Επίσημο: Audi RS7 Sportback Facelift
Όπως ήταν λογικό, μετά τη παρουσίαση των A7/S7 Sportback facelift, η Audi ανακοίνωσε και το RS7 Sportback. Οι αλλαγές περιορισμένες και συναντάμε νέα τραπεζεοειδή μάσκα με εντονότερες γωνίες και με ματ αλουμινένια διακοσμητικά, ενώ υπάρχουν carbon και μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες. Ο μπροστά προφυλακτήρες διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και στο εξωτερικό,
Στο εσωτερικό η Audi έχει ανανεώσει ελαφρώς τον πίνακας οργάνων, έχει τοποθετήσει νέα χειριστήρια κλιματισμού, νέα paddles, όπως και το ανανεωμένο MMI Navigation plus σύστημα με MMI touch που διαθέτει κάρτα γραφικών της Nvidia και συνδεσιμότητα με το διαδίκτυο μέσω LTE ως standard.
Κάτω από το καπό του βρίσκεται ο V8 4.0-λιτρος TFSI κινητήρα απόδοσης 560 ίππων στις 5.700 – 6.7000 σ.α.λ με 700 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ έως και τις 5.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο το οποίο στέλνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς με στάνταρ αναλογία 60% πίσω και 40% μπροστά, ενώ διαθέτει και ένα ενεργό πίσω διαφορικό με τεχνολογία torque vectoring.
Τα 0-100 χλμ/ώρα να κάνει σε 3,9 δευτερόλεπτα με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 305 χλμ/ώρα με το πακέτο Dynamic plus. Με το πακέτο Dynamic η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 χλμ/ώρα ενώ χωρίς κανένα πακέτο η τελική περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα. Λόγω του συστήματος Start/Stop, του συστήματος απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων, καθώς επίσης και του μειωμένου βάρους του έχει μέση κατανάλωση 9,5 λίτρα/100 χλμ εκπέμποντας 221 γρ/χλμ CO2.
Οι πωλήσεις του RS7 Sportback facelift θα ξεκινήσουν κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους με αρχική τιμή στη Γερμανία τις 113.300 ευρώ.
Δελτίο ΤύπουEven more defined: The revised Audi RS 7 Sportback
New headlights and design details for a dynamic five-door coupé4.0 TFSI with 412 kW (560 hp) of power and efficient COD technologyBoard Member for Development Prof. Dr. Ulrich Hackenberg: “Audi RS 7 Sportback is an outstanding piece of sports equipment”Dynamics in a new top form – Audi has honed the RS 7 Sportback. The large five-door coupé comes with new LED headlights and even more enhanced infotainment features. With 412 kW (560 hp) and 700 Nm (516.3 lb-ft) of torque, its 4.0 TFSI engine provides for an impressive driving performance at a fuel consumption rate of only 9.5 liters per 100 kilometers (24.8 US mpg) with 221 grams CO2 per kilometer (355.7 g/mi).
“The Audi RS 7 Sportback confirms the reputation of the RS models as the superior, top athletes of our brand,” states Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, Member of the Board of Management for Technical Development of AUDI AG. “The combination of a powerful four‑liter V8 engine with cylinder on demand technology, quattro drive and intelligent lightweight design makes the RS 7 Sportback an outstanding piece of sports equipment for any fan of dynamic and yet efficient driving.”
Even at first glance, the Audi RS 7 Sportback reveals its dynamic character – the long engine hood, the sporty and flowing C‑pillars and the sharply sloping rear end form an aesthetic overall impression. New design details add striking touches. They include the Singleframe grille with the black honeycomb typical of RS models, with the corners now even sharper and more distinctive. Three optional packages – matt aluminum, gloss black and carbon – make the look of the RS 7 Sportback even more distinctive. The central front air inlet bears the quattro lettering. Slight modifications have also been made to the bumper, with its distinctive air inlets.
The headlights, also adapted to the new Singleframe, come with LED technology as a standard feature. On request, Audi provides the headlights with the innovative Matrix LED technology, available exclusively on the RS 7 Sportback with additionally darkened trims. This offer also includes turn signals with dynamic display at the front. At the rear they are generally standard. The tail lights also have a new interior design. New to the paint finishes are the colors Floret Silver, metallic; Glacier White, metallic; Mythos Black, metallic and Sepang Blue, pearl effect.
