Αφιέρωμα Group B: Citroen BX 4TC

Μετά τα Audi Quattro, Peugeot 205 t16 και Lancia Delta S4 και MG Metro 6R4, σειρά έχει το Citroen BX 4TC. Το Citroen BX ήταν ένα μεσαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας D,

που παρήχθη από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroen μεταξύ του 1982 και του 1994. Συνολικά κατασκευάστηκαν 2.337.016 αυτοκίνητα σειράς ΒΧ κατά τη διάρκεια των 12 ετών παραγωγής του. Αντικαταστάθηκε από το Citroen Xantia, το 1993.

Η βασική έκδοση στα περισσότερα κράτη έφερε κινητήρα 1.4 λίτρων βενζίνης, με τις μεγαλύτερες να φέρουν κινητήρες 1.6 και 1.9 λίτρων βενζίνης, ενώ προσφερόταν και με κινητήρες 1.8 και 1.9 λίτρων diesel και 1.8 λίτρων turbodiesel. Τον Μάιο του 1987, λανσαρίστηκε και μία 16-βάλβιδη έκδοση του 1.9 GTi. Σημειωτέον ότι υπήρξε το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο με 16-βάλβιδο κινητήρα. Επιπλέον, το ΒΧ 1.9 16V ήταν και η ισχυρότερη έκδοση του ΒΧ, με ιπποδύναμη 160 hp, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,4 sec και τελική ταχύτητα 220 km/h.

Επίσης, στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Πορτογαλία υπήρχε και μία έκδοση 1.1 λίτρων βενζίνης (κυβισμός πολύ ασυνήθιστος για μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας), με ιπποδύναμη 55 hp στις 5.800 στροφές / λεπτό, λόγω της τότε εξαιρετικά υψηλής φορολογίας στα μεγάλου, αλλά ακόμα και μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα στα κράτη αυτά.

Στα πλαίσια της πολιτικής του ομίλου PSA Peugeot Citroen, το πλαίσιο και οι κινητήρες του BX χρησιμοποιήθηκαν και στο Peugeot 405, που κυκλοφόρησε το 1987. Ωστόσο, αντίθετα με το 405 που ήταν ένα τυπικό 4-πορτο sedan τριών όγκων, το BX ήταν ένα αντισυμβατικό 5-πορτο liftback δύο όγκων, ενώ και η αισθητική των δύο μοντέλων ήταν εντελώς διαφορετική, σε βαθμό που ο εξωτερικός παρατηρητής να μην μπορεί να διακρίνει την συγγένεια.

Αρχικά προσφερόταν μόνο σε liftback έκδοση, την BX Berline, αλλά το 1983 προστέθηκε μία εκδοχή station wagon, υπό την ονομασία BX Break.

Το επίπεδο του διαθέσιμου εξοπλισμού του ΒΧ, με τα δεδομένα της δεκαετίας του 1980, ήταν εντυπωσιακά υψηλό για ένα αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας, καθώς οι περισσότερες εκδόσεις προσέφεραν:

ΚλιματισμόΚεντρικό κλείδωμαΔερμάτινο σαλόνιΖάντες αλουμινίουΦώτα ομίχληςΗλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσωΑπό το 1986, Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών (ABS), κάτι πραγματικά πρωτοποριακό για μεσαίο μοντέλο της τότε εποχής. Το ABS μάλιστα ήταν στάνταρ στην κορυφαία έκδοση 1.9 16VΗλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και ηλιοροφήΗλεκτρομαγνητικές κλειδαριές με τηλεχειριστήριο

Το ΒΧ επίσης διέθετε ως στάνταρ την κλασική υδροπνευματική ανάρτηση της Citroen και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές για την άριστη οδική του συμπεριφορά και τα ισχυρά του φρένα, ενώ επιπλέον όλες οι εκδόσεις του ήταν εξοπλισμένες με 4 δισκόφρενα, κάτι πολύ σπάνιο για μεσαίο μοντέλο εν έτη 1982.

Παράλληλα, έφερε το κλασικό τιμόνι της Citroen με την μία ακτίνα, σε συνδυασμό και με ειδικά σχεδιασμένη κολόνα τιμονιού. Για την ακρίβεια, και τα τρία (στεφάνη, ακτίνα και εσωτερική κολόνα τιμονιού) είχαν σχεδιαστεί να καταρρέουν σε πρόσκρουση, ώστε να μην τραυματί

Keywords
Τυχαία Θέματα
Αφιέρωμα Group B, Citroen BX 4TC,afieroma Group B, Citroen BX 4TC