Test Drive: Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Για τους περισσότερους από εμάς, το όνομα Lancer ανασύρει μνήμες πρησμένων θηρίων. Πολεμικών μηχανών που είναι σε θέση να ταπεινώσουν πολύ ισχυρότερους ή ακριβότερους συνδυασμούς, σε ευθεία ή στροφές, σε άσφαλτο ή χώμα, σε στεγνό οδόστρωμα ή χιόνι. Με λίγα λόγια, για τους περισσότερους petrolhead, το όνομα Lancer συνοδεύεται από το χαρακτηριστικό Evolution και έναν αριθμό που αντιπροσωπεύει την έκδοση. Όμως το Lancer για την Mitsubishi και τη συντριπτική

πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού δεν είναι μόνο μία σκληροπυρηνική μηχανή ευχαρίστησης. Το «απλό» Mitsubishi Lancer κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους εδώ και περίπου 6 χρόνια και με δεδομένο το ότι δεν το είχαμε δοκιμάσει μέχρι τώρα, η πρόταση της δοκιμής ενός Lancer Sportback με τον βενζινοκινητήρα των 1.590 κ.εκ. δεν μπορούσε να απορριφθεί ελαφρά τη καρδία.

Στα συνΆνεσηΠοιότητα ΚύλισηςΚατανάλωσηΧώροιΠοιότητα Κατασκευής Στα μείονΑπόδοση ΚινητήραΒάροςΣχεδίαση και πολυτέλεια εσωτερικού

Τεχνικά

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, για να φτάσουμε και στα οδηγικά. Το Mitsubishi Lancer είναι «χτισμένο» πάνω στην GS πλατφόρμα της φίρμας, που αναπτύχθηκε από κοινού με την –τότε λεγόμενη- DaimlerChrysler. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ το αμάξωμα του Sportback σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας το σύστημα «Ανάπτυξης Ενισχυμένης Ασφάλειας σε περίπτωση Σύγκρουσης» -RISE- της Mitsubishi, οπότε η στιβαρότητα και η ασφάλεια θεωρούνται δεδομένες. Μην ξεχνάτε πως η ίδια πλατφόρμα και το ίδιο αμάξωμα –στη sedan εκδοχή του τουλάχιστον- με ελάχιστες παρεμβάσεις, αποτελούν την βάση του τελευταίου Lancer Evolution, οπότε δεν θα βρείτε ημίμετρα εδώ…

Ο βενζινοκινητήρας των 1.590 κ.εκ. με κωδικό 4A92, αντικαθιστά τον παλαιότερο 4A91 των 1.500 κ.εκ. και είναι η μοναδική αλλαγή που έγινε στο Lancer από την ημέρα παρουσίασής του έως και σήμερα. Μιλάμε φυσικά για τετρακύλινδρο με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής ενώ ενσωματώνει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων της Mitsubishi, το γνωστό πλέον MIVEC και είναι φυσικά προδιαγραφών Euro5. Αποδίδει 117 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 154Nm στις 4.000 ενώ εκπέμπει 137 gr/km CO2 και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, σύμφωνα με την Mitsubishi, τα 100km/h από στάση να έρχονται σε 11,1 δευτερόλεπτα, η τελική να ανέρχεται στα 188km/h και η μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 5,9 l/100km.

Εξωτερικό/Εσωτερικό/Χώροι

Όπως το Evo είναι το Lancer που απευθύνεται στον σκληροπυρηνικό petrolhead, έτσι το Sportback είναι το Lancer που απευθύνεται στον σκληροπυρηνικό οικογενειάρχη. Άρα πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες του. Τι ανάγκες έχει ένας οικογενειάρχης; Άνεση, άπλετοι χώροι και ικανότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων γρήγορα, εύκολα και οικονομικά. Σε αυτά θα έβαζα και την αντοχή στον χρόνο αφού οι εποχές είναι δύσκολες και η δυνατότητα αλλαγής αυτοκινήτου κάθε πενταετία ανήκει στην ιστορία. Τις καλύπτει το Lancer; Η προσωπική μου άποψη, είναι πως αν μιλάμε για έναν συνειδητοποιημένο οικογενειάρχη, που ξέρει τι παίρνει και δεν περιμένει λαγούς με πετραχήλια ή φθηνούς εντυπωσιασμούς, τότε ναι! Τις καλύπτει και με το παραπάνω.