In the elegant black interior, dominated by the RS sport seats, the designers have discreetly revised the instrument cluster: the air outlet controls of the vent nozzles, the shift paddles behind the steering wheel and the quattro emblem on the instrument panel. The standard MMI navigation plus with MMI touch now uses the modular infotainment platform of the latest generation; its highlight is an efficient graphics processor from Audi’s partner, Nvidia.
The 4.0 TFSI in the revised Audi RS 7 Sportback provides as before 412 kW (560 hp), with a constant 700 Nm (516.3 lb‑ft) of torque at engine speeds between 1,750 and 5,500 rpm. The engine catapults the five‑door coupé from 0 to 100 km/h (62.1 mph) in 3.9 seconds; the optional dynamics packages allow top speeds of 280 and 305 km/h (174.0 and 189.5 mph), respectively. In the ECE cycle however, the resonant V8 bi‑turbo needs only 9.5 liters of fuel per 100 kilometers (24.8 US mpg) with 221 grams CO2 per kilometer (355.7 g/mi). A key factor in this efficiency is the cylinder on demand (COD) system, which can shut down four cylinders during partial load operation.
An eight‑speed tiptronic tuned for sporty performance, with a tall eight gear, directs the power of the eight‑cylinder engine to the quattro permanent all‑wheel drive. On request, Audi will combine quattro all‑wheel drive with the optional sport differential on the rear axle.
The RS adaptive air suspension, together with adaptive damping, standard on the RS 7 Sportback, lowers the body by 20 millimeters (0.8 in); its control is incorporated in the Audi drive select driving dynamics system. Audi offers the tauter RS sport suspension plus with Dynamic Ride Control (DRC) as an alternative. A further option is dynamic steering, with its continuously variable steering ratio.
The revised Audi RS 7 Sportback is fitted with 20‑inch forged lightweight alloy wheels as a standard feature; 21‑inch cast aluminum wheels in three color versions are optionally available. The four internally ventilated brake disks have a weight‑saving wave design; alternatively Audi installs carbon fiber-ceramic disks. Electronic Stabilization Control (ESC) has a Sport mode that can be deactivated altogether if need be.
The Audi RS 7 Sportback can be ordered in Germany from the 3rd quarter 2014. Its base price is €113,300.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις AutoBlog
- Τελευταία Νέα AutoBlog
- Επίσημο: Audi RS7 Sportback Facelift
- Η Toyota στις πρώτες θέσεις των δοκιμών στο Le Mans. Το αμάξωμα της Porsche εγείρει ερωτήματα νομιμότητας
- Βαρύτερη κατά 90-135 κιλά η νέα Ford Mustang;
- Τρεις θεατές νεκροί και δυο τραυματίες σε αγώνα ράλι στη Σκωτία
- DTM 2014, Hungaroring: Εύκολα o Wittmann και “1-3″ για την BMW
- Μάστιγα πλέον η κλοπή μικρών αυτοκινήτων πόλης και μεγάλων SUV
- Το Deliver είναι ίσως το πιο παράξενο ηλεκτρικό βαν που έχεις δει [w/video]
- Αυτά τα αυτοκίνητα θα δημοπρατηθούν από τον οίκο Coys στις 14 Ιουνίου στον Αστέρα της Βουλιαγμένης
- Video: Να γιατί δεν πρέπει να κόβεις με λεπίδα ένα φουσκωμένο ελαστικό
- Video: Και νέα trailer του Transformers 4
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Δελτίο Τύπου Λεωνίδα Κύρκου-Παναγιώτη Λιώρη για την Ανάβαση Κύμης
- Ford Transit Minibus
- Προ των πυλών το Skoda Fabia 2015
- ΟΜΑΕ: Πρόσκληση ετήσιας τακτικής συνέλευσης και διεξαγωγής αρχαιρεσιών
- Ανάβαση Κύμης: Aπόφαση αγωνοδικών
- Ομιλία του Δρ. Norbert Reithofer, Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, στην 94η Ετήσια Γενική Συνέλευση της BMW AG στο Μόναχο, στις 15η Μαΐου του 2014
- Videos: Δρόμοι με φωτοβολταϊκά πάνελ
- Η Opel ανακοίνωσε τη βασική τιμή για το νέο SUV πόλης Mini-Crossover Opel ADAM ROCKS που έρχεται στις 30 Ιουνίου
- Η Fiat Professional με την γκάμα αυτοκινήτων της Natural Power στο Transport Show
- Αντίστροφη μέτρηση για το Ιστορικό Ακρόπολις