 29ο γύρο ο Ιταλός περνά πρώτος και δυο γύρους αργότερα περνά και ο Schumacher τον Alonso.Στην συνέχεια του αγώνα θα μονομαχίσει με τον Fisichella,που επίσης δεν άλλαξε ελαστικά στο πρώτο του pit stop και θα τον περάσει με μια θαρραλέα κίνηση στην πρώτη στροφή και ενώ ο Ιταλός έκανε λάθος βγαίνοντας από τα πιτ.Μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας ο Alonso θα κλείσει τη διαφορά (και αφού ο Fisichella τον άφησε να περάσει δεύτερος),χωρίς όμως να απηλείσει ουσιαστικά τον μεγάλο νικητή,Michael Schumacher.

Keywords
schumacher, schumacher, ayrton senna, benetton, ford, senna, renault, hill, ιουνίου, ferrari, εμφάνιση, mclaren, grid, pit, team, radio, michelin, button, γερμανος, καθαρα δευτερα, ιαπωνια, αλλαγη ωρας, ουγγαρια, Καλή Χρονιά, γαλλια, φωτια, τελος του κοσμου, David Coulthard, αλλαγη ωρας 2013, ξανα, νικητη, αργεντινη, βαρκελωνη, βελγιο, βουδαπεστη, βραζιλια, θρυλος, ισπανια, καριερα, κινα, πιεση, ωρα, ayrton senna, benetton, car, ford, honda, mclaren, peugeot, radio, αγωνες, αυστρια, αμυνα, ανθρωπος, αντλια, απλα, ασημι, βαθμολογια, βγαινει, εβδομαδες, βραδυ, βρισκεται, βροχη, γινει, γινονται, δευτερο, δεκατα, δευτερα, δειχνει, ευκαιρια, εκκινηση, εκφραση, ελαστικα, εμειναν, εμφάνιση, εξι, εποχες, έως ότου, ζωη, υποθεση, η φωνη, εικονα, κυνηγι, κινηση, λαθος, μονακο, μοτερ, νικη, ομαδα, οντας, ουσιαστικα, πισινα, προβληματα, ρεκορ, ρεσιταλ, ρυθμισεις, ρολο, σαββατο, σεζον, συνεχεια, σειρα, τιτλος, φτανει, φυσικο, φορμουλα 1, φορμουλα, φωνη, φορα, αγωνας, button, drs, γερμανο, grid, hill, χωρα, ιουνίου, jordan, kimi, kimi raikkonen, μεινει, michelin, μπροστα, οδηγοι, pit, renault, rubens, senna, set, σημαια, split, σχαρα, team, θεσεις, ξεκινησε
Τυχαία Θέματα