Επίσημο: Αυτό είναι το Toyota Yaris Hybrid-R

05:22 4/9/2013 - Πηγή: AutoBlog


Η Toyota μετά την γνωστοποίηση των επίσημων τεχνικων χαρακτηριστικών του κινητήρα του το Hybrid-R Concept, έδωσε στη δημοσιότητα πριν λίγα λεπτά ένα σετ φωτογραφιών του concept της που βασίζεται στο τριθυρο Yaris και που θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Φρανκφούρτης.

Η συνολική απόδοση του είναι 420 άλογα και κάτω από το καπό υπάρχει ο 1.600άρης (1595 κ.εκ.)

τετρακύλιδρος κινητήρας εξελιγμένος από την Toyota Motorsport GmbH, με την απόδοση του να είναι 300 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., με τον κόφτη να ενεργοποιείται στις 7.500 σ.α.λ. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό μέχρι 200 bar, ενώ την υπερτροφοδότηση αναλαμβάνει το turbo της Garett GTR2560R, με τη μέγιστη τιμή πίεσης να είναι τα 2,5 bar. Πληροί τις προδιαγραφές της FIA για τον “Παγκόσμιο Αγωνιστικό Κινητήρα” και θα χρησιμοποιηθεί σε διάφορες μορφές αγώνων και γι’αυτό το στόμιο εισαγωγής έχει διάμετρο 33 χλστ.

Ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς, στο πίσω μέρος υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας ανά τροχό, με απόδοση 60 άλογα ο καθένας, ο οποίος είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται στο στάνταρ Yaris Hybrid, με την συνολική απόδοση του υβριδικού συστήματος να είναι όπως προείπα 420 άλογα.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν σαν γεννήτριες κατά το φρενάρισμα και αποθηκεύουν ενέργεια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Επίσης υποστηρίζουν το βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση, με τη τεχνολογία που χρησιμοποιεί να είναι παρόμοια με αυτή του αγωνιστικού TS030 Hybrid. Το επίπεδο της δύναμης, εξαρτάται από την επιθυμητή διάρκεια χορήγησης της ενέργειας.

Στο πρόγραμμα δρόμου, ο υπερπυκνωτής, με τη στάνταρ υβριδική μπαταρία NiMh, απελευθερώνει την ενέργεια που ανακτάται στο φρενάρισμα για μέγιστη διάρκεια 10 δευτερ. ανά φόρτιση και η συνολική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων μειώνεται στους 40 hp. Στο πρόγραμμα πίστας, οι πίσω ηλεκτροκινητήρες πετυχαίνουν μέγιστη ισχύ 120hp για μέχρι 5 δευτερόλεπτα ανά φόρτιση, αντανακλώντας την υψηλότερη συχνότητα φρεναρίσματος και επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει την οδήγηση σε σιρκουί, ικανοποιώντας άριστα τις ανάγκες της σπορ οδήγησης στην πίστα, που απαιτεί σύντομους και άμεσους ‘παλμούς’ ισχύος.

Ένας 3ος ηλεκτρικός κινητήρας, που βρίσκεται μεταξύ του κινητήρα και του 6-ταχυτου σειριακού κιβωτίου, λειτουργεί ως γεννήτρια για δύο διαφορετικές περιπτώσεις. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης τροφοδοτεί το πυκνωτή και κατά την επιτάχυνση δίνει επιπλέον δύναμη στου πίσω ηλεκτροκινητήρες.

Το τελευταίο θα συμβεί μόνο όταν η ισχύς και ροπή του κινητήρα υπερβαίνουν τις δυνατότητες πρόσφυσης των μπροστινών τροχών. Η γεννήτρια συμπεριφέρεται σαν ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, στέλνοντας τη ροπή στους πίσω τροχούς ώστε να αυξηθεί η επιτάχυνση και να βελτιωθεί η πρόσφυση.

Τέλος, οι πίσω ηλεκτροκινητήρες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του Yaris Hybrid-R στο στρίψιμο μεταβάλλοντας την κατανομή ροπής μεταξύ αριστερού και δεξιού πίσω τροχού, γνωστό και ως Torque Vectoring. Κάθε ηλεκτροκινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν γεννήτρια ή μοτέρ με τα χαρακτηριστικά ενός ευφυούς μπλοκέ διαφορικού.

Ανάλογα με την ακτίνα της στροφής, το σύστημα μπορεί να αποστείλει περισσότερη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό επιτρέποντας υψηλότερες ταχύτητες εισόδου στη στροφή, να ασκήσει περισσότερη πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό ή ακόμα και να φρενάρει και να επιταχύνει κάθε τροχό ανεξάρτητα ή να προσαρμόσει την τάση περιστροφής του αμαξώματος για καλύτερη τροχιά πάνω στην αγωνιστική γραμμή, ώστε να περιορίσει τη γωνία διεύθυνσης και την υποστροφή.

