O Marchionne λέει η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη να μειωθεί κατά 20%, η VW του απαντά: “Ας λέει ότι θέλει”

Ο Sergio Marchionne μιλώντας σε συνέντευξη τύπου δήλωσε ότι είναι αναγκαία η μείωση κατά 20% της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη για 1 χρόνο ώστε αυτές να γίνουν πάλι κερδοφόρες. Αυτό ισοδυναμεί με την διακοπή της λειτουργείς 12 εργοστασίων στην Ευρώπη.

Ο Marchionne δήλωσε ότι ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι αντιμέτωπος σήμερα με μια υπεραπαραγωγή της τάξης του 20%. Αυτή ευθύνεται στο ότι καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει κέρδη στην Ευρώπη. Ο ισχυρός άνδρας της Fiat και της

Chrysler τόνισε ότι αν προβούν σε κάτι τέτοιο, θα είναι επώδυνο για 12 μήνες, αλλά πρέπει να γίνει ώστε να ορθοποδήσουν. Έδωσε μάλιστα το παράδειγμα των Αμερικανών αυτοκινητοβιομηχανιών, κατά τα έτη 2007 και 2008, οι οποίες έκαναν το ίδιο ακριβώς, και φέτος έχουνε παρουσιάσει όλες κέρδη.

Ο Marchionne ξεκαθάρισε ότι επαφίεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες κι όχι στις κυβερνήσεις, αφού όπως δήλωσε, οι ενδιαφερόμενες κυβερνήσεις δεν είναι βέβαιο ότι θα θελήσουν να υλοποιήσουν την απόφαση αυτή. Σε ότι αφορά το προσωπικό των εργοστασίων αυτών, κάλεσε τους κάλεσε τους εμπλεκόμενους να δημιουργήσουν ένα ταμείο, με πόρους αποκλειστικώς για όσους θα χάσουν τη δουλειά τους. Αντίστοιχη άποψη είχε εκφράσει και ο CEO της PSA Peugeot Citroen, Philippe Varin.

Πολλοί άσκησαν κριτική στην άποψη αυτή των Marchione και Varin, μιας και οι εταιρίες τους δεν πάνε καλά από πλευράς πωλήσεων στην Ευρώπη, αφού πέρυσι είδες τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 12% και 8.8% αντίστοιχα. Την εντονότερη όλων την άσκησε η VW, η μόνη κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία πέρυσι (αύξησε τις πωλήσεις της κατά 7.8%), η οποία μέσω του διευθυντή του τμήματος Πωλήσεων και Marketing, Christian Klingler, δήλωσε ότι δεν χρειάζεται καμία βοήθεια από την Βρυξέλλες ώστε να κλείσουν εργοστάσια τους στην Ευρώπη. Ο Klingler δήλωσε:

Ο Marchionne μπορεί να λέει ότι θέλει, αφού δεν μιλά ως πρόεδρος της ACEA (Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), αλλά εκφέρει την άποψη του ως πρόεδρος του Fiat Group.Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, αντί να κατηγορούν την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για τα δεινά τους, και συμπλήρωσε ότι η υπερβολική συζήτηση μπορεί να μην είναι η σωστή, αλλά όταν είσαι ανταγωνιστικός, το ερώτημα δεν τίθεται κατά τον ίδιο τρόπο.

Σε ότι αφορά την αγορά της Κίνας η VW δηλώνει ότι δεν έχει τη παραμικρή ανυσηχία αφού η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια.

Τέλος η Fiat ανακοίνωσε τη Παρασκευή ότι ανέστειλε τη λειτουργία δύο εργοστασίων της λόγω της απεργίας των φορτηγών στην Ιταλία. Πρόκειται για το εργοστάσιο του Cassino το οποίο θα παραμείνει κλειστό για 3 ημέρες από τις 27 έως τις 29 Μαρτίου, ενώ το εργοστάσιο Giambattista Vico στο Pomigliano d’Arcο, εκεί όπου κατασκευάζεται το νέο Panda, θα παραμείνει κλειστό από τις 26 έως τις 27 Μαρτίου.

H Fiat προβλέπει ότι η απεργία δεν θα λήξει σύντομα και θα αναγκαστεί να κλείσει και τα πέντε εργοστάσια της στην Ιταλία. Προειδο

Keywords
Τυχαία Θέματα