Η Mazda προτιμά turbo αντί υβριδικού περιστροφικού κινητήρα

Η επιμονή της Mazda στους περιστροφικούς κινητήρες – παρά τις πολλές δυσκολίες που συνοδεύουν την εξέλιξη τους – είναι γνωστή και άξια συγχαρητηρίων. Σε μια εποχή που λόγω περιβαλλοντικών περιορισμών όλοι κινούνται σε “υβριδικά” ή “ηλεκτρικά” μονοπάτια, η ιαπωνική εταιρία μας παρουσίασε το RX-Vision concept, το οποίο όπως λέει ο υπεύθυνος του R&D Kiyoshi Fujiwara, επιθυμούν να το περάσουν στην παραγωγή και μάλιστα με κινητήρα Wankel.

Το πρόβλημα (σ.σ. των περιστροφικών κινητήρων) ίσως εστιάζεται στην οικονομία καυσίμου

και στις εκπομπές καυσαερίων, αλλά κατά τη δική μας άποψη το πραγματικό θέμα βρίσκεται στα κατασκευαστικά μειονεκτήματα του κινητήρα. Γι’ αυτό προσπαθούμε να αναπτύξουμε καινούριες τεχνολογίες και να επιλύσουμε τα συγκεκριμένα θέματα.

δήλωσε ο Fujiwara. Οι μηχανικοί της εταιρίας είναι αντίθετοι στη λύση του υβριδισμού για να επιτύχουν καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερες εκπομπές λόγω του βάρους των μπαταριών και αυτό κάνει τη δουλειά ακόμα πιο δύσκολη. Οπότε μια λύση, την οποία προτιμούν στη Mazda, είναι η υπερτροφοδότηση.

Με την τεχνολογία βέβαια να προχωρά γρήγορα στον τομέα των μπαταριών, το βάρος τους έχει μειωθεί ήδη σημαντικά και μελλοντικά θα μειωθεί περαιτέρω. Οπότε, σύμφωνα με τον Fujiwara, δεν αποκλείεται η δημιουργία ενός υβριδικού περιστροφικού κινητήρα, απλώς δεν έχει έρθει ακόμα η ώρα.

Από το 2012 που σταμάτησε η παραγωγή του RX-8 οι φήμες για τον αντικαταστάτη του δίνουν και παίρνουν, με την παρουσίαση του RX-Vision concept και την κατοχύρωση μιας πατέντας νωρίτερα μέσα στο 2016 να τις πυροδοτούν ακόμα περισσότερο.

Όλοι στη Mazda αγαπούν τους περιστροφικούς κινητήρες. Παρ’ όλ’ αυτά οι λογιστές δεν χαίρονται ιδιαίτερα με τους πόρους που χρησιμοποιούμε για την εξέλιξη niche προϊόντων

συμπληρώνει ο Fujiwara. Εμείς ας ελπίσουμε πως σε αυτή την ενδοεταιρική “διαμάχη” θα επικρατήσουν οι πρώτοι.

Keywords
Τυχαία Θέματα