Το εξωτερικό είναι γνωστό και δεν πρόκειται να επεκταθώ ιδιαίτερα σε αυτό. Μιλώντας για εμένα, θα έλεγα πως το δυνατό σημείο του Lancer είναι το εμπρός μισό, ίσως λόγω της μάσκας που μοιράζεται με το Evolution. Είναι άγριο και προκλητικό, με γωνίες και κοψίματα, ωραία φωτιστικά σώματα και τη μεγάλη εισαγωγή του αέρα στο κέντρο. Από την μέση και πίσω όμως, αυτός ο συνδυασμός hatchback με station wagon, δεν είναι του γούστου μου. Το γούστο όμως είναι υποκειμενικό και σε άλλους μπορεί να αρέσει.

Το εσωτερικό, αποτελεί την επιτομή αυτού που ανέφερα παραπάνω. Με την πρώτη ματιά δεν εντυπωσιάζει. Το αντίθετο μάλιστα. Τα υλικά στην πλειοψηφία τους είναι σκληρά, φαίνονται κατώτερης ποιότητας αλλά η μικρή σε διάρκεια συμβίωση με το Sportback έδειξε πως η Mitsubishi μάλλον έδωσε σημασία στην ουσία και όχι στα φαινόμενα αφού η συναρμογή κινείται σε κορυφαία επίπεδα, οι τριγμοί παρά τα αρκετά, δύσκολα δημοσιογραφικά χιλιόμετρα που είχε πάνω του το αυτοκίνητο, έλαμπαν δια της απουσίας τους, η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και γενικά το αυτοκίνητο έχει μία στιβαρότητα που –δυστυχώς- δεν είναι εμφανής από την πρώτη ματιά. Αυτό, μαζί με το γεγονός πως ο σχεδιασμός του εσωτερικού ανήκει σε προηγούμενη δεκαετία αδικεί το, σε γενικές γραμμές, τίμιο Mitsubishi Lancer και μπορεί να απομακρύνει κάποιους υποψήφιους αγοραστές που δίνουν μεγάλη σημασία στις πρώτες εντυπώσεις. Αν κάτι αξίζει ιδιαίτερη μνεία όσον αφορά στο εσωτερικό του Lancer Sportback, είναι οι χώροι και η ευκολία προσβασιμότητας αυτών. Εκτός του ότι μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς ιδιαίτερα παράπονα 5 άτομα μαζί με τις αποσκευές τους -400 λίτρα χώρος αποσκευών- και να προσφέρει πληθώρα αποθηκευτικών χώρων για τα μικροαντικείμενά τους, είναι σε θέση, αν το επιβάλλουν οι συνθήκες, τραβώντας δύο μικρά μοχλουδάκια ακριβώς κάτω από την εταζέρα, να μετατραπεί σε ένα μικρό βανάκι, εκτοξεύοντας τον διαθέσιμο πίσω χώρο στα 1.350 λίτρα! Απλά, εύκολα, πλήρως εκμεταλλεύσιμα εξαιτίας του ίσιου πατώματος του πορτ-μπαγκάζ, 1.350 λίτρα!