Περνώντας στο εσωτερικό κυριαρχεί η διχρωμία. Τα δύο bucket καθίσματα της Recaro έχουν μαύρα δερμάτινα πλαϊνά και μπλε Alcantara, με το ίδιο μπλε να καλύπτει μέρος των πάνελ των θυρών και της κεντρικής κονσόλας, δίνοντας μια πιο αγωνιστική αίσθηση. Ο λεβιές του σειριακό κιβωτίου ταχυτήτων βρίσκεται ψηλά και κοντά στον οδηγό, έχοντας την ιδανική απόσταση για γρήγορες αλλαγές. Το αγωνιστικής προέλευσης σπορ τιμόνι είναι και αυτό ντυμένο με alcantara και διαθέτει κουμπιά “Track” και “Road” mode ενώ κατά την οδήγηση υπάρχει το “Boost”. Η θέση οδήγησης είναι ιδανική με τα πεντάλ να είναι ίδια με του GT 86.



[Πηγή: Toyota]

Δελτίο Τύπου

YARIS HYBRID-R DEDICATED TO MAXIMISING DRIVING PLEASURE

Making its World Premiere at the 2013 Frankfurt Motor Show, the Yaris Hybrid-R concept car combines the advanced technology of the compact volume seller Toyota Yaris Hybrid with high-performance engineering inspired by Toyota’s racing prototype, the TS030 HYBRID, which participated at Le Mans and in the World Endurance Championship. The result is a highly focused concept car dedicated to maximising driving pleasure on road and on track.

Brussels, BelgiumHybrid technology is still young – with the first generation Toyota Prius appearing in 1997, just 16 years ago. As such, it still has its future ahead and a great potential to evolve in many different directions. Only recently, hybrid technology has started to appear in racing programs, but is not yet fully established in people minds as a performance oriented solution. The Yaris Hybrid-R concept car is a clear showcase of possible ideas for the development of hybrid technology for maximum performance and increased driving pleasure.The Hybrid powertrainBased on the Yaris 3-door, the Yaris Hybrid R concept hybrid powertrain configuration, employs a powerful and highly tuned 1.6l petrol engine combined with two powerful electric motors to provide an ‘intelligent’ electric four-wheel drive capability.The front wheels are driven by a 300hp 4-cylinder 1.6 turbo engine with direct injection specifically developed by Toyota Motorsport GmbH (TMG) according to the rules of the International Automobile Federation (FIA) for a Global Race Engine to be utilised in different motorsport disciplines.At the rear, each wheel is individually powered by a 60hp electric motor – the same as those used in the standard Yaris Hybrid. The hybrid powertrain system develops a total system output of 420 hp.The two electric motors work as electric generators during the braking phase, and supplement the petrol engine during the accelerating phases.Just like in the TS030 HYBRID, the energy recovered during the braking phase is stored in a super capacitor. In the Yaris Hybrid-R it is located under the rear seat, where the Yaris Hybrid battery is usually positioned. Compared to the standard NiMh hybrid battery, the super capacitor has a higher power density and a fast power charge / discharge speed. It is perfectly suited to the requirements of sporty driving on track, which requires brief and immediate bursts of power.A 3rd 60hp electric motor, located between the engine and the 6 gear sequential transmission, operates as a generator in two different cases: during deceleration to feed the super capacitor and during acceleration to directly power the rear electric motors.The latter will only happen when the engine power and torque exceed the grip potential of the front wheels. The generator behaves like an advanced traction control system, redirecting the torque as electric energy to the rear wheels, to boost the acceleration and improve the handling rather than to simply limit the engine power.A resolutely sporty designThe Yaris Hybrid-R features a more aggressive and emotional interpretation of the design language that characterises recent Toyota models. The Keen Look and Under Priority design philosophy is reinforced by the adoption of newly designed headlights, a wider front grille and black and blue details that contrast with the white body colour.The specific bumper design incorporates two large air intakes and blue LED daytime running lights. The intakes greatly contribute to the front brake cooling, while the shape of the lower lip is designed to centrally channel underbody air flow.The flared fenders house bespoke 18-inch TRD wheels fitted with 225/40 R18 Michelin Pilot Sport Cup tyres featuring an asymmetrical tread design to complement the Yaris Hybrid-R sporty philosophy. Ideally suited for a mixed use on the road and on the track, this choice of high-performance tyre is a symbol of the fruitful cooperation between Michelin and our racing team involved in the World Endurance Championship series.Grooved and perforated brake discs are gripped by six-piston callipers in the front and four-piston callipers in the rear. Located on the rear pillar, a quick opening fuel cap makes easier a quick refuel in the pits.At the rear, Yaris Hybrid specific LED lights maintain the link with the production car. An exclusive spoiler is mounted on the roof and the redesigned bumper incorporates a large diffuser, with an exhaust pipe framed by two air extractors.A racing cockpitMatching the colours outside, the dual tone Recaro bucket seats feature black leather side bolsters and blue Alcantara®. The same blue Alcantara® covers part of the door panels and the dashboard to give the interior a more cohesive, racing-inspired feel.Ideally located high and close to the driver’s right hand, the shift lever of the sequential gearbox is set up to quickly change down gears by pushing the lever forwards, and to change up by pulling it back.The sport steering wheel wrapped in Alcantara® welcomes a racing inspired push button to select, at rest, either the “Track” or “Road” mode, or while driving , the “Boost” function.The driving position is ideally completed by a set of GT 86 sport pedals.A ‘Road’ mode for day-to-day driving

Keywords
Τυχαία Θέματα