Ανάβουν τα αίματα μεταξύ των ομάδων στο World Endurance Championship!

Μπορεί οι 24 ώρες του Le Mans να ολοκληρώθηκαν, αλλά τα “μεθεόρτια” του αγώνα, είναι εξίσου συναρπαστικά με τον αγώνα καθεαυτό. Ο λόγος για αυτό, είναι ο μικρός “πόλεμος δηλώσεων” μεταξύ των κατασκευαστών, ιδίως στην LMP1-H και την GTE κατηγορία.

Ξεκινώντας από την κορυφαία κλάση αγωνιστικών, η Audi, παρότι κέρδισε τον 24ωρο αγώνα, είναι δυσαρεστημένη με τους κανονισμούς που διέπουν το άθλημα. Συγκεκριμένα, πιστεύει πως οι αλλαγές που έγιναν από την FIA και την ACO πριν από τον εναρκτήριο

γύρο του World Endurance Championship στο Silverstone, ευνοούν την Toyota και την Porsche. Πιο αναλυτικά, οι κανονισμοί ορίζουν διαφορετικές μέσες καταναλώσεις ενέργειας για κάθε μία από τις “υπο-κατηγορίες” εντός της LMP1-H. Το Audi R18 e-tron quattro, κινείται από έναν 4-λιτρο V6 turbo diesel που ανακτά ενέργεια μέσω του εμπρός άξονα μόνο. Τα άλλα δύο αγωνιστικά, της Toyota και της Porsche, έχουν δύο συστήματα ανάκτησης. Κατά συνέπεια, οι κανονισμοί λένε πως το Audi μπορεί να ανακτά 2 MJoules ηλεκτρικής ενέργειας κάθε γύρο, ενώ τα άλλα δύο 6. Σύμφωνα με το αφεντικό της Audi Sport, Dr Wolfgang Ullrich, το R18 παράγει περίπου 840 άλογα από το powertrain του, ενώ το TS040 και η 919 Hybrid, παράγουν περίπου 1.000 άλογα (μόνο η Toyota έχει επιβεβαιώσει αυτό το νούμερο). Η διαφορά στον γύρο του Circuit de la Sarthe, ανάμεσα στο Audi και τα άλλα δύο, είναι σύμφωνα με τον Dr Ullrich, περίπου 1.2 δευτερόλεπτα.

Η απάντηση της Toyota, είναι φυσικά πως δεν χρειάζεται αλλαγή στους κανονισμούς εξαιτίας της Audi και της απόφασης της “να επιλέξει ένα υβριδικό σύστημα απευθείας από το ράφι και μόνο 2 MJ”. Εν τέλει, έκλεισε με μία… ελαφρώς προκλητική δήλωση:

Κύριοι, βουλώστε το!

Δεν είναι μόνο η Audi που έχει πρόβλημα με τους κανονισμούς όμως. Οι οδηγοί της Porsche στην GTE κατηγορία, Frederic Makowieski και Marco Holzer, ζητούν να επανεξεταστεί ο “Balance of Performance” κανονισμός. Η Porsche 911 RSR, κουβαλούσε 25 κιλά έρμα εξαιτίας της νίκης της στον πρώτο γύρο του WEC, στο Silverstone ενώ η Aston Martin, αφαίρεσε χάρη στο BoP 35 κιλά! Επίσης, η Ferrari έτρεξε στο Le Mans με ελαφρώς διαφοροποιημένη αεροδυναμική παρότι υπήρχε πάγωμα στην εξέλιξη στον συγκεκριμένο τομέα ενώ η Corvette C7.R, που έτρεξε μόνο σε αγώνες στις Η.Π.Α. πριν το Le Mans, είχε ορισμένες “ελαφρύνσεις” σε σύγκριση με πέρυσι.

Μερικές φορές, αν η δουλειά σου έχει αποτέλεσμα, τιμωρείσαι και αυτό δεν είναι θετικό. Μου αρέσουν οι μάχες. Αν οι μηχανικοί και οι οδηγοί κάνουν σωστά την δουλειά τους, τους αξίζει να έχουν θετικό αποτέλεσμα.

Δήλωσε ο team boss, Olaf Manthey.

Keywords
Τυχαία Θέματα