Στον δρόμο

Εκεί που πραγματικά με ξάφνιασε το «ταπεινό» Lancer όμως, ήταν στον δρόμο, με την άνεση που προσφέρει και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Χωρίς ίχνος υπερβολής, το Sportback είναι οδοστρωτήρας. Αδιαφορεί για την ποιότητα του οδοστρώματος, χλευάζει ακόμα και τις χειρότερες κακοτεχνίες, φτύνει στα μούτρα λακούβων και άλλων ειδών ανωμαλιών και ισοπεδώνει ότι βρίσκεται στον δρόμο του έχοντας το τακτ και την ευγένεια να μην διαταράσσει την ησυχία των επιβαινόντων. Και τα κάνει όλα αυτά, χωρίς να γέρνει σαν βάρκα στις στροφές! Ok, οι κλίσεις υπάρχουν και για να χαρακτηρίσεις την οδική συμπεριφορά του Lancer Sportback, οι λέξεις «sport» ή «συμμετοχική» δεν είναι και οι πρώτες που σου έρχονται στο μυαλό, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Το Sportback δεν θα σε φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση στον δρόμο. Ακόμα και να το παρακάνεις άλλωστε, υπάρχει πάντα το standard ASC –το ESP της Mitsubishi- για να επαναφέρει την τάξη… Όπως είπα, οι κλίσεις υπάρχουν αλλά ελέγχονται από την ανάρτηση πριν φτάσουν σε σημείο να γίνουν ενοχλητικές, το τιμόνι είναι λίγο μουδιασμένο και δεν πληροφορεί όσο θα ήθελα και σε γενικές γραμμές, το Lancer είναι προβλέψιμα υποστροφικό, όπως θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του… αλλά ο τρόπος που περνάει πάνω από τις κακοτοπιές είναι, άνευ πλάκας, εξωπραγματικός και στην τελική αυτό ήταν που μου έμεινε, μαζί με την ποιότητα κύλισης. Για να είμαι απόλυτα δίκαιος ωστόσο θα πρέπει να αναφέρω πως μέρος της άνεσης, οφείλεται στα καθίσματα που είναι όσο πρέπει μαλακά και στηρίζουν το σώμα των επιβατών αρκετά καλά, σε λογικά πλαίσια πάντα και στις 16άρες ζάντες με ελαστικά 205/60 με τα οποία εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής. Ποιος ξέρει, ίσως με τις εξτρά 18άρες να άλλαζαν λίγο τα πράγματα…

Στον δρόμο όμως, εκτός από την ανάρτηση, φάνηκε και το ποιόν του κινητήρα. Η Mitsubishi δεν φαίνεται να παρασύρεται από την turbo-μανία και ενώ μπορώ να σεβαστώ την απόφασή της, η έλλειψη ροπής στις μεσαίες ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Ίσως αυτή η κρίση να βασίζεται σε επίκτητα κριτήρια, αφού η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε είναι υπερτροφοδοτούμενα, αλλά όπως και να το κάνεις, τα 1.800 κιλά του αμαξώματος, κάνουν το έργο του 1600άρη κινητήρα δύσκολο και έως έναν βαθμό τονίζουν κάποιες εγγενείς αδυναμίες του. Χάρη στο βάρος και την μακριά κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου, ο κινητήρας δίνει μία ιδιαίτερα «επίπεδη» εντύπωση, που είναι θετική και αρνητική ταυτόχρονα. Τραβάει θετικά από χαμηλά μέχρι και τις 3.000 σ.α.λ., κάτι που κάνει την κίνηση εντός πόλης εύκολη, αλλά όσο ανεβαίνουν οι στροφές, φαίνεται να ασθμαίνει και να «χάνει» μέρος της ιπποδύναμης του με αποτέλεσμα να δίνει την εντύπωση ενός υποτονικού συνόλου. Αν μιλήσουμε για την κατανάλωση όμως, κερδίζει αρκετούς πόντους πίσω. Όπως είπα, η Mitsubishi «υπόσχεται» μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 5,9 l/100km –αστικός κύκλος 7,8 l/100km, εκτός πόλης 4,8 l/100km- και ενώ έχουμε μάθει να περιμένουμε αποκλίσεις, στην προκειμένη περίπτωση αυτές οι αποκλίσεις είναι μικρές. Στην πραγματικότητα λοιπόν, το Lancer Sportback καταναλώνει περί τα 7,3 l/100km σε μικτές συνθήκες, με την κατανάλωση εντός πόλης να πλησιάζει τα 8 l/100km και εκτός αυτής να πέφτει στα 6,5 περίπου. Η μεγαλύτερη απόκλιση με λίγα λόγια εντοπίζεται στο νούμερο που μας δίνει η Mitsubishi για κίνηση εκτός πόλης και οφείλω να πω πως αν κινηθεί κανείς με 90km/h πάνω-κάτω χωρίς επιπλέον βάρος και με άδειο δρόμο, ίσως να είναι και ρεαλιστικό αλλά σε πραγματικές συνθήκες –ταξίδι με 120-140km/h με δύο άτομα- δεν γίνεται να πέσει κάτω από 6 l/100km.

Εν κατακλείδι

Συνοψίζοντας λοιπόν. Αυτό που έχω να πω για το Mitsubishi Lancer Sportback είναι πως μιλάμε για ένα αμάξι που σε κερδίζει με τον καιρό. Το υπερβολικά συντηρητικό design στην καμπίνα και η υφή των πλαστικών, σε πρώτη φάση ξενίζουν και αδικούν ένα σύνολο το οποίο αν του δοθεί η ευκαιρία, μπορεί να εντυπωσιάσει με τις ικανότητές του στον δρόμο ακόμα και τον πιο δύσπιστο. Για να καταλήξουμε στο ζήτημα της τιμής. Το Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 ξεκινά από τα 16.860€ για την έκδοση Inform περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, ηχοσύστημα radio/CD με 4 ηχεία, υποστήριξη MP3 και θύρα AUX –όχι USB-, υπολογιστή ταξιδίου, αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος, ABS με EBD, σύστημα ελέγχου ευστάθειας M-ASTC, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων. Η τιμή αυτή πέφτει στα 12.723€ με έκπτωση και όφελος απόσυρσης σύμφωνα με το επίσημο site της Mitsubishi χωρίς να περιλαμβάνει έξοδα φακέλου και τέλη κυκλοφορίας -150,7€-. Η ακριβή έκδοση, Invite, έχει κλιματισμό αντί του air condition, ηχοσύστημα με 6 ηχεία έναντι 4 της Inform, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, προβολείς ομίχλης, φώτα με αυτόματη ενεργοποίηση, ντουλάπι με ψύξη για μικροαντικείμενα και διάφορες χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο εσωτερικό και το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Η Invite κοστίζει 18.380€ αρχικά, πριν διαμορφωθεί στα 14.162€ έπειτα από τις ίδιες εκπτώσεις που ισχύουν και για την Inform. Επιπλέον όφελος για τον αγοραστή είναι η δωρεάν επέκταση της εγγύησης του αυτοκινήτου για 2 χρόνια επιπλέον της τριετούς που ίσχυε. Η πενταετής πλέον εγγύηση –ή 150.000km, όποιο έρθει πρώτο-, καλύπτει μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου και ναι, υστερεί σε σύγκριση με την επταετία που πρόσφερε παλιότερα η ίδια εταιρία αλλά δεν παύει να είναι ένα εξτρά όφελος για κάποιον που σκέφτεται αυτή την εποχή να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο.



Τεχνικά ΧαρακτηριστικάΜετάδοσηΤελική4.0521η3.7275η0.804Όπισθεν3.7272α1.9473η1.343ΣυμπλέκτηςΞηρός μονόδισκος με διάφραγμα ελα…4η0.976ΤύποςΜηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων

Διαστάσεις – ΒάρηΜεταξόνιοmm2,635Συνολικό πλάτοςmm1,760Απόσταση από το έδαφοςmm140Συνολικό μήκοςmm4,585Μετατρόχιο (Εμπρός/Πίσω)mm1530Μικτό βάρος (G.V.W.)κιλά1800Συνολικό ύψοςmm1,505

ΕπιδόσειςΑστικός κύκλοςλίτρα/100 χλμ.7,8Ελκτική ικανότητα (με φρένο)κιλά1100Μικτός κύκλοςλίτρα/100 χλμ.5,9Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα)sec.11,1Μέγιστη ταχύτηταχλμ/ώρα188Εκτός πόληςλίτρα/100 χλμ.4,8Ελάχιστη ακτίνα στροφήςm5,0Συνδυασμός(γρ/χλμ)137

ΑναρτήσειςΠίσωmmΠολλαπλών συνδέσμωνΕμπρόςΓόνατα McPherson

ΦρέναΠίσωmmΔισκόφρενα (14″)ΕμπρόςΑεριζόμενα δισκόφρενα (15″) (Διάμ…

ΚινητήραςΤύπος1.6L DOHC 16VALVE MIVECΤύπος καυσίμουΒενζίνη (Αμόλυβδη)/RON96Μέγιστη ροπή στρέψης (EEC net)N-m / σ.α.λ.154(15,7)/4000Κυβισμόςcc1590Μέγιστη ιπποδύναμη (EEC net)kW(PS)/σ.α.λ.86 (117)/4000

Τροφοδοσία καυσίμουΣύστημα τροφοδοσίας καυσίμουECI-MULTI: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο…-Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμουlt59Διαστάσεις – ΒάρηΜεταξόνιοmm2,635Συνολικό πλάτοςmm1,760Απόσταση από το έδαφοςmm140Συνολικό μήκοςmm4,585Μετατρόχιο (Εμπρός/Πίσω)mm1530Μικτό βάρος (G.V.W.)κιλά1800Συνολικό ύψοςmm1,505

ΕπιδόσειςΑστικός κύκλοςλίτρα/100 χλμ.7,8Ελκτική ικανότητα (με φρένο)κιλά1100Μικτός κύκλοςλίτρα/100 χλμ.5,9Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα)sec.11,1Μέγιστη ταχύτηταχλμ/ώρα188Εκτός πόληςλίτρα/100 χλμ.4,8Ελάχιστη ακτίνα στροφήςm5,0Συνδυασμός(γρ/χλμ)137
Keywords
test drive, test, drive, mitsubishi, mitsubishi, test, drive, test drive, air condition, τελη κυκλοφοριας 2016, evolution, sedan, evo, ευγένεια, sport, esp, οφείλεται, οφείλω, design, air, mp3, abs, αποσυρση, site, εκπτωσεις, χλμ, mcpherson, κινηση στους δρομους, τελη κυκλοφοριας, αποσυρση αυτοκινητων 2011, Καλή Χρονιά, οφειλετες δημοσιου, η ημέρα της γης, αλλαγη ωρας 2012, τελη κυκλοφοριας 2014, τελη κυκλοφοριας 2015, εξτρα, χιονι, το θεμα, αλογα, αυτοκινητο, γωνιες, δωρεαν, ζαντες, ηχεια, θεμα, ιχνος, φωτιστικα, ψυξη, mp3, αγριο, αξιζει, απλα, βρειτε, βρισκεται, γεγονος, γινεται, δεδομενο, δυνατοτητα, δοθει, εγινε, εγγυηση, ευκαιρια, ευκολα, υπαρχει, ελαστικα, ελλειψη, εξοδα, εποχη, εποχες, ερχονται, εταιρια, ιδια, ιδιο, ησυχια, κινηση, κυκλος, κιλα, λεπτομερειες, λογια, μακρια, ματια, μικρο, μνεια, μυαλο, παντα, ονομα, ουσια, οφελος, οφείλεται, οφείλω, ποιοτητα, ροπη, σωμα, τιμη, φαινονται, φυσικα, χλμ, χωμα, χρωμα, air, abs, ανηκει, ασφαλεια, design, ευθεια, air condition, esp, ευγένεια, evo, evolution, ιδιαιτερα, ηλεκτρονικα, καρδια, λεξεις, multi, sedan, site, σωματα, turbo, usb, θετικα, υλικα
Τυχαία Θέματα